Şimdi Ara

Alman arabalarından şanzımanı düzgün olan yok mu??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
0
Favori
3.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba umarım iyisinizdir.

    2012 auris dizel manuel ve 2012 hilux manuel kullanıcısıyım iki aracıda yıllık en az 15k km kullanıyoruz.önümüzdeki aylarda aurisi değiştirmeyi düşünüyorum.

    Kuzenim 100.000 km de 2013 seat toledo manuel araba kullanıyor aurise göre (100k kmde aurisde) cok daha keyifli ve saglam hisli bir araç.
    Aurisde çok fazla trim sesleri gelmeye başladı,yolun tüm sesini içeri alıyor,alt taraftan gelen tüm tıngırtıları pedalda hissettiriyor..araba aşırı sallanıyor..toledo da ise bunları gözlemlemedim.

    uzun lafın kısası bu şartlara uyan 130-150 k civarlarında dizel ya da benzinli -otomatik (tam otomatik-cvt-zf tarzı sorunsuz olmalı.) bir araba bakıyorum.
    *jetta vs arabaların dsg dısında şanzımana sahip olanları yok mu?
    *genelde bayan kullanacagı icin yüksek km bir araba istemiyoruz,100k km yi gecince illa klima bakımı-sıvı bakımı vs seyler cok ugrastıyor ustamız yok.
    *servis bakımlı kullanmayı tercih ettigimiz icin servis fiyatları uygun olmalı.(tr de ne kadar mümkünse tabi..)

    *vw grubunu dsg ve dogustan dolayı her ne kadar sevmesemde arabalarının saglam montajlı olması pedaldan ayagını cekince gitmemesi vs rahatlıgından dolayı begeniyorum.







  • *2015-2016 blue hdi+eat 6 508 düsündüm ama adblue tankı ve montaj sıkıntıları handikapı var.

    *cvt toyota corolla içini çok beğenmedim

    *eski kasa 2016-2017 civarlarında corollaları beğeniyorum ama hiç kullanmadım dizellerinin şanzımanları m/m mu cvt mi bilmiyorum.

    *308-c4 cekingen yaklasıyorum..

    renoyu edc den- vw yi dsg de eledim.
  • BMW ZF şanzımanlarla oldukça iyi götürüyor, motorla uyumları da gayet güzel olduğundan oldukça verimli çalışıyor.
  • 250 nm tork dan fazla olan araçlarında bildiğim kadarıyla düzgün bir dsg kullanıyor vag gurubu ama aklıma size uygun o bütçeye bir araç aklıma gelmedi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • atkosturanadam kullanıcısına yanıt
    vw grubundan çok soğudum bari audi veya skoda da farklı şanzıman olsa keşke... v6 amaroka ne güzel zf koymuşlar,halt edip dsg koyuyorlar bu arabalara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bitter

    BMW ZF şanzımanlarla oldukça iyi götürüyor, motorla uyumları da gayet güzel olduğundan oldukça verimli çalışıyor.
    zf-aisin-cvt japonlar hepsi hoşuma gidiyor.
  • Hocam oyle bir yazmissin ki sanki VW den baska Alman arabasi yok.

    Bmw var en basiti ZF sanzimanli.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2 yıldır 1,4 Tsi 150hp jetta dsg kullanıyorum,
    Şu an 110.000 km oldu,
    Aldığımda 70.000 km ve garantisizdi,
    Hiç yetkili servise gitmedim,
    Kullanmadan dsgden soğuyanların aksine kullandıkça daha çok seviyorum aracımı.
    Her açıdan bana ve aileme uygun bir otomobil,
    Dsg arızaları artık dışarda makul fiyatlara tamir ediliyor.

    Çok keyifli çooooook,
    Ama foruma göre dsg saatli bombadır siz sakın almayın tabi... Bir tane bozulmayan dsg vardı onu da ben aldım geri kalan hepsi bozuluyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bluehdi 508 için söyleyeyim (kendi aracım 3008 bluehdi, eat6, 2015 model) adblue sorununu yaşama ihtimaliniz çok yüksek. Eğer aracı servis bakımlı alırsanız servisle kuracağınız iletişime (yetersiz kaldığında genel merkeze ve sosyal medya gruplarına da bastırarak) göre ücretsiz yaptıran oldukça fazla, ben aracı ikinci el aldıktan kısa süre sonra başıma geldi, 1460 liraya hallettim. İlk sahibi olsa tahminim servis daha çok bastıracaktı ve bedava hallolacaktı. Adblue dışında kronik şikayet görmedim, adblue için de yeni takılan depo ile sıkıntı yaşayan pek yok.

    Her aracın hem yüksek riskli sorunları hem de şans eseri çıkacak nadir sorunları var fakat potansiyel 10000 ve tekrarlayabilen dsg arızasının yanında potansiyel 1000-2000 liralık ve pek tekrarlamayan adblue sorunu makul geldi bana. Araç servis bakımlı değilse adblue arızası 5000 lira maliyet çıkarıyor bu arada yetkili serviste.

