< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 7 Mayıs 2025; 9:36:5 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
ANKET - Kaza güvenliği karşılaştırması: 1993 model W124 vs 2007 model B segment



ANKET - Kaza güvenliği karşılaştırması: 1993 model W124 vs 2007 model B segment
(En Son Oy Tarihi: 22.5.2025)
-
- W124 (airbagsiz): Araç sağlam kalsa bile sürücü direksiyon ve ön konsola çarpabilir. Göğüs, baş, bacak travmaları ciddi olabilir. Emniyet kemeri olsa bile iç hasar yüksek.
- W124 (airbagli): Durum biraz iyileşir ama enerji emilimi hâlâ sınırlıdır.
- 2007 B Segmenti: Araç ciddi şekilde deformasyona uğrayabilir ama bu enerji yolcudan önce emilir. Hava yastıkları açılır, iç yaralanmalar göreli olarak sınırlı kalır.
-
@vezir selamlar, konuya dair fikirlerinizi paylaşırsanız okumak isterim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 7 Mayıs 2025; 9:16:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1. Kafa Kafaya Çarpışma (50 km/h + 50 km/h)
- W124 (airbagsiz): Araç sağlam kalsa bile sürücü direksiyon ve ön konsola çarpabilir. Göğüs, baş, bacak travmaları ciddi olabilir. Emniyet kemeri olsa bile iç hasar yüksek.
- W124 (airbagli): Durum biraz iyileşir ama enerji emilimi hâlâ sınırlıdır.
- 2007 B Segmenti: Araç ciddi şekilde deformasyona uğrayabilir ama bu enerji yolcudan önce emilir. Hava yastıkları açılır, iç yaralanmalar göreli olarak sınırlı kalır.
→ Sonuç: Modern B segmenti araç, sürücü açısından daha güvenlidir.
AI cevabı bu, ben de katılıyorum.
-
2007 B segment tabii ki. W124'e göre güvenliği epey geliştirilen daha modern W202'nin durumu bu,
Euro NCAPyoutube
http://www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_1997/18.aspx Frontal Impact takes place at 64 Km/h, 40% of the width of the car striking a deformable barrier. In the side impact, a mobile deformable barrier impacts the driver's door at 50 km/h. In the pole test, the car tested is propelled sideways at 29km/h into a rigid pole.https://www.youtube.com/watch?v=6nXYES5MW88W126 balina kasa ile ne olur merak ederim ama. Orada ağırlık farkı işi değiştirebilir.
-
M111 motorlu w124 kasaları (E 200) bir dönem ciddi değerlendirdim, o zaman aracı kullanan bilgi sahibi insanlara danıştım, ancak temiz bakılmış olanı piyasada çok az, denk getirmek şansa kalmış. Pek uğraşılacak otomobil olmadığını düşündüğüm için vazgeçmiştim. Motor ve manuel şanzıman dayanıklı ancak diğer unsurlar için aynısı geçerli değil.
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/147917923
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/147929965
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/141141594
Bazen yine de 90’lı yılların MB, BMW, Audi, Volvo, Alfa Romeo, Accord, Avensis gibi araçlarını almayı düşündüğüm oluyor; ancak her şey bir yana öncelikle bu dönem araçların Safety/çarpışma güvenliği mevzusu beni düşündürüyor. Trafikte insan ne kadar düzgün araç kullanırsa kullansın karşıdan son sürat gelip vuran insanları mutlaka görmüş, bazılarımız bizzat deneyimlemişizdir. Bizim ülkenin trafik koşullarında, 90’lar ruhunu yaşamak için göze alınması gereken ruhu (veya vücut bütünlüğünü) teslim etme riski düşük değil. Hem adam gibi teorik-pratik eğitim almadan ipini koparan ehliyet alıyor, hem yollarda araç çok, hem şehir planlaması sıkıntılı, hem trafik kuralları yeterince caydırıcı değil, kanunlar yerinde olsa dahi adalet mekanizması insanları kuralları ihlal etmekten imtina etmeye yeteri kadar zorlamıyor.
