Şimdi Ara

Arkadan itişli arabayla mı viraja kolay girilir? yoksa önden çekişli arabayla mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
0
Favori
25.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Quattro+manyetik süspansiyonda girdigim virajları hicbir araclar giremedim


    Bostancı s virajına 160 ile girdim eski beton dökülmemiş haline

    İyi halt ettin. Derdin her ne idi ise....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Quattro+manyetik süspansiyonda girdigim virajları hicbir araclar giremedim


    Bostancı s virajına 160 ile girdim eski beton dökülmemiş haline

    İyi halt ettin. Derdin her ne idi ise....

    Bu forumda araba sevdası ıcın durulmuyormu.

    Gecenın 4 ünde suadiye den evimizden cıktık s virajında gazladık in cin top oynuyor ne sakıncası var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Quattro+manyetik süspansiyonda girdigim virajları hicbir araclar giremedim


    Bostancı s virajına 160 ile girdim eski beton dökülmemiş haline

    İyi halt ettin. Derdin her ne idi ise....

    Bu forumda araba sevdası ıcın durulmuyormu.

    Gecenın 4 ünde suadiye den evimizden cıktık s virajında gazladık in cin top oynuyor ne sakıncası var

    Hiçbir sakıncası yok. Böyle devam et.

    Araba sevdasından bunu anlıyorsan, sözün bittiği yerdir




  • Hep Bi Arkadan İtişli Arabam Olsun İstemişmdir,AE86 Mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Quattro+manyetik süspansiyonda girdigim virajları hicbir araclar giremedim


    Bostancı s virajına 160 ile girdim eski beton dökülmemiş haline

    İyi halt ettin. Derdin her ne idi ise....

    Bu forumda araba sevdası ıcın durulmuyormu.

    Gecenın 4 ünde suadiye den evimizden cıktık s virajında gazladık in cin top oynuyor ne sakıncası var

    Hiçbir sakıncası yok. Böyle devam et.

    Araba sevdasından bunu anlıyorsan, sözün bittiği yerdir

    Pardon ama araba sevdası nedir

    park avenaular

    Le baronlar

    Eldoradolar

    Deviller ler kaldımıkı camını acıp v6 v8 homurtularıyla keyifle gezelim.Ben 24 yasındayım bunlara yetişemedim.

    Araba sevdası benim için ne olmalı taraflı otomobil dergilerini okuyup bir markanın müridi olmak mı?

    Youtube dan araba videoları seyretmek mi?

    Sadece bu forumda gördüğüm hayali araba alıp satmak mı?

    Sorarım üstadım araba sevgisi nedir?

    İnsanların canına kastetmek de degil demeyin insan hayatının önemini cok iyi bilirim altımdaki aracada güvenmezsem zorlama.Nedir size bu lafları bana söyletene sebep? merakla bekliyorum




  • yüksek beygirli araçlarda arkadan itiş zorunlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önden çekişli araba ile tekerlekleri aşırı şekilde sağa veya sola dönük iken ani kalkış yapmayın da ne yaparsanız yapın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Quattro+manyetik süspansiyonda girdigim virajları hicbir araclar giremedim


    Bostancı s virajına 160 ile girdim eski beton dökülmemiş haline

    İyi halt ettin. Derdin her ne idi ise....

    Bu forumda araba sevdası ıcın durulmuyormu.

    Gecenın 4 ünde suadiye den evimizden cıktık s virajında gazladık in cin top oynuyor ne sakıncası var

    Hiçbir sakıncası yok. Böyle devam et.

    Araba sevdasından bunu anlıyorsan, sözün bittiği yerdir

    Pardon ama araba sevdası nedir

    park avenaular

    Le baronlar

    Eldoradolar

    Deviller ler kaldımıkı camını acıp v6 v8 homurtularıyla keyifle gezelim.Ben 24 yasındayım bunlara yetişemedim.

    Araba sevdası benim için ne olmalı taraflı otomobil dergilerini okuyup bir markanın müridi olmak mı?

    Youtube dan araba videoları seyretmek mi?

    Sadece bu forumda gördüğüm hayali araba alıp satmak mı?

    Sorarım üstadım araba sevgisi nedir?

    İnsanların canına kastetmek de degil demeyin insan hayatının önemini cok iyi bilirim altımdaki aracada güvenmezsem zorlama.Nedir size bu lafları bana söyletene sebep? merakla bekliyorum



    Kaza yapanların hangisi "bak birazdan kaza yapacağım" der ki bir an şekeriniz düşse gözleriniz kararsa ne olacak, tamam araca güveniyorsunuz ama ya kendinize? Düşük hızlarda bir nebze daha sağlıklı kontrol edebilirsiniz ama 160la girdiğiniz virajda bunlar olsa yazık değil mi sağlığınıza, ailenize.




