Şimdi Ara

araba alırken motorunda sorun olduğu nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
2
Favori
3.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araba alırken motorunun sorunlu olup olmadığını anlamak için nelere dikkat etmeliyiz? tek bildiğim yağ yakıyor mu yağ eksiliyor mu, antifrizde yağ var mı. başka nelere dikkat etmeliyiz? mesela arabanın daha önce trigeri koptuysa bunu anlamanın yolu var mı? sizin başka öneriniz var mı motorla ilgili?



    _____________________________
  • Kimse kimse için motorun üst kapağını söktürmez. En azından ben söktürmem. Güvenilir bi ekspertize gidip ekspertiz yaptırmalısın. Senin benim anlayacağımız işler değildir bunlar. Motor sarsıntılı çalışma nedeni motor çok sağlıklıdır ama takoz ölüdür. Motor sarsıntılı çalışır
    Bence arabanın motoru değilde tüm parçaların uyumlu ve sağlıklı çalışması daha önemli. Zira siz motoru sorunsuz bir araba alırsınız 5 TL lik hararet müşürü arızalıdır araca conta yaktırırsınız vs. Fren ampülünün sigortası atar arkadan biri size bindirir dünyanın masrafı çıkar vs.

    Ekspert olayı da doğru bulmuyorum. Çünkü her markanın kendine ait bir bilgisi vardır. Yani özel yada yetkili servis sallıyorum sırf opel uzmanlık alanıdır. Siz onların arıza tespit cihazına sokarsanız çok detaylı sorunlar görünür. Ancak expertiz genel her arabaya baktığından sorunlar daha az görülebilir.

    Dolayısı ile önce markanın uzmanı olan servis veya özel ustasına baktırmalı. Özellikle de cihazla. Orada görülen her şey düzeltilmeli. Ufak şeyler deyip geçmeyin. Örneğin siz sileceğe su gelmiyor boşver demeyin belkide su hortumu kopmuş ve triger kayışına siz her siliceği çalıltırdığınızda su atıyorsunuz. Yada arka bagaj lambası çalışmıyor boşver dersiniz ancak belkide bagaj menteşesinde kablolar birbirine değiyordur ve belki belli bir zaman sonra anfinizin yanmasına sebep olur.

    Motor arızaları artık genelde çözülüyor. Conta değişiyor, çelik işlemler yapılıyor ve durum toparlanabiliyor. Yada artık hiç bir şey yapılacak durumda değil komple motor bile değişiyor.

    Örneğin araç muayne yaparken egsoz muayenesine gireriz. Bu da boşuna yapılmıyor. Egzozdan kandırarak geçerseniz aslında kendinizi kandırırsınız. Sağlıksız bir Egzoz sistemi arabanızı yer bitirir.

    Dolayısı ile siz arabanın motoruna takılmayın, genel durumunun bakımlı olup olmadığına, hor kullanılıp kullanılmadığına, sarf malzemelerinin sık değişip değişmediği gibi servis durumlarına bakın.

    Örneğin 500 bin km bir taksi vardır ancak sürekli bakımı yapılmıştır o araba 100 bin km lik hiç bakım yapılmayan hor kullanılmış bir arabadan iyidir.
  • Kompresyon testi bildiğim kadarıyla bir bilgi veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Iphone 14 Pro Max Space Black- Apple Watch 7 45mm Midnight - iPad 6.th 9.7" - MSI GP66 -RTX 3070- Olympus OM-D E-M10 Mark III - 14-42mm - 40-150mm - Lenovo G27Q-20- Logitech G PRO X- Apple AirPods Pro 2
  • üst kapağı söküp bakcan
    _____________________________
  • adam yag yakan bitik oglu bitik motora katki vs biseyler koyuyor 3 4 gun sorunsuz calisip patliyor. anlamasi cok zor.
    1. ben kompresyon testi yaptirirdim en azindan.
    2. bi de su deposuna bisey koyuyorlar conta yakmissa rengi degisiyor.
    3. daha denemek istersen aracin 0 100unu dene. sifir arac 10 saniyeyse mesela alacagin arac 100 bindeyse en fazla 1 saniye oynamasi lazim.
    4. ya da rampa cikabilirsin 5. vitesle cikar dedigin yeri cikiyosa biraz daha rahatlarsin.
    5. ayrica alacagin kisiye de ki mesela saat 10da bulusacaz. sen 9da git geldim de surpriz. soguk motoru calistir sicak motor kusuru orter. soguk motor ilk calistirmada sana anlatir bazi seyleri. daha uzatmayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Motorun sesinden özellikle dizellerde saat gibi çalışmalı tıkır tıkır, düzensizlik olmamalı, sarsınsız olmalı.

