Şimdi Ara

(AMD A10-7800K + mantle + ddr4 ram) == (sinerji) mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
1.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • A10-7800k: ocak-şubat gibi çıkacak.

    Mantle: Bunu etkin hale getirecek BF-4 yaması aralıkta çıkacakmış.

    DDR4: 2014 sonlarına doğru mu yoksa daha erken mi bilmiyorum.


    A10-7800k(512 çekirdek gcn) + mantle + ddr4(mesela 2750 MHz) = şimdiki HD7770(mantle yok) + fx4300 +1600MHzddr3 kadar performans verir mi sizce?



  • 7770 gddr5 72gb/s

    dual 2750mhz ddr4 >> 44gb /s

    Gerisi kodlamanın nasıl yapıldığı ile alakalı. İş dönüp dolaşıp varolan oyunlar üstünden ve bantgenişliği engeline takılı ise imkansız doğal olarak. 7750 gddr5 bile geçebilir.

    Diğer taraftan Kaveri'ye özel kodlama lazım. Onu da anca, konsoldakine benzer şekilde bi geliştirme araçları ile veya ordakine benzer mantık ile yaparsan işe yarar. AMD'nin en iyi olduğu bikaç oyun için ""Kaveri Edition"" gibi bişey çıkartırsa 7750'ye göre fark gösterebilir bazı durumlarda. Yada Konsoldaki bazı oyunlar PC'ye sadece Kaveri'de çalışmak için gelirse özel bi pazarlama yapılmış olr, süper PR'a girer.

    Onun dışında salt hesaplama kapasitesi açısından yetişme şansı pek yok. Kopyalama gereği olmadan kendin kod yazdın diyelim, nereye kdar performansı artar? Bi görmek lazım, latency'lerin ne olduğuna faln bakmak lazım yine de. PS4'de mesela en kötü gecikme değerleri hiç beklemediğim kadar yüksek çıktı. Gerçi onun CPU yapıları farklı daha basit, Kaveri'deki bus yapısının daha gelişmiş olması da bekleniyor. Atıyorum 3000 cycle gidiş + 3000 cycle geliş için olan gecikmeyi yok ettin, bu kadar zamnda Kaveri ile yapabileceğin ilave işlem miktarı bi 7777'in toplam 6000 cycle'da yapabileceklerine ne kadar oranda yetişebilir veya geçebilir? Sonuçta işlem yapılırken tamamı pci-e üstünden transfer gecikmesi ile kaybedilmiyor, dönüp dolaşılıp harici kart üstünde işlem yapılıyor yine. Algoritma / problemin yapısı daha önemli bu drumda. İşin içinden çıkamadığın köşe sıkıştığın noktada bu artmış miktardaki transfer harici kartta sana sürekli ağır darbe vurur bi hal aldıysa belki geçebilir de.

    Genel maksat her tür program oyunun yeniden yazılmadan belli avantajları kullanabileceğine pek ihtimal vermiyorum. Öbür türlüsü, işletim sisteminin / driver altyapısının altındaki donanımdan ve yeteneklerinden deli ötesi haberdar olması ve bi tür dinamik yeniden compile etmesi gerekir ki bu coherent yapıyı programcının başlangıçta buna uygun yazmamış olmasına rağmen yararlanabilsin. Mantık olarak mantıklı gibi geliyor ama bunun sadece GPU ayağı yok, işletim sistemi / CPU arasındaki iletişim ayağı da var. İşletim sistemi için de buna uygun bi update çıkmsı lazım ama hiç de öyle az buz bişey değil yani. Herhangi bi kopyalama--işleme-geri kopyalama durumu için driver/işletim sistemi altyapısı otomatik bunu yakalayıp kopyalama yapmak yerine direk pointer'ı pass edecek. Yapılır yapılmasına da çok çok işi var. O yüzden pek olası görmüyorum kendi adıma. Olursa da ne derim Allah derim ne diyecem başka.

