Şimdi Ara

Aracı Direkt LPG ile çalıştırmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
30.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysalotogaz

    yapılan uygulama modifikasyon sonrasında oluşmuştur direk dizel motora likit halinde gazı vermekle değil silindir kapağı ve diğer aksamlarda değişime gidilmiş ve o dizel motoru cng ile çalıştırmışlar benim burada sizlerin likit halindeki yakıtı motora verildiği zaman zarar vericeğini yazmışsınız ona istinaden bu tür uygulamaların olduğunu yazma ihtiyacı duydum neticede yanma sınırları farklı olsada motor içerisine benzinde mazotta likit halde giriyor viallede olduğu gibi özel sistem geliştirilse lpg yakıtınıda motora likit halinde nveril diyorum size en büyük ispat vialle sistemidir lütfen arştırın dediğim sistem şu an piyasada kullanılan sgı sistemlerinde olmayan bir sistem ama sistem likit yakıta göre dizayn edilirse yani enj.regülatör gibi malzemeler olmaması mümkün değil yinede size tavsiyem vialle sistemini incelemenizdir.
    pistonu sadece yakıt fazlalığı değil yakıt fakirliği hava fazlalığıda un ufak eder yüksek suratlerde ayrıca burada yapmış olduğunuz açıklamalara katılmıyor değilim.



    Alıntıları Göster
    Sayın Hilander,

    Atmosfer basıncı altında LPG hızla gaz fazına geçecektir. Ancak soğuk motor ve soğuk havada olur da gaz fazına zamanında geçemezse istenmeyen sonuçlar oluşacaktır. Birçok kez sızan lpg'yi, özellikle gaz dolum ağzından sızan LPG'nin yere sıvı olarak damladığını, yerde kısa sürede buharlaştığını gördüğüm için bunu söylüyorum. Yani atmosfer basıncına çıkar çıkmaz buharlaşmıyor. Bu gecikmeden kaynaklanabilecek zararların riskini yüksek buluyorum. Diğer söylediklerinize katılıyorum.

    Sayın Uysal Otogaz,

    Vialle sistemindeki enjektörler püskürtmeli enjektörlerdir. Yakıtı atomize püskürttüğünüz zaman sorun yaşanmaz. Hatta verim artar. Ancak konuda bahsedilen gaz fazında yakıt gönderen ve bu yakıtı atomize püskürtmeyen normal sıralı sistemlerdır. Püskürtme olmayan sıralı sistemlerde sıvı LPG sorun oluşturabilir.

    Her ikinize de teşekkür ederim. Güzel bir konuda güzel ayrıntılara değindik.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Sayın Hilander,

    Atmosfer basıncı altında LPG hızla gaz fazına geçecektir. Ancak soğuk motor ve soğuk havada olur da gaz fazına zamanında geçemezse istenmeyen sonuçlar oluşacaktır. Birçok kez sızan lpg'yi, özellikle gaz dolum ağzından sızan LPG'nin yere sıvı olarak damladığını, yerde kısa sürede buharlaştığını gördüğüm için bunu söylüyorum. Yani atmosfer basıncına çıkar çıkmaz buharlaşmıyor. Bu gecikmeden kaynaklanabilecek zararların riskini yüksek buluyorum. Diğer söylediklerinize katılıyorum.

    Sayın Uysal Otogaz,

    Vialle sistemindeki enjektörler püskürtmeli enjektörlerdir. Yakıtı atomize püskürttüğünüz zaman sorun yaşanmaz. Hatta verim artar. Ancak konuda bahsedilen gaz fazında yakıt gönderen ve bu yakıtı atomize püskürtmeyen normal sıralı sistemlerdır. Püskürtme olmayan sıralı sistemlerde sıvı LPG sorun oluşturabilir.

