Şimdi Ara

ARAÇ İLK MARŞTA ÇALIŞMIYOR [ÇÖZÜLDÜ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
3
Favori
117.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj







  • ÇÖZÜM Sorun Isparta Bozal Hyundai Servisinini basiretsizliği ve dolandırıcılığından dolayı bu kadar uzamış arkadaşlar. İlk götürdüğümde ısrarla benzin pompasını sormama rağmen sorun göstermiyor deyip bana yakıt katkısı vs. çeşitli masraflar çıkarıp bu kadar masraf ettirdikten sonra benzin pompası ve şamandırayı komple değiştirmeliyiz dediler. Artık araca son şansı vermiştim. Orjinal benzin pompası ve şamandıra komple takım ( sadece pompa değişimi yapıldı düzelmedi) değiştirildi araç düzeldi. ÇÖZÜM


    Hepinize teşekkürler,iyi sürüşler.



    Edit 4: Bugün sanayiye gittim,burada yazdığınız tavsiyelerin hepsini bir bir anlattım. Maalesef bulunduğum yer küçük bir ilçe ve usta sayısı hem sınırlı hem de ustalar bilgisiz. Bahsettiklerimin hiç birini anlamadı,abi aracın beyni bozuk sen il merkezine götür bunu dedi. Ben de inatla burada yazılanları aktardım,beyin son çare ve ben bu araçla il merkezine gidemem dedim. Sonra kaputu açtı sağı-solu kurcaladı,cihaza bağladı ''hah buldum !'' dedi. ''Hani beyindendi'' usta dedim ,değilmiş deyip geçiştirdi

    Aracın barometrik basınç ve sıcaklık ölçen sensörü bozuk tahmini 200-300 liradır dedi , bahsettiği parça tam olarak şu:


    ARAÇ İLK MARŞTA ÇALIŞMIYOR [ÇÖZÜLDÜ]

    Bu barometrik sensörün aracın rakım,konum bilgisini alıp beyine gönderdiğinden bahsetti. Hatta daha sonra bu parçanın GPS görevi bile görebildiğini aracın dünya üzerindeki konumunun bu parça ile bulunabileceğini ve hatta savaç esnasında bu parçadan Amerika'nın istediği tüm araçların yerini öğrenebileceğini iddaa etti. Ses çıkarmadım


    Bununla birlikte arıza tespit cihazında oksijen sensörü bozuk görünüyor bunu da değiştirelim 200-300 de bu tutar muhtemelen önce oksijen sensörü bozuldu sonra barometrik sensörü yaktı dedi,peki usta değiştir dedim benim dediklerimi yapsaydın olmasa da eyvallah diyecektim ama şuan sorumluluk sende bu parçaları değiştirmemize rağmen düzelmezse o zaman külahları değişiriz diye de belirttim.

    Oksijen sensörü dediği parça tam olarak şu, 4 dişli 3 dişli diye sınıflara ayrılabiliyor

    ARAÇ İLK MARŞTA ÇALIŞMIYOR [ÇÖZÜLDÜ]


    Bu iki parça için parçacısı toplam 320 TL fiyat çekti,kredi kartı numaramı telefonda söylemek zorunda kaldım 3 taksit yapması için (parçacı İstanbul'da)

    Perşembe günü parçalar gelecek sonuçları buradan bildireceğim. Esen kalın, saygı ve sevgilerimle.


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Hepinize selamlar arkadaşlar,başlık konusunda ciddiyim aylardır başımda bir sorun var ve çözümünü bulamadım. Gözümü kararttım masraf umurumda değil artık battı balık yan gider etmediğim masraf kalmadı.
    Bu sorunun çözümünü bulan arkadaş kim olursa o arkadaşa ortalama bir miktar para gönderebilirim istediği bir şeyi makul bir fiyatı varsa alabilirim. Borcu varsa bir miktarını kapatabilirim.
    Burada yazılan tüm tavsiyeleri uygulayacağım kimin tavsiyesi işe yararsa onunla DM ya da telefon ile irtibata geçeceğim.