    Kaveriye oyun için mümkünse gddr5m lazım. MAsaüstü olmaz, mobilde olabilir, Intele güzel nanik yapar o zman. Masaüstü için de olabilse tadından yenilmezdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    7770 gddr5 72gb/s

    dual 2750mhz ddr4 >> 44gb /s

    Gerisi kodlamanın nasıl yapıldığı ile alakalı. İş dönüp dolaşıp varolan oyunlar üstünden ve bantgenişliği engeline takılı ise imkansız doğal olarak. 7750 gddr5 bile geçebilir.

    Diğer taraftan Kaveri'ye özel kodlama lazım. Onu da anca, konsoldakine benzer şekilde bi geliştirme araçları ile veya ordakine benzer mantık ile yaparsan işe yarar. AMD'nin en iyi olduğu bikaç oyun için ""Kaveri Edition"" gibi bişey çıkartırsa 7750'ye göre fark gösterebilir bazı durumlarda. Yada Konsoldaki bazı oyunlar PC'ye sadece Kaveri'de çalışmak için gelirse özel bi pazarlama yapılmış olr, süper PR'a girer.

    Onun dışında salt hesaplama kapasitesi açısından yetişme şansı pek yok. Kopyalama gereği olmadan kendin kod yazdın diyelim, nereye kdar performansı artar? Bi görmek lazım, latency'lerin ne olduğuna faln bakmak lazım yine de. PS4'de mesela en kötü gecikme değerleri hiç beklemediğim kadar yüksek çıktı. Gerçi onun CPU yapıları farklı daha basit, Kaveri'deki bus yapısının daha gelişmiş olması da bekleniyor. Atıyorum 3000 cycle gidiş + 3000 cycle geliş için olan gecikmeyi yok ettin, bu kadar zamnda Kaveri ile yapabileceğin ilave işlem miktarı bi 7777'in toplam 6000 cycle'da yapabileceklerine ne kadar oranda yetişebilir veya geçebilir? Sonuçta işlem yapılırken tamamı pci-e üstünden transfer gecikmesi ile kaybedilmiyor, dönüp dolaşılıp harici kart üstünde işlem yapılıyor yine. Algoritma / problemin yapısı daha önemli bu drumda. İşin içinden çıkamadığın köşe sıkıştığın noktada bu artmış miktardaki transfer harici kartta sana sürekli ağır darbe vurur bi hal aldıysa belki geçebilir de.

    Genel maksat her tür program oyunun yeniden yazılmadan belli avantajları kullanabileceğine pek ihtimal vermiyorum. Öbür türlüsü, işletim sisteminin / driver altyapısının altındaki donanımdan ve yeteneklerinden deli ötesi haberdar olması ve bi tür dinamik yeniden compile etmesi gerekir ki bu coherent yapıyı programcının başlangıçta buna uygun yazmamış olmasına rağmen yararlanabilsin. Mantık olarak mantıklı gibi geliyor ama bunun sadece GPU ayağı yok, işletim sistemi / CPU arasındaki iletişim ayağı da var. İşletim sistemi için de buna uygun bi update çıkmsı lazım ama hiç de öyle az buz bişey değil yani. Herhangi bi kopyalama--işleme-geri kopyalama durumu için driver/işletim sistemi altyapısı otomatik bunu yakalayıp kopyalama yapmak yerine direk pointer'ı pass edecek. Yapılır yapılmasına da çok çok işi var. O yüzden pek olası görmüyorum kendi adıma. Olursa da ne derim Allah derim ne diyecem başka.

    Kaveriye oyun için mümkünse gddr5m lazım. MAsaüstü olmaz, mobilde olabilir, Intele güzel nanik yapar o zman. Masaüstü için de olabilse tadından yenilmezdi.


    Teşekkürler, bir de hep opterondan bozma işlemciler oluyor fxler, acaba opterondaki çift işlemci desteğini apuya koysa ve iki apunun iki kat bellek kanalı ve iki kat çekirdeği olması oyun programcılarını zorlar mı? Tabi böyle bir laptop yanar ama masa üstünde f/p menzilini arttırmış olmaz mı?




