Şimdi Ara

Araçlar tamam da ya donanımların kalitesi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mrb arkadaşlar.Forumda daha önce bu konuda başlık açıldı mı araştırdım ancak göremedim.Zaten konuda biraz farklı.Malum hepimiz araç tercihinde belli markalara daha fazla değer veriyoruz.Marka fanatikliği yapmayıp elindeki paraya donanımsız bir Alman alacağıma donanımlı bir Fransız alırım diyenlerde fazla. Alman ve Fransız iki araç mesela vw golf ve megane 3 olsun.Bu araçlar zaten defalarca kıyaslanmıştır ve birçok kimse golfün daha kaliteli bir araç olduğu fikrindedir.Motor kalite tamam da ya donanımların kalitesi?
    Yani megane 3teki ESP sistemiyle golfteki esp sisteminin kalite açısından farkı var mıdır?Yada ASR sisteminin..Bir diğer örnek vw polo ve aveo karşılaştırması.polo comfort donanım dahi oldukça boşken arkadaşımız gidip ''ya gider aveo alırım esp asp asr vs vs donanımları var''diyerek aveoyu tercih edebiliyor.Peki aveodaki bu donanımlar acaba gerçekten otomotiv sektöründe lider olan Alman ve japon araçlarındaki kadar kusursuz çalışabiliyor mu?yoksa bu donanımların aralarında da markalar arasında olduğu gibi bir kalite farkı var mıdır?Bu konu hakkında hiçbiryerde bir açıklama bulamadım.Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olurum.Saygılar herkese







  • umarım bilgi sahibi birilerinden net yanıtlar alırız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Donanımın kalitesi diye bir şey olur aslında ama aynı işlevi görürler hocam.
    Yani sizin demeniz şu gibi oldu; Renault'un vites veya direksiyon kalitesiyle VW'ninki arasındaki fark nedir? gibi...
    Ne alakası var demeyin, evet öyle. ESP ne işe yarar? Aracın savrulmasını önler veya ani manevralarda dengede durmasını sağlar. Sistemin kalitesinden ziyade; araçların karoser yapısı, lastiğinden tutun da, ağırlık / yükseklik gibi yol tutuşunu doğrudan etkileyen bir sürü etmene göre çalışma başarısı farklılık gösterecektir. Bu detaylar hangi aracın lehineyse, ESP o araçta daha iyi iş yapacaktır. Olay budur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Passenger -- 27 Aralık 2012; 18:59:31 >
  • esp için konuşuyorum; bu sistem zaten bosch'un sistemi. dolayısı ile aynı sistem. ancak montaj ve ayar durumlarına göre ya da uyum/uyumsuzluk kriterlerine göre bir farklılık da olabilir. yine de aynı sistemler olsa bile, her araçta kendine özgü ve mühendislerin çeşitli testleri sonucunda donanımları optimize edilebiliyor. yani bir aveo'nun daha erken esp açtığı durumda bir polo açmayabilir veya tam tersi olabilir. hatta polo ve aveo nun esp açtığı bir durumda bir mito hiç esp açmayabilir çünkü daha sportif bir sürüşe göre optimize edilmiştir.
    ayrıca mesela honda esp değil de, kendi geliştirdiği vsa sistemini kullanabiliyor. yani global pazarda rekabet eden markalar arasında özellikle de sınıf azaldıkça abartılı bir kalite farkı olacağını zannetmiyorum. istisnalar tabii olabilir ancak bana kalırsa firmalar karakteristiklerini D sınıfı ile birlikte daha net ortaya koymaya başlıyorlar.




  • Mazdanin (6 serisi full doanim) muzik sistemi BOSE marka. Sadece bu ses sistemini Geelynin en full modeline eklerseniz 5 bin liraya mal olur. Bence donanim kalitesi cok onemli. Butun markalarin navigasyonlu modelleri var. Hepsinin dokunmatigi ayni hassasiyette mi calisiyor? Hepsi ayni hizda mi calisiyor? Tabiki hayir. ESP Hava yastigi vs gibi guvenlik donanimlarinda da bu durumlar gecerli diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten merak ettiğim bir konu fakat bunun kıyaslanması mümkün değil çünkü mesela esp sistemi için ele alalım. Kıyaslamak için chevroletteki espyi bir golfe takmak ve onu aynı donanımdaki başka bir golfle kıyaslamak lazım ancak böyle olur.Hangi esp iyi hangisi kötü ama tüm bir araç olarak düşünürsek testlerden ortaya çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Gerçekten merak ettiğim bir konu fakat bunun kıyaslanması mümkün değil çünkü mesela esp sistemi için ele alalım. Kıyaslamak için chevroletteki espyi bir golfe takmak ve onu aynı donanımdaki başka bir golfle kıyaslamak lazım ancak böyle olur.Hangi esp iyi hangisi kötü ama tüm bir araç olarak düşünürsek testlerden ortaya çıkar.

