Şimdi Ara

ARAÇ BÜYÜKLÜĞÜ, AĞIRLIĞI VE YÜKSEKLİĞİNİN GÜVENLİĞİNE ETKİSİ (IIHS, EURO NCAP)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
2
Favori
1.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. IIHS’nin web sitesine bir süredir göz atıyorum. Araçların büyüklüğü, ağırlığı ve yüksekliğinin araç güvenliğine etkisini vurgulamaları dikkatimi çekti.


    These awards identify the best vehicle choices for safety within size categories during a given year. Larger, heavier vehicles generally afford more protection than smaller, lighter ones. Thus, a small car that qualifies for an award might not protect its occupants as well as a bigger vehicle that doesn't earn the award.


    Tercümesi: “Bu ödüller, her yıl için değişik boyut kategorilerindeki güvenlik anlamında en iyi araba seçimlerini belirlerler. Daha büyük, daha ağır araçlar genellikle daha küçük, hafif araçlara göre daha fazla güvenlik sunarlar. Buna istinaden, ödül almış küçük bir araba, içindekileri ödül almamış daha büyük bir araç kadar iyi korumayabilir.

    Kaynak: https://www.iihs.org/ratings/top-safety-picks?tspPlusOnly


    ”IIHS recently conducted a pair of front-to-front crash tests demonstrating what happens to small cars and minicars — even new ones with stellar safety ratings — when they collide with larger used vehicles from the same manufacturer. The results show the importance of size and weight when it comes to occupant protection.

    The tests reinforce a message IIHS has been sending since it began publishing an annual list of recommended used vehicles for teens in 2014: An older, larger used vehicle is often a safer choice than a newer small vehicle that costs the same.”

    Kaynak: https://www.iihs.org/news/detail/iihs-used-car-lists-help-families-choose-safer-larger-vehicles-for-teens

    Burada da ikinci el ücreti aynı olan daha eski ama daha büyük araçların daha yeni ama daha küçük araçlara göre çoğunlukla daha güvenli seçenekler oldukları ifade ediliyor.


    Burada konu üzerine detaylı anlatım var: https://www.iihs.org/topics/vehicle-size-and-weight


    Burada SUV ve pick-up’ların çarpışmalarda daha az riskli oldukları ifade ediliyor, aracın yüksekliğinin önemi vurgulanıyor:



    Size and weight

    Smaller, lighter vehicles generally offer less protection than larger, heavier ones. There is less structure to absorb crash energy. People in lighter vehicles also experience higher crash forces when struck by heavier vehicles. If safety is a major consideration, pass up very small, light vehicles.”

    Kaynak: https://www.iihs.org/ratings/how-to-buy-a-safe-new-or-used-vehicle

    Türkçe tercümesi: “Daha küçük, daha hafif araçlar genellikle daha büyük, daha ağır araçlara göre daha az koruma sağlarlar. Çarpışmanın enerjisini absorbe edecek yapılar daha azdır (küçük, hafif araçlarda). Ayrıca, daha hafif araçlar daha ağır araçlar tarafından darbe aldıkları zaman, hafif aracın içerisindeki insanlar daha fazla çarpışma kuvveti deneyimlerler. Eğer güvenlik sizin için başlıca öneme sahipse, çok küçük ve hafif araçları eleyiniz.”


    IIHS’nin sitesinde her araç kendi büyüklüğüne göre gruplandırılıp derecelendirilmiş. Örneğin: small cars, midsize cars, large cars gibi sınıflandırmalar oluşturmuşlar. Euro Ncap’te verilen puanlarda da bu geçerli mi? Örneğin clio çarpışma anında koruma için %96 koruma puanı almış, d sınıfı passat aynı koruma için %85 puan almış. Ncap’in verdiği bu koruma oranları her araba için kendi sınıfına göre mi değerlendiriliyor?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 15 Mayıs 2021; 22:29:59 >







  • Nihayet adam gibi doğru düzgün şu n-cap testlerini irdeleyecek bir kuruluş çıktı.Aracı 5 yıldız alan model sahipleri kulağınızı açın iyi dinleyin;


    “Daha küçük, daha hafif araçlar genellikle daha büyük, daha ağır araçlara göre daha az koruma sağlarlar. Çarpışmanın enerjisini absorbe edecek yapılar daha azdır (küçük, hafif araçlarda). Ayrıca, daha hafif araçlar daha ağır araçlar tarafından darbe aldıkları zaman, hafif aracın içerisindeki insanlar daha fazla çarpışma kuvveti deneyimlerler. Eğer güvenlik sizin için başlıca öneme sahipse, çok küçük ve hafif araçları eleyiniz.”


