Şimdi Ara

Alfa Romeo 159 alırken dikkat edilmesi gerekenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
6.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    55.000 bütçeyle otomatik vites Alfa Romeo 159 1.9 JTDm almayı düşünüyorum.
    159 alırken dikkat edilmesi gereken en önemli şeyler nelerdir?
    Araçlar genelde 180-220.000 km bandında, olası masrafları nelerdir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 245bin km'de 2011 159 1.9 JTDM otomatik sahibiyim. 159 dizellerin düşük kilometreli olanı pek kalmadı, çok nadir denk gelen araçlar var onlar da 100bin TL üzeri fiyatlarda. Araç en son 2011de üretildi, en az 8 yaşında olan bir araç için de 200bin km ilanlar görmek gayet normal.

    159 alacaksanız JTS benzinlisi çok yakar ve LPG uyumsuzdur, MPI 1.8 benzinlisi LPG uyumludur ama gücü biraz daha düşüktür. 1.9 JTDM en ideal olanı, parça sıkıntısı hiç yok motorla ilgili özellikle. Manuel olanları genelde tercih edilmiyor çünkü balata değişim masrafı yüksek, volanla beraber değişiyor.

    Otomatik olan şanzıman Aisin AW40 veya diğer adıyla TF80SC. 6 ileri tork konvertörlü tam otomatik şanzıman var üzerinde. Eğer düzgün kullanıldıysa çok uzun ömürlü ve sorun çıkarmayacak bir şanzımanı var.

    Alacağınız araçta klasik türk mantığıyla kaporta boya baktırıp geçerseniz yiyebileceğiniz en büyük kazıklardan birini yiyebilirsiniz. Alfa 159 alsatçı arabası değildir, arabayı yatırım aracı olarak gören birisine gitmez. Alacaksanız aracı gerçekten sevdiğiniz için, keyif alarak bineceğiniz için alın, olası masrafları için de bütçe ayırın.

    Aracı alırken baktırmanız gereken en önemli yerler motor, turbo, enjektör, egr-dpf, akslar, ön salıncaklar, motor kulakları ve en önemlisi şanzıman gibi masraf açabilecek şeyler olmalı.

    Mümkün mertebe elden ele gezmemiş, bakımları aksatılmadan yapılmış ve fazla ellenmemiş bir araç bulmanız faydanıza olur. Aracı alırken bakım geçmişini isteyin, ne zaman neler değişmiş öğrenin, ağır bakımları yapılmış bir araç olursa iyi olur.

    Bütçeniz uygunsa, 2009 üzeri modelleri tercih edin, 2009 sonrasında teknik makyaj gördü, arka koltuk diz mesafesi artırıldı, araç biraz hafifletildi, gösterge paneli daha şık oldu, çift pistonlu Brembo ön kaliperler ve Q2 elektronik diferansiyel geldi.

    Eğer küçük bir şehirde yaşıyorsanız çok büyük ihtimalle Alfa Romeo ustası bulamayacaksınız, bulsanız da ne kadar tecrübeli olur bilemem. Bilindik ve işini iyi yapan ustalar Ankara-İstanbul-İzmir gibi büyük şehirlerde var. Aracı alırken ekspertize falan boş yere sokmayın, iyi bir Alfa ustasına gösterin. Zaten aracın potansiyel masraf kalemlerini bildiklerinden elleriyle koymuş gibi buluyorlar sıkıntıları ve varsa masrafları da size tek tek söylerler.

    Aracın kendi gördüğüm olumsuz taraflarını yazayım. Bunlar ille başınıza gelecek değil ama akla gelen potansiyel sorunlar veya olumsuzluklar işte.

    -1600kg civarı ağırlığı ve tork konvertörlü şanzımanı nedeniyle şehir içi yakıt tüketimi yüksek. İstanbul şehir içi uzun vade ortalamam 10lt civarında. Çok yoğun dur kalklı trafiklerde 15lt bile görürsünüz. Uzun yolda ise gayet ekonomiktir, 120-130km/sa gibi hıza CC ile sabitleyerek 800km gittiğim yolu 5.5lt ortalama ile bitiriyorum.

