Şimdi Ara

Arkadan itişli arabayla mı viraja kolay girilir? yoksa önden çekişli arabayla mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
0
Favori
25.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus3485

    arkadan çekişli arabalar daha çok güç kaybettiği ve maliyetinin daha fazla olduğu için önden çekişli diyorum.

    önden çekişli araç daha iyi yol tutar.

    O yüzden mi büyük motor hacmine sahip araçların tamamına yakını arkadan itişli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: TBB

    Şahsen 320d coupe aracım ile işyerine giderken her gün geçtiğim neredeyse 90 derecelik bir virajı en son bu sabah 89 km/h ile döndüm, bu hızla dönerken biraz geniş açıdan girmeme rağmen virajın ortalarında aracın arkasının hafif kaymaya başladığını açıkça hissettim ancak çok kolay toplandı direksiyon hakimiyeti ile, bu hızlarla önden çekiş bir araçla giremeyeceğiniz bir viraj , girseniz bile önünü toplayamazsınız sanıyorum.

    Aynı viraja Citroen C5 i olan bir arkadaşım 70km/h ın üstünde pek girmenin mümkün olmadığını söylemişti.

    Arkadan itiş ile virajlara daha güvenli ve daha yüksek hızda girebilirsiniz, her ne kadar Bmw-Mercedes için geçerli olsa da...



    açı 90 derece olduğu için 90 km hızla girebilirsiniz



    Viraj hızının viraj açısı ile ne alakası var? 90 derece altı viraja hızı boşverin nasıl gireceksiniz anlayamadım....




  • Usta bir sürücün ellerinde arkadan itişli araba daha iyidir, ama genel çoğunluk arabayı sadece araç olarak kullandığı için önden çekiş daha mantıklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    arabanın virajda daha iyi yol tutması için gücü yola aktaran tekerlerin yere daha iyi basması lazım...

    arkadan itiş araçta boyle bişey soz konusu degil.. gecen dik rampada transit kamyonet yokusu cıkamadı ustune 2 kisi bindikte tepindik anca cıktı... bu mu yolu tutacak kavrayacak.

    arkadan itiş araçla drift yapabilirsiniz ama hiçbir zaman iddaa da ederim buna onden cekişli aynı sınıf aynı yukseklikte bir araç kadar hızlı viraja giremezsiniz.

    arkadan itişin toplaması kolaydır ... Ama profesyonel bir şöför onden cekisli aracıda virajda cok rahat toplar....

    virajda aracı toplamak için frene degil gaza basılır... ben yeri geliyor donus capından 3 4 kat fazla kontra veriyorum ve cokta guzel yol tutuyor. Arkayı istedigi kadar bıraksın ön lastikler yolu kavradıktan sonra virjda hiçbişey olmaz. Yeterki ön lastikler saglam olsun.

    onden cekis mi arkadan itişmi test yapmak istiyorsanız en basiti

    onden cekisli aracın arka lastiklere birer adet tepsi koyun bakalım arka taraf yol tutmazken arac ne kadar stabil gidecek

    aynı sekil arkadan itişliyede on lastiklere birer adet tepsi koyun bakalım virajı alabilecekmisiniz..

    arkadan itiş aracın ön lastikleri eger kabaksa virajda sizin sonunuz olur... bariyerle akraba bile olabilirsiniz.

    Tepsiye falan gerek yok.

    Buzlu yolda önden çekişle arkadan itişi kullanan birisi zaten anlar sizin ne demek istediğinizi.

    Buzlu yol düşünelim.

    2 adet zincirimiz ve önden çekişli aracımız var.

    Ön lastiklere zinciri takarsanız fazla süratli olmadığınız sürece her türlü virajı kayma olmadan alırsınız.

    Ama arka itişli bir aracın sadece arka lastiklerine zincir takarsanız, aracı düz yolda çevirirken bile kayma durumuyla karşılaşırsınız. O yüzden arka itişli araçların ön tekerlerinden en az 1 tanesine de buzlu yollarda zincir takılır.

    Benim düşüncem elbette ki 4 çekiş ama arka itiş mi ön çekiş mi derseniz ön çekiş derim. Çünkü olumsuz hava şartlarında ve ağır virajlarda ön çekiş arka itişe göre çok daha güvenlidir bence.