Bir de eski aracı alıp binbir emek, uğraşı, araştırma, zaman harcayarak tertemiz toplayıp pek çok parçasını sıfırladıktan sonra bahsini ettiğim türden bir sürücünün sebep olacağı şekilde bir kaza yaşansa tekrar toplama imkanı yok, daha doğrusu belki toplanır ama çok uğraştıracağı için değmez. Önden şiddetli, motor ve tesisatı da etkilemiş ölçekte bir kazada araç direkt hurda. Kasko zaten yaşı gereği yapılamıyor.
Parçası rahatça bulunmayan araçtan uzak durmak lazım deyip vazgeçiyorum. Aynısı usta bulunabilirliği için de geçerli.
En basitinden 2000’lerden itibaren B segment araçların dahi çoğu full galvanizedir, kolay paslanmaz.
Bu anket yine de 2000 öncesi araçların safety açısından sonraki araçlara kıyasla nerede duracaklarına dair bir fikir oluşturabileceği, faydalı bir tartışmaya zemin hazırlayabileceği düşüncesi ile oluşturuldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 7 Mayıs 2025; 12:18:10 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Fifth Gear’dan:
Fifth Gearyoutube
Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Testhttps://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aslında sağlamlık ve sürücünün zarar görmesi konuları çok ciddi mühendislik ,arge ve birikim gerektiren konulardır .
Çok uzun süredir bu konuda bilgiaayar destekli ve darbe altında aracın teorik olarak nasıl parçalanması gerektiğini yönlendiren yazılımlar kullnılmaktadır .Fractal mechanics idi yanlış hatırlamıyorsam .
80 li yıllarda düşük güçteki bilgisayarlar ile modellemeler yapılarak aracın neresinin zayıf ,neresinin güçlendirilmesi gerektiği ile ilgili yazılımlar var idi .Hatta şimdi Avustralyada öğretim görevlisi olarak çalışan üniversiteden arkadaşım doktorasını bu yazılımları 90 başlarında yeni nesil 386 tabanlı çalışan işlemcilere uyarlayan tez ile almıştı .O zamanın bilgisayarları çarğışma anının gerçek bir simülasyonunu yapmakta oldukça zorlanır ve kaba bir çıkarım dışında doğru neticeden uzak bir değerlendirme yapabiliyordu .
Nedeni basit çünkü fractal mechnanics gerçek metallerin küçük üçgenlere bölünerek parçalanma anında davranışını simule edebiliyor idi .Yüzey ne kadar küçük parçalar ile bölünebilirse hesaplama gücü var ise o kadar ciddi bir sonuç veren bir hesaplama yapabiliyor.
Benzer konular hava raporu modellemesinde de kullanılıyor .
şimdi gelelim Ncap testlerine ,
Bu.konuda bu testler gerçek bir çarpışma durumunda teorik simule edilmiş üretim bandından çıkan ürünlerin daha net ve gerçeklere yakın bir değerlendirilmesini sunmaktadır
şimdi bahsi geçen 2 araç da benzer yazılımların farklı versiypnlarıyla üretildiği için ciddi bir fark olabileceğini düşünmüyorum .
Eski yıllarda hesaplama gücü fazla olmadığı içşn malzeme kalınlıkları ve kaplamaları daha yüksek güvenlik katsayısı ile seçilir idi .Bu nedenle korozyon görmemiş 60 yıllık araçlar halen ortalıkta dolaşabiliyor .Ancak bu onların daha güvenli olduğu anlamına gelmiyor .
Bu konuda bir forum vardı eskiye ait ,bulabilirsem buraya eklerim .
Aklınızda kalması gereken şey şudur ,mühendislikte bilinmeyen etkiler çok ise ,tasarımcılar bu riski almayarak güvenlik katsayını artırırlar ve bu da malzeme kalınlığı veya alaşım gibi metalin dayanıklılığı ve sünekliği ile ilgili önlem almalarına neden olur .Hantallığın asıl kök nedeni burasıdır ama aynı zamanda da uzun ömür anlamına gelir .
Eski camileri ,kilise çatılarının bakır malzemelerini düşünün ,nice deprem ve hava şartları atlatmışlar ve halen ayaktalar ama yebi yapılanlanlar 100 yıl bile sonrasını görüp görmeyeceği şüphelidir .
70.li ve 60 lı yılların mercedes leri de benzer şekilde mühendislik görüşü ile yapıldığı için kendisinden 10 sene sonraki araçlardan daha dayanıklı olduğu zaman içinde görülmüştür .