    Bu cümle gayet çarpıcı bir şekilde mantığın ne dediğini ortaya koyuyor.Ama eminim türk kafasını bildiğim için bu forumda da önemli bir çoğunluk 1 tonluk 5 yıldız alan aracının 1,5 tonluk C segmenti bir araçla çarpıştığında C segmenti ile aynı korumayı yapacağına inanıyor.Aklın yolu gerçekten bir.Siz acaba 1 tonluk b veya C segmenti aracınızla 1,5-2 ton ağırlığındaki C veya D segment araçla çarpıştığınızda C ve D segmenti kadar koruyacağına gerçekten inanıyor musunuz?Zaten bu eşyanın tabiatına aykırı.Öyle olsaydı her beş yıldız alan araç tıralara kamyonlara rest çekerdi.


    Zaten bu euro n-cap gerçekten işin suyunu çıkardı.Önüne gelen 1-1200 kiloluk tenekelere yapıştırıyor 5 yıldızı.Sanki herkes euro n-cap testindeki gibi sabit hareketsiz bir engele çarpıyor.Ağırlığı azaltmak için malzemeden çaldıkça çalıyorlar.O teneke gibi araçlar da 64 km ile engele çarpınca hafif olduğu için A sütunu sağlam kalarak 5 yıldız alıp geçiyor.Aynı araç 500 kilo daha ağır olsun da görelim.Yardımcı ekipmanlara yıldız vere vere resmen tenekelere 5 yıldız vermeye başladılar.


    Şu IHSS şu testi yapmadan önce inanın bu testin tam tersini söyleyen kesinlikle çoğunluktaydı.Ama Allahtan testini yapmışlar.

    Örneğin Duster, şase olarak çok sağlam kabul edilmese de günlük hayatta çarpıştığı binek araçlara kazalarda daha çok hasar veriyor. Hatta kafa kafaya carpistigi 5 yıldızlı araçların bile A sütunları bukulebiliyor Duster karşısında.
    Örneğin Octavia ile kafa kafaya çarpışmada beklenmedik sonuç...
    ARAÇ BÜYÜKLÜĞÜ, AĞIRLIĞI VE YÜKSEKLİĞİNİN GÜVENLİĞİNE ETKİSİ (IIHS, EURO NCAP)
    Karıncayı 2 metre yüksekten attınız diyelim, birde ardından kendiniz atladınız. Karınca hiçbirşey hissetmez, peki ya siz?

    Forum ahalısı aldığı aracı savunmak için sırf bu önermeye odaklanıp karıncayı kendinizden sağlam çıkartır.

    Daha önce çok anlattım eşit puanı alan aynı yıldızlı güvenliğe sahip olan araçlardan, ağır olan diğerinden daha iyidir diye. İnanadıramadık. Marka fanatiği, marka antifanı vs ilan edildim.

    Şimdi bir benzeride km77 testi. Adam arabası iyi sonuç almış diye hiç sorgulamıyor. Bakıyorsun köpek gibi yol tutan arabalar çakılmış. Nasıl oluyor bu diye sormuyor. Çünkü kendi aracı iyi geçmiş.
  • Sabit engelde agac, duvar vs. buyuk ihtimal cok yildizli daha cok korur. Ama birbirine carpismada agir ve yuksek olan daha avantajli. Hafif arac daha fazla hasar alir.

  • Örneğin Duster, şase olarak çok sağlam kabul edilmese de günlük hayatta çarpıştığı binek araçlara kazalarda daha çok hasar veriyor. Hatta kafa kafaya carpistigi 5 yıldızlı araçların bile A sütunları bukulebiliyor Duster karşısında.
    Örneğin Octavia ile kafa kafaya çarpışmada beklenmedik sonuç...
    ARAÇ BÜYÜKLÜĞÜ, AĞIRLIĞI VE YÜKSEKLİĞİNİN GÜVENLİĞİNE ETKİSİ (IIHS, EURO NCAP)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 13 Mayıs 2021; 15:59:58 >




  • Her aracın derecelendirilmiş güvenlik puanı kendi klasmanındaki araçlarla kıyaslanabilir sadece. Bu zaten çarpışma testlerinin temel kriterlerinden birisi.
    Bununla beraber, başka araçlarla olan çarpışmalarda genel olarak yüksek, büyük ve ağır olan daha avantajlıdır.
  • yıldız verirken her arabayı kendi sınıfı içinde, farklı parametrelerle değerlendirmiyorlar.


    test sonuçlarını değerlendirirken kullandıkları parametreler her sınıf için aynı.


    her sınıfta en iyi sonuçları alanlara göre top safety pick seçiyorlar.


    siz sonuçları değerlendirirken kendi sınıfı içindeki konumuna ilişkin fikir oluşturun, üst sınıftaki arabayla mukayese etmeyin demek istemişler.