    Hyundai Accent Admire aracım var,sıralı sistem Atiker Lpg ile kullanıyorum. Araç 4 ay önce ilk marşta çalışmadı 2. marşa basışımda çalıştı neyse dedim önemsemedim
    sonra bir kaç gün sonra bu sayı 3,4 e çıktı araç 3. 4. marşa basmadan kontak çevirmeden çalışmamaya başladı. Hava sıcak soğuk hiç farketmiyor hep 3. 4. marşta çalışıyor. Aracın motoru uzun yol gitsin bi 5 dk stop edeyim ilk marşta çalışıyor ama evden çarşıya gideyim aracı stop edip 5 dk bir yere gireyim geri döndüğümde yine çalışmıyor. Daha sonra bu probleme tekleme sorunları da eklendi araç gaz yememeye teklemeye başladı,ancak tekleme sadece benzinde oluyor gazda giderken hiç bir sorun yok. Bu süreçte bir çok ustaya götürdüm,yetkili servisleri gezdirdim çözüm bulamadım.



    Ustalardan birisi bujiler değişecek dedi değiştirdim (OLMADI)
    İkincisi boğaz kelebeğini temizledi (OLMADI)
    Üçüncüsü enjeksiyonlar tıkalı yakıt katkısı kullan dedi,kullandım(OLMADI)
    Dördüncüsü benzin pompası arızalı değişmesi gerekiyor dedi.


    Değiştirmedim servise götürdüm (OLMADI)
    Servis cihazda enjeksiyon ve oksijen sensörü arızası görünüyor dedi,araca 4 kutu yakıt katkısı koydu bu katkı aracın tüm yakıt tesisatındaki kurumları ve enjeksiyonları temizler aracı hiç gaza almadan 400 KM benzinde kullan yine olmazsa oksijen sensörünü değiştirelim dedi (600 TL), benzin pompasında problem olmadığını söyledi. Kendisine inanmadım ilgisiz ve bilgisiz geldi konuşmaları. Yakıt katkısı ile LPG sigortası tamamen sökülmüş vaziyette aracı 400 KM benzinde kullandım ama sorun devam ediyor. Püf noktası aracın benzinde teklerken gazda normal seyrinde hiç problem yok gibi devam etmesi.



    Şu problemin kaynağını kim bulursa Allah ondan razı olsun, konum ciddi çözümü sağlayan arkadaşa maddi anlamda içimden gelerek yardımcı olmaya çalışacağım. 4 aydır bıktım aracı satmayı düşündüm bu vaziyette kimse almaz diye vazgeçtim.


    Edit: İmlâ

    Edit 2: Arkadaşlar ilginiz için hepinize teşekkürler ancak sorun hala devam ediyor. ECU Reset denilen akü kablolarını söküp takarak aracın beynini sıfırladım ama işe yaramadı. Bugün mesai çıkışı sanayiye gidip başta aklıma yatanlar olmak üzere burada yazılan bütün yorumları anlatacağım tek tek ustalara. Şuan için önceliğim arkada benzin deposunun yanındaki kanisteri temizletmek, benzin geri dönüş valfini değiştirmek yine olmazsa volan sensörünü en son ise benzin pompasını değiştirmek ve carbon clean yaptırmak olacak. Sonuçları buradan bildireceğim ettiğim masrafları ve sorunun baştan sona sürecini yazacağım bu konuya.

    Edit 3: Değerli tevsiyeleriniz için teşekkürler güzel insanlar. Bir çok aradaşım buji kablolarını değiştir demiş ben sorunun ateşleme sisteminden olduğunu düşünmüyorum zirâ LPG de çalışırken hiçbir problem yok. Yakıt ve emiş,enjeksiyon sistemine yoğunlaşsam daha doğru olacak kanaatindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi şipidik terlik -- 20 Ekim 2019; 1:7:17 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç İlk Marşta Çalışmıyor: Çözümler

    Arabanızın ilk marşta çalışmaması sinir bozucu bir durum olabilir. Ancak bu yaygın sorunun genellikle kolay çözümleri vardır.