    Her ikinize de teşekkür ederim. Güzel bir konuda güzel ayrıntılara değindik.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    güzel bir paylaşım oldu sizlerede kolaygelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysalotogaz

    yapılan uygulama modifikasyon sonrasında oluşmuştur direk dizel motora likit halinde gazı vermekle değil silindir kapağı ve diğer aksamlarda değişime gidilmiş ve o dizel motoru cng ile çalıştırmışlar benim burada sizlerin likit halindeki yakıtı motora verildiği zaman zarar vericeğini yazmışsınız ona istinaden bu tür uygulamaların olduğunu yazma ihtiyacı duydum neticede yanma sınırları farklı olsada motor içerisine benzinde mazotta likit halde giriyor viallede olduğu gibi özel sistem geliştirilse lpg yakıtınıda motora likit halinde nveril diyorum size en büyük ispat vialle sistemidir lütfen arştırın dediğim sistem şu an piyasada kullanılan sgı sistemlerinde olmayan bir sistem ama sistem likit yakıta göre dizayn edilirse yani enj.regülatör gibi malzemeler olmaması mümkün değil yinede size tavsiyem vialle sistemini incelemenizdir.
    pistonu sadece yakıt fazlalığı değil yakıt fakirliği hava fazlalığıda un ufak eder yüksek suratlerde ayrıca burada yapmış olduğunuz açıklamalara katılmıyor değilim.



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: uysalotogaz

    yapılan uygulama modifikasyon sonrasında oluşmuştur direk dizel motora likit halinde gazı vermekle değil silindir kapağı ve diğer aksamlarda değişime gidilmiş ve o dizel motoru cng ile çalıştırmışlar benim burada sizlerin likit halindeki yakıtı motora verildiği zaman zarar vericeğini yazmışsınız ona istinaden bu tür uygulamaların olduğunu yazma ihtiyacı duydum neticede yanma sınırları farklı olsada motor içerisine benzinde mazotta likit halde giriyor viallede olduğu gibi özel sistem geliştirilse lpg yakıtınıda motora likit halinde nveril diyorum size en büyük ispat vialle sistemidir lütfen arştırın dediğim sistem şu an piyasada kullanılan sgı sistemlerinde olmayan bir sistem ama sistem likit yakıta göre dizayn edilirse yani enj.regülatör gibi malzemeler olmaması mümkün değil yinede size tavsiyem vialle sistemini incelemenizdir.
    pistonu sadece yakıt fazlalığı değil yakıt fakirliği hava fazlalığıda un ufak eder yüksek suratlerde ayrıca burada yapmış olduğunuz açıklamalara katılmıyor değilim.





    Daha evvel dedigim gibi, uygulamalarinin olmasi bahsettigim teorik zararlar olusmayacagini gostermez.

    Dizel motoru CNG ile calistirmislar konusu ise, sizin de kabul ettiginiz uzere motorda bircok modifikasyondan sonra gerceklestirilebiliyor. Su sekilde anlatmak belki daha anlasilir: Bir takim modifikasyonlarla dizel motor otto motoru (bildigimiz 4 zamanli icten yanmali motor, benzinli motor vb) haline getirilerek CNG ya da LPG yakmasi saglanmis. Neticede dizel degil artik o motor.

    Saygi ve selamlarimla,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Sayın Hilander,

    Atmosfer basıncı altında LPG hızla gaz fazına geçecektir. Ancak soğuk motor ve soğuk havada olur da gaz fazına zamanında geçemezse istenmeyen sonuçlar oluşacaktır. Birçok kez sızan lpg'yi, özellikle gaz dolum ağzından sızan LPG'nin yere sıvı olarak damladığını, yerde kısa sürede buharlaştığını gördüğüm için bunu söylüyorum. Yani atmosfer basıncına çıkar çıkmaz buharlaşmıyor. Bu gecikmeden kaynaklanabilecek zararların riskini yüksek buluyorum. Diğer söylediklerinize katılıyorum.

    Sayın Uysal Otogaz,

    Vialle sistemindeki enjektörler püskürtmeli enjektörlerdir. Yakıtı atomize püskürttüğünüz zaman sorun yaşanmaz. Hatta verim artar. Ancak konuda bahsedilen gaz fazında yakıt gönderen ve bu yakıtı atomize püskürtmeyen normal sıralı sistemlerdır. Püskürtme olmayan sıralı sistemlerde sıvı LPG sorun oluşturabilir.