    -Yine aracın ağır olması ve tasarımı sebebiyle ön takımları hassastır. Paldır küldür çukura kasise girmemek gerekir, zaten sert bir süspansiyonu var. İtalyanlar bu aracı tasarlarken bizim yolsuz belediyelerin yaptığı 3 ay ömürlü yolları hesaba katmamışlar. Düzgün asfalt arabasıdır 159lar. Bozuk yolda trim sesi yapabilir.

    -Kapı gergileri zamanla gacırtı yapabilir, değiştirmek veya yağlamak gerekebilir. Ama kapı sesi toktur. :)

    -Kullanım geçmişine ve kilometreye bağlı olarak EGR ve DPF ile sorun yaşayanlar mevcut. Ben DPF ile ilgili hiç sorun yaşamadım ama arada EGR arızası veriyor. EGR valfinin sökülüp temizlenmesi gerekecek, işe yaramazsa değiştirmek veya EGR iptali yapmak gerekecek.

    -Yaşından ötürü far merceği arkasındaki reflektör soyulma yapabiliyor, bu da aydınlatma performansını zayıflatıyor. Özellikle halojen ampul kullanılan paketlerde bu tip reflektör kararması olursa aydınlatması yetersiz kalıyor. Bi-Xenon modellerde reflektör kararsa da çok sıkıntı çıkarmaz diye tahmin ediyorum.

    Biraz da olumlu yönlerinden bahsedeyim.

    -Her ne kadar kasasına biraz az gelse de gayet atik ve dizel olmasına rağmen performanslı bir motoru var, 150Hp 320Nm, DPF ve EGR iptaline gerek kalmadan soft yazılımla 180Hp elde edilebiliyor, ileriki aşamada yapmayı düşünüyorum. 1.9 JTDM motoru, en eski kasa 1.9 JTD doblolarda kullanılan motor gövdesine sahip ancak üst kapak farklı, doblolarda SOHC 8V iken, Alfa DOHC 16V yapmış ve farklı bir Turbo ile gücü artırmış. Çok uzun ömürlü bir motoru var, kullanıcı hatası olmadığı sürece 400-500 bin km'yi rektefiyesiz devireceği söyleniyor ustalar tarafından.

    -Işıklarda D konumunda beklerken arka planda kendiliğinden boşa alarak yakıt tüketimini ve titreşimi azaltıp, şanzıman yağının da gereksiz ısınmasını engelliyor. + - manuel modu ise triptronic gibi çalışıyor, hız-devir ilişkisi müsaitse vitesi doğrudan kontrol edebiliyorsunuz, manuel gibi istediğiniz zaman artırıp azaltmanıza izin veriyor, eğer uygunsuz vites isterseniz sesli uyarı veriyor.

    -Üretildiği dönemde sınıfının en iyi yol tutuşuna sahipti. Bence hala geçerli bu liderlik. Günümüz D sınıfı sedan rakiplerini üzecek derecede bir yol tutuşu var, kendim uzun süre Passat ve Talisman kullandım, kesinlike 159 bu araçlardan çok daha iyi yol tutuşuna sahip, tartışmasız bir şekilde hem de. BMW 520'nin kafadan kaydığı yerde 159 yere vantuz gibi yapışıyor bizzat tecrübe ettim.

    -Yol tutuşu, oturma pozisyonu ve aracın sürücüye geri dönüşlerinin net olması sebebiyle zevkli bir kullanımı var, spor sedan olarak nitelendirilebilir. Hidrolik direksiyon mevcut, hafif sert bir direksiyonu var ama yormuyor. Ayrıca direksiyon tur sayısı az, keskin hamleler çok rahatlıkla yapılabiliyor.

    -2009 sonrası teknik makyajıyla gelen Brembo çift piston frenler ve elektronik diferansiyel kilidi. Patinaja düşen tekerleğe fren uygulayarak tutuşu artırmayı amaçlıyor, özellikle karda yağmurda kullanan insanlar bu özellikten memnun idi, benim pek tecrübem olmadı bu konuda.

    -Tam bağımsız süspansiyon mevcut, 60/40 ağırlık dağılımı, önlerde F1 geometrisinde üçgen üst salıncaklar var. Kasten uğraşmadığınız sürece ESP ışığını görmeniz imkansız.

    -Sürücü odaklı özgün konsol, orta gövdeye konumlandırılmış yakıt-soğutma sıvısı sıcaklığı ve turbo basınç göstergesi güzel bir hava katıyor, ayrıca direksiyon ve gösterge paneli de çok hoş, özellikle 2009 sonrası teknik makyajıyla gösterge paneli yenilendi daha güzel oldu.