Bu karşılaştırmayı 80 ve 90 arasında yapmak zor olacaktır çünkü tasarımda kullanılan teknoloji değişmiştir
Ama 90 ile 2000 yılları arasında büyük bir fark olmaz zaten her kullanan mercedes fanı eski araç kalitesi olmadığından şikayet etmektedir. Bu plânlı eksiltme durumu tüm piyasaya hakim olmış durumda ve artık değişmesi şart oldu gibi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Linki buldum ,
1959 bel air chevrolet ile 2009 Malibu chevy testi
Hesaplama ve koruma farkı buradan daha iyi anlaşılıyor
IIHSyoutube
1959 Chevrolet Bel Air vs. 2009 Chevrolet Malibu IIHS crash testhttps://www.youtube.com/watch?si=sTupts1W-oPNF8kx&v=C_r5UJrxcck&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Yeni nesil araçlar her türlü daha iyidir. Ama bizim insanımız aracın sacına iki tık tık yapar, bu ne teneke der ve W124'ü seçer.
-
Bilgilendirici yazınızdan istifade ettim, teşekkür ederim.
Otomobil kalitesindeki düşüşte, mühendislik perspektifinden theoric/computational yetersizliği kompanse etme gayretinin neticesinde güvenlik katsayısının yüksek tutulmasının olduğu kadar, hatta belki daha da fazla, Post-Fordist ekonomi paradigmasının, buna dayalı yeni üretim yapısının, tüketim kültürünün ve tüketici anlayışının egemenliğinin ve bunlarla ilintili dünyadaki tüm gelişmelerin bir rolü olduğu söylenemez mi?
Bu paradigmada özellikle de mass market için üretilen otomobillerin uzun soluklu kullanılacak kalitede ve anlayışta üretilmesi, üretici için başından sonuna kadar iktisadi başarısızlıkla sonuçlanacağı için mümkün olmuyor. Yapı buna müsaade etmiyor.
Hatta yanlış hatırlamıyorsam tam da W124 kasa için bizzat Mercedes yöneticilerinin aracı, bir pişmanlığı ifade edecek şekilde “over-engineered” olarak niteledikleri, ürettikleri aracın sağlamlığından iktisadi olarak zarar gördükleri için pişman olduklarına dair anlatılar internette çeşitli otomobil forumlarında geçmişte çokça dile getirilirdi.
Planned obsolescence bu paradigmanın zorunlu bir neticesi. Egemen paradigma/Yapı’da köklü bir değişim yaşanmadan değişeceğini düşünmüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 7 Mayıs 2025; 15:42:50 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Aslında eski sahiplenme döneminin son dönemeçlerine giriyoruz sanırım .
Mühendislik olarak bir cihazın ne kadar dayanıklı ve güvenli yapılacağı çok uzun süredir bilinmektedir.
Bu konuda son nokta uçak sanayinin sorunları çözmesi ile hesap kitap işi 60 ortalarında çözüldü .Yeni bir formül veya bilinmeyen kalmadı gibi fizik ve malzeme açısından .
Sorun maliyetin düşürülmesi noktadında mass production felsefesi ile ürünün satılması ve alım gücü noktasında da 90 sonları işi de bitmiş idi .
2000 sonrası ise mühendislik açısında kontrol mekanizmaları ve alt sistemleri ,elektronik kontrol ve seri üretim işi de bitti ,30 katlı kartı otomasyon ile ucuza imal ettiler ,Çin felsefesi aslında burada şekillendi ingiliz sermayesi ile birlikte .
Şimdi forumlarda ve gelecek konusunda fikir üretenler tartışıyorlar peki hem üstün bir ürün tasarlayıp ,hem sağlam ve uzun ömürlü aynı zamanda bunu nasıl finanse edip kâr ederiz işinde ,farklı alanların ve pazarlama fikirlerinin ,talep ile ilerlemesi konusunda
Geleceği hepimiz göreceğiz ama azından 20 yıl diyelim benim için artık son sizlerden daha yakın olabilir !
Sonuç olarak mülküyetsizlik fikri ile kullanıcıyı aylık bir bedelle köle yapacak şekilde, yeni bir pazarlama fikrini uygulamaya geçirecekler ve kaliteyi yine eski günlerden belki daha iyi 30 ile 40 sene dayanabilen ürünleri ,aylık bir uzun vadeli sözleşme ile kullanıcılara sunacaklar.