  • DDR4 platformu 2014 yazında çıksın varya müthiş olur
  • DDR4 kontrolcüsü var ama fazla bir şey beklemeyin derim. DDR4 zannetmiyorum ki fazla bir performans katsın. 7750 gücünde bir APU var. FX4300+7750 gücünde bir APU geliyor. 720p@60FPS BF4 oynatabilir sanırım. 1080p Medium 30-40FPS çalıştırmış tabi hikaye modunda.

    http://forum.donanimhaber.com/m_83368061/f_//tm.htm#83368061
  • Ddr4 seneye çıkar ama A10 7800k ddr4 desteği.sağlar mı sanmıyorum.çünkü intel bile üst düzey (yanılmıyorsam ıvy bridge e serisi) işlemcilerde ddr4 desteği sunuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Köprü+gpu+cpu+bellek_kontrolcü parçalarından arta kalan yerlere 20-30 MB önbellek koyabilselerdi ddr2 bile yeter miydi acaba?. Herşey apunun içinde tamamlanacaktı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit


    Teşekkürler, bir de hep opterondan bozma işlemciler oluyor fxler, acaba opterondaki çift işlemci desteğini apuya koysa ve iki apunun iki kat bellek kanalı ve iki kat çekirdeği olması oyun programcılarını zorlar mı? Tabi böyle bir laptop yanar ama masa üstünde f/p menzilini arttırmış olmaz mı?

    Dual soket sistemlere (veya SMP / Çoklu işlemciye göre) kod yazmak, multi-core / çok çekirdekli sistemlerde kod yazmaktan yazılan kodu optimize etmeye çalışmaktan çok daha zor. İşlemciye tek sokette daha fazla büyütemediğin için çoklu işlemcili sistemlere geçiyorsun zaten. Eğer becerebilsen tek sokette gidebildiğin kadar gitmek istersin. Kısmen tasarımda kolaylığa gitmek ve belli bi yere kadar soket dışında değil işlemciler arasında daha iyi bi iletişim istediğin zman MCM (multi chip module) yolundan gidersin IBM'in yaptığı gibi. 1 tane küçük taşıyıcı inteposer katman üstünde 4 tane işlemci olur (her bi işlemci de mesela 4 çekirdekli olur). İşlemciler arasında da özel bi bus yapısı olur. Bu sayede soket dışına çıkmadan birbiri ile belli bi tür bağlantısı olan 4 işlemcili SMP sistem kurmuş olrsn.

    Intel tarafına bakarsan, işlemcinin HT'sinin açık olup olmayacağı, threadlerin dağılımı, threadlerin kullanabileceği cache miktarları, threadlerin diğer işlemcideki bi threadin verisine ihtiyaç duyması / diğer işlemciye iletişim kurması vs. hepsi programcıya yük getiren şeyler. Ananda faln o tarz testler var dual Xeon'unun multi-threaded yük karşısında bi 3930'dan 3770'den faln geride kaldığı durumlar var.

    AMD için 16 çekirdekli olan Opteronlar aslında 2x 8çekirdek olan bi yapıdalar. bi tür iç bus yapısı ile birbirine bağlılar. Tamamen bağımsız 8 modül şekilde değiller. Buna bi tür paket içinde MCM gibi bakabilirsin. Bu da kodlama açısında bi miktar zorluk yaratıyor, bi de Numa altyapısı da var. Intel gibi HT belası ile uğraşmak zorunda kalmıyorsun, ama daha farklı sorunlar karşına çıkabiliyor.

    Bu devirden sonra masaüstünde SMP göremeyiz bana göre, geçmişte kaldı onlar. APU'ya ne lazım, 4 kanal bellek kontrolcü desteği koyarsın, ulaşabileceğin bellek bantgenişliği 2 katına çıkar. Bunun getirisi çok daha fazla olur çoklu işlemciyi kodlamaya çalışmaya göre. Ama sana alan olarak dezavantajı var bunun, varolan tasarımı yeni baştan yapman gerekir vs. vs.