    Almanlarda yeni modeller için opelin 1.6 136HP versiyonlarında şanzıman sorunu yok fakat benzinli gibi yakıyor. Son gelenlerde peugeotun eat şanzımanı da sorunsuz ama adblue devreye giriyor.

    Fordun da şanzıman tam otomatik oldu ancak fiyatları çok yükseldi, binek ford neredeyse satılmıyor son dönemde.




  • Opel grubu tork konvertörlu şanzıman kullanıyor. Dsg ye göre daha sıkıntısız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corolla dizel demişsiniz, o da babamın araç. Geçişleri hissettiriyor her tek kavrama gibi, bana göre sorun değil fakat bazıları çok sorun ediyor. Dik yokuşlarda kararsızlığı var, ben manuele alıyorum, almayınca da bir kaç defa yükseltip düşürüyor. 1-2-3 geçişlerinde de geçiş anında hafif gazı bırakınca sarsıntı sorunu yok. Hem bakım hem arıza halinde onarım maliyeti dsgnin çok altında, kronik sorunu yok. Geçişi biraz daha konforlu diye dsg alıp korkarak gezmekten mantıklı geldi alırken.
  • 508 motor ve şanzımanı için yazdıklarım 308 ve c4 için de geçerli. Yalnız adblue sorununda citroen servisleri peugeot kadar destek sağlamıyor.
  • DSG değil DQ200 sorunlu bir şanzıman. Mercedes veya BMW önden çekerlerde DCT, arkadan çekerlerde tam otomatik kullanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel 1.5 tdci focus size uyabilir hiluxun yanında keyif verir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • VW grubunda DSG denilen çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar var.

    Ben bu konuda çok araştırma yapmış biri olarak Peugeot 2008 1.5 BlueHDI EAT6 tork konvertörlü tam otomatik vites araç aldım ve çok memnunum.

    Size tavsiyem DSG, DCT, PowerShift denilen çift kavramalı şanzımanlardan uzak durun. Özellikle bir hanımefendi kullanacaksa iki kez uzak durun.

    Renault-Nissan grubunda da dizel araçlarda CVT şanzıman kullanan modellerden de uzak durun.

    Tork konvertörlü tam otomatik vites ya da benzin-CVT tercih ediniz.

    Yeni Renault Clio da 1.0 turbo benzinli modelde CVT şanzıman sunuldu. Babama aldık. Araç çok güzel ve eski Clio ile kıyasla çağ atlamış. Dizel olsa CVT tercih etmezdik ama benzinli olduğu için tercih ettik. Memnunuz.

    Opel Peugeot tarafından alınınca yeni Corsa'ya PSA tarafından geliştirilen tam otomatik vites koydu. Ona da bakabilirsiniz.

    Tiguan'ı bende eşimde çok beğeniyorduk ama sırf DSG yüzünden Peugeot aldık. Şikayetçi de değiliz. Sunduğu donanım olarak da VW nin üzerinde zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 4 Haziran 2020; 9:17:14 >




  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Dışarda ne kadar masraf?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel.

    Dizel Astra ZF, Benzinli Astra CVT,
    Corsa,insignia, Crossland X, Grandland X ve Combo modelleri ise Aisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-72FDED527

    vw grubundan çok soğudum bari audi veya skoda da farklı şanzıman olsa keşke... v6 amaroka ne güzel zf koymuşlar,halt edip dsg koyuyorlar bu arabalara.
    VW grubu dediğiniz, VW, Audi, Seat, Skoda gibi markaların tamamını kapsıyor zaten ve istisnalar hariç hepsi DSG kullanıyor. Ama diğer Alman markalarına bakmak lazım, BMW mesela ZF ile iyi diyorlar, Mercerdesten de çok şikayet okumuyoruz, belki alamadığımızdandır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 4 Haziran 2020; 10:3:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    2 yıldır 1,4 Tsi 150hp jetta dsg kullanıyorum,
    Şu an 110.000 km oldu,
    Aldığımda 70.000 km ve garantisizdi,
    Hiç yetkili servise gitmedim,
    Kullanmadan dsgden soğuyanların aksine kullandıkça daha çok seviyorum aracımı.
    Her açıdan bana ve aileme uygun bir otomobil,
    Dsg arızaları artık dışarda makul fiyatlara tamir ediliyor.

    Çok keyifli çooooook,
    Ama foruma göre dsg saatli bombadır siz sakın almayın tabi... Bir tane bozulmayan dsg vardı onu da ben aldım geri kalan hepsi bozuluyor...
    Çok keyifli çooooook


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arızası tamam ama keyif yönünden çok iyi kabul etmek gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.