  • Çok uzun olacağından alıntılamadım yazını sevgili uğur arkadaşım,İyi hoş ama bu dedikleriniz 50 60 ile giderkende başınıza gelebilir Allah korusun kalp krizi geçirseniz bitti işte adı üstünde delikanlı insan canı en kıymetli şeydir ama bu kadar sakınırsak çöp batacağına inanan birisiyim gidip hergün s virajı hız denemesi yapmıyorum herhalde hayatta 1 kere 2 kere yapılır zevki alınır birdahakine zevk vermez zaten.Otomobil benim için A dan B ye götürmekten cok farklı anlam taşır benim oyuncağımdır ve oyuncağımla kimseye zarar vermeden oynamaktan zevk alırım.
  • önden cekıs herzaman 1-0 önderir.Arkadan ıtıs virajlarda savurur...özellikle kış aylarında arka cekıslı araba ıle şansınız yok....
  • bmw 1 c sinifinda en iyi yol tutan arac. Burdan yola cikarsak sanirim arkadan itis daha iyi. Fakat arkadan itiste ön kayar ise felaket daha buyuk olur. Arkadan itisi toplamak zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyisi quattro virajlarda

    Awd değilse o zaman en iyi tercih BMW, yani arkadan itiş.
  • rwd pistte yerine göre awd dan daha iyidir ama çok sağlam pilotaj gerektirir hatta lambo bile arkadan çekiş araç üretmişti onun için lp550.Önden çekiş ise tam bir felakettir yüksek güce sahip araçlar içinde nerdeyse hiç fwd yoktur (300+ hp)
  • audi ile bmw nin karşılaştırma videosu vardı. bmw arka çekiş, audi ön çekiş.
    anlatılan şey hızlanmada arka çekiş daha iyidir çünkü çoğu ön çekişli arabada gördüğümüz üzere araba hızlı kalkışlarda ön kaldırır, bu da demektir ki arka kısmı çöker ve yola daha iyi yapışır. bu sebepten arka çekiş hızlanmada daha iyidir, öne göre.
    virajlarda da benzer bir özellik anlatılıyor, ön çeker araçta hem dönüş hem de çekiş aynı lastiklerden yapıldığı için arka çekere göre dezavantajlıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahvesm

    önden cekıs herzaman 1-0 önderir.Arkadan ıtıs virajlarda savurur...özellikle kış aylarında arka cekıslı araba ıle şansınız yok....

    kış aylarında öyle olmasının sebebi motorun arkada olmayışıdır. arka bomboş olunca kaymaya daha müsait oluyor. ön çekiş de ekonomi açısından daha avantajlıdır. öndeki motordan arkaya güç aktarımı sırasındaki kayıp çok fazladır, o sebepten arka çekiş araçlar çok yakar.
  • Bence arkadan itişli araç daha iyi.. Çünkü önden çekişli aracda dönüş yönünü sağlayan tekerleklerle çekiş sağlayan tekerlekler ortak..
    Böyle olması durumunda aracın ön tarafı arka tarafa göre daha ağır olduğu için.. hafif olan taraftan güç uygulanması durumunda.. daha iyi tutunacağını düşünüyorum.
  • arabanın virajda daha iyi yol tutması için gücü yola aktaran tekerlerin yere daha iyi basması lazım...

    arkadan itiş araçta boyle bişey soz konusu degil.. gecen dik rampada transit kamyonet yokusu cıkamadı ustune 2 kisi bindikte tepindik anca cıktı... bu mu yolu tutacak kavrayacak.

    arkadan itiş araçla drift yapabilirsiniz ama hiçbir zaman iddaa da ederim buna onden cekişli aynı sınıf aynı yukseklikte bir araç kadar hızlı viraja giremezsiniz.

    arkadan itişin toplaması kolaydır ... Ama profesyonel bir şöför onden cekisli aracıda virajda cok rahat toplar....

    virajda aracı toplamak için frene degil gaza basılır... ben yeri geliyor donus capından 3 4 kat fazla kontra veriyorum ve cokta guzel yol tutuyor. Arkayı istedigi kadar bıraksın ön lastikler yolu kavradıktan sonra virjda hiçbişey olmaz. Yeterki ön lastikler saglam olsun.

    onden cekis mi arkadan itişmi test yapmak istiyorsanız en basiti

    onden cekisli aracın arka lastiklere birer adet tepsi koyun bakalım arka taraf yol tutmazken arac ne kadar stabil gidecek

    aynı sekil arkadan itişliyede on lastiklere birer adet tepsi koyun bakalım virajı alabilecekmisiniz..

    arkadan itiş aracın ön lastikleri eger kabaksa virajda sizin sonunuz olur... bariyerle akraba bile olabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 6 Mayıs 2012; 1:49:07 >




