Şimdi Ara

[AMD R9 290X] - NDA Kalktı. Resmi Testler GELDİ.. (59. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.208
Cevap
9
Favori
70.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5758596061
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 290 serisi kartların oc performansı kötü olacak gibi arkadaşlar
    ya oc ye orantılı olarak fps artışı düşük olacak ya da oc performansı kötü olacak
    ama ikisinden biri olacağı garanti gibi

    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?286994-Amd-Volcanic-Islands-details/page34



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 9 Ekim 2013; 15:09:39 >
  • 64 rop olduğu onaylanmış, 1 ghz'de 64 giga piksel/saniye doldurma hızı.

    http://videocardz.com/46571/amd-radeon-r9-290x-confirmed-feature-64-rops



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 9 Ekim 2013; 15:18:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -erna-

    sen git güzel bir sistem topla sonra konsola kay olmamış





    7970 ile idare et bence 290 alırsın neredeyse 290x ile aynı kart

    aslında konsol versiyonu donanımına göre çok güzel grafik veriyor. farkettiyseniz hocam çizimler hep aynı kaplamalar ve efektler kötü konsol sürümlerinde.




  • birşeye dikkat ettimde nereden vurursan vur aynı şekilde yıkılıyor bina. moloz parçalarıda (: ıh olmamış yani. sabit animasyon herhalde
  • bf4 yeni konsollar icin yapilmis o yuzden pc'lerde surunuyor ve aralikta mantle guncellestirmesinden filan bahsediyorlar.
  • kaplamalar ve efektler zaten bf yi bf yapan şeyler
    tabii konsollar gene iyi bir grafik sunuyor çıkış tarihi ile kıyaslandığında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -erna-

    kaplamalar ve efektler zaten bf yi bf yapan şeyler
    tabii konsollar gene iyi bir grafik sunuyor çıkış tarihi ile kıyaslandığında

    poligon sayısından ziyade kaplamalar ve efektler etkliyio diyorsunuz bf yi yani ? gerçi bi makalede okumuştum kötü bir kaplamayla bol poligonlu bir bina kötü gözükür ancak iyi kaplamalı az poligonlu bir bina iyi gözükür diyordu. buda bunla bağlanatılı demekki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    bf4 yeni konsollar icin yapilmis o yuzden pc'lerde surunuyor ve aralikta mantle guncellestirmesinden filan bahsediyorlar.

    Fazla iddialı bu şekilde bakmak bana göre. GCN mimarisi göz önüne bulundurulmş faln denirse daha mantıklı olur gibime geliyor.

    Win8 ve dx11.1 de biraz daha akıcılık görülüyormuş.

    Oyunun final versiyonu 32 bit destekli de olacakmış.

    Belli sorunlarla karşıılaşıyorlarmış, onları düzeltiyorlar tek tek.

    Final hali görsellik olarak biraz daha iyi olacakmış.





    @hanibal187 FP16'da AMD direk çöküyor texture mapping için. Gerçi oyunlarda, tamamı bunun üstüne değil ve aşırı farkettiği olmuyor ama. Benzeri de Nvidia'da pixel blending için geçerli fp10 11 16 da yarıya çöküyor(gk104 en azından kesin öyle, gk110 da öyledir sanırm). Gerçi AMD de yine fp16 için pixel blending de yarıya iniyor. AMD'nin kesin avantajlı olduğu tek yer fp32, ister texture ister pixel olsun (blending dahil). fp32'yi de her daim kullanmak mantıklı değil gerçi o da ayrı. 1/4'e inmiş halde artık gittiği yere kadar. Belki konsollarda daha fazla kullanılırsa ileride fark yaratır.


    @-erna- Bf3 BF4 gibi oyunların bii anlamda PC'den Konsola port edildiğini yok sayarsak, eski konsollar ile şimdiki PC leri karşılaştırmak gibi tuhaf bişeyler yapmış oluruz. Benim durduğum yerden, "vay anasını adamlar bunu eski konsolda çalıştırabilmiş hll" gibisinden bi bakışım var. eski konsollar, PC de şu anki bilgisayarların işleyebileceği şekilde işleme yeteneğine sahip değil dünya kadar şeyi. Ayarları istediğin kadar kıs, bu tarz oyunları konsola uydurmaya çalışmak çok çok büyük bi yük. Konsola oyunu çıkartmamak olmaz, mecburen kaldırdığı kadarını ve aa bu bf3 dedirtecek kadar benzeyen, motorun süper modifiye edilmiş bi hali var konsollarda. Eski konsollarla bf3 cry3 vs. gibi oyunları PC ile karşılaştırmak çok başka bişey.