    -ENCAP 5 yıldız, dolu modellerinde sürücü + sürücü diz + yolcu + sağ ve sol perde ve yan hava yastıkları olmak üzere 7 hava yastığı mevcut.
    Aracın 1550-1600kg civarında olmasının bir sebebi var, şasisi oldukça sağlam.

    -13 yıl önce üretilmesine rağmen hala modern araçlara taş çıkaracak tasarımı aklıma gelenler..

    Sormak istediğiniz birşey varsa bildiğim kadarıyla cevaplamak isterim. İstanbul'da yaşıyorsanız tanışıp aracı anlatabilirim, hatta ustama da götürebilirim bilgi alırsınız.



  • Aracın tasarım ve bakışlarından çok kimse etkilenecektir buna dikkat edin :)) temiz olsun bakımlı olsun yeter

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor,fiatin urettigi 1.9 mjet motor.bir cok farkli markada kullanilmis.duzgun bakim yapildiysa,kolay kolay sikinti cikaracagini sanmam.genelde herkesin gönlunde yatan,ama kolay kolay kimsenin almaya cesaret edemedigi bir arac.alirsaniz detayli bir inceleme bekleriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu 159'ların SW kasaları özellikle çok canımı yakıyor. Bakımlı ama özellikle Alfa servislerinin ya da Alfa üzerine uzmanlaşmış ustalardan bakım görmüş araçları tercih etmeye dikkat edin. Bir de ne olur ne olmaz diye bir miktar paranız olsun, yaş ve kmye göre bazı parçalar ömrünü doldurmuş veya doldurmuş olmak üzere olabilir. Bir de kozmetik açıdan da düzgün bir araç bulmaya dikkat edin. İşiniz çok zor, hele ki nispeten küçük bir şehirdeyseniz.
  • Dikkat edilmesi gerekenler almamak


    O bütçeyle alınacak 159 kötü anılar bırakır.Otoparkın 159 videosunu izleyin
  • 245bin km'de 2011 159 1.9 JTDM otomatik sahibiyim. 159 dizellerin düşük kilometreli olanı pek kalmadı, çok nadir denk gelen araçlar var onlar da 100bin TL üzeri fiyatlarda. Araç en son 2011de üretildi, en az 8 yaşında olan bir araç için de 200bin km ilanlar görmek gayet normal.

    159 alacaksanız JTS benzinlisi çok yakar ve LPG uyumsuzdur, MPI 1.8 benzinlisi LPG uyumludur ama gücü biraz daha düşüktür. 1.9 JTDM en ideal olanı, parça sıkıntısı hiç yok motorla ilgili özellikle. Manuel olanları genelde tercih edilmiyor çünkü balata değişim masrafı yüksek, volanla beraber değişiyor.

    Otomatik olan şanzıman Aisin AW40 veya diğer adıyla TF80SC. 6 ileri tork konvertörlü tam otomatik şanzıman var üzerinde. Eğer düzgün kullanıldıysa çok uzun ömürlü ve sorun çıkarmayacak bir şanzımanı var.

    Alacağınız araçta klasik türk mantığıyla kaporta boya baktırıp geçerseniz yiyebileceğiniz en büyük kazıklardan birini yiyebilirsiniz. Alfa 159 alsatçı arabası değildir, arabayı yatırım aracı olarak gören birisine gitmez. Alacaksanız aracı gerçekten sevdiğiniz için, keyif alarak bineceğiniz için alın, olası masrafları için de bütçe ayırın.

    Aracı alırken baktırmanız gereken en önemli yerler motor, turbo, enjektör, egr-dpf, akslar, ön salıncaklar, motor kulakları ve en önemlisi şanzıman gibi masraf açabilecek şeyler olmalı.

    Mümkün mertebe elden ele gezmemiş, bakımları aksatılmadan yapılmış ve fazla ellenmemiş bir araç bulmanız faydanıza olur. Aracı alırken bakım geçmişini isteyin, ne zaman neler değişmiş öğrenin, ağır bakımları yapılmış bir araç olursa iyi olur.