    çünkü bu testler sabit veya deforme olabilir bariyerle yapılıyor, bir başka deyişle araba kendi ağırlığı ile doğru orantılı bir kuvvete mukavemet gösteriyor.


    gerçek hayatta ise büyük araba ile küçük çarpışınca ortaya çıkan enerji eşit paylaşılır, bu da küçük arabanın kendi ağırlığı ile oluşacak enerjiden fazla enerjiye mağruz kalması dolayısı ile içindekileri test sonucu kadar iyi koruyamaması demektir.


    euroncap'te de durum tamamen aynı.





  • Nihayet adam gibi doğru düzgün şu n-cap testlerini irdeleyecek bir kuruluş çıktı.Aracı 5 yıldız alan model sahipleri kulağınızı açın iyi dinleyin;


    “Daha küçük, daha hafif araçlar genellikle daha büyük, daha ağır araçlara göre daha az koruma sağlarlar. Çarpışmanın enerjisini absorbe edecek yapılar daha azdır (küçük, hafif araçlarda). Ayrıca, daha hafif araçlar daha ağır araçlar tarafından darbe aldıkları zaman, hafif aracın içerisindeki insanlar daha fazla çarpışma kuvveti deneyimlerler. Eğer güvenlik sizin için başlıca öneme sahipse, çok küçük ve hafif araçları eleyiniz.”


    Bu cümle gayet çarpıcı bir şekilde mantığın ne dediğini ortaya koyuyor.Ama eminim türk kafasını bildiğim için bu forumda da önemli bir çoğunluk 1 tonluk 5 yıldız alan aracının 1,5 tonluk C segmenti bir araçla çarpıştığında C segmenti ile aynı korumayı yapacağına inanıyor.Aklın yolu gerçekten bir.Siz acaba 1 tonluk b veya C segmenti aracınızla 1,5-2 ton ağırlığındaki C veya D segment araçla çarpıştığınızda C ve D segmenti kadar koruyacağına gerçekten inanıyor musunuz?Zaten bu eşyanın tabiatına aykırı.Öyle olsaydı her beş yıldız alan araç tıralara kamyonlara rest çekerdi.


    Zaten bu euro n-cap gerçekten işin suyunu çıkardı.Önüne gelen 1-1200 kiloluk tenekelere yapıştırıyor 5 yıldızı.Sanki herkes euro n-cap testindeki gibi sabit hareketsiz bir engele çarpıyor.Ağırlığı azaltmak için malzemeden çaldıkça çalıyorlar.O teneke gibi araçlar da 64 km ile engele çarpınca hafif olduğu için A sütunu sağlam kalarak 5 yıldız alıp geçiyor.Aynı araç 500 kilo daha ağır olsun da görelim.Yardımcı ekipmanlara yıldız vere vere resmen tenekelere 5 yıldız vermeye başladılar.


    Şu IHSS şu testi yapmadan önce inanın bu testin tam tersini söyleyen kesinlikle çoğunluktaydı.Ama Allahtan testini yapmışlar.





  • "Bigger vehicles provide greater protection," Cicchino says. "If you're riding in one of the smallest vehicles on the road, you'll be at a disadvantage in a crash with almost any other vehicle around you."
    Tercümesi: “Daha büyük araçlar daha yüksek koruma sağlarlar.” “Eğer trafikteki en küçük araçlardan birini kullanıyorsanız, neredeyse etrafınızdaki herhangi bir araç ile yapacağınız çarpışmada hep siz riskli durumda olursunuz.”

    Kaynak:https://www.iihs.org/news/detail/iihs-used-car-lists-help-families-choose-safer-larger-vehicles-for-teens

    Üstteki linkte IIHS’nin eski ama büyük 2 araç ile yeni ama daha küçük 2 aracı ayrı ayrı çarpıştırdığı çalışmanın fotoğraf, video ve yorumu mevcut. Videosunu bırakıyorum:

    https://www.youtube.com/watch?v=RsesE5z6IgY


    “The longer distance from the front of vehicle to the occupant compartment in larger vehicles offers better protection in frontal crashes.”
    Tercümesi: “Büyük araçların önleri ile bu araçların içindeki kişileri barındıran kompartmanı arasındaki aralığın (uzunluğun, mesafenin) fazla olması, önden çarpma ve çarpışmalarda bu araçlara daha iyi koruma sunmaktadır.”

    Örneğin D sınıfı araçların önlerinin, şasilerinin uzunluğunu, yine sürücü/yolcu kompartmanının daha geniş ve uzun olmasını düşünelim. Hem darbeyi absorbe edecek daha fazla yapı var, hem de darbe noktasına daha uzaktasınız (?) ve büyük arabalarda, darbe anında küçük arabaların iç kısmında olduğu gibi sıkışık bir alanda değil daha büyük bir alandasınız, buna istinaden de örneğin bacakların zarar görme ihtimali, ön konsolun, direksiyonun falan sürücüye doğru göçme ihtimali daha düşük. Bu benim yorumum.

