Şimdi Ara

Araba çok geç çalışması ve yakıt aldıktan sonra gaz yememesi..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
5.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamünaleykum arkadaşlar.

    Aracım Lada Vega 1.5 16V 2005.

    Araba çok aşırı geç çalışıyor. Hatta çoğu zaman çalışmıyor. Bu sorun önceden çok yoktu ama bu sıralar çok zor çalışıyor.10-20 marş basıyor yine zar zor çalışıyor. Benzinde çalışırsa stop etmiyor ama gazda çalıştırırsak ki zor stop ediyor geri. Çalıştırmak için eziyet çekiyorum resmen. Arabanın boğaz gaz kelebeği temizlendi. Hava filtresi kirli gibiydi bende yeni hava filtresi aldım yarın takacağım.

    Araba soğukken daha çabuk çalışıyor. Özellikle kışın. 2-3 marşta alıyor benzinde 1-2. Ama sanki arabanın motoru ısınınca saçmalıyor gibi. En kötüsü de devir düşüyor ve ışıklarda felan stop etti bugün. Arabayı çalıştırana kadar çok ter döktüm. Sürekli araba gaz yemiyor. Bazen düzgün devam ediyor ama çoğu zaman gazda yemiyor. Benzinde gaz yememe olmuyo ama onda da geç çalışıyor araba.

    Soğutma suyunda kırmızı antifriz + su var. Radyatör peteği yeni. Yağı da tamam.

    Araba özellikle yeni yakıt alınca (benzin LPG ikisinde de) araba baya hırpalanıyor. Sürekli araba zor çalışıyor ve gaz yemiyor.

    Pek bu konularda bilgim yok ama bu LPG deposu 10 senelik. Yani şimdiye kadar hiç değişmemiş. Gaz filtresi ya da kesicisi sanırım onda da sorun olduğunda böyle olabiliyor diye duydum.

    Motor arıza ışığı yanıyor. Cihazı bağlandığımda oksijen sensörü ve katolitik konvektör de İNCOMPLATE yazıyor. Diğerlerinde COMPLATE yazıyor. Arıza kodlarını silince ufak bir sürüşten sonra tekrar yakıyor ışığı.

    Bu gaz filtresi nerede olur ? Kendim değiştirebilir miyim parçayı alıp ?

    Bu sorun katalizör yüzünden oluyor olabilir mı ?

    Maddi durumum pek müsait olmadığından ustaya götüremiyorum.

    Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.



  • Yeni yakıt alınca kısmını bilemem ama problem oksijen sensörü gibi geldi bana. Çünkü oksijen sensörü çalışır olmayınca, motor kontrol ünitesi yakıtı genelde zengin karışım olarak yollar sürekli. Zengin karışım, motorun soğukken kolay çalışmasını sağlar. Lakin sıcak motorda rölantide stop etmesine sebebiyet verir.

    Ek: Lpg, aşırı zengin karışımı sevmez. O yüzden daha çok hissedilir. Lpg'de benzin kontrolüne göre püskürtülür. Yani oksijen sensörü hatası, araçta benzinin fazla yollanmasına sebebiyet veriyorsa lpg de bundan etkilenir ve fazla yollanır.

    Motor sıcakken, rölantide benzin veya gaz kokusu duyuluyor mu egzozdan ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 12 Ocak 2017; 12:22:45 >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim hocam.



    Bugün hava filtresini değiştirdim. Gördüğüm kadarıyla eski hava filtresi bitmişti. Dokunduğumda parçalanıyordu ve sanki suyla temas etmiş gibime geldi.



    Değiştirdikten sonra çalıştırdım tabi motor soğuk olduğu için hemen tak diye çalıştı gazda. Motoru ısıttım 85 dereceye kadar. Rolantisi ilk 5 dakika kadar 1200 de felan oldu sonra normal devrine 900-800 civarlarına geldi.



    Motoru ısıttıktan sonra arabayı stop ettim. Tekrar çalıştırdım ve düzgün bir şekilde çalıştı. Bulunduğum bölge biraz buzlu olduğu için sürmek istemedim o yüzden böyle yaptım. Ama eskiye nazaran hem çalışmada hemde rolanti devrinde hissedilir düzelme var. Stop etme gibi bir durum olmadı. Kesin durum sürüş yaptığımda anlaşılır.



    Oksijen sensörü arızalı olunca katolizorü de arızalı olarak gösteriyor diye okumuştum , oksijen sensörünü değiştirsem katolizor arızası düzelir Mı hocam ? Bide katolizor baya pahalı bir parça fiyatlarına baktım. tamiri vs. Var mı bilginiz var mı ?



    Hocam çok aşırı marş basınca 10-20 kere o zaman koku geliyordu. Sadece gazda benzinde gelmiyordu. 1-2 sefer marşta çalıştığım zaman hiçbir koku gelmiyor. Şuanlık sorunsuz gözüküyor ama emin olmak için sürmem lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -kingrider-

    Öncelikle cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim hocam.



    Bugün hava filtresini değiştirdim. Gördüğüm kadarıyla eski hava filtresi bitmişti. Dokunduğumda parçalanıyordu ve sanki suyla temas etmiş gibime geldi.



    Değiştirdikten sonra çalıştırdım tabi motor soğuk olduğu için hemen tak diye çalıştı gazda. Motoru ısıttım 85 dereceye kadar. Rolantisi ilk 5 dakika kadar 1200 de felan oldu sonra normal devrine 900-800 civarlarına geldi.



    Motoru ısıttıktan sonra arabayı stop ettim. Tekrar çalıştırdım ve düzgün bir şekilde çalıştı. Bulunduğum bölge biraz buzlu olduğu için sürmek istemedim o yüzden böyle yaptım. Ama eskiye nazaran hem çalışmada hemde rolanti devrinde hissedilir düzelme var. Stop etme gibi bir durum olmadı. Kesin durum sürüş yaptığımda anlaşılır.



    Oksijen sensörü arızalı olunca katolizorü de arızalı olarak gösteriyor diye okumuştum , oksijen sensörünü değiştirsem katolizor arızası düzelir Mı hocam ? Bide katolizor baya pahalı bir parça fiyatlarına baktım. tamiri vs. Var mı bilginiz var mı ?



    Hocam çok aşırı marş basınca 10-20 kere o zaman koku geliyordu. Sadece gazda benzinde gelmiyordu. 1-2 sefer marşta çalıştığım zaman hiçbir koku gelmiyor. Şuanlık sorunsuz gözüküyor ama emin olmak için sürmem lazım.

    Şimdi bildiğim kadarıyla hava kütle akış sensörü(MAF) yok lada vegalarda. Hava filtresi tıkandığı için az hava çekerse, yakıt fazla gelebilir. Giren havanın kütlesini ölçmüyor çünkü motor. Oksijen sensörü de arızalı ise hepten ayarlayamıyor zaten. Valla lada'nın katalizör sistemini bilmediğim için bir şey diyemeyeceğim. Genelde sökerler katalitik konvertörü komple. Tabi emisyonları fazla olacaktır. Aşırı mars basınca gelebilir doğaldır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 12 Ocak 2017; 21:47:10 >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam.



    O sensör var hocam hatta bu kere takmayı unutunca MAF sensör hatası vermişti. Takınca düzelmişti. Şuanda sorun gözükmüyor. İleri zamanlarda da olmaz inşaallah.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.