  • Ne önden çekişmiş arkadaş. Sürüş güvenliğinde arkadan itiş her zaman daha üstündür. Kar buz gibi durumlar önceden olacağı bilinebilen bir durumdur ve önlemi alınabilir. Dağın başında yaşıyorsanız gider Lada Niva alırsınız sorun kalmaz. Şehir şartlarında kar lastiği olan ve ASR, ESP gibi donanımlara sahip arkadan itişli bir araç size en ufak bir sıkıntı yaşatmaz. Ama ani manevra esnasında o süper yol tutar denilen Alfa'nın, BMW ve 4 çeker Audi'nin karşısında düştüğü duruma da bir bakın. Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda arkadan itişli araçlar çok daha stabil bir şekilde yola devam edebiliyor. Direksiyona yük binmemesi de ayrıca bir avantaj.

    http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canozpinar -- 8 Mayıs 2012; 15:01:11 >




  • bende oyumu arkadan itiş için kullanıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    AWD > RWD > FWD

    bunu yazmak için girdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AutoTestPilot


    BELKİ BİR FİKİR VERİR

     Arkadan itişli arabayla mı viraja kolay girilir? yoksa önden çekişli arabayla mı?


     Arkadan itişli arabayla mı viraja kolay girilir? yoksa önden çekişli arabayla mı?


     Arkadan itişli arabayla mı viraja kolay girilir? yoksa önden çekişli arabayla mı?



    çok iyi be, herşeyi açıklıyor..




  • Önden çekişli araçların viraj kabiliyeti Arkadan itişe göre daha iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu çok komplike bir durum.Aslında teknik olarak en iyisi awd dir.Fakat o da ekstra ağırlık yüzünden dezavantaj yaşatabiliyor.

    Arkadan itiş iyidir demekte yanlış.Güçlü motorlu ve ağırlık dağılımı iyi olmayan arkadan itiş araçlar dezavantajda yaratabilir.Her viraj çıkışında gaz kesmek ve oversteer yememek için çabalarsınız.

    Önden çekiş araçlar aslında istenildiğinde en iyi yol tutan araçlar olabiliyor bknz megane rs

    Olay satece aktarım değil.Ağırlık dağılımı,süspansiyonlar,lastikler,aerodinami,direksiyon,ağırlık(en önemlisidir) vs gibi durumlar etkilidir.
  • Didik didik yazacağım. Benim kullandığım araçlardan edindiğim tecrübe ve biraz bilgi:

    Elmayı elma ile, armutu armut ile kıyaslamak gerekir. Zorlasanız Focus HB ile 3.16d kıyaslayabilirsiniz en fazla. Sınıf farklılığını ve yıl farklılığını daha fazla abartmamak gerekir bu konuda. Neyse,

    İyi bir önden çeker araç arkadan itişi aratmaz. Ancak teoride arkadan itiş daha iyidir. Arkadan itişte Dağıtırsan toplaması yetenek işidir. Önden çeker araba dağılırsa toplama yetenek işi değildir. Basit tek bir kural vardır: Frene basma! frene basma! frene basma! İyi bir önden çeker araç çok geç burundan kayma yapar. Burundan kayma yapması durumunda yapabileceğiniz pek birşey yoktur. Direksiyonu çevirik tutup, gaza asılmaya devam edip, yolun genişliğinin arabaya yetmesi için dua etmekten başka bir çareniz yoktur. Benim bindiğim iyi önden çeker araçlar burun kaymadan önce kıçını bırakıyordu. Saab 900 ve Focus HB'de durum buydu. Bunun tehlikesi arkada tahrik olmadığı için, arka kayarsa toplamak için önü ayarlamanız gerekmesi. Kısaca direksiyon hareketi gerekli. Viraj içinde biraz endazesini kaçırırsanız duman eder adamı. Fren gaz aynı anda dönmek de bir çözüm. Ama tehlikeli ve zararlı... Ve bu dötünü bırakma mevzusu, biraz fazla olursa araç kontrolden çıkar. Limitte işler bunlar.

    Arkadan itiş arabada kopma arkada meydana gelir. Önde meydana geliyorsa lastiklerinizi atın, gene düzelmiyorsa o arabayı satın. Döt atınca kontrasını vere vere toplamak gerekir. Bu durum viraj içinde başınıza gelirse hiç de kolay olmadığını anlarsınız. Düz yolda arabayı sapıttırıp kontralar verip toplamaya benzemez. 140km hızla viraj içinde kontra verirken suratınız bembeyaz olur. Aynı yol tutuş becerisine sahip bir önden çekerde benzer kayma durumunda çok daha az korkarsınız. Zira işiniz daha kolaydır.

    Ancak arkadan itiş araç kullanmak çok zevklidir. Bizim oyuncak arabalarımız düşünülürse son derece lüzumsuzdur. 200hp altında arkadan itişe lüzum yoktur. Benzer yol tutuş kabiliyetinde bir önden çekere biner, daha az güç kaybı, daha düşük yakıt sarfiyatıyla gezersiniz.