  • Otomobilin çekiş özellikleri farkı gözetilmeksizin, yapılması gereken tek bir şey vardır o da viraja girmeden önce yeterli yavaşlamanın sağlanmasıdır. Bir viraja girerken amaç; virajlara hızlı girmek değil o virajdan otomobile hasar vermeden tek parça çıkmak olmalıdır.
    Otomobil hangi gruba dahil olursa olsun, viraja girmeden önce, yavaşlamayı dört tekerleğin de aynı istikamete baktığı zamanlarda gerçekleştirmeliyiz. Ayrıca ideal dönüş vitesini de frenle birlikte viraja girmeden önce seçmiş olmalıyız. Bu andan sonra, yani direksiyonu viraj yönüne çevirdikten sonra, iki elimizle direksiyonu sıkı sıkı tutarak, dengeli bir gaz koordinasyonu ile viraj içinde hızımızı apeks noktasına (virajın çıkış noktası) kadar sabit tutmaya çalışıp, daha sonra gaza yüklenebiliriz.

    Önden Çekişli Otomobil Virajdayken
    Önden çekişli bir otomobil ile ideal dönüş süratlerinin üstüne çıktığınızda, kafadan kayma eğilimi gösterir. Hızımız daha önce belirttiğimiz ideal dönme hızının üstünde ise, önden çekişli otomobiller kafadan kaymaya başlar. Otomobili yolda tutmak için, bizim lift-off dediğimiz, ayağınızı çok kısa bir süre için gazdan kaldırarak tekrar basma işlemini yapmamız gerekir. Önden çekişli bir otomobili ancak bu şekilde yolda tutabiliriz.
    Arkadan İtişli Otomobil Virajdayken
    Arkadan itişli bir otomobil ise, ideal dönme süratinin üstünde bir hızla viraja girerse, viraja girerken kafadan, viraj çıkışında arkadan kaymaya başlar. Arkadan itişli otomobilde ise olay çok farklı gelişir, otomobil kaymaya başladığında -ki bu kayma arkanın kopması şeklinde olur- otomobili tam ters istikamete çevirerek, yani kontra vererek dengeli veya gerekli ise tam gaz vererek yolda tutmaya çalışmalıyız. Bu arada her ne olursa olsun asla paniğe kapılıp ayağımızı gazdan çekmemeliyiz. Ayağımız asla frene gitmemeli, aksi halde telafisi imkansız sonuçlarla karşılaşabiliriz.
    SAYGILAR
    MTNKRSLN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtnkrsln -- 6 Mayıs 2012; 2:07:28 >




  • Tabiki RWD daha iyi FWD bu kadar yaygın kullanılmasının tek nedeni maliyettir.Yoksa bir üstünlüğü falan yok.Önden çeker araçla viraja tam gazla giremessin.Ama arkadan itişli ile girersin biraz fasol verir devam edersin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur851

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Quattro+manyetik süspansiyonda girdigim virajları hicbir araclar giremedim


    Bostancı s virajına 160 ile girdim eski beton dökülmemiş haline

    İyi halt ettin. Derdin her ne idi ise....

    Bu forumda araba sevdası ıcın durulmuyormu.

    Gecenın 4 ünde suadiye den evimizden cıktık s virajında gazladık in cin top oynuyor ne sakıncası var

    Hiçbir sakıncası yok. Böyle devam et.

    Araba sevdasından bunu anlıyorsan, sözün bittiği yerdir

    Pardon ama araba sevdası nedir

    park avenaular

    Le baronlar

    Eldoradolar

    Deviller ler kaldımıkı camını acıp v6 v8 homurtularıyla keyifle gezelim.Ben 24 yasındayım bunlara yetişemedim.

    Araba sevdası benim için ne olmalı taraflı otomobil dergilerini okuyup bir markanın müridi olmak mı?

    Youtube dan araba videoları seyretmek mi?

    Sadece bu forumda gördüğüm hayali araba alıp satmak mı?

    Sorarım üstadım araba sevgisi nedir?

    İnsanların canına kastetmek de degil demeyin insan hayatının önemini cok iyi bilirim altımdaki aracada güvenmezsem zorlama.Nedir size bu lafları bana söyletene sebep? merakla bekliyorum



    Kaza yapanların hangisi "bak birazdan kaza yapacağım" der ki bir an şekeriniz düşse gözleriniz kararsa ne olacak, tamam araca güveniyorsunuz ama ya kendinize? Düşük hızlarda bir nebze daha sağlıklı kontrol edebilirsiniz ama 160la girdiğiniz virajda bunlar olsa yazık değil mi sağlığınıza, ailenize.

    Sorsan herkes aracina guvenir, kendine guvenir ama halimiz ortada, en cok can alan olaylarin basindayiz.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.