Sadece benzin pompasi demedim manifoldda yada distirbutorde felan bir sorun varmi onlarda duzgunmu
hocam bakın sizin araç benzin/lpg liymiş ama ben yine de kendi tecrübemizi yazayım.
2004 model accent admire aracımız vardı bizim. dizeldi ama. araç yazın bile, bakın yazın diyorum sıcacık havalarda bile ilk çalışmada 3-4 sn marşa bastırıyordu.
dediğiniz gibi çalıştırıp kullandık diyelim, yarım saat 1 saat içinde binersen yine iyiydi. 3-4 saat motor soğuduktan sonra yine marşa basınca çok geç alıyordu.
ısıtıcıları değiştirdik vs hiçbir sonuç yok. kışın arabaya binemiyoduk. 3 kez akü bitti marşa basmaktan. başka araçtan aktarma yaparken bile marşa basınca eziyet çekiyoduk. sizin gibi servise sorduk, sanayide ustalara gösterdik. adamların tek yapabildiği yorum abi bu arabaya çok dandik güçsüz marş motoru koymuşlar oldu.
hayatımızın en büyük hatası o arabayı almak oldu. 26.000 lira verip 13.500 e satmıştık 5 buçuk sene bindikten sonra. o gün bu gündür babama desem ki hyundai dünyanın en iyi arabasını yapmış, bedava versinler evime ocağıma sokmam der.
i30lar, i20ler falan filan isterse ağzıyla kuş tutsun. bir daha bizim aileye hyundai araba giremeyecek
quote:
Orijinalden alıntı: BOLDVIPER
Sadece benzin pompasi demedim manifoldda yada distirbutorde felan bir sorun varmi onlarda duzgunmu
Bence araç hava yakıt miktarını ayarlayamıyor. Karbüratörlü araçlarda hava girişi kapatıldıktan sonra benzinde çalışmaması gibi. Eski karbüratörlü aracımız böyleydi. LPG için hava emişini kapatmıştık. Benzinden düzgün çalışmazdı.
Oksijen sensörü ya da Lambda sensörü diye geçiyor hava yakıt karışımını ayarlayan sensör 600 TL fiyat çekti servis ama ben ondan olduğunu sanmıyorum son çare onu değiştireceğim ama kime sorduysam ondan değildir boşa değiştirme diyor.
@Black Raven
CC ben de yaptırmayı çok düşündüm şu LPG beyni sökülü 400 KM git dedi bakalım bi 50 KM yolum kaldı ama yakıt katkısı temizlemeyecek belli.
@sadri.abi
Lpg de çekişte sorun yok tekleme yapmıyor hocam aynı dediğim şey ilk marşta çalışmaması o da sıralı sistemde zaten ilk benzinde çalıştığı için napcam bilemiyorum ama zengin yakıt karışımı da şüphelendirdi beni.
@BOLDVIPER
Usta benzin pompasından olsa sonradan nasıl çalışacak diyor ama bi tanesi benzin pompasından dedi kafat forumlardan okuduğum kadrıyla bu problemi benzin pompası değiştirerek çözen kişi sayısı çok az.
@eren15935
Ben Opel Astra'da yaşadığımı anlatayım seninkine benziyor.
Opel AStra'ya LPG'yi taktırdım, çok memnun kullandım taa ki havalar soğumaya başlayınca...
Havalar soğudu, araba benzinde çalıştıktan sonra çok boğuk çalışıyordu, gaza yüklenirken boğuluyordu, belli devire kadar gaza yüklenmeden araba yürümek istemiyordu. Motor ısındıktan sonra LPG^ye geçince düzeliyordu.
Sordum birkaç yere, araştırdım, Opel Astra'da Adaptif ECU varmış, yani LPG'te çalıştığı zaman zarfında beyin kendini o hava yakıt karışımına göre ayarlıyormuş, tekrar benzinde çalıştırınca o yüzden karışım bozulduğu için araba boğuluyormuş.
Çare nedir? Çare aracı bir süre benzinde kullanmak. Önce muhtemelen bir sürü arıza kodu girildiği için aracın kutup başlarını söküp, ECU'yu sıfırladık. 100-200km benzinde kullandıktan sonra, sabah çalışmalarım düzeldi... Tekrar ayar yaptırdım, tekrar denedim, LPG'de bir süre kullanınca tekrar bozuldu. Yani OPEL ASTRA LPG'ye uyumsuz sonucuna vardık...