    “The longer that distance, the more the frame of the vehicle can be crushed before it crushes the people inside.”
    Tercümesi: “Araç ne kadar uzunsa, aracın içindekiler ezilmeden aracın kendi yapısının (şasisinin) ezilmesi o kadar mümkün olur.”

    “Heavier vehicles also tend to continue moving forward in crashes with lighter vehicles and other obstacles, so the people inside them are subject to less force.”
    Tercümesi: “Ağır araçlar ayrıca kendilerinden daha hafif araçlar veya başka engellere çarptıklarında daha çok ileriye gitmeye devam etme eğilimi gösterirler, böylelikle daha ağır araçların içindeki insanlar daha az kuvvete maruz kalırlar.”

    “Weight is important when two vehicles collide. The bigger vehicle will push the lighter one backward during the impact. That puts less force on the people inside the heavier vehicle and more on the people in the lighter vehicle.”
    Tercümesi: “İki aracın çarpışmalarında ağırlık önemli bir role sahiptir. Çarpışma esnasında daha büyük araç daha hafif aracı geriye itecektir. Bu, ağır aracın içindeki insanlara daha az, hafif aracın içindeki insanlara ise daha fazla kuvvet uygulanması ile sonuçlanacaktır.”

    “A lighter vehicle will always be at a disadvantage in a collision with a heavier vehicle. But in the past, SUVs and pickups posed an added danger to people in cars because their bumpers and other energy-absorbing structures were higher than those of the smaller vehicles. That meant the taller, larger vehicles would effectively climb up the hood of small cars in crashes, increasing the risk of injury and death for the people in the car.”
    Burada ise SUV, pick-up gibi araçların yüksekliğine atıfta bulunuluyor, bu türden daha yüksek araçların, çarpma esnasında kendilerinden belirgin ölçüde aşağıda olan araçların üstüne çıkabildikleri ve bunun da bu üstüne çıkılan araçta bulunan insanların yaralanma ve ölüm riskini arttırdığı ifade ediliyor.

    Kaynak:https://www.iihs.org/topics/vehicle-size-and-weight



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 15 Mayıs 2021; 23:14:19 >




  • Karıncayı 2 metre yüksekten attınız diyelim, birde ardından kendiniz atladınız. Karınca hiçbirşey hissetmez, peki ya siz?

    Forum ahalısı aldığı aracı savunmak için sırf bu önermeye odaklanıp karıncayı kendinizden sağlam çıkartır.

    Daha önce çok anlattım eşit puanı alan aynı yıldızlı güvenliğe sahip olan araçlardan, ağır olan diğerinden daha iyidir diye. İnanadıramadık. Marka fanatiği, marka antifanı vs ilan edildim.

    Şimdi bir benzeride km77 testi. Adam arabası iyi sonuç almış diye hiç sorgulamıyor. Bakıyorsun köpek gibi yol tutan arabalar çakılmış. Nasıl oluyor bu diye sormuyor. Çünkü kendi aracı iyi geçmiş.
  • 120 kg ağırlığındaki hantal bir kişi ile 55 kg ağırlığındaki bir sporcu, aynı hızla koşarak birbirlerine çarpsalar 55 kg olan kuvvetle muhtemel top gibi geriye fırlar. Buna benzer bir durum olmuş buradaki de.




  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 10 Kasım 2021; 20:13:12 >




  • https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=152831886



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 22 Mayıs 2022; 14:43:30 >
  • Carsever kullanıcısına yanıt

    Octavianın anası ağlamış.A sütunu giden bu araç 5 yıldız alsa ne olacak ki.İçindekileri ancak bu kazadaki kadar korur

  • Yıllar içinde araçların güvenlik alanındaki ilerlemelerine çarpıcı bir örnek:

    https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
  • Yol tutuş da güvenlik için dikkat edilmesi gereken bir kriter.

    https://forum.donanimhaber.com/suv-araclar-ile-daha-cok-mu-kaza-yapiliyor--153797821#153797821



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 2 Eylül 2022; 20:30:17 >
  • Touareg 3.2 vardı bizde 2300 kilo boş ağırlığı vardı ama LPG ile 20 litre ortalaması vardı şehir içi ve 2.0 benzinli atmosferik araba gibi yürüyordu


    Ağır araba iyi emme 300-500 kilo ağırlaştığında bile araç deli gibi motora ihtiyaç duyuyor malesef

  • En başta bu sebeple eski araba alınmaz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.