    Adac ESP testi yapıyor zaten.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edec

    esp için konuşuyorum; bu sistem zaten bosch'un sistemi. dolayısı ile aynı sistem. ancak montaj ve ayar durumlarına göre ya da uyum/uyumsuzluk kriterlerine göre bir farklılık da olabilir. yine de aynı sistemler olsa bile, her araçta kendine özgü ve mühendislerin çeşitli testleri sonucunda donanımları optimize edilebiliyor. yani bir aveo'nun daha erken esp açtığı durumda bir polo açmayabilir veya tam tersi olabilir. hatta polo ve aveo nun esp açtığı bir durumda bir mito hiç esp açmayabilir çünkü daha sportif bir sürüşe göre optimize edilmiştir.
    ayrıca mesela honda esp değil de, kendi geliştirdiği vsa sistemini kullanabiliyor. yani global pazarda rekabet eden markalar arasında özellikle de sınıf azaldıkça abartılı bir kalite farkı olacağını zannetmiyorum. istisnalar tabii olabilir ancak bana kalırsa firmalar karakteristiklerini D sınıfı ile birlikte daha net ortaya koymaya başlıyorlar.

    Katıldığım ve katılmadığım noktalar var, ancak güzel açıklama.

    ESP, Bosch un ürünüdür. Hondanın Civic marka ürünü gibi. VSA da japonlar tarafından üretilir. Hangi firma, emin değilim. Toyota veya Honda üretiyor du sanırım. Ancak, ürünlerin, farklı markalara göre adaptasyonu söz konusu değil. Bir Aveo alırsınız, 40 km hızla girdiğiniz virajda, üstündeki orjinal lastik ile ESP açabilir. Ancak Jantı büyütüp, taban genişliği artınca, ESP açmaya gerek görmez. Neden? Bunu sensörler belirler. Sensör kaymayı tespit ettiğinde, sistemi çalıştırır. Yani güvenlik aksesuarı standart çalışır. Her araca göre optimize edilmez. 175/60 R15 ebatlı lastik ile 215/45 R17 ebatlı lastik farklı tepkiler verir. Biri yola daha iyi yapışır. Bu nedenle iş sensörlere düşer. Bütün araçlar da, ESP gibi güvenlik donanımlarını belli başlı firmalardan temin eder. Yani donanımda çok değişen birşey olmaz.

    Ancak değişen donanımlar kullanıcı donanımlarıdır. Hız sabitleyici, müzik sistemi, hoparlör sayısı, koltuk, klima gibi. Hyundai Samsung marka müzik sistemi kullanır, vw Blaupunkt kullanır, Ford Sony kullanır. Hangisi daha iyi? Hepsi dünya markası.... Forumda Jettayla Golff arasındaki kalite farkından bahsediliyor. Meksikadaki koltuk üreticisi, Almanyadan kumaş getirtip de kaplayacak hali yok. Meksikadaki en iyi ve en ucuz malzemeyi kullanıyor. Almanyadaki de Almanyanın en iyi ve ucuz kumaşını.

    Kısacası güvenlik donanımları, arge pahalıya patlayacağından sertifikalı ve belli firmalardan temin ediliyor. Kullanıcıya hitap edenler ise firmaya göre değişiyor.




