Şimdi Ara

AMD Mantle Hakkında Her Şey (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.338
Cevap
19
Favori
63.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • amd ne yaparsa yapsın herzaman intelin gerisinde olcagı aşikar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdi4545

    amd ne yaparsa yapsın herzaman intelin gerisinde olcagı aşikar

    Bütün konuyu sidik yarışmasına döndürdünüz. AMD Intelden daha iyiyiz yada Intelin önüne geçmeyi planlıyoruz demiyor. Bu yeni API ile işlemci yükünü hafifletmek. CPU GPU yu daha verimli kullanmak demek. Oyunların optimizasyonu çok daha kolay çok çok daha iyi demek. DX in ne kadar ekmeğini yesekte son yıllarda donanımlarımızı kuruttu be.
  • Olayın hala son kullanıcının yararına olcağının farkında bile değiller, onlar sadece para döksün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F@ruk

    Olayın hala son kullanıcının yararına olcağının farkında bile değiller, onlar sadece para döksün.

    Tek firmaya ozel API'nin yayginlasmasinin kullanici yararina oldugunu dusunmuyorum. Soz konusu tek firmanin yararina oldugu kesin.

    Desktop GPU'm AMD (Mantle destekli). Laptop GPU'm Nvidia. CPU'larim Intel. Takim tutmuyorum.
  • DHArcadia kullanıcısına yanıt
     AMD Mantle Hakkında Her Şey
  • arkadaslar konunun intel ile hicbir alakasi yok islemciniz intel bile olsa mantle destekli ekran kartiniz varsa mantle destekli oyunlarda islemci kullaniminiz dusecek.konu artik mantle neyin nesidirden ziyade nvidia bu trene binecek mi'ye geldi.umarim gec olmadan biner cunku bu teknoloji konsol+pc ortak oyunlarda yani bundan sonra cikacak oyunlarda cok ise yarar bir sey olarak goruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F@ruk

     AMD Mantle Hakkında Her Şey


    Bu slide'dan tabii ki haberdarim. PR-only diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DHArcadia

    quote:

    Orijinalden alıntı: F@ruk


    Bu slide'dan tabii ki haberdarim. PR-only diyorum.

    PR olacak tabi ne yapacaklar nvidia'ya yalvaracaklar mi gel sen de diye.reklam amacli acik kapi birakiyorlar iste.benim hic umudum yok nvidia bu burnu havadalikla mantle'ye filan girmez ama iste bir umut.girerse butun oyunlar destekleyecek girmezse bazi oyunlar.kim kazanir kim kaybeder kesinlikle biz kaybederiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    quote:

    Orijinalden alıntı: DHArcadia

    quote:

    Orijinalden alıntı: F@ruk


    Bu slide'dan tabii ki haberdarim. PR-only diyorum.

    PR olacak tabi ne yapacaklar nvidia'ya yalvaracaklar mi gel sen de diye.reklam amacli acik kapi birakiyorlar iste.benim hic umudum yok nvidia bu burnu havadalikla mantle'ye filan girmez ama iste bir umut.girerse butun oyunlar destekleyecek girmezse bazi oyunlar.kim kazanir kim kaybeder kesinlikle biz kaybederiz.

    O kapiyi pek acik gormuyorum iste.

    Slide "Not tied to GCN" diyor, sadece GCN'de destek var ?!?
    Multi-platform diyor, Windows disinda destek olup olmadigi belli degil henuz ?!?
    Other vendors diyor "future" diyor ortada AMD disina yaprak kimildatan yok ?!

    Acik kapi olsa zaten birden bire Mantle diye birsey ile ortaya cikilmazdi. OpenGL veya en kotu DirectX uzerinden degisikliklerle veya bir alt-standart olusturularak gidilirdi. Mantle'i bugun su haliyle "standart" damgasi vurup tamamen acik yapsan bile bir sey ifade etmez herseyi AMD GCN GPU'lara gore hazirlanmis ("most functionality" ile olmaz o is). Oldu olacak Intel ile Nvidia kendi tasarimlarini da rafa kaldirip GCN lisanslayip uretmeye baslasin :)

    Burada hedef oyun ureticilerini "ileride digerleri de destekleyecek bize ozel efor harcamaya korkmayin" diyerek etkilemek.

