Şimdi Ara

ANKET - Kaza güvenliği karşılaştırması: 1993 model W124 vs 2007 model B segment (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git

ANKET - Kaza güvenliği karşılaştırması: 1993 model W124 vs 2007 model B segment


(En Son Oy Tarihi: 22.5.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: H4-

    Son cümlenizde “tam şase” ile monokok şasiyi mi kast ediyorsunuz?

    Monokok şasinin bildiğimiz haliyle binek araçlarda tam yaygınlık kazanması hangi yıl aralığına tekabül ediyor? Bildiğim kadarıyla petrol krizi, CAFE standartları vs sonrasında özellikle 80’lerde başlayan binek otomobillerde yakıt tüketimini iyileştirme çabaları sonucunda bir traction kazanıyor, 90’larda daha da artış var. W124 monokok şasi diye biliyorum.

    Ağırlık, momentum, ve çarpışma ile ilgili forumdan bir konu:

    https://forum.donanimhaber.com/arac-buyuklugu-agirligi-ve-yuksekliginin-guvenligine-etkisi-iihs-euro-ncap--149099109
    quote:

    Son cümlenizde “tam şase” ile monokok şasiyi mi kast ediyorsunuz?


    evet monokok şaseyi kastediyorum.

    Bu tür şaseli üretilmiş araçlarda momentum korunumu gereği darbelere karşı dayanımı yüksektir .Çünkü araç ağırlığını karşıya hız ile çarparak m xV iletir .

    Eksi yönü sürücü ve içindeki yolcuların negatif ivmeye karşı korumasız kalmasıdır .Bu nedenle önce araç dayanımı ideal olarak bittirilmiştir sonra güvenlik nedeniyle enerjiyi emecek şekilde parçalar modülere yavaş yavaş geçti ( Bu olay onlarca yıl almıştır ) .Bu nedenle yeni nesil araçlarda aşırı hasar ve masraf çıkmaktadır hepsi sürücüyü koruma amacı ile tasarlanmaktadır .

    Eski chevroletlerde direksiyon simidi sürücüyü ezerek ölümlü kazalara neden olduğu kesinleştikten sonra eklemli ve katlanabilen tasarımlar volvo vb araçlarda kullnılmaya başladığını anımsıyorum ,tekrar bakmam gerekli bu bilgiyi güncellemek için ama markadan bağımsız şimdiki araçlarda çoktan bu konuda benzer tasarım aynı şekilde kullanılıyor

    EV araçların monokok tasarımları da belki gelecekte çıkacak benzer sıkıntılar nedeniyle katlanabilen şekilde yapılabilir .

    90 larda bende caprice classic vardı ,oradan biliyorum ki 70 li yılların tamponunun şase bağlantısına darbeyi emecek piston konulmuş idi .yüzlerce kilo ağırlığındaki tampon karşıya vurunca darbeyi emmesi için böyle bir tasarım yapılmış ,kaç km hızla ile yarar şüphelidir ama ben duvara belli hızlarda vurarak sistemin eski olmasına rağmen çalıştığını test etmiştim .Şuanda hiçbir araçta krom tamponlar güvenlik nedeniyle kullanılamaz çünkü 20 km hızla bir yayaya çarparsanız tüm kemiklerini kıracağı kesin gibidir .Onun yerine plastik tampon tasarımı ile aracı değil ancak çarpışacağı kişilerin hayatlarını koruyan bir felsefe ile şekillenen tasarımlar mevcuttur ,doğrusu da bu olmalıdır zaten .

    Eski filmlerdeki kazalarda taklalar atan amerikanların dağılmamasının en büyük nedeni monokok şaseye sahip olmasıdır .

    Günümüzde ise yolcu ve sürücü kısımları kafes dediğimiz bir sistemle korunmakta ve kaliteli araçlar takla anonda bütünlüğünü korumaktadır .Tabii ki ne tür kazaya karıştığınız ve ne tür cüsseli bir araçla karşı karşıya kaldığınız önem arz etmektedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Mayıs 2025; 21:43:32 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Elbette ki 2007 model bir VAG B segmenti, malzeme mühendisleri bu makine mühendisinin mesajını anladı bile…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kafes tasarımının daha detaylı analizi için bir döküman iletiyorum ,ayrıntıları irdelemek isteyenler faydalanabilirler


    https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1841790

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.