Sizin sorun da buna benzer gibi duruyor , fakat sizin ECU bir kere ayarlanınca, adaptif olmadığı için tekrar düzelmiyor. Siz önce aracı benzindeyken, akü kutup başlarını söküp ECU'yu bir sıfırlayın. Bir de böyle deneyin bakalım, sorun çıkacak mı.. Ama o süreçte hiç LPG kullanmayın.
Yani yakıt hava karışımı benzin için uygun değil. Bunu bana kalırsa atiker çözmeli.
Aracın hiçbir aksamında problem yok, problem tamamen LPG kaynaklı. Yani sizin aracınıza bana göre hatalı yakıt-hava karışı ayarı yapılmış. Düzgün ayar olmayınca, sizin aracın değerleri bozulmuş. Neticede LPG öncesi bu sorunlar yoktu.
Not: çözülürse hediye vs. istemiyorum forumun mantığı bu, paylaşmak
Muhtemelen sirali sistem taktirmissin. Lpgden hic anlamam. Ama arac calisirken sikinti oluyor ve benzinle giderken sorun oluyor hemen marsa basarsam calisiyor 5 dk sonra calismiyor dedigin icin sorun kesin kes benzinde. Lpg ustalari az yaksin benzini diye fakir karisima getiriyorlar araci. Sizin probleminiz ya benzin pompaniz arizali Ya benzin filtreniz tikali Avansiniz veya rolanti muhsurunuz arizali
Eger ilk olarak soguk motorla lpg ye getirip calistirabiliyorsaniz deneyin calistigini goreceksiniz. Ama sizin sikintiniz benzinle calisma problemi.
İstediği kadar paranız varsa yeni bir araba almanız sizin sorununuzu çözecektir. Para almaya hak kazandım mı
quote:
Orijinalden alıntı: cancan_burak
İstediği kadar paranız varsa yeni bir araba almanız sizin sorununuzu çözecektir. Para almaya hak kazandım mı
Motor beyninde de sorun olabilir. Çıkma bir beyin ile test edin. Marş almama sorunu değişimden sonra düzelirse tekleme sorunu da ona bağlı olarak düzelebilir.
şipidik terlik
kullanıcısına yanıt
Söyleyeyim ama arabanızda karbüratör olmayınca nasıl olur. Bilmem ki. Benim sorunum şöyle başladı.
Araç ilk marşta çalışırdı. Sonraları 2. marşa çıktı. Derken 3 ve dört oldu. En sonunda çalışmamaya başladı. Tamirciye götürdüm. Araba boğulmuş dedi. Karbüratörü temizleyip gönderdi. Temizlendikten 1000 km sonra araba tekrar aynı duruma geliyordu. Bu karbüratör temizlemeleri 4-5 defa oldu.
Konya'da insaflı ve dürüst bir tamirci bana şunu dedi. Ben bu karbüratörü temizlerim. Bu araba seni istanbul'a götürür. Fakat bir süre sonra tekrar aynısını yapar. Neden yapıyor diye sordum.
Daha önce LPG görmüş bir karbüratör benzinde çalışırsa araba boğulur dedi. Neden diye sordum. Benzin daha dar memelerden geçerken LPG'de kullanılacağı zaman memelerin biraz daha genişletildiğini söyledi. Araba tekrar benzinliye geçince fazla benzin geçişinden dolayı araba bir süre sonra boğulur. Çalışmaz dedi.
Araba 1992 model Renault Broadway idi. Önceki sahibi ruhsata işletemediği için bana satarken sistemi sökmüştü. Ben d benzinlide kullanıyordum.
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
Söyleyeyim ama arabanızda karbüratör olmayınca nasıl olur. Bilmem ki. Benim sorunum şöyle başladı.
Araç ilk marşta çalışırdı. Sonraları 2. marşa çıktı. Derken 3 ve dört oldu. En sonunda çalışmamaya başladı. Tamirciye götürdüm. Araba boğulmuş dedi. Karbüratörü temizleyip gönderdi. Temizlendikten 1000 km sonra araba tekrar aynı duruma geliyordu. Bu karbüratör temizlemeleri 4-5 defa oldu.
Konya'da insaflı ve dürüst bir tamirci bana şunu dedi. Ben bu karbüratörü temizlerim. Bu araba seni istanbul'a götürür. Fakat bir süre sonra tekrar aynısını yapar. Neden yapıyor diye sordum.