    Bütçeniz uygunsa, 2009 üzeri modelleri tercih edin, 2009 sonrasında teknik makyaj gördü, arka koltuk diz mesafesi artırıldı, araç biraz hafifletildi, gösterge paneli daha şık oldu, çift pistonlu Brembo ön kaliperler ve Q2 elektronik diferansiyel geldi.

    Eğer küçük bir şehirde yaşıyorsanız çok büyük ihtimalle Alfa Romeo ustası bulamayacaksınız, bulsanız da ne kadar tecrübeli olur bilemem. Bilindik ve işini iyi yapan ustalar Ankara-İstanbul-İzmir gibi büyük şehirlerde var. Aracı alırken ekspertize falan boş yere sokmayın, iyi bir Alfa ustasına gösterin. Zaten aracın potansiyel masraf kalemlerini bildiklerinden elleriyle koymuş gibi buluyorlar sıkıntıları ve varsa masrafları da size tek tek söylerler.

    Aracın kendi gördüğüm olumsuz taraflarını yazayım. Bunlar ille başınıza gelecek değil ama akla gelen potansiyel sorunlar veya olumsuzluklar işte.

    -1600kg civarı ağırlığı ve tork konvertörlü şanzımanı nedeniyle şehir içi yakıt tüketimi yüksek. İstanbul şehir içi uzun vade ortalamam 10lt civarında. Çok yoğun dur kalklı trafiklerde 15lt bile görürsünüz. Uzun yolda ise gayet ekonomiktir, 120-130km/sa gibi hıza CC ile sabitleyerek 800km gittiğim yolu 5.5lt ortalama ile bitiriyorum.

    -Yine aracın ağır olması ve tasarımı sebebiyle ön takımları hassastır. Paldır küldür çukura kasise girmemek gerekir, zaten sert bir süspansiyonu var. İtalyanlar bu aracı tasarlarken bizim yolsuz belediyelerin yaptığı 3 ay ömürlü yolları hesaba katmamışlar. Düzgün asfalt arabasıdır 159lar. Bozuk yolda trim sesi yapabilir.

    -Kapı gergileri zamanla gacırtı yapabilir, değiştirmek veya yağlamak gerekebilir. Ama kapı sesi toktur. :)

    -Kullanım geçmişine ve kilometreye bağlı olarak EGR ve DPF ile sorun yaşayanlar mevcut. Ben DPF ile ilgili hiç sorun yaşamadım ama arada EGR arızası veriyor. EGR valfinin sökülüp temizlenmesi gerekecek, işe yaramazsa değiştirmek veya EGR iptali yapmak gerekecek.

    -Yaşından ötürü far merceği arkasındaki reflektör soyulma yapabiliyor, bu da aydınlatma performansını zayıflatıyor. Özellikle halojen ampul kullanılan paketlerde bu tip reflektör kararması olursa aydınlatması yetersiz kalıyor. Bi-Xenon modellerde reflektör kararsa da çok sıkıntı çıkarmaz diye tahmin ediyorum.

    Biraz da olumlu yönlerinden bahsedeyim.

    -Her ne kadar kasasına biraz az gelse de gayet atik ve dizel olmasına rağmen performanslı bir motoru var, 150Hp 320Nm, DPF ve EGR iptaline gerek kalmadan soft yazılımla 180Hp elde edilebiliyor, ileriki aşamada yapmayı düşünüyorum. 1.9 JTDM motoru, en eski kasa 1.9 JTD doblolarda kullanılan motor gövdesine sahip ancak üst kapak farklı, doblolarda SOHC 8V iken, Alfa DOHC 16V yapmış ve farklı bir Turbo ile gücü artırmış. Çok uzun ömürlü bir motoru var, kullanıcı hatası olmadığı sürece 400-500 bin km'yi rektefiyesiz devireceği söyleniyor ustalar tarafından.

    -Işıklarda D konumunda beklerken arka planda kendiliğinden boşa alarak yakıt tüketimini ve titreşimi azaltıp, şanzıman yağının da gereksiz ısınmasını engelliyor. + - manuel modu ise triptronic gibi çalışıyor, hız-devir ilişkisi müsaitse vitesi doğrudan kontrol edebiliyorsunuz, manuel gibi istediğiniz zaman artırıp azaltmanıza izin veriyor, eğer uygunsuz vites isterseniz sesli uyarı veriyor.

