Şimdi Ara

Arabanın aküsü neden biter? (Her yaz akü değiştiriyorum) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
13.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arel.gr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Araba yattığı için, haftada 2-3 gün sürüyorsanız akünün çabuk bitmesi normal.

    hadi ordan !

    Ne var birader? Ne hadisi? Artist misin külhanbeyi gibi gelmiş hadi ordan yazıyorsun?


    Varsa bilgin dahilinde yorum yap. Biliyoruz da konuşuyoruz, başıma geldi, boşta yatan, az kullanılan aracın aküsü daha çabuk boşalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: arel.gr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Araba yattığı için, haftada 2-3 gün sürüyorsanız akünün çabuk bitmesi normal.

    hadi ordan !

    Ne var birader? Ne hadisi? Artist misin külhanbeyi gibi gelmiş hadi ordan yazıyorsun?


    Varsa bilgin dahilinde yorum yap. Biliyoruz da konuşuyoruz, başıma geldi, boşta yatan, az kullanılan aracın aküsü daha çabuk boşalır.

    haklısın lord 'um uslup dediğin gibi ama ne desem oldu bi kere !
    şimdi sen biliyorsundur da tamamen öyle olsaydı ist. benzeri trafik haricindeki küçük sehirlerde, kasabalarda, köylerde aracların akülerinde sürekli sorun olurdu.


    bende alttaki gibi demişim !
    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=124976986




  • arel.gr kullanıcısına yanıt
    Arelciğim doğru diyor bizim reno da yatıyor öyle akü makü bitmiyor. Üstelik üzerindeki akü türk malı yan sanayi. Yıldırım akü mü öyle garip bişeydi ismi 1 sene oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arel.gr


    quote:

    Orijinalden alıntı: kvadankpakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    Bundan 1 yıl evvelsi arabamı otoparka çekerdim gün gelir 4-5 gün ellemezdim bindiğim zaman çok zor marş alırdı.Kış ayıydı heralde derdim soğuklardan böyle yapıyor araba dışarda kalıyor akü çekiyor kendini fakat diğer arkadaşlarımın araçlarında böyle bir problem yoktu.Yine 1 hafta kadar hiç çalıştırmadım gittim arabaya tık yok.Kapıları teybi felan açıyor ama kontakta tık yok.Söktüm aküyü gittim şarj ettirdim adam baktı etti akü sağlam dedi kaçak da yok dedi geldim taktım tek seferde ateş.Aradan birkaç zaman geçti yine aynı problem 5-6 gün kadar binmedim yine çalışmıyor.Bu sefer bi arkadaştan 5 dk takviye yaptık çalıştı.Yanımda bir arkadaş vardı ıslak mendil lazım oldu varmı dedi torpidoda var dedim aha dedi senin akü problemini çözdüm ne oldu dedim torpido lamban sönmüyor dedi.Torpidoyu kapattıktan sonra içerdeki lamba sönmüyor aküyü bitiriyor dedi.Gerçekten de öyleymiş o güne kadar hiç farketmemiştim arabayı stop etsek bile lamba yanık kalıyor torpidoyu kapatınca içerdeki dile dokunamıyor lamba sönmüyor.Hemen torpido kapağına dile dokunan noktaya bir ufak bir plastik taktık kapağı kapatınca lamba sönmeye başladı o gün bugundür aküyle ilgili derdim yok.

    Sende de gözden kaçırdığın bir yer açık kalıyor ve aküyü bitiriyor olabilir.Tüm ince noktaları kontrol et.

    ağzını burnunu kırardım o torpidonun, akü parasını tahsil etseydiniz hocam

    ...... hay aksi, bende benzer davranışa uyan 2 farklı akü haali yaşadım, akşama karanlıkta kontrol edecegim.... yazarım.

    kontrol ettim açık kalan torpido, bagaj lambası yok.
    21 kasım 2011 montaj varta silver dynamic E44 - 77Ah 780CCA
    13 ekim 2013 garanti kapsamında yenisi ile değiştirildi.
    6 ay önce şarjlı halini koruyamaz oldu ve dün akü tamamen öldü.
    1 saat rölantide çalışmasına rağmen kilit manyetolarına bile takati yoktu !
    tr 'de vartaların gereken standartta olmadıklarını düşünüyorum.
    http://www.yigitaku.com/# diye bi urune odaklandım, bilgisi olan varsa yazsın lütfen.