Daha önce LPG görmüş bir karbüratör benzinde çalışırsa araba boğulur dedi. Neden diye sordum. Benzin daha dar memelerden geçerken LPG'de kullanılacağı zaman memelerin biraz daha genişletildiğini söyledi. Araba tekrar benzinliye geçince fazla benzin geçişinden dolayı araba bir süre sonra boğulur. Çalışmaz dedi.
Araba 1992 model Renault Broadway idi. Önceki sahibi ruhsata işletemediği için bana satarken sistemi sökmüştü. Ben d benzinlide kullanıyordum.
durumun lpg ve lpg kitiyle ilgisi yok. öncelikle benzinde kullanırken avans sesi var mı buna iyi bir usta bakmalı. ben büyük olasılıkla beyin diyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: alfista
durumun lpg ve lpg kitiyle ilgisi yok. öncelikle benzinde kullanırken avans sesi var mı buna iyi bir usta bakmalı. ben büyük olasılıkla beyin diyorum.
Alıntıları Göster
ateşleme tesisatına baktırın ateşleme bobinleri buji kabloları vs.
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
Söyleyeyim ama arabanızda karbüratör olmayınca nasıl olur. Bilmem ki. Benim sorunum şöyle başladı.
Araç ilk marşta çalışırdı. Sonraları 2. marşa çıktı. Derken 3 ve dört oldu. En sonunda çalışmamaya başladı. Tamirciye götürdüm. Araba boğulmuş dedi. Karbüratörü temizleyip gönderdi. Temizlendikten 1000 km sonra araba tekrar aynı duruma geliyordu. Bu karbüratör temizlemeleri 4-5 defa oldu.
Konya'da insaflı ve dürüst bir tamirci bana şunu dedi. Ben bu karbüratörü temizlerim. Bu araba seni istanbul'a götürür. Fakat bir süre sonra tekrar aynısını yapar. Neden yapıyor diye sordum.
Daha önce LPG görmüş bir karbüratör benzinde çalışırsa araba boğulur dedi. Neden diye sordum. Benzin daha dar memelerden geçerken LPG'de kullanılacağı zaman memelerin biraz daha genişletildiğini söyledi. Araba tekrar benzinliye geçince fazla benzin geçişinden dolayı araba bir süre sonra boğulur. Çalışmaz dedi.
Araba 1992 model Renault Broadway idi. Önceki sahibi ruhsata işletemediği için bana satarken sistemi sökmüştü. Ben d benzinlide kullanıyordum.
CC yaptırmanız veya katkı maddeleri hatta motoru komple rektefiye bile yaptırsanız işe yaramayacaktır, boşu boşuna masraf yaparsınız. benzinde titreme yapması distürbitör kablolarından olabilir. lpg de geç ateşlme ise kronik bir sorun olarak kalacağı görüşündeyim. çünkü arabayı stop ettirdiğinide motora giden yakıt sisteminde bir miktar lpg kalacaktır. daha sonra ilk ateşlemede benzin pompalanacak. ancak içerdeki bu benzine göre düşük oktanlı gazın ateşlenip yanması geç olacağından motor marş alacak ancak geç çalışacaktır. ustalar da sise genelde başından savmak için aracınıza alade bi bakıp, sonra da size 1000 km veya 1 depo benzinde kullanın düzelir, düzelmezse tekrar gelin diyecekler. sorun: maf sensörü, oksijen sensörü, rölanti sensörü, ecu arızası, yakıt hortumları, benzin pompası, benzin filtresi tıkalı, benzin deposunun içi paslı, marş motor dişlileri, volan dişlisi kırık, marş motor kömürü bitmiş, kelebek potansiyometresi arızası, gaz hortumu çatlağı, gaz kelebek potansiyometresine gelen şase direnci yüksek (0,5 ohm üzeri) olabilir. bu liste uzar gider... usta da bukadar çok sorunla ilgilenmek istemez. elinde çıkma yedek malzemeler olacak ki, değiştirip deneme yanılmayla arızalarınızı tespit etsin. biraz daha gidersek kuantum fiziğine kadar girebiliriz. sorunu ancak türk einsteinı oktay Sinanoğlu çözeblirdi. Not: para falan da istemez. millet de ne paragöz olmuş...
