arkadaşlar kangoo multix 2011 model 1,5 dci 85bg aracımda dpf olup olmadığını nereden anlayabilirim? 2010/10 üretim araç. motor tipi K9K802 şu an 5/30 yağ var, yağ seçimi yapacağım biraz araştırdım dpf yoksa 5 40 koyun diyor motul'un sitesinde. yağ seçerken yaşadığın yerin sıcaklığı da fark ediyormuş sanırım, istanbul'da oturuyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 23 Ekim 2020; 15:44:28 > |
aracımda dpf var mı?



-
-
Aracınız Euro 4 Motor Hocam DPF yok. Aynı motora sahip 2011 Clio Grandtour um vardı benim de. Yağ olarak 05 30 kullanabilirsiniz, 05 40 da kullanabilirsiniz. İstanbul için fark etmez.
-
teşekkürler. yağ öneriniz var mı peki? motul epey öneriliyor bir deneyeyim diyorum ama
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 23 Ekim 2020; 15:55:43 > -
Motul iyidir ama elf kullanın orjinal renault yağ güzel motor yağıdır.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
2012'den sonra E5 Motora geçiyor diye biliyorum 5w40 motor yağı kullanılıyor zaten parçacıdan alıcagınız için en uygun yağı onlar verir ama renault ELF kullanıyor
-
1.5 tdci motora 5-40 yağ olyo mu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kaput açılır, resimdeki okun ucundaki gibi "içinde nokta nokta olan bir egzos simgesi" olan ibare varsa etiket üzerinde dpf var demektir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 23 Ekim 2020; 20:19:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler herkese.
-
2 yıldır usta 5 30 koyuyordu sanırım, castrol 5/30
-
renault turbolu dpfsiz motorlar için rn0710 onayı ister.
tavsiyem:
https://urun.n11.com/motor-yagi/shell-helix-hx8-synthetic-5w30-415-litre-P125041500
-
Renault elf kullanıyor ve sahtesi cok yok ,5w40 kullanmanız gerekir isterseniz yag secim sitelerinden arac marka model girip uygun yaginizi görürsünüz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kitapçığı buldum, 5/40 rn0710 ya da 5/30 a5/b5 normlarına sahip yağ kullanın diyor. bahsettiğiniz 5/30 yağda a5/b5 normu yok o yüzden tam uyumlu değil sanırım. bu arada araç kargo aracı olduğu için sürekli aç kapa, dur kalk, yüksek devir vs. şeklinde kullanılıyor bu yüzden 5/40 mantıklı olur diye düşünüyorum. Liqui Moly Leıchtlauf Hıgh Tech 5w40 ya da motul 8100 X-cess 5W-40. alayım diyorum. shell için kafamda soru işaretleri var kalitesi iyi midir bilmiyorum, turbo tarafında hafif yağ kaçağı var şu an ve 330bin de araç. biraz araştırdım, o yağ kaçağının 5-30 castrol yağdan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. bundan önceki bakımda usta a5/b5 normlarına uygun olan yağı mı koydu düz castrol 5-30 mu koydu hatırlayamadım çünkü
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 24 Ekim 2020; 14:4:5 > -
hocam elf'den daha iyi yağlara yönelmem lazım. malum 330k araç. ne kadar uzatabilirsek ömrünü o kadar iyi.
-
Kmsi baya yüksekmiş eksiltme veya üfleme durumu nasıl hocam ? Genelde bu km'lerde çok tavsiye edilmesede 10w40 kullanılıyor.Çünkü eksiltmeyi baya azaltıyor . Eğer eksiltme yok (muhtemelen vardır) kaliteli bir yağ arıyorsanız 8100 X-CESS 5w-40 Motul kullanılabilir
-
quote:
Orijinalden alıntı: facepunchSkitapçığı buldum, 5/40 rn0710 ya da 5/30 a5/b5 normlarına sahip yağ kullanın diyor. bahsettiğiniz 5/30 yağda a5/b5 normu yok o yüzden tam uyumlu değil sanırım. bu arada araç kargo aracı olduğu için sürekli aç kapa, dur kalk, yüksek devir vs. şeklinde kullanılıyor bu yüzden 5/40 mantıklı olur diye düşünüyorum. Liqui Moly Leıchtlauf Hıgh Tech 5w40 ya da motul 8100 X-cess 5W-40. alayım diyorum. shell için kafamda soru işaretleri var kalitesi iyi midir bilmiyorum, turbo tarafında hafif yağ kaçağı var şu an ve 330bin de araç. biraz araştırdım, o yağ kaçağının 5-30 castrol yağdan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. bundan önceki bakımda usta a5/b5 normlarına uygun olan yağı mı koydu düz castrol 5-30 mu koydu hatırlayamadım çünkü
a5/b5 onaylı yağlar çok ince yağdır eksiltme yapar. renault atmosferik benzinli motor için tavsiye ediyor. sizin araç için a3/b4 onaylı yağlar uygundur. motul 5w40 koyabilirsiniz. shellde en az motul kadar kalitelidir. shell helix ultra 5w40 da kullanabilirsiniz.
-
üfleme durumu yok eksiltme olarak turbo taraflarından az bir şey eksiltiyor. onu da sebebini 5/30 yağa bağlıyorum, 5/40 deneyeceğim. ondan sonra eksiltme durumuna bakacağım.
usta bir ara turbocuya baktır demişti de 2 senedir bu şekilde kullanılıyor bi sıkıntı olmadı şu anlik.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 24 Ekim 2020; 18:56:26 > -
valla hocam ben de bakım kitapçığının yalancısıyım. a5/b5 ince midir değil midir bilmiyorum, ama 5-30 konulacaksa a5/b5 koyun denmiş 1,5dci dpfsiz için.
gerekli şartnameler:
5/40 için rn0710
5/30 için a5/b5
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 24 Ekim 2020; 18:59:24 > -
Cok büyük farklılık olucagini sanmam turbo etrafindaki oringleri degistirip etrafini balata spreyiyle temizletin eger tekrar kacak olursa hortumlarda yirtik yoksa turbo sökülüp turbocuya yollanmayo deneyebilirsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: facepunchSteşekkürler. yağ öneriniz var mı peki? motul epey öneriliyor bir deneyeyim diyorum ama
Motul Hocam, kesinlikle Motul kullanın.
-
liqui moly almayı düşünüyordum ama hangisi iyidir ki?
En Beğenilen Yanıtlar

kaput açılır, resimdeki okun ucundaki gibi "içinde nokta nokta olan bir egzos simgesi" olan ibare varsa etiket üzerinde dpf var demektir. ![]() |
Aracınız Euro 4 Motor Hocam DPF yok. Aynı motora sahip 2011 Clio Grandtour um vardı benim de. Yağ olarak 05 30 kullanabilirsiniz, 05 40 da kullanabilirsiniz. İstanbul için fark etmez. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X