    Mantle'in arkasindaki motivasyon da AMD'nin zayif CPU performansini ortmek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DHArcadia -- 25 Ocak 2014; 21:49:18 >




  • hayal kırıklığı olucakmış gibi gelmeye başladı bana
  • GCN donanımına özel değil, çünkü AMD_IL çıktı verecek şekilde yazılmış. Altta bunu çeviren başka bi driver var, normal Dx driverına benzer (adına isterseniz MAntle driver diyin, slidelarda öyle gösteriliyor). Başka bi üretici için önce AMD_IL' yerine kendi ara formatına çıktı verecek yapısı olması lazım, sonrada onu işletecek driver'a bağlaması lazım. AMD'nin dediği doğru AMD donanımına özel değil. Ama kim o kadar iş yapar Mantle >> compile >> kendi IL'si >> driver bununla uğraşır kim o yükün altına girer?

    Bi şekilde "MS çıkıp, tamam birader Dx'i atıyorum, Virtual ISA olarak başka bişey çıkartacam Mantle buna çıktı verecek ve esnek yapısı olacak, bundan sonra böyle gideceksiniz, Mantle'daki esnekliği vs. aynen koryacam, Virtual ISA'da Dx gibi olmayacak ilerde gerektiğinde eğilip bükülebilecek" desin, bu tarz bişey standart olsun amenna başka bişey istenmez.

    Nvidia çıksın, kendisi "ben süper bi API altyapısı kurdum, Ms faln dinlemem, gelin burda toplanın" desin, "sade Cuda'da çalışıyor ben çok kart satıyorrum herkes beni desteklesin buna oyun yazsın" desin, herkes de okey desin ama AMD beter olsun bu durumda, çok kötü bi gidişat ama ona da eyvalla.

    Millet yok mok dedi, Nvidia ben yine çıkartıyorum dedi, bi oyunun Dx / Mantle / Nvidia / PS3 / PS4 / Xb360 / XB1 versiyonları olmak zorunda kalındı. Geliştiricinin anası ağladı ebesi ebelendi, ama her GPU'ya özel bi arabirim ve onun altyapısına olacaksa API yapısı kod yapısı buna da eyvalla. Oyun fiyatını isterlerse 2 katına çıkarsınlar.

    Onun dışında oturacak hepsi belli bişeyde anlaşmaya çalışacaklar. Bu da yıllarca olmadı. Ms AMD'ye az çok destek veriyorsa bu iş üstünden Dx12 de vs. de bambaşka bişey olacak ona da eyvalla. Yoksa birileri bi arada oturup çalışmadan hiçbişi olmaz.

    Dx'e bi sub-set yazmakla da olmaz bu, GL ile de olmaz. GL'de vender-specific extension olmadan böööle bakarız onun bunun çabasına. Vendor-specific şeyler de işi bambaşka noktalara taşır, şimdi olan yazılan çizilen o zaten. Mantle'ın yapacağı işin bi kısmı (bindless ile alakalı olan kısmı) Nvidia'da zaten var derler(bindless textures faln için). Kalk o zman bırak Dx'e konsola kasmayı oyunu sade GL 4 sonrasına yaz, bide Nvidia için bindless kullanan kod dalı kullan veya başka bi exe'sini ver. Kim yaptı / yapar ?

    Önemli olan burda Mantle için hazır kod yapılarının ne seviyede geleceği SDK ile. Gerisi, keşke herşeyde olsaydı diyip iç geçirilecek bişey. Extradan bi özellik o kadar MAntle'ın varlığı. Kart alırken karar verecek olana extra bi seçenek sunacak düzgün giderse işler o kadar.

    Bunun son kullanıcı için PR 'ı yapılacak çok az kısmı var çünkü. Hedef geliştiriciler, onlara da dert anlatmaya gerek yok bilen biliyor neyin ne olduğunu Dx ile limitlerini, GL'i niye tercih etmediğini veya bi yerden sonra neden istenmeyeceğini onlar. Kalkıp normal vatandaşa PR'ını yapacaksan yalan söylemeden çok abartmadan en iyi yanlarından bahsedeceksin, onlar da bunlar zaten. Normal vatandaşa small-batch problem diye gidersen o da sana güle güle diye gider. MMO'larda 50 char = 15 fps yerine 40-50 fps olacak dersen eyvalla der. Direk birinci elden o şekilde annatırsın faydasını.

    İsteyen keşke standart olabilse herkes kullansa diyen çok var, hatta geliştirmek istediği motor için DX/GL uygun olmayıp Mantle'a Allah diyen de var. Ama bu geliştiricilerin hepsi normal insanlardan daha çok +'larını -'leri hakkında fikir yürütüp malesef çok yaygın bi donanıma hittap edemiyor, üzgünüm, vakit buldukça port etmeye çalışırız diyenler.

    Temeli çok iyi, ama yaygın olamayacağı için üvey evlat muamelesi görecek napalım modunda herkes. Dahası da yok zaten.