    Kaputu açıp baktığınızda bakımlı motorla bakımsız motor kendini ele verir anlaşılır. Kurcandıysa, düzgün ustaların elinden geçmediyse mutlaka bişeyler eksiktir, düzgün takılmamıştır. Kirli de olsa fabrikadan çıktığı gibi herşey yerli yerinde olmalı.

    Yağ kaçakları olmamalı.

    Sıvı silikon görülen yerler kurcalanmıştır, değişmiştir.

    Antifriz kutusu temiz olmalı içinde kir pas olmamalı, öyleyse motorun su kanalları devirdaimi çok daha berbat durumdadır.

    Fren hidroliği siyah yeşil kahverengi olmamalı. Berrak açık sarı en fazla koyu sarı olmalı.

    Motor yağ kapağını açıp külbütör kapağı içten parmaklanmalı kurumlaşma var mı bakılmalı, yağ kapağının içine de bakılabilir, görülüyorsa egzantrikler silindir kapağı parlak olmalı , yağ değişimine ne kadar dikkat edilmiş anlaşılır.

    Yağ kapağı açılıp yerinde bırakılmalı kapağı üfleme yaparak kaldırıp atmamalı. Yoğun mavi duman çıkmamalı çok hafif olabilir.

    Aklıma gelenler bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • yukarıda yazılanlara ek; deneme sürüşü yapmadan araç asla alınmaz. sahip izin verirse yol biraz daha uzatılır, performansına bakılır yokuşlarda test edilir, hatta 0-100 bile yapılmalı bence.
    _____________________________
  • ciddi uğraşmanız lazım ama genede anlamak zor.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kimse kimse için motorun üst kapağını söktürmez. En azından ben söktürmem. Güvenilir bi ekspertize gidip ekspertiz yaptırmalısın. Senin benim anlayacağımız işler değildir bunlar. Motor sarsıntılı çalışma nedeni motor çok sağlıklıdır ama takoz ölüdür. Motor sarsıntılı çalışır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Sağlam bir ekspere götür, adama 30 lira daha fazladan ateşle, motora biraz daha ciddi bakar mısınız de bakarlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bence arabanın motoru değilde tüm parçaların uyumlu ve sağlıklı çalışması daha önemli. Zira siz motoru sorunsuz bir araba alırsınız 5 TL lik hararet müşürü arızalıdır araca conta yaktırırsınız vs. Fren ampülünün sigortası atar arkadan biri size bindirir dünyanın masrafı çıkar vs.

    Ekspert olayı da doğru bulmuyorum. Çünkü her markanın kendine ait bir bilgisi vardır. Yani özel yada yetkili servis sallıyorum sırf opel uzmanlık alanıdır. Siz onların arıza tespit cihazına sokarsanız çok detaylı sorunlar görünür. Ancak expertiz genel her arabaya baktığından sorunlar daha az görülebilir.

    Dolayısı ile önce markanın uzmanı olan servis veya özel ustasına baktırmalı. Özellikle de cihazla. Orada görülen her şey düzeltilmeli. Ufak şeyler deyip geçmeyin. Örneğin siz sileceğe su gelmiyor boşver demeyin belkide su hortumu kopmuş ve triger kayışına siz her siliceği çalıltırdığınızda su atıyorsunuz. Yada arka bagaj lambası çalışmıyor boşver dersiniz ancak belkide bagaj menteşesinde kablolar birbirine değiyordur ve belki belli bir zaman sonra anfinizin yanmasına sebep olur.