Burada güvenlik kullanıcı açısından ,sağlamlık ve ömür de ürünün satıcının aynı ürünü piyasada tutması ile olacaktır .Ürünün yani mesela otomobilin sahibi A firması ise bunun sorun ve masraf çıkarmadan piyasada kalması hedeflenir .
Kullnıcılar aylık veya belki daha kısa süreli ödemeler ile sistemi çalıştıracaklar ve Pazarlayan firma da tüm masrafları üstlenerek kullanıcıyı bilinmeyen giderlerden kurtararak güven verecektir .
Şirketlerin günümüzdeki kiralama yapan büyük filolar ile bugün yaptıkları 3 yıllık zorunlu sürelere benzer sistemler .Rekabet açısından da büyük filolar her zaman daha rekabetçi fiyat verebilirler .
Böylelikle bilinçli eksiltme felsefesi için kapı kapınacak ve artık tüketici en iyi hizmet ve şartları sağlayan Firmaların piyasada kalmasını sağlayacaktır .
EV araçların bu kadar hızlı görünen ilerlemesinin altında yatan gizli nedenlerinden birisi de budur .Standartlar ve menzil işi oturunca ,satın alma yerime mesela 5 yıllık kontrat ile aylık ödeme sistemine geçiş yapacaklardır.
Zaten yeni nesil gençlerimiz aynı ürünü 10 sene kullanmak istememekte ve yenisi ile değiştirmek istemektedir .Bu nesil geleceğin alıcısı olarak zaten namzet adaydır .
mesela bir kere apple ile sözleşme yapıp telefonlarını belirli sürelerde değiştirecak sözleşme ile aylık ürün ve internet paketi adınaltında ödemeyi bir firmaya yapacaktır ,böylelikle ürün garantisi de sözleşme boyunca devam edebilecektir
Aynı şey araçlar için de geçerlidir .Birçok üretici birleşecek ve her kıta için birkaç büyük filo pazarlama firması olacağını düşünüyorum .
Özetle sahiplenme fikrinin son demlerini yaşıyor olabiliriz ,keyfini çıkarınız
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Bahsettiğiniz yönde esen bir rüzgar olduğuna şüphe yok, iyi ifade etmişsiniz. Nasıl sonuçlanacağını zaman gösterecek.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
evet zaman herşeyi netleştirecek ,bunun için para konusunun yenilenmesi ve farklılaşması (shut down ile başlayacak diyorlar )
ve egemen gücün silahtan teknolojiye geçişi ile söyleniyor .
Yeni nesil üretimde mühendislik, teknolojinin belki de yapay zeka ile ürün ve yeni finans sistemleri ile insanların kullanımında sunulacaktır.
Bu nedenle planlı eksiltme ile yapılan kısa dönemli al ve at felsefesi değişerek kullanıcı lehine ama uzun süreli kölelik felsefesi ile (zaten öyle ama farklılaşacak ) yine büyük planlama tröstlerinin eliyle yeni bir şey olarak sunulacak .
Ne ve nasıl bir geleceğin olacağı filmlerde bilinç altı kabullenmesi için uzun süredir film ve diziler ile bizlere anlatılmaya çalışılıyor zaten .
Dizi olarak " Black Mirror " bu konuda ilginç senaryolar ile bizlere birşeyleri iletmek içşn yapılmış bir netflix dizisidir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
“şimdi bahsi geçen 2 araç da benzer yazılımların farklı versiypnlarıyla üretildiği için ciddi bir fark olabileceğini düşünmüyorum .”
Aşağıda, 1992-1998 yılları arasında üretilen, tıpkı w124 gibi sorunsuzluğu ve kalitesi ile planned obsolescence anlayışına tam zıt bir düşünce ile üretildiği açık olan ve bunun da etkisiyle tıpkı w124 gibi “efsane” nitelemesine değer görülmüş AE101 kasa Corolla ile 2015 model bir Corolla’nın çarpışma testinin video kaydının linkini paylaşacağım.
