Şimdi Ara

Aniden önüme duran birine arkadan çarptım şuçlu benmişim. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
100
Cevap
0
Favori
30.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kanunlar önünde kimin suçlu olduğu belli;ama bir şey söylemek istiyorum.

    Bu dolmuşçuların hemen hemen tamamı araba sürmekten anlamıyor.Adam önümde gidiyor sinyal vermeden frene asılıyor müşteriyi kaçırmamak için.1-2 ufak tehlike atlattım,artık dolmuş görünce gerisinde duruyorum.
  • İstanbul'da mesela takip mesafesine uymak imkansız, hemen makas yiyorsun. Kaza olunca da suçlusun ama.

    Neyse, aslında bence sen haklısın ama napalım üzme tatlı canını. İşaret vermeden lank diye duranlara çok sinir oluyorum. Bunlara arkadan damperli kamyonla biçeceksin, geberteceksin
  • Malesef asli kusur.Geçmiş olsun.Bazı arkadaşlar takip mesafesi demiş, ne mümkün?Mümkün olduğu kadar kaçmak gerek.Defolsunlar gitsinler nereye gidiyorlarsa.
  • aynısı benim başıma da gelmişti,önümdeki aracın önüne bir araba kırıyor önümdeki freni köklüyor ama fren lambası yanmıyordu,bende o dalgınlıkla 60 km hızla giderken frene de yüklenmeme ragmenonun sol taraf benim sag taraftan vurmuştum.
    ama adam çok anlayışlı bir insandı
    -hocam bi şeyiniz falan var mı gibi şeyler söyleyerek beni sakinleştirmişti,benimde ilk kazamdı tabi:)
    ben kaskodan yaptırdım arabayı o da benim sigortadan yaptırdı.
    Polis falanda çağırmadık tutanak tutup işimizi halletmiştik.
  • bugün ben de birine arkadan çarpıyordum, sağolsun istanbul trafiğinde Allaha emanet ilerliyoruz, en az 8 adet gözümüz olmalı kafamızın etrafında.. bi arkadaş demiş, takip mesafesine istanbulda uyunca makas yiyosun hemen, doğru, ee o zaman napacaz, adamı dibinden takip edincede her an çarpabiliriz, öndeki vatandaş da önündekinden, hatta önünün önündekinden muzdarip, her an tetikte.. soldan araba geliyomu diye anlamak için aynalar yetersiz kalıyo, gözün arka çaprazını görmüyo, ee kafanı çevirsen geri çevirene kadar öndeki bi işlere girişmiş oluyor

    yok arkadaş, piyangoyu vurayım, şu kendi kendine frenleyen, kör noktalarda araç varsa uyaran falan volvolar varya s80 xc60 falan, onlardan alacam..
  • Öncelikle geçmiş olsun. Benzer bir durum benim de başıma gelmişti, o yüzden geçmişte araştırmışlığım var bu konuyu :). Arkadan vurmalarda her zaman kusurun %100 vuranın olmadığını bilmenizi isrterim. İstisnai durum şu: Eğer kavşakta ilerlemeyi engelleyen bir durum sözkonusu değil ise (örneğin kırmızı ışıkta durma gibi) öndeki aniden durduğunda arkadan çarparsanız kusur %50 sizin, %50 öndeki kişinin oluyor. Karayolları Trafik Kanunu'nda bu şekilde veriliyor. Bilgi için ayrıcahttp://www.allianz.com.tr/DB/Documents/hasarsenaryolari.pdf dökümanına bakabilirsiniz. İyi günler.




  • Trafikte önüne zembille araba inse vursan suçlusun, kural böyle.
    Bir keresinde yol kenarında dörtülerim yanar vaziyette duruyordum bir adet Honda City resmen gelip direkt lastiğime patladı, yaklaşık 3-4 bin TL masraf çıktı tabi arkadan vurduğu için anca kol saati alabildi.
    Bir keresinde de acil bir yere gitmem gerekirken orman yolunda önümdeki kadının önüne köpek fırladı. Haliyle benim arabanın önündeki barın şekli de aynen kadının bagajda çıktı(Ford Fusion). Bu sefer de ben kol saati alacaktım fakat arabada bir şey yoktu neyse ki.
  • işi sigortaya havake ettik ama . şimdi sigortanın ödememe gibi bir durumu olabilirmi.
  • arkadan çarpan her zaman sucludur..
  • Takip mesafesi az bıraktığından sulu sen oluyorsun daima
  • Aynı durum olmasa da 2 kez kırmızı ışıkta bana arkadan çarptılar. Fren lambalarında falan bir sorun olduğundan değil, birinde yağmur yağdığı için yol biraz kaygandı, diğerinde ise arkadaki araç sürücüsü yorgun ve uykusuz olduğunu zaten bana söylemişti. Her ikisinde de polis geldi (tutanak tutma mevzuundan önce olmuştu) ve sorgu sual olmadan suç arkadan çarpana verildi. İlk seferinde polis bir şeyler anlatmaya çalışan diğer sürücüye basitçe "geri geri gelmediyse hiç bir şey anlatma" dedi, ikincisinde diğer sürücü zaten suçunun bilincinde olduğu için hiç itiraz etmedi. Yine her iki kazada da bana hiç bir ceza yazılmadı. Gerçi ikincisinde polis yazayım falan dedi ama ne ceza yazdırdım, ne de bahşiş verdim. Nasıl bir tavır takındıysam artık, bir iki laf geveleyip döndü gitti.