    Maksimum viraj kabiliyeti için delikanlı 4 çeker. "Kayınca devreye giriyor." modelleri tamamen tırt. Tork ayarlayanabileni de iyi; ama en keyiflisi bodos AWD. 4 teker de dönüyor aga, tork mork anlamaz. Ağırlık dağılımı 50-50, yerse... Bu durumda viraj içinde ayağını gazdan çeken hıyardır. 4 çeker çok daha zor dağılır. Dağılırsa toplaması hem direksiyon hem gaz hareketlerinize bakar. Ve unutulmaması gereken, ayağınızı gazdan çektiğiniz anda bir arkadan itiş, bir 4 çeker ve bir önden çekerin farkı yoktur. Aynı arabanın 4 çekeri aynı viraja daha yüksek hızda girebileceğinden, o sınırda viraja girmiş iseniz, ayağınızı gazdan çektiğiniz anda 4 çeker araba dağılır. Mishal aynı arabanın önden çekeri 145 ile dağılmadan bir virajı alabiliyorsa, 4 çeker 160-165 ile dönebilir. Ancak 165 ile dönerken ayağını gazdan çekerse kesin o araç kopar. Bu da 4 çekerin tehlikesidir.

    Günümüzde önden çeker araçlarda iyi arkadan itiş araçlarla kapışacak modeller mevcuttur. O yüzden bir araba arkadan itiş diye alınıyorsa, alan kişi ya keyif için alacaktır, ya da itlik yapacaktır. Araç arkadan itiş diye daha iyi yol tutacak diye bir kaide yoktur. Dinamikler farklıdır sadece. Ama itlik yapmakta gözünüz yoksa, döt ata ata gitmek sizi ilgilendirmiyorsa, asıl amacınız virajda G meyek ve yavşak bir surat ifadesi ile virajları dönmek ise 4 çeker candır. Otobanda 205 ile giderken keskin virajları dönmek bende o yavşak surat ifadesini oluşturmuştu...




  • sonuç nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    sonuç nedir

    Sonuç şu:

    Formula 1 = arkadan tahrik

    Ferrari = arkadan tahrik

    Mercedes = arkadan tahrik

    BMW = arkadan tahrik




    Fiat = önden çeker

    Reno,Pejo,Sitro = önden çeker

    Bence daha fazla konuşmaya gerek yok. Hala önden çekerin viraj performansı daha iyi diyen varsa bilemiyorum.

    Yada önden çeker araç sahipleri çoğunlukta olduğu için bu forumda onlar iddia etmeye, kendilerini kandırmaya devam etsinler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    sonuç nedir

    Sonuç şu:

    Formula 1 = arkadan tahrik

    Ferrari = arkadan tahrik

    Mercedes = arkadan tahrik

    BMW = arkadan tahrik




    Fiat = önden çeker

    Reno,Pejo,Sitro = önden çeker

    Bence daha fazla konuşmaya gerek yok. Hala önden çekerin viraj performansı daha iyi diyen varsa bilemiyorum.

    Yada önden çeker araç sahipleri çoğunlukta olduğu için bu forumda onlar iddia etmeye, kendilerini kandırmaya devam etsinler...

    Tofaş kuş serisi = arkadan tahrik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    sonuç nedir

    Sonuç şu:

    Formula 1 = arkadan tahrik

    Ferrari = arkadan tahrik

    Mercedes = arkadan tahrik

    BMW = arkadan tahrik




    Fiat = önden çeker

    Reno,Pejo,Sitro = önden çeker

    Bence daha fazla konuşmaya gerek yok. Hala önden çekerin viraj performansı daha iyi diyen varsa bilemiyorum.

    Yada önden çeker araç sahipleri çoğunlukta olduğu için bu forumda onlar iddia etmeye, kendilerini kandırmaya devam etsinler...

    Tofaş kuş serisi = arkadan tahrik

    Onu bizim angara tayfası ve TURBO SADIK için özel olarak öyle yapmışlar...






  • tofaşın arkadan itişli olması düşündürücü

    acaba çok iyi bir araba da biz mi bilemiyoruz
  • Her arkadan tahrikli iyi araba olucak diye bir kaide yok...bknz tofaş, eski amerikanlar vs...

    Her önden çeker de kötü araba olucak diye bir kaide yok... bknz Audi, Honda vs...
  • sonuç çıkmadı
  • Sonuç belli yukarıda yazdım
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.