    APU'nun şimdilik ****ığı segmentteki amacı çok pahalı olmayacak bi yapı olması. Yoksa maliyeti göze alabilirsen L3 bellek de eklenir, yeni tasarım gerekmesine rağmen, ilave edram/esram da eklenir. ARM için nasıl varolan pazar hedef kitle, bu hedef kitlenin dışına kimse çıkamıyor aynı durum APU'larda da var. ARM temelli soc üretip konsol yapmaya çalışıyorlar mesela dimi? Hangi birisi 3 ghz'i geçen frekansa sahip üretim teknolojiyle üretelim olayının peşine düşebilir / düşebiliyor? Ucuz pahalı mobil cihazlara göre çok kısıtlı bi pazar payı olacak çünkü dimi? Yada niye bi sgx 554 MP16 yeni çıkan Rouge için MP32 'i GPU yapılamıyor? Maliyeti var çünkü. Telefon için yapılan SOC'u alıp konsol üretmeye çalışmak risksiz çünkü. MP16/MP32 GPU üretmek tasarlamanın , bunun üretim maliyetinin altından kalkabileceğin bi pazar olması gerekir. Yada 16 çekirdekli bi ARM CPU ile deli gibi özgün tasarım yapayım diyebilmek için buna uygun hedef pazarın olması gerekir. Hedef pazarlar yavaş genişlediği için, temel teknoloji dışında bu yeni pazarlardan pay kapabilmek için yeni çiplerin çıkması çabuk olmuyor.

    Aynı durum APU için de geçerli. Server işlemcisi olarka kullanmak istediğin zman bunu, uygun bi pazar olduğunda kendini o pazara kabul ettirebildiğinde çift soketli / çok işlemcili versiyonlarını da çıkartırlar. Yada 8 çekirdekli 1024 SP içeren GPU'su olan versiyonunu. Önemli olan burda, bu ürünü kaça satabileceksin, olası rakiplerine ne kadar avantaj sağlayacak, alıcı bulabilecek misin gibi soruların yanıtları.

    Pahalı bi büyük çip yapmaktansa küçük çipten oluşan çoklu sistemlerin avantajlı olabileceği durumlar var(en basit analoji SLI / CF olur). Büyük ve üretimi tasarımı daha masraflı 8 çekirdekli bi APU yerine 2 soket 4 çekirdekli APU sistem avantajlı olabilir, ama belli yüklerde. 8 Çekirdekli tek bi işlemciye davrandığın kadar rahat davranamazsın. Gözetmen gereken çok nokta olur. Ama yapılıp verimli şekilde kullanılabilir. Burda önemli olan 300$ lık 8 çekirdekli bi işlemciyi satmaya çalıştığın pazara, 130$'lık 4 çekirdekli 2 soketli bi yapıyı nasıl sattırmaya çalışacağın. İşlem gücü ihtyacı talep olduktan sonra olabilir ancak bunlar. O zamana dek giriş seviyesi sistemler ana hedef alanı olacak. Server yükleri için de kullanmaya çalışacaklar. Mesela uygun kodlama ile 800$lık Xeonlara kafa tuttu diyelim belli işler için. Tercih edilebilir oldu HSA altyapısı vs. yüzünden. Ondan sonra daha farklı yollara dallanır işler. O zmana dek en temel en çekirdek pazarı nereyse oraya hedeflenip PR ile diğer alanlara göz kırpmaya çalışacaklar. APU13'de yanlız, sunumlar çok iyi , iyi hazırlanılmış.

    Özeti, çok soketli sistemleri masaüstüne indirecek kadar farklı gelişmeler olması lazım, buna yönelik talep oluşması lazım. 8 çekirdekli işlemci + harici işlemciyi yenebilecek, AMD'nin 8 çekirdekli sistemini genişletemeyecek, daha daha diye talep gelecek vs. gibi şeyler olması lazım çoklu işlemcili sistemleri masaüstünde görebilmek için tekrardan. ÜStüne ilave kodlama karmaşası falan gelecek ama varsayımı zaten 2x 4 çekirdekli dual sistemin 8 çekirdekli sistemi HSA sayesinde baya baya bi yenebilmesi şeklinde yaptık. İhtiyaç, talep olmadan, daha büyük çiplerde kar marjı sorun olmadan olmaz yani.