  • Esp sistemini Bosh firmasının ürettiğini duymuştum bende.Üstte arkadaşların hepsi farklı bir açıdan bakmışlar olaya ve bence hepsinin de haklılık payı var.Özellikle şuna çok katılıyorum :bir clionun esp açtığı bir virajda mesela polo ya da mito açmayabilir.O zaman olay şuna dönüyor aslında aynı miktar paraya niçin esp donanımı var diye clio tercih edelim?mitonun espsiz viraj alma performansıyla espli clio aynıysa yada başka bir marka bu clioyu avantıjlı yapar mı?şu durumda bence yapmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edec

    yani bir aveo'nun daha erken esp açtığı durumda bir polo açmayabilir veya tam tersi olabilir. hatta polo ve aveo nun esp açtığı bir durumda bir mito hiç esp açmayabilir çünkü daha sportif bir sürüşe göre optimize edilmiştir.

    bu düşünceniz çok mantıklı .
  • Arkadaşlar birde sadece esp için değil diğer donanımlar içinde kalite farkının olduğu kanısındayım ben.Mesela geçenlerde yeni astra sahibi birisinin başına şöyle bir olay geliyor:
    Astralar bildiğimiz gibi el freni yerine elektronik park sistemi diye bir düğme ile aracın sabitlemesini yapmakta.Aynı araçta yokuş kalkış desteğide mevcut.Araç sahibi hafif eğimli bir yola aracını park etmek ister uygun boşluğa aracını yerleştirir frene basar araç elektronik park sistemiyle kendisini sabitledi zanneder.Oysaki o anda araç yokuş kalkış desteğini kullanmaktadır.Araç sahibi bu ayrımı yapamaz ve araç birkaç saniye sonra sürücünün hiç farkında olmadan kendisini bırakır ve gerideki araca çarparak durur.
    Bu olayda mesela sürücünün hatası mıdır yoksa firmanın mı?Firmanın bunu düşünerek donanıma eklemesi gerekirdi benim kanım.Birde böyle bir olay acaba aynı sistemi taşıyan mercedes yada audi gibi markaların araçlarında da olabilir miydi?Eğer olmuyorsa demekki donanım kalitesi diye de araç alımında incelenmesi gereken noktalar var kanaatindeyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Allizzwell27 -- 27 Aralık 2012; 20:19:08 >




  • Dokunmatik müzik sistemlerinin arayüzleri, dokunmatik hassasiyeti ve işlemcileri bile ayrı kalitede markadan markaya göre.

    Mesela ABS ve ESP Bosch'un. Yeni Opel Astra'da ESP plus var mesela. Daha farklı disiplinlerde çalışıyor. Mesela Alfa Romeo'da D.N.A var. ESP, ayrı sürüş konumlarında ayrı davranır. Bu yazılımla alakalı, markaların bu yazılımlar için ayırdığı Ar-Ge'ye bağlı.

    ESP tek tekerleğe müdahele ederken, ESP plus 3 tekere birden müdahale etme kabiliyetine sahiptir ve daha fazla stabilite kontrolü mevcuttur.

    Mesela "deri kaplamalı direksiyon ve vites kolu". Bazı markalarda 1 senede soyulurken, bazı markalarda 10 sene de geçse ilk günkü gibi kalıyor. Deri koltuklar da aynen öyle.

    Geri görüş kamerası 2 günde bozulan ve kamera sensörü çok düşük çözünürlüğe sahip modeller varken, 8 inch ekranda bile net görüntü veren geri görüş kameraları var.

    Belli başlı donanımların elbette kalite farkları vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Dokunmatik müzik sistemlerinin arayüzleri, dokunmatik hassasiyeti ve işlemcileri bile ayrı kalitede markadan markaya göre.

    Mesela ABS ve ESP Bosch'un. Yeni Opel Astra'da ESP plus var mesela. Daha farklı disiplinlerde çalışıyor. Mesela Alfa Romeo'da D.N.A var. ESP, ayrı sürüş konumlarında ayrı davranır. Bu yazılımla alakalı, markaların bu yazılımlar için ayırdığı Ar-Ge'ye bağlı.

    ESP tek tekerleğe müdahele ederken, ESP plus 3 tekere birden müdahale etme kabiliyetine sahiptir ve daha fazla stabilite kontrolü mevcuttur.

    Mesela "deri kaplamalı direksiyon ve vites kolu". Bazı markalarda 1 senede soyulurken, bazı markalarda 10 sene de geçse ilk günkü gibi kalıyor. Deri koltuklar da aynen öyle.

    Geri görüş kamerası 2 günde bozulan ve kamera sensörü çok düşük çözünürlüğe sahip modeller varken, 8 inch ekranda bile net görüntü veren geri görüş kameraları var.