    -Üretildiği dönemde sınıfının en iyi yol tutuşuna sahipti. Bence hala geçerli bu liderlik. Günümüz D sınıfı sedan rakiplerini üzecek derecede bir yol tutuşu var, kendim uzun süre Passat ve Talisman kullandım, kesinlike 159 bu araçlardan çok daha iyi yol tutuşuna sahip, tartışmasız bir şekilde hem de. BMW 520'nin kafadan kaydığı yerde 159 yere vantuz gibi yapışıyor bizzat tecrübe ettim.

    -Yol tutuşu, oturma pozisyonu ve aracın sürücüye geri dönüşlerinin net olması sebebiyle zevkli bir kullanımı var, spor sedan olarak nitelendirilebilir. Hidrolik direksiyon mevcut, hafif sert bir direksiyonu var ama yormuyor. Ayrıca direksiyon tur sayısı az, keskin hamleler çok rahatlıkla yapılabiliyor.

    -2009 sonrası teknik makyajıyla gelen Brembo çift piston frenler ve elektronik diferansiyel kilidi. Patinaja düşen tekerleğe fren uygulayarak tutuşu artırmayı amaçlıyor, özellikle karda yağmurda kullanan insanlar bu özellikten memnun idi, benim pek tecrübem olmadı bu konuda.

    -Tam bağımsız süspansiyon mevcut, 60/40 ağırlık dağılımı, önlerde F1 geometrisinde üçgen üst salıncaklar var. Kasten uğraşmadığınız sürece ESP ışığını görmeniz imkansız.

    -Sürücü odaklı özgün konsol, orta gövdeye konumlandırılmış yakıt-soğutma sıvısı sıcaklığı ve turbo basınç göstergesi güzel bir hava katıyor, ayrıca direksiyon ve gösterge paneli de çok hoş, özellikle 2009 sonrası teknik makyajıyla gösterge paneli yenilendi daha güzel oldu.

    -ENCAP 5 yıldız, dolu modellerinde sürücü + sürücü diz + yolcu + sağ ve sol perde ve yan hava yastıkları olmak üzere 7 hava yastığı mevcut.
    Aracın 1550-1600kg civarında olmasının bir sebebi var, şasisi oldukça sağlam.

    -13 yıl önce üretilmesine rağmen hala modern araçlara taş çıkaracak tasarımı aklıma gelenler..

    Sormak istediğiniz birşey varsa bildiğim kadarıyla cevaplamak isterim. İstanbul'da yaşıyorsanız tanışıp aracı anlatabilirim, hatta ustama da götürebilirim bilgi alırsınız.

    Alfa Romeo 159 alırken dikkat edilmesi gerekenler

    Alfa Romeo 159 alırken dikkat edilmesi gerekenler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 21 Nisan 2019; 17:12:53 >
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Böyle yazılar artık kalmadı, bilgilendirici ve doyurucu olmuş.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Arabayı satarsam kesinlikle geçeceğim araçlardan biri 159, ama 3.2 JTS geçerim bu saatten sonra.
  • Diablo kardeşimin anlatımından sonra birden Alfa Romeo alasım geldi valla...

    Neyse ki çok yakın bir dostumda aynı araçtan var,arada sırada binip kendimi tatmin ediyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lana-Del-Rey

    Arabayı satarsam kesinlikle geçeceğim araçlardan biri 159, ama 3.2 JTS geçerim bu saatten sonra.
    3.2 JTS olanı V6 motor, çok zevkli bir atmosferik ama aynı zamanda otomatikleri yok ve bildiğim kadarıyla yüksek modelli olanları da yok Türkiyede 3.2 olanların. Ayrıca 3.2'ler sürekli 4 çeker, ve çok daha ağır. Benzini nasıl içeceğini tahmin bile edemiyorum.

    Onun yerine Ti paket 1.75TBi daha mantıklı bir seçim olur bence. 200+ hp gücü var, güncel bir motor olduğu için piyasada nadir olarak bulunsa da yüksek modelli ve düşük kilometreli oluyorlar genellikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    3.2 JTS olanı V6 motor, çok zevkli bir atmosferik ama aynı zamanda otomatikleri yok ve bildiğim kadarıyla yüksek modelli olanları da yok Türkiyede 3.2 olanların. Ayrıca 3.2'ler sürekli 4 çeker, ve çok daha ağır. Benzini nasıl içeceğini tahmin bile edemiyorum.