    Oyun açısından da, şu an zaten bi sürü işlemci mimarisine göre tek tek optimizasoyn yapılmıyor. AMD 'ye çok fazla üvey evlat muamelesi faln yapıldı. Anca yakın zmandaki oyunlarda dürte dürte cpu kullanımı AMD'de verimli olsun diye diye biraz düzelme var (o da her oyunda değil). çift soket olrsa hepten işin içinden çıkılmaz hal alır, genele bakılırsa. Yoksa dual soket için kodlama yapılmayacak iş değil. Daha fazla çalışman gerekir olur ama. Ama aynı zmanda olmaz (100 tane oyun seç, amd deki cpu davranışlarına bak, şimdiki amd de multi-thread davranışını daha fazla iyileştirmek için çok fazla çaba gösterilmezken niye yapsınlar dual soket olayında). Tekrarlarsam ihtiyaç olacak, zmanında Abit anakartta Dual-Celeron kullanmamız gibi makul fiyata şeyler olacak, büyük çiplerde kar marjı düşecek, dual sistemleri teşvik edecekler anca o zman(yani pek oluru yok).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit


    Teşekkürler, bir de hep opterondan bozma işlemciler oluyor fxler, acaba opterondaki çift işlemci desteğini apuya koysa ve iki apunun iki kat bellek kanalı ve iki kat çekirdeği olması oyun programcılarını zorlar mı? Tabi böyle bir laptop yanar ama masa üstünde f/p menzilini arttırmış olmaz mı?

    Dual soket sistemlere (veya SMP / Çoklu işlemciye göre) kod yazmak, multi-core / çok çekirdekli sistemlerde kod yazmaktan yazılan kodu optimize etmeye çalışmaktan çok daha zor. İşlemciye tek sokette daha fazla büyütemediğin için çoklu işlemcili sistemlere geçiyorsun zaten. Eğer becerebilsen tek sokette gidebildiğin kadar gitmek istersin. Kısmen tasarımda kolaylığa gitmek ve belli bi yere kadar soket dışında değil işlemciler arasında daha iyi bi iletişim istediğin zman MCM (multi chip module) yolundan gidersin IBM'in yaptığı gibi. 1 tane küçük taşıyıcı inteposer katman üstünde 4 tane işlemci olur (her bi işlemci de mesela 4 çekirdekli olur). İşlemciler arasında da özel bi bus yapısı olur. Bu sayede soket dışına çıkmadan birbiri ile belli bi tür bağlantısı olan 4 işlemcili SMP sistem kurmuş olrsn.

    Intel tarafına bakarsan, işlemcinin HT'sinin açık olup olmayacağı, threadlerin dağılımı, threadlerin kullanabileceği cache miktarları, threadlerin diğer işlemcideki bi threadin verisine ihtiyaç duyması / diğer işlemciye iletişim kurması vs. hepsi programcıya yük getiren şeyler. Ananda faln o tarz testler var dual Xeon'unun multi-threaded yük karşısında bi 3930'dan 3770'den faln geride kaldığı durumlar var.

    AMD için 16 çekirdekli olan Opteronlar aslında 2x 8çekirdek olan bi yapıdalar. bi tür iç bus yapısı ile birbirine bağlılar. Tamamen bağımsız 8 modül şekilde değiller. Buna bi tür paket içinde MCM gibi bakabilirsin. Bu da kodlama açısında bi miktar zorluk yaratıyor, bi de Numa altyapısı da var. Intel gibi HT belası ile uğraşmak zorunda kalmıyorsun, ama daha farklı sorunlar karşına çıkabiliyor.

