Bildirim
araçların önünü gazete ile kapaması,kışın dizel araba sorunu


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
motorun daha çabuk ısınması için yapıldığını biliyorum.
yeni araçlarda zaten kızdırma olmuyor mu -
Hala kapatan yeni nesil dizel araç sahipleri de var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 3 Şubat 2012; 3:23:24 > -
Bilmiyorum dizel mi kullanıyosunuz ancak bir deneyin ankaranın şu anki soğuklarında araç ısınmayıp geç ısındığı gibi üstüne her durduğunuzda harareti düşüyor ve hiç hoş bi durum değil bu -
ben hiç görmedim çevremde cokta mantıksız geliyor alt tarafı gazete sonucta ne faydası olabilirki -
faydasını,zararını bilmiyorum. eski şöförlerin çoğu radyatörün önünü gazete veye kartonla örterlerdi. -
kisin bir tek dizellerin degil tum arabalarin onu kapatilmali. ben kendi maximama yalnizca ksiin degil havalar sonbaharda 15 derecenin altina dusmeye basladiginda klima radyatoru ile motor sivisi sogutma radyatoru arasina, radyatorun yarisini kapatacak sekilde kalin naylon kapli karton koyarim ki motor hem cok daha kisa surede isinsin hem de uzun yolda surekli deli civgin gibi esen ruzgar radyatordeki sogutma sivisinin sicakligini bosuna calmasin. cunku kisin bir de icerdeki havayi isitmak icin havalandirma radyatorunu kullaniyoruz. bu da motordan gereksiz ve asiri derecede isi cektigimiz anlamina geliyor.
unutulmamasi geken sey tukettigimiz yakitin %50sinden fazlasi hic kullanilmadan radyator ve egzozdan disari gidiyor. yani litresine 5 lira verdigimiz benzinin daha bismillah 2,5lirasi radyatorden ve egzozdan hic kullanilamadan atmosfere kaciyor. kisin radyatoru ortmedigimizde de bu oran iyice artiyor ve kisin yakit tumetimini arttiran en buyuk nedeni de budur. -
radyatördeki su sirkülasyonu motor ısınmadan başlamazki, termostat ortalama 80 dereceye gelmeden buna müsade etmiyor. motorun çabuk ısınmasını istiyorsanız hemen kaloriferi açmayın bu daha etkili olur.
olsa olsa bu karton -gazete koymanın faydası şu olabilir, radyatörden (yukarıda da yazdığım gibi motor ısınana kadar radyatöre sıcak su gelmiyor) geçen buz gibi havanın bir sonraki durağı motor bölmesi ve motorun dış yüzeyleri, belki buralarda soğuk hava akımı kesilirse motor dıştan soğumaz. -
Afyonda çok var dolmuşlar,otobüsler hep kapatıyor neye faydası var bilmem -
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
kisin bir tek dizellerin degil tum arabalarin onu kapatilmali. ben kendi maximama yalnizca ksiin degil havalar sonbaharda 15 derecenin altina dusmeye basladiginda klima radyatoru ile motor sivisi sogutma radyatoru arasina, radyatorun yarisini kapatacak sekilde kalin naylon kapli karton koyarim ki motor hem cok daha kisa surede isinsin hem de uzun yolda surekli deli civgin gibi esen ruzgar radyatordeki sogutma sivisinin sicakligini bosuna calmasin. cunku kisin bir de icerdeki havayi isitmak icin havalandirma radyatorunu kullaniyoruz. bu da motordan gereksiz ve asiri derecede isi cektigimiz anlamina geliyor.
unutulmamasi geken sey tukettigimiz yakitin %50sinden fazlasi hic kullanilmadan radyator ve egzozdan disari gidiyor. yani litresine 5 lira verdigimiz benzinin daha bismillah 2,5lirasi radyatorden ve egzozdan hic kullanilamadan atmosfere kaciyor. kisin radyatoru ortmedigimizde de bu oran iyice artiyor ve kisin yakit tumetimini arttiran en buyuk nedeni de budur.
Yanlış bilgiler.
Motor hararet derecesine yaklaşmadan radyatörün içindeki su devirdaim etmez zaten. Yani radyatörün motordan ısı, bişey çaldığı yok. Soğuk havalardaki yakıt tüketiminin artmasının sebebi de bu değildir kaldı ki. Motor bloğunun, yanma odasının ideal yanma sıcaklığına kavuşmasına kadar, motor zengin karışımla çalışır. İdeal yanma sıcaklığına geldikten sonra yakıt tüketimi normal seviyesine iner.
Yukardaki mesajda arkadaşın yazdığı gibi, motorun daha çabuk ısınması için kaloriferi sonradan açmanın yararı var.