    Kağnı ile bağımsız süspansiyonu karşılaştırıp, "yeni arabalarda yolculuk etmek daha konforlu canım" demek gibi aralarındaki fark inan.




  • quote:

    bf4 yeni konsollar icin yapilmis o yuzden pc'lerde surunuyor ve aralikta mantle guncellestirmesinden filan bahsediyorlar.


    quote:

    GCN mimarisi göz önüne bulundurulmş faln denirse daha mantıklı olur gibime geliyor.


    benim dedigimle bu dediginin ne farki var konsollarda gcn mimari kart var ama 7950 ile niye oynayamiyor vatandaslar?niye islemciler surunuyor?konsol islemcisine gore yapilmis.hsa olayi yuzunden konsol port oyunlarda surunecek islemciler demistim ben ama M@U haric sallayan olmadi.
  • Rubisco
    Evet Win 8'de daha akıcı oyun değişiktir. Ben bu olayı zaten çözemedim mesela Crysis 3 dx11 kartlarda oynanabilecek deniyor ama vista'da da çalışıyor ne hikmetse
    Bu arada BF4 4 gb rami kafadan kullanıyor
  • Vista'da dx11 yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Vista'da dx11 yok mu?

    Vistada dx 11 desteği var sanırım updatelemi geliyodu ne öyle hatırlıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    quote:

    bf4 yeni konsollar icin yapilmis o yuzden pc'lerde surunuyor ve aralikta mantle guncellestirmesinden filan bahsediyorlar.


    quote:

    GCN mimarisi göz önüne bulundurulmş faln denirse daha mantıklı olur gibime geliyor.


    benim dedigimle bu dediginin ne farki var konsollarda gcn mimari kart var ama 7950 ile niye oynayamiyor vatandaslar?niye islemciler surunuyor?konsol islemcisine gore yapilmis.hsa olayi yuzunden konsol port oyunlarda surunecek islemciler demistim ben ama M@U haric sallayan olmadi.

    Yeni konsollar için yapılmış diyince PC'yi fazla iplemeyecekler gibi algılıyorum ben, benim sorunum olabilir o ayrı. MAntle'ın kökeni yeni değilmiş, kısmet Bf4 / AMD'ye imiş ne diyelim başka. AMD daha fazla ilgi göstermiş adamlar da atlamışlar. Oyun geliştriciler için bi donanım geliştricisinin onlarla bu tarz olaylar için beraber çalışalım gelin demesi hayatlarında duyabilecekleri 3-5 en güzel sözden biridir. Aynı şey, bunlarla alakalı olmasa bile CF/SLI için de geçerli. İyi Geliştricilerin veya programcıların bakış açısından onların geliştirme şekilleri göz önüne alınarak ortaklaşa çalışma ile daha iyi sonuçlar alınır. Birinci elden istisnasız iddia edenler var.

    BF3 de işlemciyi iyi kullanmaya çalışıyor, en azından diğer bi çok oyuna göre daha iyi bi multi-threaded kod altyapısı işletmeye çalışıyor. Yeni konsollar, çok çekirdekli olduğundan mecburen multi-threaded altyapıyı iyi kullanmaları lazım. Killzone için nasıl yaptık pdf sinde CPU için mutlaka iyi bi multi-threading altyapısı üstünden işinizi görün şöyle şöyle engeller ile karşılaşırsınız, başka türlü düşünmeyin diye öğütler flan var mesela.

    Ukalalık etmiş gibi olmiyim de, HSA nın konsollar ile alakası yok, Konsollarda CPU-GPU iletişişimi için coherent bi bus yapısı var + unified ram olayı var. Unified ram ile belli adresdeki veriye erişim direk pointer/adres transferi şeklinde gerçekleşecek. Coherent bi yapı yüzünden de bu adres alanı önceden cache edilmiş olabileceğinden, ram'ın o kısmına ulaşmak uzun uzadıya ulaşmaktan daha hızlı olacak. GPU direk Ram'a çıkmak için 500 cycle zaman harcayacaksa(hani GPU'nun Global Memory'e ulaşma zamanı faln derler ya), aynı adreste erişebileceği veri/veri grubuna cache edilmiş bi altyapı üstünden erişince atıyorum 50 cycle gecikmeye maruz kalacak.