    Bu devirden sonra masaüstünde SMP göremeyiz bana göre, geçmişte kaldı onlar. APU'ya ne lazım, 4 kanal bellek kontrolcü desteği koyarsın, ulaşabileceğin bellek bantgenişliği 2 katına çıkar. Bunun getirisi çok daha fazla olur çoklu işlemciyi kodlamaya çalışmaya göre. Ama sana alan olarak dezavantajı var bunun, varolan tasarımı yeni baştan yapman gerekir vs. vs.


    APU'nun şimdilik ****ığı segmentteki amacı çok pahalı olmayacak bi yapı olması. Yoksa maliyeti göze alabilirsen L3 bellek de eklenir, yeni tasarım gerekmesine rağmen, ilave edram/esram da eklenir. ARM için nasıl varolan pazar hedef kitle, bu hedef kitlenin dışına kimse çıkamıyor aynı durum APU'larda da var. ARM temelli soc üretip konsol yapmaya çalışıyorlar mesela dimi? Hangi birisi 3 ghz'i geçen frekansa sahip üretim teknolojiyle üretelim olayının peşine düşebilir / düşebiliyor? Ucuz pahalı mobil cihazlara göre çok kısıtlı bi pazar payı olacak çünkü dimi? Yada niye bi sgx 554 MP16 yeni çıkan Rouge için MP32 'i GPU yapılamıyor? Maliyeti var çünkü. Telefon için yapılan SOC'u alıp konsol üretmeye çalışmak risksiz çünkü. MP16/MP32 GPU üretmek tasarlamanın , bunun üretim maliyetinin altından kalkabileceğin bi pazar olması gerekir. Yada 16 çekirdekli bi ARM CPU ile deli gibi özgün tasarım yapayım diyebilmek için buna uygun hedef pazarın olması gerekir. Hedef pazarlar yavaş genişlediği için, temel teknoloji dışında bu yeni pazarlardan pay kapabilmek için yeni çiplerin çıkması çabuk olmuyor.

    Aynı durum APU için de geçerli. Server işlemcisi olarka kullanmak istediğin zman bunu, uygun bi pazar olduğunda kendini o pazara kabul ettirebildiğinde çift soketli / çok işlemcili versiyonlarını da çıkartırlar. Yada 8 çekirdekli 1024 SP içeren GPU'su olan versiyonunu. Önemli olan burda, bu ürünü kaça satabileceksin, olası rakiplerine ne kadar avantaj sağlayacak, alıcı bulabilecek misin gibi soruların yanıtları.

    Pahalı bi büyük çip yapmaktansa küçük çipten oluşan çoklu sistemlerin avantajlı olabileceği durumlar var(en basit analoji SLI / CF olur). Büyük ve üretimi tasarımı daha masraflı 8 çekirdekli bi APU yerine 2 soket 4 çekirdekli APU sistem avantajlı olabilir, ama belli yüklerde. 8 Çekirdekli tek bi işlemciye davrandığın kadar rahat davranamazsın. Gözetmen gereken çok nokta olur. Ama yapılıp verimli şekilde kullanılabilir. Burda önemli olan 300$ lık 8 çekirdekli bi işlemciyi satmaya çalıştığın pazara, 130$'lık 4 çekirdekli 2 soketli bi yapıyı nasıl sattırmaya çalışacağın. İşlem gücü ihtyacı talep olduktan sonra olabilir ancak bunlar. O zamana dek giriş seviyesi sistemler ana hedef alanı olacak. Server yükleri için de kullanmaya çalışacaklar. Mesela uygun kodlama ile 800$lık Xeonlara kafa tuttu diyelim belli işler için. Tercih edilebilir oldu HSA altyapısı vs. yüzünden. Ondan sonra daha farklı yollara dallanır işler. O zmana dek en temel en çekirdek pazarı nereyse oraya hedeflenip PR ile diğer alanlara göz kırpmaya çalışacaklar. APU13'de yanlız, sunumlar çok iyi , iyi hazırlanılmış.

