Şimdi Ara

Arkadan itişli arabayla mı viraja kolay girilir? yoksa önden çekişli arabayla mı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
0
Favori
25.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ciddi olarak ralli yapan arkadaşlar yokmu, bence en iyi onlar cevaplar bu konuyu?
  • Cok merak ediyorum rwd diyenlerden kactanesi 200 hp uzeri bir araci esp olmadan herdurumda kullanabilir...

    Veya daha da acayim, rwd diyenlerden kactanesi 200 hp lik bir dogani herturlu sartta ( islak zemin, kar, buz..vs)hicbir sıkıntı/tehlike yasamadan kullanir..

    tamam rwd yi bende cok severim, kullanmaktan feci zevk duyarim ama rwd kesinlikle acemi veya siradan sofor isi degil... Sonra dersiniz "baba ne oldu yaa, cc acikken viraja girdim, arac gazi verince kici basi dagittik yaaa" diye
  • rwd açılımı nedir
  • awd rwd Türkçesi yok mu bunun ....
  • Önden çekiş diyenler; viraja girince gazı kökleyip, önden kaymanın ne olduğunu tecrübe edemedi galiba.
  • "Super Handling All-Wheel Drive" SH-AWD Honda legenddaki efsane sistem

    http://www.youtube.com/watch?v=vuUaqFnsb2M
  • tofaş niye arkadan itişli

    sanki çok düzgün bi araba da tek eksiği arkadan itişi kalmış onuda koymuşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    awd rwd Türkçesi yok mu bunun ....

    awd : all wheel drive yani tüm tekerlekten otomatik çekiş.gerektiğinde önden çeker gerekirse 4x4 kendin ayarlamazsın
    4wd : manuel 4 çeker sistemi kendin kumandayla ayarlarsın ister önden ister 4 çeker
    rwd : rear wheel drive yani arkadan itiş sistemi.öncen çekişliden kat kat zevkli sistem.

    http://youtu.be/6bhl_lzfRT8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esesmaniac26 -- 10 Mayıs 2012; 21:35:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    tofaş niye arkadan itişli

    sanki çok düzgün bi araba da tek eksiği arkadan itişi kalmış onuda koymuşlar

    aynen
  • arkadan itişli arabalarda sürüş zevki daha bir güzelmiş daha tecrübe edemedik fakat arkadan itişli arabanın motoru da arkada olursa misal ferrari tadından yenmezmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    tofaş niye arkadan itişli

    sanki çok düzgün bi araba da tek eksiği arkadan itişi kalmış onuda koymuşlar

    aynen

    tofaş ne diye uğraşıp arkadan itiş koyduysa aklım almıyor
  • Ultra lux spor arabalarda ( ferrari lamborgini F1 vs) yüksek güçlü otomobillerde arkadan itişli olmasının en buyuk sebebi nedeni fizikteki one hareket eden aracın ağırlık merkezinin geriye aracın arkasına dogru gitmesi bunun sonucu olarak bu araçlar cok güçlü olduğu icin ve motordan elde edilen güçten maksimum oranda yararlanmak icin arkadan itişlidirler. Kalkışta ağırlık merkezi arkaya dogru kaydığı icin on tekerleklerin yol tutusu azalacak ve patinaja kalma süresi artacak haliyle güç kaybı daha cok olacak ha bizim ülkemizde karlı ıslak mucurlu bozuk yolların cok olduğunu düşünerekten düşünmek degil gercek onden cekisli araç daha güvenli ve sağlıklı olacaktır. Yani karlı yağmurlu mucurlu yolda ani şerit değiştirme veya gaza basma anında arkadan itisli aracın kayma oranı daha fazla olacaktır daha cok tedirginlik korku verecektir bide aracınızda ekstra yol tutus ozellikleri yoksa soguk terler dökmeniz kaçınılmaz olabilir. Ha şu var onden cekisli aracın kayma üst limiti arkadan itisliye oranla biraz daha yüksek olsada ( ornek onden ç. 140 da kayarsa arkadan i. 125 de kayar) araba kaymaya başlarsa iste onden çekiş lı arabayı biraz zor toplarsin hatta sen arabayı değilde baskalarınin seni toplama olasılığı daha yüksektir. Arkadan itisli araç kaymaya başlayınca toplayacaksin diye bir mantıkta yoktur ama toplama şansınız biraz daha yüksektir.
    Sonuc olarak limitleri zorlamadan turkiye şartlarında onden cekisli araç alinir. Param çoksa bide kuru havalarda yanlamak icin arkadan itisli araç alırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >





  • bu yeterli olur mu?
  • En iyi AWD yol tutar bunda herkes hem fikir sanırım.İkinci olarak sa FWD gelir en son RWD diyebiliriz.Yalnız belli bir sürenin altında akselerasyon için FWD yetersiz kalmaktadır.Günümüzde atıyorum 4- 5 saniye civarında 0-100 hızlanması olan bir önden çekiş araç benim bildiğim kadarıyla yok.Dolayısıyla akselerasyonu belli bir limitin altında araç yapan üreticiler AWD ve RWD olarak araçlarını üretirler.Yani Ferrari , BMW yada Mercedes'in RWD olması , araçlarının daha iyi yol tutması için değil , ürettikleri araçlarda üst düzey performansa ihtiyaç duymalarında kaynaklanıyor diye düşünüyorum.
    Önden çekişli araçların yol tutuşuyla ilgili referans ise dünyanın en iyi önden çekişli aracı Megane RS Trophy dir ,RWD diyen arkadaşlara bu aracın Nürburgring derecesine bakıp sıralamanın üstünde kalan araçlara bir göz atmalarını öneriyorum.Aracın 265 hp olduğunu hatırlatırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 10 Mayıs 2013; 0:37:59 >




  • Oncelikle hangi yol sartlari icin konusuluyor, kuru mu islak mi?

    Bir de soru sorayim, arac viraji donerken en cok yolu hangi tekerlegi alir?
    Sanirim bu sorunun cevabi size dogruyu gosterecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Ne önden çekişmiş arkadaş. Sürüş güvenliğinde arkadan itiş her zaman daha üstündür. Kar buz gibi durumlar önceden olacağı bilinebilen bir durumdur ve önlemi alınabilir. Dağın başında yaşıyorsanız gider Lada Niva alırsınız sorun kalmaz. Şehir şartlarında kar lastiği olan ve ASR, ESP gibi donanımlara sahip arkadan itişli bir araç size en ufak bir sıkıntı yaşatmaz. Ama ani manevra esnasında o süper yol tutar denilen Alfa'nın, BMW ve 4 çeker Audi'nin karşısında düştüğü duruma da bir bakın. Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda arkadan itişli araçlar çok daha stabil bir şekilde yola devam edebiliyor. Direksiyona yük binmemesi de ayrıca bir avantaj.

    http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM









    Ön arka farketmez en iyi çekiş yoldaki hız tabelasıdır onun üzerine çıkarsanız güçlü bir çekime maruz kalabilirsiniz.

    + Ablam Alfayı kullanmasını bilmiyorsa Alfanın ne kabahati var ???

    2.dk sonrası
    http://www.youtube.com/watch?v=20trmIGEgRE&NR=1&feature=endscreen

    http://www.youtube.com/watch?v=Vv8Hg3xO3zs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Ne önden çekişmiş arkadaş. Sürüş güvenliğinde arkadan itiş her zaman daha üstündür. Kar buz gibi durumlar önceden olacağı bilinebilen bir durumdur ve önlemi alınabilir. Dağın başında yaşıyorsanız gider Lada Niva alırsınız sorun kalmaz. Şehir şartlarında kar lastiği olan ve ASR, ESP gibi donanımlara sahip arkadan itişli bir araç size en ufak bir sıkıntı yaşatmaz. Ama ani manevra esnasında o süper yol tutar denilen Alfa'nın, BMW ve 4 çeker Audi'nin karşısında düştüğü duruma da bir bakın. Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda arkadan itişli araçlar çok daha stabil bir şekilde yola devam edebiliyor. Direksiyona yük binmemesi de ayrıca bir avantaj.

    http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM









    Ön arka farketmez en iyi çekiş yoldaki hız tabelasıdır onun üzerine çıkarsanız güçlü bir çekime maruz kalabilirsiniz.