    Onun yerine Ti paket 1.75TBi daha mantıklı bir seçim olur bence. 200+ hp gücü var, güncel bir motor olduğu için piyasada nadir olarak bulunsa da yüksek modelli ve düşük kilometreli oluyorlar genellikle.

    Alıntıları Göster
    Çok yakıta alıştık hocam zaten 2.4 ato aracım, varsın biraz da 3.2 ye binelim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    245bin km'de 2011 159 1.9 JTDM otomatik sahibiyim. 159 dizellerin düşük kilometreli olanı pek kalmadı, çok nadir denk gelen araçlar var onlar da 100bin TL üzeri fiyatlarda. Araç en son 2011de üretildi, en az 8 yaşında olan bir araç için de 200bin km ilanlar görmek gayet normal.

    159 alacaksanız JTS benzinlisi çok yakar ve LPG uyumsuzdur, MPI 1.8 benzinlisi LPG uyumludur ama gücü biraz daha düşüktür. 1.9 JTDM en ideal olanı, parça sıkıntısı hiç yok motorla ilgili özellikle. Manuel olanları genelde tercih edilmiyor çünkü balata değişim masrafı yüksek, volanla beraber değişiyor.

    Otomatik olan şanzıman Aisin AW40 veya diğer adıyla TF80SC. 6 ileri tork konvertörlü tam otomatik şanzıman var üzerinde. Eğer düzgün kullanıldıysa çok uzun ömürlü ve sorun çıkarmayacak bir şanzımanı var.

    Alacağınız araçta klasik türk mantığıyla kaporta boya baktırıp geçerseniz yiyebileceğiniz en büyük kazıklardan birini yiyebilirsiniz. Alfa 159 alsatçı arabası değildir, arabayı yatırım aracı olarak gören birisine gitmez. Alacaksanız aracı gerçekten sevdiğiniz için, keyif alarak bineceğiniz için alın, olası masrafları için de bütçe ayırın.

    Aracı alırken baktırmanız gereken en önemli yerler motor, turbo, enjektör, egr-dpf, akslar, ön salıncaklar, motor kulakları ve en önemlisi şanzıman gibi masraf açabilecek şeyler olmalı.

    Mümkün mertebe elden ele gezmemiş, bakımları aksatılmadan yapılmış ve fazla ellenmemiş bir araç bulmanız faydanıza olur. Aracı alırken bakım geçmişini isteyin, ne zaman neler değişmiş öğrenin, ağır bakımları yapılmış bir araç olursa iyi olur.

    Bütçeniz uygunsa, 2009 üzeri modelleri tercih edin, 2009 sonrasında teknik makyaj gördü, arka koltuk diz mesafesi artırıldı, araç biraz hafifletildi, gösterge paneli daha şık oldu, çift pistonlu Brembo ön kaliperler ve Q2 elektronik diferansiyel geldi.

    Eğer küçük bir şehirde yaşıyorsanız çok büyük ihtimalle Alfa Romeo ustası bulamayacaksınız, bulsanız da ne kadar tecrübeli olur bilemem. Bilindik ve işini iyi yapan ustalar Ankara-İstanbul-İzmir gibi büyük şehirlerde var. Aracı alırken ekspertize falan boş yere sokmayın, iyi bir Alfa ustasına gösterin. Zaten aracın potansiyel masraf kalemlerini bildiklerinden elleriyle koymuş gibi buluyorlar sıkıntıları ve varsa masrafları da size tek tek söylerler.

    Aracın kendi gördüğüm olumsuz taraflarını yazayım. Bunlar ille başınıza gelecek değil ama akla gelen potansiyel sorunlar veya olumsuzluklar işte.

    -1600kg civarı ağırlığı ve tork konvertörlü şanzımanı nedeniyle şehir içi yakıt tüketimi yüksek. İstanbul şehir içi uzun vade ortalamam 10lt civarında. Çok yoğun dur kalklı trafiklerde 15lt bile görürsünüz. Uzun yolda ise gayet ekonomiktir, 120-130km/sa gibi hıza CC ile sabitleyerek 800km gittiğim yolu 5.5lt ortalama ile bitiriyorum.