    HSA'nın amacı ise daha üst seviyeli bi programlama altyapısı kurmak. Geliştriciyi low-level kodlama ile uğraştırmamak, donanımdan uzaklaştırmak. Yazdığın kodu CPU mu GPU mu çalıştıracak yoksa bi DSP'de mi çalışacak, GPU'da çalışacaksa OpenCL ile mi çalışacak yoksa OpenMP ile CPU grubuna mı geçiş olacak vs. gibi şeyleri düşünmeyecek. Sen burda 3 aylık C# programcısısn, bi kod yazacaksın, bu kodun bi kısmı GPU üstünde çalıştırılacak mesela, HSA'nın amacı bu. Konsolda olan şey CPU-GPU ortak ram adres alanı ve CPU-GPU arasında içeriklerinden haberdar olmalarını hızlı iletişim kurmalarını sağlayan coherent altyapı (Onion, Onion+, Garlic die bus isimleri var sslerde faln görmüşsündür, Onion+ dedikleri o coherent bus CPU-GPU arasındaki veya CPU'nun GPU üstünden rama çıkmasını yada tersine müsade eden).

    Konsolda low-level API vs. gibi şeylere bu unified ram + coherent bus bi araya gelince yetenekleri arttırıyor. Ama PC'de esas kısıtlayıcı olan coherent + unified olayı değil. API'nin yani Dx'in kendisi. Mantle CPU bazlı darboğaz, yazılım yükü olduğu zaman bunu kaldıracak diyor. Dediği gibi çalışırsa %40 GPU %40CPU olmaz.

    Uygun şartlarda PC'deki işlemciler yeterince iş yapabilir sorun büyük kısmı PC'de unified/coherent altyapı olmaması değil. PCI-e üstünden 3000 cycle gecikme ile CPU-GPU arasında işlem yapıp bunu konsolda 50 cycle ile karşılaştırırsan elbet sorun, ama PC için hafifletilmiş fizik yükü vs. gibi şeyleri dahil edersen işin içine güçlü GPU ile iş görecek şekilde işlersin, bugun çalışan bütün oyunlar gibi.

    Dx'in yerine göre çok ağır etkisi var.

    Konsol temel alarak geliştrilmiş oyunu PC'ye aktardığımızda esas sorun yapcak kısım GPU kısmı. 1 sene civarında zaman tanı, konsolu tanısınlar, GCN mimarisini tanısınlar. AMD izin verirse GCN ISA üstünden, direk izin vermiyorsa kendi geliştirecekleri GCN Assembler üstünden direk GCN donanım komutlarını kullanabilr olsunlar. Çıkış oyunlarının hiçbiri bu noktaların yakınından uzağından geçmiyor. GPGPU'yıu ağzına alan bile yok daha.

    Sorun, donanım komutları + GPGPU kullanıldığında başlayacak asıl. bunu PC'ye aktarma imkanı yok Dx üstünden. daha dün bi ton şey yazdım, aynı şeyleri niye tekrarlayıp duruyorum bilmiyorum. Aynı donnım komutlarını Dx/DirectCompute üstünden işlemek istediğinde, bi nevi konsolu emulasyon ile çalıştırıyor gibi oluyorsun. Mantle'ı yok sayarsak Dx ile bunun altından kalkamazsın. Sony direk Indie geliştriciler dahil herkesi GPGPU teşvik etme peşinde. PS4'ün GPU'su, GPGPU için biraz daha özel, 8 ACE: 8CS şeklinde bi yapısı var. Bizdeki GCN kartlarda 2ACE : 2CS şeklinde bu (ace asenkron compute engine, CS compute shader). Xbox'ın durumu şimdilik biraz daha muamma ama ilerde illaki onlar da benzeri yoldan gidecekler. Xbox'da ESRAM kullanımı ile yapacağın şeylerde bambaşka şeylere yol açabilir. Konsolda mesela ekranı parçalara ayır (tile et) , sonra bunların büyüklüğü Rop cache'i geçmeyecek şekilde işle (GCN için 128k), elinde 2 kata kadar varan ilave perf artışı olsun yaptığın iş ile ilgili. Aynı şeyi PC'ye aktardığında Xbox'daki gibi verimli olmayabilir. ESRAM'ın Move Engine lerin gecikmelerini bilmiyoruz, ama ESRAM'ın kapasitesini düşününce, GPU'daki bi shader'a Global Ram'dan (kartın ramına) cache edilmemiş veriyi 300-500 cycle gibi çok yüksek gecikmeler ile transfer ettiğini düşünürsen, buna bizim kartlardaki GPU'ların L2/L3/L4 cachelerini eklersen (memory subsystem detaylarını, GPU'ya göre değişiyor ama hiçbiri 32MB gibi seviyelere ulaşamaz), Xbox'da tile + Rop Cache optimize ettiğin işleme şeklini PC'de işlemeye kalkman aynı sonucu vermeyebilir başka bakış açısı isteyebilir. Bizdeki GPU'lara göre kodu yeniden yazman optimize etmen gerekir, bi anlamda motorun kilit yerlerini yeniden yazman gerekir (şimdiye kadar bildiğimiz anlamdaki yeniden yazma olayından dha farklı olarak).