    Her ikinize de teşekkür ederim. Güzel bir konuda güzel ayrıntılara değindik.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Sayın Hilander,

    Atmosfer basıncı altında LPG hızla gaz fazına geçecektir. Ancak soğuk motor ve soğuk havada olur da gaz fazına zamanında geçemezse istenmeyen sonuçlar oluşacaktır. Birçok kez sızan lpg'yi, özellikle gaz dolum ağzından sızan LPG'nin yere sıvı olarak damladığını, yerde kısa sürede buharlaştığını gördüğüm için bunu söylüyorum. Yani atmosfer basıncına çıkar çıkmaz buharlaşmıyor. Bu gecikmeden kaynaklanabilecek zararların riskini yüksek buluyorum. Diğer söylediklerinize katılıyorum.




    Sayın OBK

    Paylaşımlarınız için teşekkürler. Mevzuyu uzatıp sanki inatlaşır gibi olsun da istemiyorum, fakat paylaşarak öğrenme amaçlı olarak merak ediyorum. Siz muhtemelen LPG konusunda pratikte daha fazla olayla karşılaşmış birisinizdir benden. O yüzden fikrimi belirtmek ve sizinkini almak istiyorum:

    LPG sızıntısında LPGnin dolum ağzından sıvı olarak damladığını gördüğünüzü söylemişsiniz. Ben bu gördüğünüz damlayan şeyin ani soğumadan dolayı dolum ağzının kenarlarında kondense olan havadaki mevcut su buharı olduğunu düşünüyorum. Sızıntı diyebileceğimiz az miktardaki LPG'nin normal atmosfer basıncına çıktığı anda gözle görmeye kalmadan gaz fazına geçeceğini düşünüyorum. Kondense olup damlayan su miktarı da çok olmadığından yerdeki beton vb. kaplama tarafından emilme ve doğal buharlaşma neticesinde kısa sürede gözden kaybolmuş olduğunu zannediyorum.

    Saygı ve selamlarımla,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hilander

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Sayın Hilander,

    Atmosfer basıncı altında LPG hızla gaz fazına geçecektir. Ancak soğuk motor ve soğuk havada olur da gaz fazına zamanında geçemezse istenmeyen sonuçlar oluşacaktır. Birçok kez sızan lpg'yi, özellikle gaz dolum ağzından sızan LPG'nin yere sıvı olarak damladığını, yerde kısa sürede buharlaştığını gördüğüm için bunu söylüyorum. Yani atmosfer basıncına çıkar çıkmaz buharlaşmıyor. Bu gecikmeden kaynaklanabilecek zararların riskini yüksek buluyorum. Diğer söylediklerinize katılıyorum.




    Sayın OBK

    Paylaşımlarınız için teşekkürler. Mevzuyu uzatıp sanki inatlaşır gibi olsun da istemiyorum, fakat paylaşarak öğrenme amaçlı olarak merak ediyorum. Siz muhtemelen LPG konusunda pratikte daha fazla olayla karşılaşmış birisinizdir benden. O yüzden fikrimi belirtmek ve sizinkini almak istiyorum:

    LPG sızıntısında LPGnin dolum ağzından sıvı olarak damladığını gördüğünüzü söylemişsiniz. Ben bu gördüğünüz damlayan şeyin ani soğumadan dolayı dolum ağzının kenarlarında kondense olan havadaki mevcut su buharı olduğunu düşünüyorum. Sızıntı diyebileceğimiz az miktardaki LPG'nin normal atmosfer basıncına çıktığı anda gözle görmeye kalmadan gaz fazına geçeceğini düşünüyorum. Kondense olup damlayan su miktarı da çok olmadığından yerdeki beton vb. kaplama tarafından emilme ve doğal buharlaşma neticesinde kısa sürede gözden kaybolmuş olduğunu zannediyorum.

    Saygı ve selamlarımla,

    Alıntıları Göster
    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.