    Gerisi son kullanıcı olarak, Zort MMO desteklemiyor ben onu oynuyorum, benim tercihimi etkilemez, ben bf4 oynucam işe yarıyomuş tercih ederimden fazla bişey değil malesef.




  • Reanimate kullanıcısına yanıt
    katılıyorum ama milleti bi heyrecan sardı. sanki kartlar uçacakmış gibi hayal kuruluyor. hatta sistem önerilerinde Mantle bekletmeye başladılar milleti

    şunun hiç kimse farkında değil mantleyle uğraşacağına intel seviyesinde işlemci yapsınlar önce.

    buldozerler çıkacağındada forumda milleti heyecan sarmıştı sonuç hüsran (NOT : intel yada nvidia fanı değilim FX6100 buldozer kullanıyorum )
  • KEREM04283 kullanıcısına yanıt
    Dimi. Sonra da 4.5 ghz i7 ile niye 40 fps , %60 GPU kullanımı, %60 CPU kullanımı, nasıl bu iş diyip duralım. Beklentiye girenler haksız değiller ama ne beklediklerini doğru bildikleri sürece.
  • Anladığım kadarıyla ilk etapda sadece R ve 7 serisini destekliycek.http://www.amd.com/us/products/technologies/mantle/pages/mantle.aspx
    Bu kartların fiyatları ortada. Mesela 6950 desteklese + %45 preformansla düşük fiyata iyi sonuç alırdık.
    BF4 sonra ki destek verecek oyunun tarihi ne acaba...
    Yani Raja Koduri abimiz güzel güzel gaz vermiş ama buz dağının birde görünmeyen yüzü var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Dimi. Sonra da 4.5 ghz i7 ile niye 40 fps , %60 GPU kullanımı, %60 CPU kullanımı, nasıl bu iş diyip duralım. Beklentiye girenler haksız değiller ama ne beklediklerini doğru bildikleri sürece.

    Hocam sizce Mantle bir devrim yaratır mı, yoksa şişirme bir balon mu?

    Ekleme: Birde sadece GCN mi yoksa HD5000den itibaren tüm amd GPU'lar mı? Bir yerde öyle okudum da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5AF373BF5 -- 26 Ocak 2014; 1:21:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Microsoft'um hala bu konuda AMD'yi destekleyebileceğine inanmıyorum.Desteklese bile ne zaman AMD'yi saf dışı bırakacağı meçhul.Belki bu Steam OS ile AMD ittifak kurabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7000 serisi bile belli değil desteklenip desteklenmiyeceği .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurboCore

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Dimi. Sonra da 4.5 ghz i7 ile niye 40 fps , %60 GPU kullanımı, %60 CPU kullanımı, nasıl bu iş diyip duralım. Beklentiye girenler haksız değiller ama ne beklediklerini doğru bildikleri sürece.

    Hocam sizce Mantle bir devrim yaratır mı, yoksa şişirme bir balon mu?

    Ekleme: Birde sadece GCN mi yoksa HD5000den itibaren tüm amd GPU'lar mı? Bir yerde öyle okudum da

    Kendi için devrimselimsi yanları var. Balon asla değil. İşin geliştirici dışında daha normal insanlar kısmı , bişeyi kırpa kırpa AMD iyi kötü gibi bi hale indirgemeye meyilli olduğundan bi zamandan sonra bi tarafta bulaşık bile yıkayacak diyenler diğer taraftan kalksında kendi bi tarafını yıkasın önce diyenlerle doluşacak.

    İşin geliştirici kısmına bakarsan Dx ve GL ile yapamayacağın, sana imkan veren bi sürü şeysi var. Dert olan kısmı, adamların geliştiricilerin ""valla güzelmiş elinize sağlık, kullanmak isteriz ama sade %10 pazarı olan kartlar için motoru modifiye etmeyi düşünmüyoruz"" deme noktası. Anca oyunu en yaygın kitleye göre hazırlarlar, sonrası 3-4 ay sonra MAntle için yama çıkartırlar olursa o olur. En başından beri Dx versiyonu ile beraber MAntle için de yapalım diyecek geliştirici sayısı fazla olmaz diye düşünüyorum. Ama cidden hevesli olan çok geliştirici programcı var.

    Bi de bu Physx'li oyun beklemekten çok farklı bi nokta. Felsefi olarak aynı şeyi bekliyoruz yapımcıların bişeyi desteklemesini diye kesip atmamak lazım.Physx'deki bi sürü şeyi, neredeyse aynı sonucu verecek şekilde başka yollardan da yapabilirsin çünkü. Mantle öyle değil, alternatiif olan bişey değil.

