Şimdi Ara

Antalya'da teleferik kabini parçalandı: 1 ölü, 10 yaralı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
1.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Selam amadeus, uzun zamandır görünmüyordun. Antalya'da teleferik kabini parçalandı: 1 ölü, 10 yaralı 

  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt

    Ancak bayramdan bayrama belki hocam iş çok 2 sene falan daha yokum. Bunu da millet merak eder diye yazdım,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnstagramda kazaya çok yakın mesafede oluşan hortumu paylaşmışlardı. Antalya da küçük çaplı olurdu böyle ama dünkü korkunç boyuttaydı. Belki onun da etkisi olmuştur

  • Teleferik, sıcak hava balonu bunlara binmek akıllı insan işi değil, uzmanlar bile bunlara binmeyin diyorlar, lunapark ta ki araçlar gibi hiç bir güvenlik garantisi vermiyorlar, bir kere bindikten sonra Allah a emanetsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ziromen kullanıcısına yanıt
    Kapadokya'da balona binmiştim. zaten inişi çok acayip. sepetinin içindesin, inişte sepetin içinde yere diz çöküp halatlara sarılıyorsun. balonun hızını düşürme şansı olmuyor yani balon dümdüz yere inmiyor. ileri doğru süratle giderken alçalıyo. sepet yere dokunduğu an sepet yan dönüp yere sürtmeye başlıyor. toz toprak oluyo sepetin içi. kısa sürede yere sert sürtüp duruyor ama sen sepetin içinde iyice çömelip tutunmazsan, sepet yere sürterken öne fırlayacak olursan, hapı yutarsın.

    balona binmeden önce bunu söylemiyorlar. inişte öğrendim böyle ineceğimizi ve baya tuhaf olmuştu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Makine Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı İbrahim Atmaca, Tünektepe Teleferik Tesisi'nin 2017'deki ruhsatlandırma sonrası yıllık periyodik kontrollerinin Odaları tarafından yapılmadığını açıkladı.





    Makine Mühendisleri Odası'ndan teleferik tesisine ilişkin 'ruhsat' açıklaması



    TMMOB Makine Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı İbrahim Atmaca, Tünektepe Teleferik Tesisi'nin 2017'deki ruhsatlandırma sonrası yapılması gereken yıllık periyodik kontrollerinin Odaları tarafından gerçekleştirilmediğini açıkladı.


    Tesisle ilgili açıklama yapan TMMOB Makine Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı İbrahim Atmaca, şunları söyledi:


    "Antalya, Sarısu-Tünektepe'de bulunan, imal yılı 2016 olan 8 kişilik kabinli otomatik klemli teleferik tesisinin teknik özelliklerinin, bakım ve tesis operatörlerinin yeterliliği ve sistem donanımlarının uygunluğu, TMMOB Makine Mühendisleri Odası ve TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası tarafından incelenmiş, 8 Kasım 2017'de düzenlenen ruhsatla, mevcut durumunun korunması koşuluyla çalıştırılmasının 'uygun' olduğu kanaatine varılarak tesis ruhsatlandırılmıştır. Ruhsatlandırma öncesi ilk inceleme 12 ve 13 Aralık 2016'da yapılmış, eksiklikler tespit edilmiş, eksikliklerin giderilmesi neticesinde 16 Ekim 2017'de yapılan inceleme sonucunda söz konusu ruhsatlandırma gerçekleştirilmiştir. Ancak önemle belirtmek isteriz ki söz konusu tesisin ruhsatlandırma sonrası yapılması gereken yıllık periyodik kontrolleri Odamız tarafından gerçekleşmemiş ve Odamıza böyle bir talep gelmemiştir. Ruhsat belgesinde de yer alan 'mevcut durumunun korunması koşuluyla çalıştırılmasının uygun olduğu' ifadesine dikkati çekmek isteriz. Ruhsat aşamasında var olan uygunluğun sürekliliği, ancak bakım ve periyodik kontrollerin eksiksiz yapılmasıyla mümkün olacaktır."