    Arkadan çarpmalarda mantık düz ve basit. Takip mesafesini koruduğun sürece öndeki durabiliyorsa sen de durabilirsin. Duramadıysan ya sende ya da aracında bir sorun vardır ki bu da ceza yazılması için yeterlidir. Tabi önüne kırma gibi durumlarda olay değişir ama şu an konumuz o değil, önde giden aracın durmasından bahsediyoruz.




  • Geçen yılda dayımla tekirdağ tarafına giderken gişelerde yayaya çarptık ve suçlu bizmişiz.

    Olay şu ;

    Ogs'den geçiyoruz önümüze birden yaya çıkıyor dayımın ani fren yapmasına rağmen duramadı ve yayaya çarptı.
    Suçluda biziz , suçumuz Ogs'den 60 km/h ile geçmemiz o yüzden çarpmışız yoksa durup vurmazmışız ..
    Şimdi sorarım size , Otobana çıkan yolda Ogs'den geçerken orada yaya'nın ne işi var ?


    Edit : Harf hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 21 Ağustos 2009; 23:44:47 >

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Geçen yılda dayımla tekirdağ tarafına giderken gişelerde yayaya çarptık ve suçlu bizmişiz.

    Olay şu ;

    Ogs'den geçiyoruz önümüze birden yaya çıkıyor dayımın ani fren yapmasına rağmen duramadı ve yayaya çarptı.
    Suçluda biziz , suçumuz Ogs'den 60 km/h ile geçmemiz o yüzden çarpmışız yoksa durup vurmazmışız ..
    Şimdi sorarım size , Otobana çıkan yolda Ogs'den geçerken orada yaya'nın ne işi var ?


    Edit : Harf hatası.


    orda yayanın işi olmaması lazım ama 60 da ogs için çok fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Geçen yılda dayımla tekirdağ tarafına giderken gişelerde yayaya çarptık ve suçlu bizmişiz.

    Olay şu ;

    Ogs'den geçiyoruz önümüze birden yaya çıkıyor dayımın ani fren yapmasına rağmen duramadı ve yayaya çarptı.
    Suçluda biziz , suçumuz Ogs'den 60 km/h ile geçmemiz o yüzden çarpmışız yoksa durup vurmazmışız ..
    Şimdi sorarım size , Otobana çıkan yolda Ogs'den geçerken orada yaya'nın ne işi var ?


    Edit : Harf hatası.


    orda yayanın işi olmaması lazım ama 60 da ogs için çok fazla.



    E5'de giderken yaya geçidinin altından bariyerden atlayarak geçen yayaya da çarpsanız ve hızınız limitler dahilinde de olsa "yayanın ne işi var, üst geçitten geçsin" diyemiyorsunuz. Deseniz de bu sizi suçsuz, karşı tarafı suçlu yapmıyor. Kaldı ki pratikte kimse uygulamasa da OGS'den azami geçiş hızı 30 km/s olduğu için sizin suçlu bulunmanız normaldir. Gerçekten de 30 km/s veya altında olsaydınız muhtemelen o yayaya çarpmazdınız. Dediğim gibi kimse OGS'den geçerken o kadar yavaşlamıyor ama bu savunma argümanı olarak kullanılamaz.




  • geçmiş olsun,takip mesafesi her duruma rağmen ön koşulsuz..
  • İStanbulda taksiciler genelde yapiyor arkadan ufak bir caprtiriyorlar kendilerine ani fren yapip sonra kasko masko derken parayi kaldiriyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Geçen yılda dayımla tekirdağ tarafına giderken gişelerde yayaya çarptık ve suçlu bizmişiz.

    Olay şu ;

    Ogs'den geçiyoruz önümüze birden yaya çıkıyor dayımın ani fren yapmasına rağmen duramadı ve yayaya çarptı.
    Suçluda biziz , suçumuz Ogs'den 60 km/h ile geçmemiz o yüzden çarpmışız yoksa durup vurmazmışız ..
    Şimdi sorarım size , Otobana çıkan yolda Ogs'den geçerken orada yaya'nın ne işi var ?


    Edit : Harf hatası.


    orda yayanın işi olmaması lazım ama 60 da ogs için çok fazla.