-
quote:
Orijinalden alıntı: GOSTIL
radyatördeki su sirkülasyonu motor ısınmadan başlamazki, termostat ortalama 80 dereceye gelmeden buna müsade etmiyor. motorun çabuk ısınmasını istiyorsanız hemen kaloriferi açmayın bu daha etkili olur.
olsa olsa bu karton -gazete koymanın faydası şu olabilir, radyatörden (yukarıda da yazdığım gibi motor ısınana kadar radyatöre sıcak su gelmiyor) geçen buz gibi havanın bir sonraki durağı motor bölmesi ve motorun dış yüzeyleri, belki buralarda soğuk hava akımı kesilirse motor dıştan soğumaz.
Aynen katılıyorum -
quote:
Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53
Yanlış bilgiler.
Motor hararet derecesine yaklaşmadan radyatörün içindeki su devirdaim etmez zaten. Yani radyatörün motordan ısı, bişey çaldığı yok. Soğuk havalardaki yakıt tüketiminin artmasının sebebi de bu değildir kaldı ki. Motor bloğunun, yanma odasının ideal yanma sıcaklığına kavuşmasına kadar, motor zengin karışımla çalışır. İdeal yanma sıcaklığına geldikten sonra yakıt tüketimi normal seviyesine iner.
Yukardaki mesajda arkadaşın yazdığı gibi, motorun daha çabuk ısınması için kaloriferi sonradan açmanın yararı var.
Yüksek süratle giderken motorun hararet derecesine yaklaşmasını önleyen ne peki? -
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53
Yanlış bilgiler.
Motor hararet derecesine yaklaşmadan radyatörün içindeki su devirdaim etmez zaten. Yani radyatörün motordan ısı, bişey çaldığı yok. Soğuk havalardaki yakıt tüketiminin artmasının sebebi de bu değildir kaldı ki. Motor bloğunun, yanma odasının ideal yanma sıcaklığına kavuşmasına kadar, motor zengin karışımla çalışır. İdeal yanma sıcaklığına geldikten sonra yakıt tüketimi normal seviyesine iner.
Yukardaki mesajda arkadaşın yazdığı gibi, motorun daha çabuk ısınması için kaloriferi sonradan açmanın yararı var.
Yüksek süratle giderken motorun hararet derecesine yaklaşmasını önleyen ne peki?
yüksek süratte motorun soğumasına en büyük yardımcı eğer termostat sağlıklı çalışıyorsa önden aldığı hava akımıdır. Bu hava akımı o kadar önemliki DYNO ya giren araçlara önden büyükçe bir fan marifetiyle süni hava akımı oluşturulur. Eğer önden yeterli hava akımı olmazssa radyatörün üstündeki soğutma fanı yetersiz kalabilir.
Yaz kış farketmeksizin özellikle dik rampalarda oluşan araç konvoylarında, sürekli düşük seyir hızı (düşük hava akımı demek) ve yüksek motor devrine bağlı olarak soğutma fanları normalden fazla çalışır. Yetersiz (kayışlı radyatör fanları mesela) kaldığında da yüksek hararet kaçınılmaz olur.
eskiden termostatlı sistem olmadığından radyatörler donuyordu ve soğutma için gerekli olan sirkülasyon kesildiğinden araç su kaybnatıyordu. VW "kaplumbağa" nın hava soğutmalı motoru bu problem için iyi bir çözümdü
-
quote:
Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53
Yanlış bilgiler.
Motor hararet derecesine yaklaşmadan radyatörün içindeki su devirdaim etmez zaten. Yani radyatörün motordan ısı, bişey çaldığı yok. Soğuk havalardaki yakıt tüketiminin artmasının sebebi de bu değildir kaldı ki. Motor bloğunun, yanma odasının ideal yanma sıcaklığına kavuşmasına kadar, motor zengin karışımla çalışır. İdeal yanma sıcaklığına geldikten sonra yakıt tüketimi normal seviyesine iner.
Yukardaki mesajda arkadaşın yazdığı gibi, motorun daha çabuk ısınması için kaloriferi sonradan açmanın yararı var.
yanlis bilgiler.
termostat tumuyle kapali olsa bile her radyatorde devirdaime bir miktar izin verecek sekilde bypass aralaigi kalir.
diyelim ki boyle bisey yok ve termostat kapaliyken blok ve radyator arasinda gecise hic izin vermiyor. termostat belli bir dereceye gelene kadar acilmayacagi icin radyator icindeki sivi radyatorun surekli ruzgar yemesinden dolayi cok hizli bir sekilde isi kaybetmeye baslayacaktir. termostat acildiginda da sicakligi radyator ideal sicakligi olan 80 derecenin cok altina dusmus olacagindan blok icine girdiginde, muhendislerin isi gecisini nasil engelleriz diye kafa patlattiklari seramik kapladiklari ustune yetmedi hemi geometri kullandiklari yanma odasindan, gereksiz yere isi calmasina neden olacaktir. soguk havada yuksek yakit tuketiminin tek nedeni ilk 1-2 dakkadaki zengin karisim degildir.