CAR TVyoutube
1998 Toyota Corolla vs 2015 Toyota Corolla (Auris) - Crash Testhttps://www.youtube.com/watch?v=xidhx_f-ouU
Her ne kadar tezinizde ifade ettiğiniz mühendislik / hesap yapma kabiliyeti ve birikimi açısından yeterlilik anlamında dönemler arasında büyük farklar olmasa da, 90’ların sonundan itibaren regülasyonların ve EuroNCAP’in de etkisi ile üretici ve tüketici nezdinde çarpışma güvenliğine atfedilen önemin artması neticesinde, daha güvenli araçlar üretme noktasında yaşanan irade değişimine paralel olarak üretilen araçlarda kayda değer farklılıklar olmuş olabilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Çarpışma açısıda belirleyici , burada eski araç kia sorento ama yandan darbede mercedes hiç koruma sağlayamamış , kazalar çok kötü
İhlas Haber Ajansıyoutube
Bursa'nın Orhangazi ilçesinde lüks otomobil, karşı istikametten gelen cip ile çarpıştı. Otomobildeki 3 kişi kaza yerinde hayatını kaybetti. Alkollü olduğu belirlenen cipin sürücüsü ise çalıların arasında saklanırken bulundu. Kanalımıza Abone Oldunuz mu? 📌 http://bit.ly/IHA-Abone Kaza saat 01.10 sıralarında Dutluca Mahallesi yakınlarında meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, İznik’ten Orhangazi istikametine seyreden Ferhat Hoş (33) idaresindeki 06 EMB 514 plakalı Mercedes otomobil ile karşı istikamette seyreden Y.S. (47) idaresindeki 16 BAP 990 plakalı cip çarpıştı. Savrulan araçlarda büyük hasar meydana geldi. Çarpışmanın şiddeti ile savrulan cip yoldan çıkıp zeytin ağaçlarına çarparak durabildi. Ağır hasar alan lüks otomobilin içerisinde bulunan sürücü Ferhat Hoş, yanında yolcu olarak bulunan Mesut Hoş (27) ve enişteleri olduğu belirlenen Gürsel Hoş (41) olay yerinde hayatını kaybetti. Cip sürücüsü hafif yaralı olarak hastaneye kaldırıldı. Kaza sonrasında olay yerine itfaiye, jandarma ve sağlık ekipleri sevk edildi. Sıkıştıkları araçta yaşamını yitirenler itfaiye ekiplerinin yaklaşık 1 saatlik çalışması sonrasında araçtan çıkarıldı. Alkollü sürücü çalıların arasında bulundu Olay yerine gelen ekipler cip sürücüsünü araçta bulamadı. Kaza yerini terk ettiği düşünülen sürücü için çevrede arama yapıldı. 47 yaşındaki Y.S. yaklaşık yarım saat süren arama çalışmalarının sonunda kaza yerine yakın bir bölgede çalıların arasında saklanırken bulundu. Yaralı olduğu belirlenen Y.S. sağlık ekiplerinin ilk kontrolünden sonra ambulansla Orhangazi Devlet Hastanesine götürüldü. Hayati tehlikesinin olmadığı öğrenilen Y.S.’nin, 1.40 promil alkollü olduğu tespit edildi. Kaza yerine gelen Orhangazi Cumhuriyet Savcısı ve olay yeri inceleme ekiplerinin incelemeleri tamamladıktan sonra cenazeler Orhangazi Devlet Hastanesi morguna kaldırıldı. Kazayla ilgili tahkikat sürüyor. #haber #sondakika #gündem ----------------------------------------------------------------------- Bir Çok Merak Edilen Konuda Uzman Görüşlerini Sizlerle Buluşturduğumuz İHA Aktüel Kanalımız 👇 📌 https://bit.ly/IHA-Aktuel İhlas Haber Ajansı Resmi Web Sitesi 🌐 http://www.iha.com.tr Sosyal Medya'dan Bizi Takip Edin! 📍 https://facebook.com/iha.com.tr 📍 https://twitter.com/ihacomtr 📍 https://instagram.com/ihacomtr/ 📍 https://t.me/ihacomtr 📍 https://www.tiktok.com/@ihacomtr Bize Ulaşmak İçin 👇 🌐 https://www.iha.com.tr/iletisimhttps://www.youtube.com/watch?si=hk4rPiA2anamMZTO&v=MpEimhpXSME&feature=youtu.be -
mühendislikten kastım simülasyon teknolojisindeki isabet oranları idi .