    Ama nihayetinde bi sürü kart ve CPU'da 60 fps verdirtebilen ve kötü olmayan kalite sunan oyunların kolay kolay düşüneceğini zannetmiyorum.

    Bu devirde iş motor üstüne yıkıldığından artık, işte Cryengine vs. gibi görece yaygın olabilen motorları bi şekilde sorunsuz olarak destekletebilme, ilave özellikleri Mantle ile sergiletebilme oyunu olursa ve bu Mantle olan kısım da uygun bi fiyat ile modül şeklnde motor yanında satılırsa biraz daha fazla yaygınlık gösterebilir bence.

    Nasıl UE3 motoru mesela havada karada kullanmayan kalmadı, onun üsütnden Physx içinde bi destek sözkonusu, ona benzer şekilde.

    Bunun geleceğini, yeni nesil konsol oyunları da etkileme durumu var. Bi yerden sonra konsolda yapılacak şeylerin direk karşılığı yok. adamlar konsolu cillop gibi kullanıyoruz dedikleri noktada o herkesin dandik dediği konsollardaki GPU'ların yaptıklarını PC'deki en pahalı kartları dizlerine çöktürtmeden yapma imkanı yok Dx üstünden. Bugünden kodlama anlamında konsoldaki herşeyi PC'ye uyarlayamayacağımızı bliyoruz. O zaman konsoldaki donanıma göre ayarlanmış kodlanmış oyunları PC'ye port etmek istedikleri zaman Mantle ayrı bi pazar payı yaratabilir.

    Bu da dönüp dolaşıp yapımcıların PC--Konsol için ne kadar ortak geliştirme yapmak isteyip, ne kadar konsola özel geliştirme yapmak istedikleri ile alakalı. Konsol odaklı çalışma ile hepsine eşit mesafede durup en iyi yanlarını kullanmayı düşünen geliştiriciler farklı noktadan hareket ediyorlar. Bugün konsoldan gelen oyunlar PC için UE3'ü kullanmayı alışkanlık ediniyor. Diğerleri de PC'de verimsiz çalışıyor. PC'de gelir yok konsol dediler geçmişte iyi optimize etmediler üstünde durmadılar, şimdi niye dursunlar? ÜStünde durmadıkları yetmezmiş gibi MAntle'a port etmek daha kolay olsa bile PC'nin tamamını daha az iplerken Mantle'ı niye iplesinler?

    Cevaplarını anca uzun vadede görebileceğimiz sorullar hepsi.

    -------------------

    Steam kar, yaygınlık, göbekten bi yerlere bağlanmama(belli bi donanıma mesela), herkese eşit mesafede durma gibi amaç güdüyor. O yüzden AMD'nin MAntle'ı Linux'e aktardıktan sonra Steamos'in bi parçası yapma gibi bi imkanı yok. Öyle bişeyler olsaydı SteamOS kendi özel bi API'si ile gelirdi hepimizin dibi düşerdi(göl maya tutarsa diye bekliyorduk). Herhangi bi Linux dağıtımında farklı değil şu anki hali, oturma odasının gamer Linux'u gibi bi havası var sadece o kadar. Özel Linux de GL'in değişmiş veya GL dışında farklı bi API demek. Bu API'nin de heryerde çalışması demek. Onun da oluru yok gibi duruyor, çünkü herkesi bi yere toplayıp üstünde çalışılması lazım. Valve'in tek başına bunu sağlayacak yönlendirici gücü yok. Bunun illa AMD ile %100 bağlantılı olması gerekmiyor, Nvidia çıkıp bişey uydursa ona da aşa yukarı aynı mesafede duracaklar. SteamOS'yi kral yapacak bişey özel API'dir. diğer Linuxlerin çalıştırdığı GL'de 50 fps verecek Windows GL'de 40 FPS verecek, ama SteamOS API'de çalışıp 100 fps verecek bişey mesela onu kral yapar. GL'in kendisi kapalı değil, herkes orasını burasını çekiştirebilir. GL'in kendisi kurtarıcı değil sorun orda. Daha bu temmuzda tamamlanan eklenmiş özellikler var. Mantle'da yapmanın tasarımsal olarak varolduğu şeyler.

    --------------

    Mantle'ın tek sorunu işte GCN ile sınırlı olması.

    @Reanimate Bütün GCN'i destekleyecek, 7000'de şüpheye nerden düştün?




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Aydınlandım hocam sağ olun, yorumlarınızı keyifle okuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantle dan bahsedilen her yerde R9 R7 serisine özel olucak deniyor. R8 in bile desteklemiyeceği yani eski 7970 in.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.