Araba el frenini salmıyor
1 Mobil
-
-
Araba bir kaç gündür yatıyordu diskler paslanmış balata üzerinde de pas var acayip bir nem vardı çiğ yağmış araçların üzerine ondan dolayı olduğunu düşünüyorum, umarım el freni telinde mekanizmasında vs. bir sıkıntı yoktur sağını solunu sökmek zorunda kalmam.Varsa tavsiyeleriniz bekliyorum, yarın balata spreyi wd40 ile bir girişicem bakalım düzelecek mi ?
_____________________________ -
Geri viteste kalkmayı dene.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Fren pedalı ne durumda, şişmiş mi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >_____________________________ -
@motograter denedim hem ileri hem geri denedim araba zımba gibi yapışmış olduğu yerden milim kımıldamıyor, çok da zorlayamıyorum önümde arkamda araçlar var.
@efyavas fren pedalı normal bir kaç kere frenleri pompaladım, el frenini de çekip çekip bıraktım fakat hiçbir değişiklik olmadı.En son eve gelmeden önce tekeri kaldırıma çevirip el frenini inik bıraktım vitesi de bire aldım öyle geldim belki sabaha kadar salar kendi kendine.Yarın gündüz gözüyle ilgilenicem artık.
_____________________________ -
Hocam arka disklerin balatalarla temas ettiği noktaya dikkat edin paslanmadan ve soğuktan dolayı takılı kalmış olabilirler, bildiğim kadarıyla cruzelar da alüminyum alaşımlı jant var ve arka tekerlerden bu durumu gözleyebilirsiniz, eğer el frenini indirdiğiniz halde arka tekerlerdeki balatalar diske temas ediyorsa müdahale gerekir, muhtemelen siz el frenini çektikten sonra telde paslanma oluşmuştur siz indirince de paslı olduğu için balatalar diski bırakamıyordur. Umarım en kısa zamanda kolayca çözülür.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Arka balatalar bitik, çok ince bir santim bile yoktur.Yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyordum, onunla bir ilgisi olabilir mi emin değilim.Geçen gün yağmur yağdı, bayağı toz pislik birikti üstüne suyu görünce diskler balatalar durduğu yerde paslanmış.
Bir de araçta farkettiğim bir değişiklik, el freni önceden çekerken bir ağırlığı olurdu yani o teli çektiğimi hissederdim.Fakat şimdi el frenini indirip çekiyorum ama sanki boş gibi hiçbir ağırlığı yok.Muhtemelen kirden pastan vs. teli salmıyor mekanizma.Yarın wd40 sıkıcam mekanizmasına, balatalarıda balata spreyiyle temizliyicem ondan sonra deniyicem inşallah sorun kolay yolla çözülür.Önerileriniz için sağolun.
_____________________________ -
Yıllar önce Polo varken başıma benzeri gelmişti. Aracı yıkadım park ettim ve sabah döndüğümde kımıldatamadım. Eve gidip kettleda su kaynatıp döktüm balataya. Galiba ıslak kalan balata soğuğun da etkisiyle diske yapışmış, donmuş, suyu görünce açılmıştı. Öylece yoluma gidebildim.
Bu da böyle bir anımdır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ Ben aslında yoğum. -
Balata ve diske WD-40 gelmemesine dikkat edin. Aracın altından el freni teline ulaşabiliyorsanız telin açıkta kalan kısmını WD-40 sıkınca bulaşık teli ile ailşny. Yüzeydeki pası atsın.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Eski aracimda bir kac kez basima gelmisti.200 300 m kadar yavas yavas yurutunce birakiyordu.yanliz benim balatalar soguktan dolayi yapisiyordu.sizinki pas diyorsunuz,balata spreyi sıkıp yavas yavas yurutun araci.wd 40 tarzi yaglayici urunlerden sakin kullanmayin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ yok imzam -
Sorunu çözdüm hocam araba saldı sonunda freni fakat araçta farkettiğim bir değişiklik oldu o da fren pedalının sertleşmesi ve frene basınca garip bir ses gelmesiydi.
Dün akşam arabayı hareket ettirmek istediğimde hareket etmemişti, el frenini bir kaç kere çekip bırakmış ayak frenini de bir kaç kez pompalamıştım fakat fayda etmemişti.Fakat dün akşam ayak freni normal şekilde çalışıyordu yani herhangi bir sertleşme ve ses söz konusu değildi.
Neyse işte akşamdan arabayı el freni inik şekilde vitesde bıraktım, belki kendi kendine salar sabaha kadar diye.Şimdi gittim arabaya çalıştırdım, bir ileri geri yaptım başta salmadı yine fren.Fakat sonra baktım sağ arka hareket edecek gibi ama sol taraf tutuyor yani bıraktı bırakacak.
Aklıma internetde gördüğüm yöntem geldi, vitesi geri taktım arabayı debriyajla kavrama noktasına getirdim araba hareket etmeye çalışıp arkası yukarı kalktığında da freni sağlam bir şekilde pompaladım.Bir iki sefer ayağımı debriyaja tam basıp tekrar kavrama noktasına getirerek arabayı sarsarak bu şekilde zorladım ve balatalardan küt diye bir sesin gelmesiyle birlikte araba freni saldı.