    Benzinli Araç İlk Marşta Çalışmıyor

    • Aküyü kontrol edin: Akü zayıfsa veya bitmişse marşa yetecek gücü sağlayamaz. Aküyü şarj edin veya değiştirin.
    • Bujileri inceleyin: Bujiler ateşleme sisteminin önemli parçalarıdır. Kirli veya aşınmış bujiler, aracın ilk marşta çalışmasını engelleyebilir. Bujileri temizleyin veya değiştirin.
    • Yakıt sistemini kontrol edin: Yakıt pompası veya yakıt filtresi arızalıysa motora yeterli yakıt gelmeyebilir. Yakıt sistemini kontrol edin ve gerekirse onarın.

    LPG'li Araç İlk Marşta Çalışmıyor

    • LPG sistemini kontrol edin: LPG sistemiyle ilgili sorunlar, aracın ilk marşta çalışmasını engelleyebilir. Sistemin bağlantılarını kontrol edin ve sızıntıları onarın.
    • Benzine geçmeyi deneyin: LPG sistemiyle ilgili bir sorun varsa, aracı benzine geçirerek çalıştırmayı deneyin.
    • Karbüratörlü araçlar: Karbüratörlü LPG'li araçlarda, karbüratörün ayarlanması gerekebilir. Bir oto elektrikçisine başvurun.

    Araba Tek Marşta Çalışmıyor

    • Marşı kontrol edin: Marş motoru arızalıysa aracı çalıştırmakta güçlük çekebilir. Marşı kontrol edin ve gerekirse onarın veya değiştirin.
    • Elektrik bağlantılarını kontrol edin: Gevşek veya korozyonlu elektrik bağlantıları, marşa güç gelmesini engelleyebilir. Tüm elektrik bağlantılarını kontrol edin ve sıkın.

    Araç İlk Marşta Çalışmıyor, İkinci Marşta Çalışıyor

    • Yakıt basıncı: Yakıt basıncı çok düşükse, motor ilk marşta yeterli yakıt alamayabilir. Yakıt basıncını kontrol edin ve gerekirse yakıt pompasını değiştirin.
    • Hava filtresi: Kirli bir hava filtresi, motora yeterli hava girmesini engelleyebilir. Hava filtresini temizleyin veya değiştirin.
    • Motor sıcaklığı: Motor çok soğuksa veya çok sıcaksa ilk marşta çalışmakta güçlük çekebilir. Motorun uygun sıcaklığa gelmesini bekleyin veya marş motoru ısıtıcısı kullanın.

    Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra aracınız hala ilk marşta çalışmıyorsa, daha ciddi bir sorun olabilir ve bir oto elektrikçisine başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bi dunya ustanin cozemedigi sorunu, otomobil genel forumunun, otomobil profesorleri mi cozecek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG'yi söktürüb benzin ile binin.Sorununuzu çözdüm.

    Paypal'dan 2000 TL'mi bekliyorum.
  • Sat kurtul. Iban numarami ozelden yazdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapilacak is sokturmek bencede
    Hic ugrasma dostum sok sat kurtul
    Dizel arac al rahat et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FursıonnMann kullanıcısına yanıt
    Denendi. Son 400 KM dir LPG sigortası sökülmüş vaziyette yakıt katkısı ve benzin ile gidiyorum genç arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mariachi@

    Yapilacak is sokturmek bencede
    Hic ugrasma dostum sok sat kurtul
    Dizel arac al rahat et

    Neyi söktüreyim LPG tamamen kapalı beyni iptal edilmiş halde yine aynı problemi yapıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İLK MARŞTA ÇALIŞMAMA SORUNU
    11 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • şipidik terlik kullanıcısına yanıt
    Komple tankı tesisatı söktür.Bindiğin sürece benzin ile bin.
  • Alan kişi de burada konu açarsa ona da sat Kurtul dersiniz. Ne müthiş çözüm Önerileriniz var yahu.