-
5. senesi benim Yaris`in.
Daha hiç önünü kapamadım.
Eski nesil dizellere özgü bir durum sanırım. -
daturkishulan ciddin muhalif olunmaması gereken bir kişi çünkü kesin emin olmadığı bir şeyi söylemiyor.
Ayrıca bu konularda otorite sayılabilecek derecede bilgili. Hatta işi bu. -
quote:
Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
kisin bir tek dizellerin degil tum arabalarin onu kapatilmali. ben kendi maximama yalnizca ksiin degil havalar sonbaharda 15 derecenin altina dusmeye basladiginda klima radyatoru ile motor sivisi sogutma radyatoru arasina, radyatorun yarisini kapatacak sekilde kalin naylon kapli karton koyarim ki motor hem cok daha kisa surede isinsin hem de uzun yolda surekli deli civgin gibi esen ruzgar radyatordeki sogutma sivisinin sicakligini bosuna calmasin. cunku kisin bir de icerdeki havayi isitmak icin havalandirma radyatorunu kullaniyoruz. bu da motordan gereksiz ve asiri derecede isi cektigimiz anlamina geliyor.
unutulmamasi geken sey tukettigimiz yakitin %50sinden fazlasi hic kullanilmadan radyator ve egzozdan disari gidiyor. yani litresine 5 lira verdigimiz benzinin daha bismillah 2,5lirasi radyatorden ve egzozdan hic kullanilamadan atmosfere kaciyor. kisin radyatoru ortmedigimizde de bu oran iyice artiyor ve kisin yakit tumetimini arttiran en buyuk nedeni de budur.
Yanlış bilgiler.
Motor hararet derecesine yaklaşmadan radyatörün içindeki su devirdaim etmez zaten. Yani radyatörün motordan ısı, bişey çaldığı yok. Soğuk havalardaki yakıt tüketiminin artmasının sebebi de bu değildir kaldı ki. Motor bloğunun, yanma odasının ideal yanma sıcaklığına kavuşmasına kadar, motor zengin karışımla çalışır. İdeal yanma sıcaklığına geldikten sonra yakıt tüketimi normal seviyesine iner.
Yukardaki mesajda arkadaşın yazdığı gibi, motorun daha çabuk ısınması için kaloriferi sonradan açmanın yararı var.
Motor soğutma suyunun dolanımı motor çalışmaya başladığı andan itibaren başlar.
-
valla bilmiyorum da dizel araçlar soğuk iklimde hiç gitmiyorlar. motorun çalışıp çalışmamasından ziyade bir türlü ısınmıyor ve içeride donuyoruz, 15-20 km de anca ılık ılık üflemeye başlıyor.
ama benzinli aracımda -4 derecede 5 dk de motor normal sıcaklığına geldi ve içerisi hemen ısınmaya başladı. -
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
daturkishulan ciddin muhalif olunmaması gereken bir kişi çünkü kesin emin olmadığı bir şeyi söylemiyor.
Ayrıca bu konularda otorite sayılabilecek derecede bilgili. Hatta işi bu.
estafurullah
su soz beni ozetlemeye yeter. -
bendede dizel araç var dediginiz gibi bi durum yok 1 dk sonra içerisi ısınmaya baslıyor...
aracınızı satın gidin bi clio3 alın kışın sıcak sıcak gidersiniz istediginiz yere... = )
En Beğenilen Yanıtlar

kisin bir tek dizellerin degil tum arabalarin onu kapatilmali. ben kendi maximama yalnizca ksiin degil havalar sonbaharda 15 derecenin altina dusmeye basladiginda klima radyatoru ile motor sivisi sogutma radyatoru arasina, radyatorun yarisini kapatacak sekilde kalin naylon kapli karton koyarim ki motor hem cok daha kisa surede isinsin hem de uzun yolda surekli deli civgin gibi esen ruzgar radyatordeki sogutma sivisinin sicakligini bosuna calmasin. cunku kisin bir de icerdeki havayi isitmak icin havalandirma radyatorunu kullaniyoruz. bu da motordan gereksiz ve asiri derecede isi cektigimiz anlamina geliyor.
unutulmamasi geken sey tukettigimiz yakitin %50sinden fazlasi hic kullanilmadan radyator ve egzozdan disari gidiyor. yani litresine 5 lira verdigimiz benzinin daha bismillah 2,5lirasi radyatorden ve egzozdan hic kullanilamadan atmosfere kaciyor. kisin radyatoru ortmedigimizde de bu oran iyice artiyor ve kisin yakit tumetimini arttiran en buyuk nedeni de budur. |
Benzer içerikler
- lastik yönü nasıl anlaşılır
- ebd arızası nedir
- kiralık araç pert olursa ne olur
- otomatik araba vurdurulur mu
- araç çalışırken akü lambası yanıp sönüyor
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X