    Özeti, çok soketli sistemleri masaüstüne indirecek kadar farklı gelişmeler olması lazım, buna yönelik talep oluşması lazım. 8 çekirdekli işlemci + harici işlemciyi yenebilecek, AMD'nin 8 çekirdekli sistemini genişletemeyecek, daha daha diye talep gelecek vs. gibi şeyler olması lazım çoklu işlemcili sistemleri masaüstünde görebilmek için tekrardan. ÜStüne ilave kodlama karmaşası falan gelecek ama varsayımı zaten 2x 4 çekirdekli dual sistemin 8 çekirdekli sistemi HSA sayesinde baya baya bi yenebilmesi şeklinde yaptık. İhtiyaç, talep olmadan, daha büyük çiplerde kar marjı sorun olmadan olmaz yani.

    Oyun açısından da, şu an zaten bi sürü işlemci mimarisine göre tek tek optimizasoyn yapılmıyor. AMD 'ye çok fazla üvey evlat muamelesi faln yapıldı. Anca yakın zmandaki oyunlarda dürte dürte cpu kullanımı AMD'de verimli olsun diye diye biraz düzelme var (o da her oyunda değil). çift soket olrsa hepten işin içinden çıkılmaz hal alır, genele bakılırsa. Yoksa dual soket için kodlama yapılmayacak iş değil. Daha fazla çalışman gerekir olur ama. Ama aynı zmanda olmaz (100 tane oyun seç, amd deki cpu davranışlarına bak, şimdiki amd de multi-thread davranışını daha fazla iyileştirmek için çok fazla çaba gösterilmezken niye yapsınlar dual soket olayında). Tekrarlarsam ihtiyaç olacak, zmanında Abit anakartta Dual-Celeron kullanmamız gibi makul fiyata şeyler olacak, büyük çiplerde kar marjı düşecek, dual sistemleri teşvik edecekler anca o zman(yani pek oluru yok).

    Çok güzel anlatıyorsun valla. Çok eskiden bir anakartım vardı 2 adet işlemci yuvası vardı ama abit mi hatırlamıyorum. Biri yatay biri dikey takılabilen türden. Demek yapsam olacaktı 2 celeron :D




  •  (AMD A10-7800K + mantle + ddr4 ram) == (sinerji) mi?


     (AMD A10-7800K + mantle + ddr4 ram) == (sinerji) mi?


     (AMD A10-7800K + mantle + ddr4 ram) == (sinerji) mi?


     (AMD A10-7800K + mantle + ddr4 ram) == (sinerji) mi?


     (AMD A10-7800K + mantle + ddr4 ram) == (sinerji) mi?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F.@.T.İ.H -- 12 Kasım 2013; 17:13:52 >




  • ddr4 resmi olarak jedec standart aciklama olaylari 2015'te ve ilk skylake carizio islemcilerinde kullanilacak.ddr4 bir ay sonra server islemciler icin hayata gececek.arada fark yani o yuzden hayallere kapilmayin.
  • Tugrul_512bit kullanıcısına yanıt
    onun biri socket diğeri slot rubisco'nun bahsettiği abit bp6 çift soket taşıyan abit bp6 anakart idi.





  • @orgasmico Dikey takılan athlon ya da celeron yok muydu? Demekki agp/pci yuvasıydı.
  • slot tu dikey takılanlar.:) mesela pentium 2 ler gibi.
  • Yeni celeron + pentium 2 nin birlikte çalışması mümkün değildir herhalde, seçenek olsun diye slot+soket koymuş olmaları da ilginç. Sanırım uyumluluk sıkıntıları daha çok idi o zamanlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Yeni celeron + pentium 2 nin birlikte çalışması mümkün değildir herhalde, seçenek olsun diye slot+soket koymuş olmaları da ilginç. Sanırım uyumluluk sıkıntıları daha çok idi o zamanlar.

    o zamanlar iş çok karışıktı. Aslında olay şöyle oldu pentium 2 lerde cache bellek işlemcinin içine konamazdı, maliyeti coşkundu, bi devre kartında yana koymak istediler. slot tipi böyle ortaya çıktı. pentium3 katmai de böyle üretildi. tabi 0.25 micron ile 128 kb l2 cache soket formunda die'a entegre edilebiliyordu. Celeron mendocino a serisi böyle ortaya çıkmıştı. Full speed l2 cache ile pentium2 yi geçebiliyordu. (yarı hızda idi l2 cache pentium2 lerde ve katmai p3 lerde) sonrasında 0.18 microna geçilince p3 ler full speed l2 cache ile tekrar soket formuna döndü. İşte o zamanki anakartlar bu yüzden hem slot hem socket çalıştırcak şekilde yapıldılar.