    Enjektörler değişecek, veya Carbon clean dene hacı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadri.abi -- 10 Ağustos 2015; 13:58:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eger cok ciddiysen mesaj at sana bir ustanin telefonunu verecegim.Yuzde 90 direk telefonda sorunun ne oldugunu soyleyecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Alan kişi de burada konu açarsa ona da sat Kurtul dersiniz. Ne müthiş çözüm Önerileriniz var yahu.

    Enjektörler değişecek, veya Carbon clean dene hacı.

    Yetkili servisteki usta enjektör temizleyici yakıt katkısı koydu tam 4 kutu, bunun yerine carbon clean yapalım dedim o sadece enjeksiyon temizler bu depodan motora giden bütün boru hattını temizler dedi yaptırmadı.
  • Karbüratörlü deseydin sorununu çözmüştüm. Para da istemezdim kesinlikle. Bir Alah razı olsun demen yeterdi. Hem valla hem billa. Fakat sıralı sistem dedin. Cahil kaldım. İnşallah en az zararla kurtulursun sorunundan.
  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    Karbüratörlü olsaydı sorun ne olabilirdi,söyleyin onu da yapacağım edeceğim masrafı ettim zaten.
  • Hava miktarını ayarlayamiyordur . bu malzemenin adı ne bilmiyorum ama hava yakıt karışımını yapan alette sıkıntı var bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şipidik terlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Alan kişi de burada konu açarsa ona da sat Kurtul dersiniz. Ne müthiş çözüm Önerileriniz var yahu.

    Enjektörler değişecek, veya Carbon clean dene hacı.

    Yetkili servisteki usta enjektör temizleyici yakıt katkısı koydu tam 4 kutu, bunun yerine carbon clean yapalım dedim o sadece enjeksiyon temizler bu depodan motora giden bütün boru hattını temizler dedi yaptırmadı.

    Usta saçmalamış. ben şimdiye kadar tıkalı enjektörü açan katkı görmedim. Az tıkalı olanı açabilir, senin sorununu ya Carbon clean ya da enjektör Değişimi çözer.

    Carbon clean mantığı tüm motor ve egzoz sistemini temizlemesi. Benzin girişini söküp oradan makineyi bağlıyorlar ve aracı kendi kimyasalı ile çalıştırıyorlar. Yerine göre 2 kutu ilaç da kullanılır. Sana o işlemi yaptırmayan usta gibi ustalar ile çok karşılaştım ben, 2 aracı da Carbon clean ile kurtardım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şipidik terlik kullanıcısına yanıt
    Bu sorunlar karsisinda aklima, atesleme sisteminde ariza buji buji kablolari,yakitin tam yeterli gidememesi, ve hava sorunu geldi aklima acaba emme manifoldunda bir problem varmi. Cunki lpg dede ayni benzindede demissiniz bu sorunu ortaklasyiriyor yada motorla ilgili bir aksamda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin pompasinda sorun olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oksijen sensörü ya da Lambda sensörü diye geçiyor hava yakıt karışımını ayarlayan sensör 600 TL fiyat çekti servis ama ben ondan olduğunu sanmıyorum son çare onu değiştireceğim ama kime sorduysam ondan değildir boşa değiştirme diyor.

    @Black Raven

    CC ben de yaptırmayı çok düşündüm şu LPG beyni sökülü 400 KM git dedi bakalım bi 50 KM yolum kaldı ama yakıt katkısı temizlemeyecek belli.

    @sadri.abi

    Lpg de çekişte sorun yok tekleme yapmıyor hocam aynı dediğim şey ilk marşta çalışmaması o da sıralı sistemde zaten ilk benzinde çalıştığı için napcam bilemiyorum ama zengin yakıt karışımı da şüphelendirdi beni.

    @BOLDVIPER


    Usta benzin pompasından olsa sonradan nasıl çalışacak diyor ama bi tanesi benzin pompasından dedi kafat forumlardan okuduğum kadrıyla bu problemi benzin pompası değiştirerek çözen kişi sayısı çok az.

    @eren15935




  • benzin enjektörleri temizlenecek benzin otomatigi degişecek yada tamir edilecek güle güle binin .
  • Sadece benzin pompasi demedim manifoldda yada distirbutorde felan bir sorun varmi onlarda duzgunmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.