    Motor arızaları artık genelde çözülüyor. Conta değişiyor, çelik işlemler yapılıyor ve durum toparlanabiliyor. Yada artık hiç bir şey yapılacak durumda değil komple motor bile değişiyor.

    Örneğin araç muayne yaparken egsoz muayenesine gireriz. Bu da boşuna yapılmıyor. Egzozdan kandırarak geçerseniz aslında kendinizi kandırırsınız. Sağlıksız bir Egzoz sistemi arabanızı yer bitirir.

    Dolayısı ile siz arabanın motoruna takılmayın, genel durumunun bakımlı olup olmadığına, hor kullanılıp kullanılmadığına, sarf malzemelerinin sık değişip değişmediği gibi servis durumlarına bakın.

    Örneğin 500 bin km bir taksi vardır ancak sürekli bakımı yapılmıştır o araba 100 bin km lik hiç bakım yapılmayan hor kullanılmış bir arabadan iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Sağlam bir motor ustası motorun rölantideki sesinden motorun durumunu anlar. Bir de kaporta ustasına baktırdın mı ekspertiz tamamdır. 50+50=100 liraya en güvenilir ekspertiz hizmetini almış olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi münzevii -- 24 Temmuz 2020; 9:5:21 >
    _____________________________
    Onlar ki verir laf ile dünyaya nizamat
    Bin türlü teseyyüb bulunur hanelerinde
    Ziya Paşa
  • Önce motoru durur vaziyette çalıştırıp gözlem yapmak sesini dinlemek lazım ardından klimayıda açıp klima çalışıyorken aracın tepkilerine bakılmalı>>
    >>Bunlar olurken gaza basılmalı ve arac egzozdan duman atıyor mu bakılmalı teklemeye bakılmalı>>
    >>test sürüşü , çekiş yakıt, kontrolu
    >>subap testi yapılır komprasor kaçırıyor mu bakılır..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Motorun sesinden özellikle dizellerde saat gibi çalışmalı tıkır tıkır, düzensizlik olmamalı, sarsınsız olmalı.

    Kaputu açıp baktığınızda bakımlı motorla bakımsız motor kendini ele verir anlaşılır. Kurcandıysa, düzgün ustaların elinden geçmediyse mutlaka bişeyler eksiktir, düzgün takılmamıştır. Kirli de olsa fabrikadan çıktığı gibi herşey yerli yerinde olmalı.

    Yağ kaçakları olmamalı.

    Sıvı silikon görülen yerler kurcalanmıştır, değişmiştir.

    Antifriz kutusu temiz olmalı içinde kir pas olmamalı, öyleyse motorun su kanalları devirdaimi çok daha berbat durumdadır.

    Fren hidroliği siyah yeşil kahverengi olmamalı. Berrak açık sarı en fazla koyu sarı olmalı.

    Motor yağ kapağını açıp külbütör kapağı içten parmaklanmalı kurumlaşma var mı bakılmalı, yağ kapağının içine de bakılabilir, görülüyorsa egzantrikler silindir kapağı parlak olmalı , yağ değişimine ne kadar dikkat edilmiş anlaşılır.

    Yağ kapağı açılıp yerinde bırakılmalı kapağı üfleme yaparak kaldırıp atmamalı. Yoğun mavi duman çıkmamalı çok hafif olabilir.

    Aklıma gelenler bunlar.
    İddasına varım ki bana sarsıntısız çalışan bir tane dizel motor gösteremezsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Grande Punto 1.4 T-jet




  • arac alırken 300 bın km ye gelmıs aracın motorunun açıldıgını anlamak mumkunmu yanı sökme üst kapak cıkarılma conta degısme yapılmsmı cunku hararet gormusse ıyı tamır edılemıyor o yuzden

    _____________________________
  • Kalın ve yeni yağ koyarlar, saat gibi çalışır, bir kaç gün sonra yağ eskiyince egzostan dumanı vermeye başlar.

    Bilindik yerden, nasıl kullanıldığı bilinen, 100 bin km civarı araç bulunursa o araç iyidir, yoksa şu anda piyasaya sürülen 300- 400 bin km araçlar ne zaman patlar belli değil!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    BAY VURAL
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.