    Makine Mühendisleri Odası'ndan teleferik tesisine ilişkin 'ruhsat' açıklaması (birgun.net)



    Yılmaz Tunç duyurdu: Teleferik faciasında 13 kişi hakkında gözaltı kararı (birgun.net)


    Bence salarlar ... Gazı alınsın zaman geçsin ! ...





  • Depremde evleri tuz olan bir ulkede teleferige binmekle muteahhitlere guvenmek arasinda bir fark yoktur. Yazik oldu insanlara, hickimse birseyi hakkiyla yapmiyor hersey bastan savma.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Geçen yaz binmiştim, hatta arkadaş çok tehlikeli düşer filan demişti de saçmalama demiştim. Şansa yaşıyoruz.

    Antalya'da teleferik kabini parçalandı: 1 ölü, 10 yaralı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -dehşet- -- 13 Nisan 2024; 21:10:33 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • smart1978 kullanıcısına yanıt

    Bu tür tesislerin Bbakım onarımı yetki belgesi ile genelde yapan şirket tarafından uygulanır. Başka firmaya verilmez zira en iyi yapan bilir,


    Burada olan budur, makine mühendisleri odası bu yetkiyi senelerdir kendisine istiyor burada da fırsatçılık yapmış. Öyle bir denetime sokma zorunluluğu yok. Asansörler için tercih edilir sadece, mavi yeşil belge alır durursun.


    Bu yapı için kesinlikle yurtdışından gelen parçaları üreten firmadan bakım onarım sertifikası alınmıştır o da Türkiye'de geçerlidir, yapan firma denetim ve bakıma devam eder,


    Açıkçası burada ne firmaya ne belediyeye ne akp'ye suç bulmak zor, zemin etüdü hatası, rezonans kırılan bağlantı, bir şey çıkmaz, sonuçta mühendislik hatası ya da parça hatası.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 13 Nisan 2024; 21:17:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Antalya'da teleferik kabini parçalandı: 1 ölü, 10 yaralı
  • smart1978 kullanıcısına yanıt

    Kendi odam elektrik elektronik odası, mekatronik ikinci anadalım dolayısıyla Makine mühendisleri odasını da biliyorum,


    Türkiye'de odaların sorunu gerçekten denetim yapmak istemeleri değil, oradaki rant,

    Kendi odamda da çok kavga ettim, kaçak akım rölesi denetimini ücretsiz yapalım dediğim için hayati bir şey, anlatalım isterlerse muhendis yönlendiririz dedim sonuç sıfır. tehh varsa yoksa boş muhalefet.


    Oda oda olsa denetim belgesi sertifikasını ben vereyim diye mücadele eder, kendi kurmadığı sisteme 2 senelik mühendisleri yollayacak denetimden para alacak yöneticide sabahtan aksama laklak edecek odaların hali aynen budur,


    Odalar mutalak gerekli ama çeki düzen vermeleri şart kendilerine,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 13 Nisan 2024; 21:49:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Koca bir kütüphane gibi bilgi var diyorsun ama sadece kütüphanesin anlaşılan ...



    Tedbirler alınmamış ... Kitabına uygun dahi olsa talimatlar değişmeli ! Geriye dönük bu olaydakiler de yargılanmalı. Ortada bir cinayet var ve yaralılar da ...


    Bu çekidüzene göre herkes sil baştan neyse yapmalı . Mevcut şekilde birileri istifa etmeli .


    Oda diyor ki bize gelmediler ... Bazen de kurallara aykırı davranıp gerekeni yapacaklardı ...


    Benzer olaylar asansör denetlemelerinde de var ...


    Olay biraz da planla eskitme her sektörde olmasıyla da alakalı ...


    Çark kurulmuş dönüyor ama kanla dönüyor her sektörde ...