Formüller aynı ama 90 ların bilgisayarlarındaki oyunlar ve çözünürlük ,özetle.hesaplama gücü ile 2000 yılların pentium tabanlı bilgisayarların hesaplama gücü aynı değildir .
Özetle isabet için yüzeyler ve davranışları daha küçük üçgen parçalara bölünerek hesaplamalar yapıldığında daha gerçeğe yakın malzeme davranışı bulunabiliyor bu nedenle malzemeleri ve bağlantı noktalarını revize ederek yolcu kabini korumasını artırabilen güncellemeler yapılıyor .
Ancak gerçeklere her zaman simülasyon davranışı ile uyuşma olmaz . Bagaj full doludur ,araç içi yolcu kg farklıdır vs
Bunun dışında dinamik kuvvetleri ve ivmeleri yolun durumu ve sabit hız dışında ivmelenme gibi birçok parametre her kazada değişkendir.
Sağlamlık tek parça full şase ile sağlanır ama araç içi şoför ve yolcuların eksi ivmeye karşı koruyan şey de aracın gözdesinin enerjinin bir kısmını emerek absorbe etmesidir ki güncel araçların tamamı artık bu felsefe ile üretilmektedir .
Ayrıca bugünlerin favorisi EV araçlar da tam şase ve batarya yeri ile gövdeyi ciddi şekilde güçlendirerek piyasaya sürülmekte olduğunu duyuyorum .Eski chevroletler gibi kazada kendini koruyabilir ama sürücü tarafı için yine simulasyon daha önem arz etmektedir çünkü 2 ton bir suv ile binek aracın çarpışmasında momentum her (hız aynı ise ) zaman ağır aracın üstünlüğü vardır, diğer aracı durdurup ezerek aksi yönde savurarak ağır hasar almasına neden olabilir .
Anlaşılması için abartılı olacak ancak kamyon ile binek araç çarpışmalarındaki hasar ve ölüm oranlarına bakılabilir .
Kullanıcıların aktardıklarına göre düşük hızlarda bu farklar anlaşılmasa da hız arttığında ağır olan momentum yıkımı açısından artı tarafta yer alır
Boksörleri düşünelim neden ağırlıklarına göre kategori edilmişler işin derinine inersek darbede vücudu kullanmak karşısı için momentum üstünlüğü sağlar .
Tam şase araçlarda da araç böyle bir davranış sergiler ve kaplamalar falan darmadağın olurken araç bütünlüğü ağır hasar almaz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Mayıs 2025; 11:48:38 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Son cümlenizde “tam şase” ile monokok şasiyi mi kast ediyorsunuz?
Monokok şasinin bildiğimiz haliyle binek araçlarda tam yaygınlık kazanması hangi yıl aralığına tekabül ediyor? Bildiğim kadarıyla petrol krizi, CAFE standartları vs sonrasında özellikle 80’lerde başlayan binek otomobillerde yakıt tüketimini iyileştirme çabaları sonucunda bir traction kazanıyor, 90’larda daha da artış var. W124 monokok şasi diye biliyorum.
Ağırlık, momentum, ve çarpışma ile ilgili forumdan bir konu:
https://forum.donanimhaber.com/arac-buyuklugu-agirligi-ve-yuksekliginin-guvenligine-etkisi-iihs-euro-ncap--149099109
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 15 Mayıs 2025; 19:47:4 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
AE101 (“efsane kasa”) Corolla da monokok şasi. 1990’ların başında neredeyse tüm binek araçlar monokok şasiye sahip olarak üretiliyordu sanırım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
En Beğenilen Yanıtlar

1. Kafa Kafaya Çarpışma (50 km/h + 50 km/h) → Sonuç: Modern B segmenti araç, sürücü açısından daha güvenlidir. AI cevabı bu, ben de katılıyorum. |
Benzer içerikler
- enjektör temizleyici
- renault rafale yorum
- motor üflemesini kesen katkı
- jant çizik giderme
- fiat fiorino 1.4 eko safeline yorumları
- byd u7
- volvo ex30
- corolla cross bagaj hacmi
- egea 2025
- sıfır togg fiyatı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X