Fakat o sırada farkettim ki fren pedalı sertleşmiş ve her basışımda vıck vıck diye garip bir ses geliyor, sanki hidrolik sıvısının sesi gibi.Sonra arabayı normal bir şekilde ileri geri yaptım, bir dk felan çalıştı sonra frene basıp çektim hem fren normale döndü sertlik gitti hem de ses azaldı.
Şimdi işim olduğu için arabayı bıraktım kullanamadım, fakat bu sefer el frenini çekmeden bıraktım zaten düz yer bir şey olmaz.Bu olayı da anlatmak istedim eğer başına gelen olursa bu şekilde kurtulabilir.Ayrıca size de sormak istiyorum acaba fren pedalı neden sertleşmiş olabilir ?
Fren hidroliği hava mı yaptı yoksa o freni salmayan sıkışan kaliperin pistonu yüzünden mi böyle sertleşti ? Sonra kendi kendine tekrar sertliği azaldı normale döndü fakat beni biraz korkuttu bu durum.Yolda giderken başıma gelmesinden korktuğum için gidip bir servise göstericem frenleri hem de arka balataları değiştiricem başka türlü kafam rahat etmez.
_____________________________
-
hocam wd40 ı balataya sıkmıyıcam tabiki yağlı bir ürün olduğu için, sadece tekerin arkasında el freni telini geren metal mekanizma var ona sıkıcam ki pası vs. aksın gevşesin rahat çekip bıraksın el frenini.Balatalara sıkmak için ayrıca balata spreyi de alıcam balatalara sıkıcam.Bu arada sprey felan sıkmadan sorunu çözdüm fakat yine de bakım yapmak şart arabaya, ilgi istiyor.Bir iki hafta kapıda yattı diye hemen sıkıntı çıkarmaya başlıyor.
_____________________________ -
El freni fren hidroliğine bağlı değildir.
El freni fren diskleri ne de bağlı değildir.
Arka poryada ufak bir kampana vardır. Sen el freni telini çekersin. Kampana tutar.
Araba fren tutar haldeyken kriko vurup hangi lastik fren yapıyor baksaydın. Yada aracı çalıştır hareket ettir biraz kullan jantı elle ısınan hangisiyse sorun ondadır.
Fren diski paslanması ile fren kilitlense benim araç hiç hareket etmezdi. 2 haftada 1 10 km yapıyorum sadece :)))
El freni çekiliykende araç kullanılır öyle 2 dakikada birşey olmaz sadece el freni biraz daha yukarıda tutar...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Hocam ben el frenini çekince arka diski sıkıyor sanıyordum, o zaman fren sistemiyle ilgili bir sorun var.Sol arka tarafdan şüpheleniyorum çünkü sağ taraf oynadı biraz ama sol taraf geç bıraktı, hangisinin ısındığını nasıl kontrol edicem fren kaliperine mi bakıcam ısınmış mı diye ?
_____________________________ -
Bence frenciye git. Fazla kurcalama. Poryeyi açsın içini temizlesin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
20 sene evvel şirketin kıdemli elemanlara sıfır araç alması sonucu onların eski Clio araçlarını benim gibi yenilere verdiler.
Broadway' den Clio' ya geçmek benim için adeta Mercedes' e terfi etmek gibiydi. Zira ihtiyar Broadway sabahları jigleye rağmen çalışmıyordu da sinirden ağlardım.
Yağışlı bir günde Clio' nun silecek suyu bitti ve önümü göremiyordum. İlk gördüğüm benzinliğe girip kaputu açtım.
Normalde silecek suyu camın önünde olması gerekiyordu ama baktığım halde silecek su deposuna benzer birşey göremedim.
Heralde budur diyerek camın önünde duran açık kahvre renkli minik depo kapağını açtım.
İçinde siyah su vardı ve bir an şüphe ettim. Yine bakındım ama sonunda suyu oraya doldurdum. Pek az bir su alabildi.
Ardından yola koyuldum ve silecek suyu püskürtme düğmesine bastığım halde su gelmedi. Yanlış yere su koyduğumu anlamıştım ama nereye?
Ertesi gün ayaz vardı. Sabah işe gitmek için arabayı çalıştırdım, el frenini de indirdim ama hareket ederken zorlandı.
Hatta yolda zorlanarak gittiğini farkettim. Kafamı camdan çıkarıp arkaya baktığımda arka tekerleğin zor döndüğünü hatta asfalta sürttüğünü görünce suyu nereye koyduğumu da anladım.
Bu halde yani arka tekerleri asfalta sürte sürte yaklaşık 10 km sürüp Bostancı Oto Sanayi' de şirketin araçlarına bakan servise götürdüm. Durumu anlattım ve arabayı bırakmamı söylediler. Ben de işe arabasız gittim.
Öğlen usta aradı: "Sen bu arabanın hidrolik deposuna su mu koydun?" diye sorunca mecburen itiraf ettim.
Arabayı akşam teslim ettiler.
Usta yememiş içmemiş beni müdüre ispiyonlamış ve ilk toplantıda müdür fırçayı yedirmişti bana...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem_Alim -- 26 Kasım 2023; 10:30:43 >_____________________________
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler
kullanıcısına yanıt

kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