    Konsol GPU'larının kullanılma şeklin CPU'dan çok çok daha büyük sorun yaratma ihtimali taşıyor. low-level tasarıma ne kadar girerlerse PC karşılığı ortak platform olarak çok zor. Mantle çare olabilir ama ne kadar yayılır başarısı gösterecek. Steam, özel bi API mi GL'in tweaklenmiş hali mi belli değil. GL'de her ne kadar vendor specific extensionlar var, Nvidia 'nın faln bindless_ zımbırtıları var iyi perf. artışı veren. NEyin ne olduğu belli değil, ama şu anki Dx / DirectCompute altyapısı üstünden gidersek, konsolları iyi kullandıklarında PC 'nin GPU yüzünden büyük tökezleme durumu var. 1.5 sene sonraya kadar GPU'lar 1 nesil + 1 güncelleme alır dersin bilemem ne kadar fark eder. Bugun gözüken Dx ile sorun yaşanacağı.

    The Crew Oyunu için konsolda bildiğimiz mantık ile oyunu geliştirmek istediklerinde afalladıklarını düşük performans aldıklarını anlatıyorlar. Ancak bu unified/coherent yapıyı, daha donanımın özelliklerine göre biraz daha uğraşarak çalıştıklarında istedikleri perf. seviyesine ulaştıklarını faln annatıyolar. Konsol Pc farkını az çok biliyorum, ama iyi bi multi-threaded ve bi yere kadar CPU-GPU iletişmi azaltılmış PC temelli kodda, yüksek frekanslı çok çekirdekli işlemci bi yere kadar konsoldakine eş transfer imkanı verir(komut, state, shader constant vs.). GPU için ise tasarımsal farklılıklar olduğundan açığı kapatma olayı kolay değil. Ps4'e 7870 diyorsan bundan atıyorum 5 kat güçlü GPU olmalı elinde bahsettiğim emülasyon benzeri durumu hızlıca işleyebilmen için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 9 Ekim 2013; 17:23:10 >




  • Çok güzel fiyat.


  • ben bilmem coherent filan.ps4 oyunlarini tanitirken adamlar bas bas bagiriyorlar fizik fizik fizik diye.bf4 beta oyanip oyunun silme fizik efektleriyle dolu oldugunu gorseydin boyle konusmazdin.konsollardaki jaguar icindeki gpu fizik hesaplarini yapacak amd haybeye fx'i birakip apuya donmedi komple.kaveri cikinca gorecez ki benim hic suphem yok.konsollardaki fizik olayi kumpasindayiz su anda.amd jaguarda x8 gpulu yapabiliyor da niye masaustune x4 cikaracak da x8 gpulu olani 2015'te cikaracak?sony ms demis ki kardesim sen bu icadi cikarma masaustune soyle 2 sene biz konsollari bir satalim sonra ver coskuyu.intel ve nvidia'nin isi harap ben size soyleyeyim bermuda seytan ucgenini kurmus adamlar sony ms amd.




  • Nvidia'yı bilmemde İntel'e birşey olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    Nvidia'yı bilmemde İntel'e birşey olmaz

    yeni konsollarla birlikte pc oyunculugunda yeni bir doneme giriyoruz insanlarin artik bunu anlamasi lazim.kas gucune dayali ekran karti islemci cikarir amd'yi tokatlarim donemi bitti.nvidia'nin maxwell serisinde titan gibi kas gucu mantiginda degil de yeni konsollara uygun olacak sekilde bir mimari yapacagini dusunuyorum.nvidia'yi kurtarsa kurtarsa NVAPI kurtarir.mantle destekli oyunlar NVAPI da destekliyoruz kardesim tekel yok ayagina yatacak kesin ama hangisi daha verimli olacak tartisilir.intele gelince bu adamlar amd'den dogal cift cekirdek, dahili bellek kontrolcu ve 64 bit gibi seyleri almadilar mi?islemci icindeki gpu fizik hesabi yapiyormus e peki intel niye islemcilerinin icine gpu koyuyor ve gelistirmeye calisiyor?2015'te cikacak dedikleri broadwell dalgasini niye 2014'te cikariyor bunu kimse sorgulamiyor.amd'ye su dalgayi bana da ver dediginde amd vermeyecek mi?broadwell'de bekliyorum ben bu fizik hesabi muhabbetini ve kas gucu 4770 yapar 800 kusur liraya satarim seklinde olmayacak bence o seri.




  • dİntele bişey olmaz diye bir garantiyi kim vermiş, tarih de nice örnekleri vardır bunun, intele bişey olmaz demek baya iddalı kaçmış..
  • 
Sayfa: önceki 5758596061
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.