Şimdi Ara

Arka tekeri kopan yeni mondeo kazası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
3.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.urguphaber.com/m/index.php?islem=detay&id=3195

    kaza nasıl oldu bilinmez lakin. ya vuran araç çok hızlıydı mondeo ya bir şey olmadı. ya da kaza büyük olmamasına rağmen koptu.
    yaralananlara geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • smalloverlap diye tabir ettiğimiz kazalarda daha iyi koruma sağlayabilmek ve kaza anında tekerleğin araç kabinine baskı yapıp yaralanmalarına yol açmaması için yürüyen aksam kaza anında dışarıya doğru kopabilir bir yapıda imal ediliyor. mesela iihs tüm testlerini izle hepsinde ya jant teker anında katlanıp parçalanıyor ya da dışarıya doğru kopup gidiyor. Bu kazada arka teker olmasına rağmen aynı şeyin olduğunu düşünüyorum. Mondeo yerine torsiyon çubuklu bir araba olsa 2 tekerin de torsiyon çubuğuyla birlikte kendini bırakma ihtimali var. Daha önce forumda bir jetta ya da golf kazasında paylaşılmıştı diye hatırlıyorum.
  • metal yorgunluğuna benziyor.
  • smalloverlap diye tabir ettiğimiz kazalarda daha iyi koruma sağlayabilmek ve kaza anında tekerleğin araç kabinine baskı yapıp yaralanmalarına yol açmaması için yürüyen aksam kaza anında dışarıya doğru kopabilir bir yapıda imal ediliyor. mesela iihs tüm testlerini izle hepsinde ya jant teker anında katlanıp parçalanıyor ya da dışarıya doğru kopup gidiyor. Bu kazada arka teker olmasına rağmen aynı şeyin olduğunu düşünüyorum. Mondeo yerine torsiyon çubuklu bir araba olsa 2 tekerin de torsiyon çubuğuyla birlikte kendini bırakma ihtimali var. Daha önce forumda bir jetta ya da golf kazasında paylaşılmıştı diye hatırlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 27 Mart 2017; 9:22:28 >
  • Araba yüksek olduğu için tekerine üst kısmına vurmuştur kopmuştur. İlginç bir durum olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta arabanın iskeletiyle tek parça değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O değilde haberi yazan hangi kafada anlamak zor. Bir mondeo yazmış bir focus yazmış. Haber biraz ayrıntılı olsa alt tarafta da fiesta yazardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durduk yere kopmamış yahu. Koca minibüs vurmuş.
    Kopabilir.
  • Kaza anında aracın makyajına değil de kabin güvenliğine bakmayı ne zaman öğreneceğiz bilmiyorum.

    K@sToR isimli arkadaş yukarıda çok güzel açıklamış.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • her arabanın zayıf bir noktası var .darbenin bu noktalara geldiğin de ise ortaya böyle görüntü çıkması dogal Arka tekeri kopan yeni mondeo kazası

    işte bu doğal değil?
    meydana gelen kaza Ankara yönüne seyir halinde olan Y.K. (23)yönetimindeki 68 KK xxx plakalı panelvan aracın tekerlek aksamı yerinden koptu ve araç savrulmaya başladı. İlk önce orta refüje çarpan araç daha sonra sağ şeritte aynı yöne seyir halinde olan Kamil Erol yönetimindeki 45 ZB XXXX plakalı kayıklı motosiklete çarptı. Çarpmanın etkisiyle her iki araçta yol kenarındaki bankete yuvarladı




  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    ihtimal dışı kaç yılık bir araç ki yorgun olsun ? darbenin şiddeti ve çapma açısı etkisi ile ayırmış ola bilir
    Arka tekeri kopan yeni mondeo kazası


    ama bu vw sorgulanmalı zira seyir halinde (uzul ) kopması yaşanmış
    Arka tekeri kopan yeni mondeo kazası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibon nobi -- 27 Mart 2017; 10:9:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    smalloverlap diye tabir ettiğimiz kazalarda daha iyi koruma sağlayabilmek ve kaza anında tekerleğin araç kabinine baskı yapıp yaralanmalarına yol açmaması için yürüyen aksam kaza anında dışarıya doğru kopabilir bir yapıda imal ediliyor. mesela iihs tüm testlerini izle hepsinde ya jant teker anında katlanıp parçalanıyor ya da dışarıya doğru kopup gidiyor. Bu kazada arka teker olmasına rağmen aynı şeyin olduğunu düşünüyorum. Mondeo yerine torsiyon çubuklu bir araba olsa 2 tekerin de torsiyon çubuğuyla birlikte kendini bırakma ihtimali var. Daha önce forumda bir jetta ya da golf kazasında paylaşılmıştı diye hatırlıyorum.