    Alıntıları Göster
    beyler , aracı ilk calıstırdıgımda lpg gostergesi calısır vaziyette oluyor.tabi aracın hazır hale gelene kadar lpg ısıgı yanıp sonuyor, sonra sabit yanarak hazır oldugunu belirtiyor.; (atiker kullanıyorum)

    Acaba ilk marşı calıstırırken lpg dugmesi kapalı mı olmalı, otomatik kendi acılıyor :S

    Ben farkında olmadan hep lpg ile mi calıstırıyorm :S



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaddyCooL88 -- 10 Temmuz 2009; 12:39:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.

    Figor arkadaşım saygılar.
    Yani şunu mu diyorsunuz: bu bahsettiğiniz Park holding, Karadeniz Holding gibi firmalar milyonlarca lira değerindeki işletmelerine mazotla çalışmak üzere dizayn edilmiş standart diesel motor alıyorlar ve bunları modifiye edip derme çatma bir sistem inşa ediyorlar.

    Ben ise bu tür ciddi enerji tesislerinin bu iş için doğalgazla çalışmak üzere özel tasarlanarak imal edilmiş motorlar kullandıklarını düşünürdüm. Yaşadıkça öğreniyoruz :D

    Teknik olarak belki şu mümkün olabilir: Sıkıştırma oranı ile oynamadan özel bir zamanlayıcı sistem ile motor full stroke da değil de pistonlar biraz acildiktan sonra patlama gerçekleştirilerek sıkıştırma oranı sıkıntısı aşılmış olabilir. Tabi bu dizel motor verimliliğini büyük ölçüde öldürür. Ama her hal-u karda bir ateşleme sistemi (buji vs) koyulması şart. Bu da defalarca belirttiğim gibi sistemi dizel olmaktan çıkartır.

    Bilimsel olarak mümkün olmayan birşeyi "ama şunlar yapıyorlar" şeklinde cevaplarsanız bahsettiğiniz sistemin detaylarına tam vakıf olmadığınız sonucuna varmak durumunda kalırım.

    Eğer bu işi sadece enjektörleri modifiye etmek suretiyle piyasadaki otomobillere uygulayabilirseniz beraber bir işletme açalım, sermaye benden. Türkiye'nin sayılı zenginleri arasına gireriz az zamanda.

    Selamlar,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hilander

    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.

    Figor arkadaşım saygılar.
    Yani şunu mu diyorsunuz: bu bahsettiğiniz Park holding, Karadeniz Holding gibi firmalar milyonlarca lira değerindeki işletmelerine mazotla çalışmak üzere dizayn edilmiş standart diesel motor alıyorlar ve bunları modifiye edip derme çatma bir sistem inşa ediyorlar.

    Ben ise bu tür ciddi enerji tesislerinin bu iş için doğalgazla çalışmak üzere özel tasarlanarak imal edilmiş motorlar kullandıklarını düşünürdüm. Yaşadıkça öğreniyoruz :D

    Teknik olarak belki şu mümkün olabilir: Sıkıştırma oranı ile oynamadan özel bir zamanlayıcı sistem ile motor full stroke da değil de pistonlar biraz acildiktan sonra patlama gerçekleştirilerek sıkıştırma oranı sıkıntısı aşılmış olabilir. Tabi bu dizel motor verimliliğini büyük ölçüde öldürür. Ama her hal-u karda bir ateşleme sistemi (buji vs) koyulması şart. Bu da defalarca belirttiğim gibi sistemi dizel olmaktan çıkartır.

    Bilimsel olarak mümkün olmayan birşeyi "ama şunlar yapıyorlar" şeklinde cevaplarsanız bahsettiğiniz sistemin detaylarına tam vakıf olmadığınız sonucuna varmak durumunda kalırım.

    Eğer bu işi sadece enjektörleri modifiye etmek suretiyle piyasadaki otomobillere uygulayabilirseniz beraber bir işletme açalım, sermaye benden. Türkiye'nin sayılı zenginleri arasına gireriz az zamanda.