    E5'de giderken yaya geçidinin altından bariyerden atlayarak geçen yayaya da çarpsanız ve hızınız limitler dahilinde de olsa "yayanın ne işi var, üst geçitten geçsin" diyemiyorsunuz. Deseniz de bu sizi suçsuz, karşı tarafı suçlu yapmıyor. Kaldı ki pratikte kimse uygulamasa da OGS'den azami geçiş hızı 30 km/s olduğu için sizin suçlu bulunmanız normaldir. Gerçekten de 30 km/s veya altında olsaydınız muhtemelen o yayaya çarpmazdınız. Dediğim gibi kimse OGS'den geçerken o kadar yavaşlamıyor ama bu savunma argümanı olarak kullanılamaz.


    bildiğim kadarı ile olay yerine 100mt mesafede yaya geçidi/üst geçit vs. varsa bu durumda yaya suçlu oluyor ki mantıklı olanda bu zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca

    E5'de giderken yaya geçidinin altından bariyerden atlayarak geçen yayaya da çarpsanız ve hızınız limitler dahilinde de olsa "yayanın ne işi var, üst geçitten geçsin" diyemiyorsunuz. Deseniz de bu sizi suçsuz, karşı tarafı suçlu yapmıyor. Kaldı ki pratikte kimse uygulamasa da OGS'den azami geçiş hızı 30 km/s olduğu için sizin suçlu bulunmanız normaldir. Gerçekten de 30 km/s veya altında olsaydınız muhtemelen o yayaya çarpmazdınız. Dediğim gibi kimse OGS'den geçerken o kadar yavaşlamıyor ama bu savunma argümanı olarak kullanılamaz.


    bildiğim kadarı ile olay yerine 100mt mesafede yaya geçidi/üst geçit vs. varsa bu durumda yaya suçlu oluyor ki mantıklı olanda bu zaten.


    Aslında yaya geçidini detaylı bilgim olduğundan değil örneği destekleyici olsun diye yazdım ama yine de yaya geçidine 100mt.den az mesafe olunca vurup geçiyor muyuz? Tedbirsizlik nedeni ile yaralanmaya sebebiyet vermenin bile cezai yaptırımı varken nerede olursa olsun yayaya çarpan adama "senin günahın yok, var git yoluna " diyeceklerini sanmıyorum.

    Bu olaylarda mantık nereye kadar işler? Suçlu olmak için kasıt olması şart değil. Mazallah bir aracın frenleri tutmasa da bir kaç kişiyi altına alsa adamın gözünün yaşına bakarlar mı? Bu detaylar belki hafifletici sebep olabilir ama suçu ortadan kaldırmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca

    E5'de giderken yaya geçidinin altından bariyerden atlayarak geçen yayaya da çarpsanız ve hızınız limitler dahilinde de olsa "yayanın ne işi var, üst geçitten geçsin" diyemiyorsunuz. Deseniz de bu sizi suçsuz, karşı tarafı suçlu yapmıyor. Kaldı ki pratikte kimse uygulamasa da OGS'den azami geçiş hızı 30 km/s olduğu için sizin suçlu bulunmanız normaldir. Gerçekten de 30 km/s veya altında olsaydınız muhtemelen o yayaya çarpmazdınız. Dediğim gibi kimse OGS'den geçerken o kadar yavaşlamıyor ama bu savunma argümanı olarak kullanılamaz.


    bildiğim kadarı ile olay yerine 100mt mesafede yaya geçidi/üst geçit vs. varsa bu durumda yaya suçlu oluyor ki mantıklı olanda bu zaten.


    Aslında yaya geçidini detaylı bilgim olduğundan değil örneği destekleyici olsun diye yazdım ama yine de yaya geçidine 100mt.den az mesafe olunca vurup geçiyor muyuz? Tedbirsizlik nedeni ile yaralanmaya sebebiyet vermenin bile cezai yaptırımı varken nerede olursa olsun yayaya çarpan adama "senin günahın yok, var git yoluna " diyeceklerini sanmıyorum.

    Bu olaylarda mantık nereye kadar işler? Suçlu olmak için kasıt olması şart değil. Mazallah bir aracın frenleri tutmasa da bir kaç kişiyi altına alsa adamın gözünün yaşına bakarlar mı? Bu detaylar belki hafifletici sebep olabilir ama suçu ortadan kaldırmaz.


    yanlış anlaşılacak şekilde söylemişim, demek istediğim yayayıda kusurlu hale getirmesi bu durumun. tabii ki diğer parametreler(hız vs.) dikkate alınarak bir suç dağılımı yapılacaktır fakat özel olarak yayanın geçebileceği yerler varken yolu kullanması yayanın suç oranını artıracaktır. ama şartlar ne kadar lehte olursa olsun yayaya çarptıktan sonra kusursuz çıkmak dediğiniz gibi mümkün olmaz diye düşünüyorum bende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 22 Ağustos 2009; 4:58:54 >




  • Geçmiş olsun...

    Arkadaşlarin da dediği gibi takip mesafesine uyman gerekiyor. Evet şehir içinde takip mesafesi azalabiliyor ama yinede dikkatli olman gerekiyor. Arkadan vuran her zaman suçludur.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.