    small overlap ta sadece önden çarpışma olmuyor mu? o zaman sadece ön tekeri zayıf yapmaları gerekmez mi.
    ya da arka teker kısmına herhangi bir kuvvet uygulanarak test yapılıyor mu? hayır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayaştakalmazsana -- 27 Mart 2017; 10:18:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mondeoda bir dünya hasar var. parçaları da pahalıdır bu meretin.
  • araba ciddi darbe almış belli ki.
  • Arka tekeri kopan yeni mondeo kazası



    Arka tekeri kopan yeni mondeo kazası



    Böylesi de var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sol önden yara yara sürterek gelen arka çamurluğuda yırtan şey her neyse o koparmış tekeri, kaza sonuçta sonucu belli olmayan birşey.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay anasını sayın seyirciler..

    Söz konusu araç vw olsaydı burası şimdi çok daha farkli bir hal almıştı. Ama mondeo olunca herşey normal oluyor. Herkeste bi normalleştirme çabası.

    Hatta olay "fordun üstün koruma sistemi sayesinde mondeonun içindekilere teker kaçması önlenmiş" noktasına gelmiş. Hayretle ve ibretle izliyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayaştakalmazsana A kullanıcısına yanıt
    smalloverlap'i sadece önden çarpma olarak düşünmeyin. Durduğunuz yerde arkadan da aynı şekilde darbe alabilirsiniz. Arka tekerin arka koltuklara kadar girdiğini düşünün. kaza anında motorun, tekerin, jantın kopup katlanması kabin güvenliği için önemli bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotel.california

    Vay anasını sayın seyirciler..

    Söz konusu araç vw olsaydı burası şimdi çok daha farkli bir hal almıştı. Ama mondeo olunca herşey normal oluyor. Herkeste bi normalleştirme çabası.

    Hatta olay "fordun üstün koruma sistemi sayesinde mondeonun içindekilere teker kaçması önlenmiş" noktasına gelmiş. Hayretle ve ibretle izliyorum..

    Benim anlamadığım nokta şu. Kaza anında tekerde kopabilir. Motorda çıkabilir. Kaza oluyor ve araç tek bir parçadan üretilmiyor. Özellikle yürüyen aksam. Ne denmesini bekliyorsunuz? Konu vw ford opel değil. Gerçekten tekerin kopması sizin bakışınızı nasıl etkiledi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekerlek öyle bir şey ki, bir arabaya tam tekerlek üstünden vurduğunuzda sizi takla attırabilir (Makas atarken patlayan apaçi Polo'yu hatırlayın) ya da eğer tekerleğe vurduğunuz darbe sizi zıplatmıyorsa bu kuvvet bir yerden patlak verecek. Mondeo bağımsız süspansiyonlu olduğu için oynar halde olması gereken salıncak burcunun, viraj denge demirinin veya amortisör burcunun tekeri olduğu gibi tutabilmesini beklemeyin.
    Zaten kopmuş tekerleği inceleyin, tam bağlantı noktasından kopmuş. Bu parça bu şekilde bir kuvveti karşılaması için imal edilmemiş ki?
    Bunun ne Small Overlap ile ne de dandiklik ile alakası var. Bunun tek sebebi aracın tekerinin böyle bir kuvveti olağan kullanım esnasında görmeyeceği ve böyle bir kuvveti karşılamasına gerek olmaması ve buna göre tasarlanmış olması söz konusu.

    Yani bu çamaşır ipi ile kamyon çekmeye benziyor. Çamaşır ipi kamyon çekmeye göre tasarlanmadığı için koparsa ip midir dandik olan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 27 Mart 2017; 12:3:6 >




  • bu olayın ford ile hiçbir ilgisi yok.

    small overlap ilk çıktığında teste giren araçları karşılaştıralım.

    audi a4 2012- sonuç kötü -https://www.youtube.com/watch?v=Ob7BhzpPvNY
    audi a4 2017 - sonuç iyi -https://www.youtube.com/watch?v=-sxGvoX0DhA


    audi bile bu tip kazalarda güvenliği sağlamak için tekerleği kopartıp, jantı parçalarken siz içinizdeki marka fanatizmi ile yanıp tutuşmaya devam edin.

    bu da bonus

    mercedes C 2012 - kötü -https://www.youtube.com/watch?v=pG9h4XMJv6Y
    mercedes C 2013 - idare eder -https://www.youtube.com/watch?v=USo-U3V1-jE
    mercedes C 2016 - iyi -https://www.youtube.com/watch?v=5Ja3UCuvNLc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 27 Mart 2017; 12:7:14 >




  • Üstün koruma sistemi sayesinde lastiğin içerdekilere kaçmasımı önlenmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.