  • Türkiye gibi ülkelerde bırak teleferiği arabamızın filtresini bile düzgün değiştiremeyen servisler tse onayı almış durumda.. Yani türkiye gibi ülkelerde teleferik falan binilmez sistem yok eğitim yok mağara devri gibi bir ortamda birde teleferik işletmek gerçekten akıl ve mantık dışı

  • benimle akran olan forum üyeleri bilir, biz çocukken trt'de "pamuk ipliği" isimli yabancı bir dizi vardı...


    bu da bir nevi onun gibi olmuş... ama o kadar bölüm sürmemiş...

  • normalde olayın gerçekleştiği gün teleferikte olmayı planlıyordum. o gün yaşadığım birsürü aksilikten dolayı gidememiştim. bu yüzden hatta hanıma da biraz sinirlenip yükselmiştim. her işte bir hayır varmış cidden. teleferiğe her ay giden biriydim. çok hoşuma gidiyordu.

  • çelik halatın çapı, taşıması gereken yükün ağırlığı, kablonun uzunluğu, sistemdeki gerilme miktarı ve güvenlik standartları gibi faktörleri bir dizi mühendislik hesaplamalar yapılmasını gerektirir.Genel olarak, daha ağır yükler ve uzun mesafeler için daha kalın çaplı çelik halatlar kullanılır. Teleferik sistemlerinde kullanılan makaralı sistem sayısı, kablonun yüksekliği ve sistemdeki gerilme miktarı gibi faktörler doğrultusunda kabinlerde seyehat edecek maksimum yolcu sayısı belirlenir.Bu hesaplamalar genellikle mühendislik projeleri sırasında yapılır ve vatandaşın bu detayları bilmesine gerek yoktur lakin Türkiye de yaşıyorsak bilmek zorundayız. bindiğini her aleti mühendisi olup kendi tetkiklerimiz yapmak yükümlülüğümüz var çünkü kimse işini doğru yapmıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terneke -- 14 Nisan 2024; 3:59:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direk nasıl yıkılır imalat hatası var kesin. Ben altından AKP'li müteahhit çıkacak diye düşünüyorum. Betonarme direğin ne bakımı olacak ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt

    Tek sebep imalat hatası olmayabilir;


    1-) Kulelerin ek yerlerinde hangi çapta civata kullanılacağının hesabını mühendisler yanlış hesaplamış olabilir. (Eğitim sistemimizde ciddi sorunlar var.)


    2-) Mühendisler doğru çapta civata hesaplamıştır ama montajı yapanlar daha zayıf civata ile montaj yapmıştır ve direkler faaliyete geçmeden önce denetleyen dangalaklar civata var mı var, somunları sıkılmış mı sıkılmış gözüyle bakıp geçmişlerdir. Denetleyenlerde iş bilmez ya da avantasını alıp onaylayan tipler.


    3-) Hangi çapta civata kullanılacağı mühendisler tarafından doğru hesaplanmıştır, montajı yapan ekipte bire bir aynı civatayı kullanmıştır ama gelin görün ki civataları imal eden fabrika veya atölye maliyetini düşürmek için civata ve somunda kullanılan ham maddeden kısmış olabilir. Doğru ham madde ile üretilmeyen civata ve somununda direnci düşük olacaktır. Taşımaz kopar. Civatanın zayıf olduğunu dış görünüşünden anlayamazsınız. Bunu ne ihaleyi alan müteahhit anlayabilir ne montajını yapan saha personeli ne de kuleleri denetleyenler ne de bir başkası. Civata ve somunu üreten fabrikanın şerefine kalmış.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bilirkişi ön raporu hazırlanmış. okuyunca bir önceki mesajımın yerinde bir tespit olduğunu düşünüyorum yine. "bence olası en büyük sebep, sistemin güvenlik tedbirlerinin ve kontrolünün yetersiz oluşudur."



    Antalya'da teleferik kabini parçalandı: 1 ölü, 10 yaralı
    Antalya'da teleferik kabini parçalandı: 1 ölü, 10 yaralıbirgun.net
    Antalya'daki teleferik faciasının bilirkişi ön raporu hazırlandı
    https://www.birgun.net/haber/antalya-daki-teleferik-faciasinin-bilirkisi-on-raporu-hazirlandi-521632
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.