    + Ablam Alfayı kullanmasını bilmiyorsa Alfanın ne kabahati var ???

    2.dk sonrası
    http://www.youtube.com/watch?v=20trmIGEgRE&NR=1&feature=endscreen

    http://www.youtube.com/watch?v=Vv8Hg3xO3zs

    Evet, abla zaten ehliyet sınavından çıkıp bu testi yapmış.

    Tabela konusuna ise gülmekten değinemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadan itişli bi araba acemiler için bence büyük risk.

    Şöyle düşünün, merkezkaç kuvveti sizi virajın dışına atmak ister, önden çekişli bi araçla hafif gaz vererek virajın içine doğru hareketimizi devam ettirebiliriz. Tabi bu durum önden veya arkadan kopma olmadığında geçerli.

    Aynı durumda arkadan itişli bir araçla gaza haddinden fazla yüklenen acemi sürücü aracın arkasını çok rahat savurup spin atabilir.

    En iyi viraj alan araba en iyi tanıdığınız arabadır.

    3harfli teknolojiler yok sayılmıştır.

    Yanlışım varsa lütfen düzeltin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- Aynı araba,(aynı arabanın hem önden çekişlisi hem arkadan çekişlisi olması varsayımı altında) aynı lastikler ve aynı şartlar altında, virajda gaza hiç basılmaması veya aracın boşta gider gibi gidecek kadar gaza basılması durumunda önden çekiş veya arkadan çekiş farketmez.

    2- Aynı araba aynı şartlar altında mesela yarim gaza yüklenmiş şekilde viraja girerse arkadan çekişli araba daha çabuk şekilde arkayı atmaya başlar. Önden çekiş araba ise biraz daha geç olmakla birlikte önden savurmaya başlar. Bu ikisi arasındaki fark şudur: Arkadan itişli arabayı toplamak çok çok daha basittir, ancak önden çekişli araba önden kaymaya başlarsa artık o araba limitlere çok yaklaşmıştır artık toplaması çok çok zordur. Arkadan itişli araba bir nevi sürücüyü önceden uyarır ve tehlikenin farkına varmasını sağlar.

    3- Eğerki arabalar farklıysa o zaman zaten kıyaslama da yapılması anlamsız olur. Ben şuana kadar kullandığım bmw'ler önden kaydığını hiç görmedim, arkadan kaymalarda ise toplamak çok çok basit. Yani ilk iki maddedeki kiyaslamalar sadece aynı araçların hem önden çekiş hem arkadan çekisin olması varsayımı altındaydı.

    SONUÇ:Kesinlikle, hem sürüş güvenliği, hem yol tutuş açısından arkadan çekişli arabalar, özellikle de bmw mercedes daha iyidir.

    TUZAK SORU: Peki o zaman kışın karda neden hep yokuşlarda bmw'ler kalıyor çıkamıyor veya virajı alamıyor.
    CEVAP: Bmw'de motor öndedir, genellikle de hacimli motorlarda ön tarafda ciddi anlamda yük oluşmakta bu da önden kaymayı imkansızlaştırmakta, buna mukabil arka taraf öne göre hafif kalmakta bu da özellikle karlı havalarda dezavantaj oluşturmaktadır. Bunu kendi açımda şu şekilde aşıyorum. Karlı havalar benzin ve lpg depom tam dolu oluyor, gerekirse bagajda da biraz yük bulunduruyorum, bu haldeyken önden çekişli araçların çıkamadığı rapmaları rahatlıkla çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus


    bu yeterli olur mu?

    Nokta.

    Konunun basinda da demistim, onden cekisli arabalarda hem guc, hem de yonlendirme ayni tekerlekten, arkadan itiste ise guc arka tekerlekte, yonlendirme on tekerlekte bana daha stabil geliyor diye, bunu dogrularcasina bir video olmus:)

    Hala yok virajda gazi kokleyince arkadan itis bla bla diyen var, o virajda gaz koklemeyi bi de onden cekisli arabayla yapmaya davet ediyorum kendilerini madem bu kadar guveniyorlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.