    Selamlar,

    Alıntıları Göster
    dizeller ile cng çalışmaları zaten var ama türkiyedeki benzinliklerde cng satışı olmadığından dolayı piyasaya sürülemiyor yoksa sistemler hazır.fuara geldinizmi bilmiyorum ama fuarda sergilenmişti sn.hilander
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysalotogaz

    dizeller ile cng çalışmaları zaten var ama türkiyedeki benzinliklerde cng satışı olmadığından dolayı piyasaya sürülemiyor yoksa sistemler hazır.fuara geldinizmi bilmiyorum ama fuarda sergilenmişti sn.hilander

    Alıntıları Göster
    ilander hocam, madem iddialıysanız valla ben hazırım.yeterki para olsun.kesinlikle buji vb ateşleme sistemi yok.tamemen sıkıştırmayla ateşleme sağlanmakta.ben bile yaparım herhangi bir dizeli yeterki para olsun.hatta istanbulda belediyenin yeşil motorlu otobüsleri var bunlarda aynı sistem çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    ilander hocam, madem iddialıysanız valla ben hazırım.yeterki para olsun.kesinlikle buji vb ateşleme sistemi yok.tamemen sıkıştırmayla ateşleme sağlanmakta.ben bile yaparım herhangi bir dizeli yeterki para olsun.hatta istanbulda belediyenin yeşil motorlu otobüsleri var bunlarda aynı sistem çalışıyor.

    Alıntıları Göster
    bende varım benide katın aranıza hem profosyonelce olur.birlikten kuvvet doğar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysalotogaz

    dizeller ile cng çalışmaları zaten var ama türkiyedeki benzinliklerde cng satışı olmadığından dolayı piyasaya sürülemiyor yoksa sistemler hazır.fuara geldinizmi bilmiyorum ama fuarda sergilenmişti sn.hilander

    Alıntıları Göster
    Hiçbir şey bilmeseniz bile tersten düşünebilirsiniz. Peki neden tüm LPG montaj kitlerinde tanktan gelen LPG regülatörü motor soğutma suyu kullanılarak ısıtılıyor, LPG ve gaz haline getiriliyor. Eğer ısıya ihtiyaç olmasa böyle bir montaja gerek kalmazdı. Deneyimli arkadaşların aktardığı gibi, yaz aylarında zaten yeterli ısı oluştuğu için fazla beklemeden benzinden LPG'ye geçiyor. Bu nedenle de ilk çalıştırmada problem olmuyor. Aynı şeyi bir de kışın soğuklarda deneyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.

    Alıntıları Göster

    Grubumuzda, mevcut durumda, doğalgaz ile çalışan bir tesis yoktur. Emin olmadan bilgi vermeyelim lütfen...



    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi


    Grubumuzda, mevcut durumda, doğalgaz ile çalışan bir tesis yoktur. Emin olmadan bilgi vermeyelim lütfen...



    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kocaballi


    Grubumuzda, mevcut durumda, doğalgaz ile çalışan bir tesis yoktur. Emin olmadan bilgi vermeyelim lütfen...



    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.



    Ben de onu diyorum 2 gündür, emin olmadan yazmayalım, bilimsel gerçekler var ortada diyorum ama frekansı tutturamadım herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    ilander hocam, madem iddialıysanız valla ben hazırım.yeterki para olsun.kesinlikle buji vb ateşleme sistemi yok.tamemen sıkıştırmayla ateşleme sağlanmakta.ben bile yaparım herhangi bir dizeli yeterki para olsun.hatta istanbulda belediyenin yeşil motorlu otobüsleri var bunlarda aynı sistem çalışıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    ilander hocam, madem iddialıysanız valla ben hazırım.yeterki para olsun.kesinlikle buji vb ateşleme sistemi yok.tamemen sıkıştırmayla ateşleme sağlanmakta.ben bile yaparım herhangi bir dizeli yeterki para olsun.hatta istanbulda belediyenin yeşil motorlu otobüsleri var bunlarda aynı sistem çalışıyor.