    Daha da ilginci intel'in pentium 3 leri bir zamanda destekleyecek cipset üretmeyişiydi. pentium 3 ile çalışması istenen i820 çipseti vardı. Bu çipset aslında rambus destekliydi. Rambus ta çok pahalı olunca intel mth diye bir yonga yaptı. i820 bu sayede sd-ram çalıştırabildi. Fakat bu mth denen yonga dip gürültüsünden çok etkilenirdi. Anakartlar stbail değildi ve toplatıldı. P3 işlemciler özellikle eb modelleri için bir süre intel üretimi çipset yoktu.Bx ile oc yapılıp 133 fsb çalıştırılabiliyordu ama tam destek değildi bu. Tam destek verebilen çipsetler via apollo pro 133 idi. Hatta çok ilginç bi şekilde ddr-ram çalıştıran p3 cipseti via apollo pro 266 vardı. Sonrasında i815 geldi daha sonra da intel p4 e geçti.

    Bahesttiğimiz anakart ise süperdi. intel celeron'u kimse dual kullanmaz diye desteği kapatmamıştı. Bu sayede 2 celeron (soket) işlemci takılıp kullanılabiliyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orgasmico -- 12 Kasım 2013; 23:46:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgasmico

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Yeni celeron + pentium 2 nin birlikte çalışması mümkün değildir herhalde, seçenek olsun diye slot+soket koymuş olmaları da ilginç. Sanırım uyumluluk sıkıntıları daha çok idi o zamanlar.

    o zamanlar iş çok karışıktı. Aslında olay şöyle oldu pentium 2 lerde cache bellek işlemcinin içine konamazdı, maliyeti coşkundu, bi devre kartında yana koymak istediler. slot tipi böyle ortaya çıktı. pentium3 katmai de böyle üretildi. tabi 0.25 micron ile 128 kb l2 cache soket formunda die'a entegre edilebiliyordu. Celeron mendocino a serisi böyle ortaya çıkmıştı. Full speed l2 cache ile pentium2 yi geçebiliyordu. (yarı hızda idi l2 cache pentium2 lerde ve katmai p3 lerde) sonrasında 0.18 microna geçilince p3 ler full speed l2 cache ile tekrar soket formuna döndü. İşte o zamanki anakartlar bu yüzden hem slot hem socket çalıştırcak şekilde yapıldılar.

    Daha da ilginci intel'in pentium 3 leri bir zamanda destekleyecek cipset üretmeyişiydi. pentium 3 ile çalışması istenen i820 çipseti vardı. Bu çipset aslında rambus destekliydi. Rambus ta çok pahalı olunca intel mth diye bir yonga yaptı. i820 bu sayede sd-ram çalıştırabildi. Fakat bu mth denen yonga dip gürültüsünden çok etkilenirdi. Anakartlar stbail değildi ve toplatıldı. P3 işlemciler özellikle eb modelleri için bir süre intel üretimi çipset yoktu.Bx ile oc yapılıp 133 fsb çalıştırılabiliyordu ama tam destek değildi bu. Tam destek verebilen çipsetler via apollo pro 133 idi. Hatta çok ilginç bi şekilde ddr-ram çalıştıran p3 cipseti via apollo pro 266 vardı. Sonrasında i815 geldi daha sonra da intel p4 e geçti.

    Bahesttiğimiz anakart ise süperdi. intel celeron'u kimse dual kullanmaz diye desteği kapatmamıştı. Bu sayede 2 celeron (soket) işlemci takılıp kullanılabiliyordu

    Teşekkürler. Gayet aydınlatıcı oldu.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.