quote:
Orijinalden alıntı: manisa_tr
CC yaptırmanız veya katkı maddeleri hatta motoru komple rektefiye bile yaptırsanız işe yaramayacaktır, boşu boşuna masraf yaparsınız. benzinde titreme yapması distürbitör kablolarından olabilir. lpg de geç ateşlme ise kronik bir sorun olarak kalacağı görüşündeyim. çünkü arabayı stop ettirdiğinide motora giden yakıt sisteminde bir miktar lpg kalacaktır. daha sonra ilk ateşlemede benzin pompalanacak. ancak içerdeki bu benzine göre düşük oktanlı gazın ateşlenip yanması geç olacağından motor marş alacak ancak geç çalışacaktır. ustalar da sise genelde başından savmak için aracınıza alade bi bakıp, sonra da size 1000 km veya 1 depo benzinde kullanın düzelir, düzelmezse tekrar gelin diyecekler. sorun: maf sensörü, oksijen sensörü, rölanti sensörü, ecu arızası, yakıt hortumları, benzin pompası, benzin filtresi tıkalı, benzin deposunun içi paslı, marş motor dişlileri, volan dişlisi kırık, marş motor kömürü bitmiş, kelebek potansiyometresi arızası, gaz hortumu çatlağı, gaz kelebek potansiyometresine gelen şase direnci yüksek (0,5 ohm üzeri) olabilir. bu liste uzar gider... usta da bukadar çok sorunla ilgilenmek istemez. elinde çıkma yedek malzemeler olacak ki, değiştirip deneme yanılmayla arızalarınızı tespit etsin. biraz daha gidersek kuantum fiziğine kadar girebiliriz. sorunu ancak türk einsteinı oktay Sinanoğlu çözeblirdi. Not: para falan da istemez. millet de ne paragöz olmuş...
Alıntıları Göster
Benzin otomatiği üzerinde benzini hazırda bekleten vakumlu bir mekanizma var. O vakum eskirse benzin borunun ucunda duramıyor ve geriye kaçıyor. Araç ne kadar beklerse o kadar aşağı iniyor ve çalışması zorlaşıyor. Aracınız lgg li de olsa ilk olarak benzinde çalışacağı için yine aynı durum söz konusu. Ayrıca benzin de ayarsız geleceğinden titreme ve vuruntu da yapıyor.
aşağıdaki konuyu incelemenizi öneririm, sizdeki olay LPG araçlarda çok karşılaşılan bir durum. Aracınız beyni kendini LPG de oluşan egzost gazına göre kalibre etmiş, Benzine geçince saçmalıyor.
Benzin geri dönüş valfi vardır. Araç motoru durunca benzini geri kaçırmaması gerekir. O valf bozulursa araç benzini kaçırmaya başlar ve ilk marşta benzinin depodan motora gelmesine kadar araç marşı çevirir. Bu süre 1 dakikayı bulabilir. Normal bir kullanımdan sonra motor kapatılınca benzin yavaş yavaş süzülmeye başlar. Bu süzülme yüksek yükte kullanılmış motorda biraz daha yavaş olabilir. Araç zor çalıştıktan sonra arkasına geçip egzozun çevresini kokladığınızda burnunuza benzin kokusu gelip gelmediğine de bakın. Eğer benzin kokusu geliyorsa sorun benzin dönüş valfinden değil, bobinlerden olabilir. Ya da triger kayışı sente atlamış olabilir. Bunlara da bakın.
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-A5323F5D9
aşağıdaki konuyu incelemenizi öneririm, sizdeki olay LPG araçlarda çok karşılaşılan bir durum. Aracınız beyni kendini LPG de oluşan egzost gazına göre kalibre etmiş, Benzine geçince saçmalıyor.
aküde sıkıntı olabilir mi bizim araçta da buna benzer sorun olmuştu aküyü şarj ettirdik yapmadı bi daha
quote:
Orijinalden alıntı: M@ritime
Sanırsam hep aynı ustaya gidiyorsun,ustanı değiştir sorun çözülür.
Birşeyleri yaparken biryerlerden para kazanmaya uğraşan biri olabilir.
Eline kalemi kağıdı alıp not al bakayım. LPG sistemi lpgyi tam kapatmıyor ve motor soğukken yoğun haldeki lpg kaçağı ile birlikte benzin alan motor ilk çalıştırmada boğuluyor bu yüzden zor çalışıyor, araç lpgye geçince ve benzin tam kesilmiş olduğu için düzgün çalışmaya başlıyor ayrıca motor ısındığı için de kaçan lpg yoğunluğu düşüyor.Büyük ihtimal lpg gaz kesicisinde kaçak var.Problem bu.Araba düzelince özelden görüşelim çok bişey istemiyecem hatta istediğim şeyin bana maddi bi getirisi de olmayacak.