    Figor kardeşim,

    Hazırım demekle hazır olunsa idi keşke. Ben sizin mesleğinizi bilmiyorum ama, "ben bile yaparım herhangi bir dizeli" sözünüz zaten iddianızın temelsiz olduğunu göstermeye kafi. Yani siz diyorsunuz ki bu kadar firma yıllardır boşuna arge yapıyor, kek bunlar. Ben enjektörü değiştiririm, cng'yi basarım dizel motora olur biter.

    Bahsettiğiniz belediyeye ait doğalgazlı motorlara gelirsek, onlar ta en başından itibaren özel olarak tasarlanıp ona göre imal edilmiş motorlar. Zannettiğiniz gibi mazot enjektörünü söktüm, cng enjektörü taktım, oldu bitti şeklinde değil yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hilander

    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    ilander hocam, madem iddialıysanız valla ben hazırım.yeterki para olsun.kesinlikle buji vb ateşleme sistemi yok.tamemen sıkıştırmayla ateşleme sağlanmakta.ben bile yaparım herhangi bir dizeli yeterki para olsun.hatta istanbulda belediyenin yeşil motorlu otobüsleri var bunlarda aynı sistem çalışıyor.


    Figor kardeşim,

    Hazırım demekle hazır olunsa idi keşke. Ben sizin mesleğinizi bilmiyorum ama, "ben bile yaparım herhangi bir dizeli" sözünüz zaten iddianızın temelsiz olduğunu göstermeye kafi. Yani siz diyorsunuz ki bu kadar firma yıllardır boşuna arge yapıyor, kek bunlar. Ben enjektörü değiştiririm, cng'yi basarım dizel motora olur biter.

    Bahsettiğiniz belediyeye ait doğalgazlı motorlara gelirsek, onlar ta en başından itibaren özel olarak tasarlanıp ona göre imal edilmiş motorlar. Zannettiğiniz gibi mazot enjektörünü söktüm, cng enjektörü taktım, oldu bitti şeklinde değil yani...

    Alıntıları Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysalotogaz



    Alıntıları Göster
    hilander arkadaşım. parkenerji konusunda yanılmış olabilirim ama sana vereceğim linki iyice oku.sen mühendissin galiba termodinamik okumuş olman lazım.linki iyice oku sonra bana ve arkadaşlara anlatırsın dizel prensibiyle nasıl doğal gazla motor çalıştırılırmış.

    http://www.mmo.org.tr/resimler/ekler/91de292e76f74f3_ek.pdf?dergi=211
  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    hilander arkadaşım. parkenerji konusunda yanılmış olabilirim ama sana vereceğim linki iyice oku.sen mühendissin galiba termodinamik okumuş olman lazım.linki iyice oku sonra bana ve arkadaşlara anlatırsın dizel prensibiyle nasıl doğal gazla motor çalıştırılırmış.

    http://www.mmo.org.tr/resimler/ekler/91de292e76f74f3_ek.pdf?dergi=211

    Alıntıları Göster
    ve madem mühendissiniz hiç bir zaman kesinlikle olmaz demeyin.bujisizde lng ya da lpgyi tutuşturma yapilabilisiniz...kocaballi hocam. parkenerji konusunda söylediğinizi doğru kabul ediyorum.ben özel olarak araştırmadım.yanlgı için özür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    ve madem mühendissiniz hiç bir zaman kesinlikle olmaz demeyin.bujisizde lng ya da lpgyi tutuşturma yapilabilisiniz...kocaballi hocam. parkenerji konusunda söylediğinizi doğru kabul ediyorum.ben özel olarak araştırmadım.yanlgı için özür.

    Alıntıları Göster
    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat Şehirlioğlu -- 10 Temmuz 2009; 22:24:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf


    gercekten kutlarim, gurur duydum.

    "Bunun tamamiyle Türk mühendisliği ürünü olması ayrıca gurur vericidir."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf

    murat bey tebrik ediyorum sizi bunu sizin yapacağınızı tahmin ediyordum.keşke sizinle daha fazla çalışabilseydim.sizin gibi teknik donanımnlı birinden öğrenecek çok şeyimiz var
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.