  • Neyse doğru düzgün bir konu diyecektim, yine ufakta olsa bir tartışma olmuş. Cennet mahallesi gibiyiz.
  • Uzun zaman önce aracımdan radyo-teyp çalındı.Ankara Maltepe'de yabancı elektronik araç satan bir yerden
    çakma pioneer marka bir radyo-teyp aldım.Daha sonra 6-7 ayda akü elden çıktı.Yeni akü aldım.2-3 gün
    otoya binmeyince marş çok zor basıyordu.Bazen de hiç basmıyordu.Bir oto elektrikçisi teyp kapalı iken
    araç stop etmişken teybin elektrik çektiğini ölçüm aletinden gösterdi.Gözlerime inanamadım.Teyp kapalı
    ama elektrik çekiyor.Teyp ile akü arasına bir düğme koydu.Her stopta düğmeyi kapatıyordum.O andan
    sonra akü sorunum olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Arelciğim doğru diyor bizim reno da yatıyor öyle akü makü bitmiyor. Üstelik üzerindeki akü türk malı yan sanayi. Yıldırım akü mü öyle garip bişeydi ismi 1 sene oldu

    http://www.ototest.tv/aku-neden-bosalir-ve-biter/

    "Kullanılan akünün kalitesine, aracın elektrik kullanımına, hava şartlarına, aracın park haline bekleme süresine ve uzun süre aracın çalıştırılmaması gibi faktörlere bağlı olarak araç akülerinin kullanım süresi, 2-6 yıl arasında değişmektedir."


    https://www.generali.com.tr/blog/otomobil-akusu-hangi-durumlarda-bitebilir-neler-yapilmalidir/

    "Aracın uzun süre çalıştırılmaması"


    http://www.calismaprensibi.com/sarj-dinamosu-alternator-ariza-belirtileri-nelerdir.html

    "Ayrıca dikkat etmeniz gereken diğer bir nokta ölmek üzere olan bir akü uzun bir sürede şarj olur ve kısa bir süre sonra tamamen kullanılamaz hale gelir."




    http://otoservis.gen.tr/arabanin-akusunun-bittigi-nasil-anlasilir/

    "Kullanılmayan bir aracın aküsü üç farklı yolla bitebilir."



    http://www.esanaku.com/tr/pratik-bilgiler/
    "Akü kullanılmadığı süre zarfında güç kaybına uğrar."


    http://www.uzmantv.com/aku-neden-bosalir




  • lord 'um senden tecrübeler varsa yaz, bütün olasılıkları linklere endexleyerek her şeyi düzlemişsin, bana göre.
    başkası bişeyler değdirecek, bak "cennet mahallesi" diyorlar.
  • Elektrikçiye ölçtürdüm dinamo sağlam araçta kaçak yok ama neredeyse her sene akü değiştirmek zorunda kalıyorum. Elektrikçi en son teybin fişini çek öyle dene dedi. Teyp sonradan takılan pioneer marka. %90 sorun bu teypten kaynaklanıyor dediler. Şuan deneme aşamasındayım, sonuçları yine paylaşırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar mart ayında teybin Elektriğini sökmüştüm, o aydan beri aküde hiçbir tekleme ile karşılaşmadım. Teyp sonradan takılan pioneer marka, ben araç çalışmazkende teyp çalışsın diye elektriği direk bağlatmıştım ama bu şekilde kapalı olsa bile akım çekiyor. Teybi tekrar kontaklı yaptırıcam benim sorun çözüldü.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanızın altından geçip arka stoplara v.s. giden kabloların izolasyonu çürüdüğü için kaçak yapıyor olabilir.
    Akü kaçağını nedense kolay bulamıyorlar.
    Benzer sorun benim 10 yaşındaki arabamda da vardı, alt kablolarını değiştirdikten sonra sorun kalmadı.
  • Konuyu açalı 2 yıl olmuş. Hala akünün kutup başını söküp bırakıyorum geceleri :)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.