    Belli başlı donanımların elbette kalite farkları vardır.

    esp konusundaki bilgi paylaşımınız için teşekkrler.Bu sistemin kendi arasında bu kadar fark oluşturacağını açıkcası bilmiyordum.




  • kullanıcılar deneyimlerini paylaştıkça çok güzel bir başlığa dönüşebilir.
    bende geçenlerde takip ettiğim başlıklardan biri olan i30 konusunda far sensörünün geç çalıştığını okudum, bir kaç kullanıcı eski araçlarına göre sensörün geç algıladığını ve alt geçitlerden çıkmak üzereyken yandığını yazmış.

    far/yağmur/park sensörü, kararan dikiz aynası, yokuş kalkış desteği gibi donanımlar açısından bende merak ediyorum hangi modeller başarısız diye.
  • Esp mercedes patentli, mercedes ve bosc'un ortak üretimi bir üründür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Dokunmatik müzik sistemlerinin arayüzleri, dokunmatik hassasiyeti ve işlemcileri bile ayrı kalitede markadan markaya göre.

    Mesela ABS ve ESP Bosch'un. Yeni Opel Astra'da ESP plus var mesela. Daha farklı disiplinlerde çalışıyor. Mesela Alfa Romeo'da D.N.A var. ESP, ayrı sürüş konumlarında ayrı davranır. Bu yazılımla alakalı, markaların bu yazılımlar için ayırdığı Ar-Ge'ye bağlı.

    ESP tek tekerleğe müdahele ederken, ESP plus 3 tekere birden müdahale etme kabiliyetine sahiptir ve daha fazla stabilite kontrolü mevcuttur.

    Mesela "deri kaplamalı direksiyon ve vites kolu". Bazı markalarda 1 senede soyulurken, bazı markalarda 10 sene de geçse ilk günkü gibi kalıyor. Deri koltuklar da aynen öyle.

    Geri görüş kamerası 2 günde bozulan ve kamera sensörü çok düşük çözünürlüğe sahip modeller varken, 8 inch ekranda bile net görüntü veren geri görüş kameraları var.

    Belli başlı donanımların elbette kalite farkları vardır.

    Bahsettiğiniz eski nesil ESP, bir değil, iki tekere müdahale eden sistemlerdi, şu anki mevcut sistemler gerekli durumlarda 4 tekerleğe de müdahale edebilmektedirler.

    ESP sistemi sadece viraj alabilme kabiliyeti ile ilgili bir donanım değildir. ESP özellikle yağışlı havalarda ve kaygan zeminlerde daha çok ihtiyaç duyalabilen bir donanımdır. ESP daha iyi viraj hızları sunmaz, aracın kontrolünü kaybetmeyi engeller. Ani engel manevralarında ESP'li herhangi bir otomobil, ESP'siz ama çok iyi yol tutuşa sahip bir otomobilden daha güvenli olabilir. SOnuç olarak ESP önemlidir.




  • Ya donanımların kalitesi... işte bütün mesele bu :)

    Neyse ki ESP artık Euro-NCAP tarafından güvenlik testinin bir parçası haline getirildi. Böylece sürekli ve aynı şartlarda yapılmış testlerin bir bilgi akışı sağlanacak.

    Ama klimalar, radyolar, kaloriferler... Bu kısımlarda büyük farklılıklar var bence, asıl mesele de bence burada. Kaldırıma çarpan bir arabanın tekerleği yırtılır ve direksiyon hakimiyetini kaybeder, daha iyi arabanın tekerlekleri daha mukavimdir kazadan kurtulur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escala

    kullanıcılar deneyimlerini paylaştıkça çok güzel bir başlığa dönüşebilir.
    bende geçenlerde takip ettiğim başlıklardan biri olan i30 konusunda far sensörünün geç çalıştığını okudum, bir kaç kullanıcı eski araçlarına göre sensörün geç algıladığını ve alt geçitlerden çıkmak üzereyken yandığını yazmış.

    far/yağmur/park sensörü, kararan dikiz aynası, yokuş kalkış desteği gibi donanımlar açısından bende merak ediyorum hangi modeller başarısız diye.

    i30 far sensörü geç yanmıyor, arkadaşlar sensör ayarı yaptırsınlar. Ayrıca gündüz farı olan araçlarda görüş kalitesini sağlayan bir ışık kaynağı bulunduğu için bu tip gecikmeler yaşanabiliyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.