    -Yine aracın ağır olması ve tasarımı sebebiyle ön takımları hassastır. Paldır küldür çukura kasise girmemek gerekir, zaten sert bir süspansiyonu var. İtalyanlar bu aracı tasarlarken bizim yolsuz belediyelerin yaptığı 3 ay ömürlü yolları hesaba katmamışlar. Düzgün asfalt arabasıdır 159lar. Bozuk yolda trim sesi yapabilir.

    -Kapı gergileri zamanla gacırtı yapabilir, değiştirmek veya yağlamak gerekebilir. Ama kapı sesi toktur. :)

    -Kullanım geçmişine ve kilometreye bağlı olarak EGR ve DPF ile sorun yaşayanlar mevcut. Ben DPF ile ilgili hiç sorun yaşamadım ama arada EGR arızası veriyor. EGR valfinin sökülüp temizlenmesi gerekecek, işe yaramazsa değiştirmek veya EGR iptali yapmak gerekecek.

    -Yaşından ötürü far merceği arkasındaki reflektör soyulma yapabiliyor, bu da aydınlatma performansını zayıflatıyor. Özellikle halojen ampul kullanılan paketlerde bu tip reflektör kararması olursa aydınlatması yetersiz kalıyor. Bi-Xenon modellerde reflektör kararsa da çok sıkıntı çıkarmaz diye tahmin ediyorum.

    Biraz da olumlu yönlerinden bahsedeyim.

    -Her ne kadar kasasına biraz az gelse de gayet atik ve dizel olmasına rağmen performanslı bir motoru var, 150Hp 320Nm, DPF ve EGR iptaline gerek kalmadan soft yazılımla 180Hp elde edilebiliyor, ileriki aşamada yapmayı düşünüyorum. 1.9 JTDM motoru, en eski kasa 1.9 JTD doblolarda kullanılan motor gövdesine sahip ancak üst kapak farklı, doblolarda SOHC 8V iken, Alfa DOHC 16V yapmış ve farklı bir Turbo ile gücü artırmış. Çok uzun ömürlü bir motoru var, kullanıcı hatası olmadığı sürece 400-500 bin km'yi rektefiyesiz devireceği söyleniyor ustalar tarafından.

    -Işıklarda D konumunda beklerken arka planda kendiliğinden boşa alarak yakıt tüketimini ve titreşimi azaltıp, şanzıman yağının da gereksiz ısınmasını engelliyor. + - manuel modu ise triptronic gibi çalışıyor, hız-devir ilişkisi müsaitse vitesi doğrudan kontrol edebiliyorsunuz, manuel gibi istediğiniz zaman artırıp azaltmanıza izin veriyor, eğer uygunsuz vites isterseniz sesli uyarı veriyor.

    -Üretildiği dönemde sınıfının en iyi yol tutuşuna sahipti. Bence hala geçerli bu liderlik. Günümüz D sınıfı sedan rakiplerini üzecek derecede bir yol tutuşu var, kendim uzun süre Passat ve Talisman kullandım, kesinlike 159 bu araçlardan çok daha iyi yol tutuşuna sahip, tartışmasız bir şekilde hem de. BMW 520'nin kafadan kaydığı yerde 159 yere vantuz gibi yapışıyor bizzat tecrübe ettim.

    -Yol tutuşu, oturma pozisyonu ve aracın sürücüye geri dönüşlerinin net olması sebebiyle zevkli bir kullanımı var, spor sedan olarak nitelendirilebilir. Hidrolik direksiyon mevcut, hafif sert bir direksiyonu var ama yormuyor. Ayrıca direksiyon tur sayısı az, keskin hamleler çok rahatlıkla yapılabiliyor.

    -2009 sonrası teknik makyajıyla gelen Brembo çift piston frenler ve elektronik diferansiyel kilidi. Patinaja düşen tekerleğe fren uygulayarak tutuşu artırmayı amaçlıyor, özellikle karda yağmurda kullanan insanlar bu özellikten memnun idi, benim pek tecrübem olmadı bu konuda.

    -Tam bağımsız süspansiyon mevcut, 60/40 ağırlık dağılımı, önlerde F1 geometrisinde üçgen üst salıncaklar var. Kasten uğraşmadığınız sürece ESP ışığını görmeniz imkansız.

    -Sürücü odaklı özgün konsol, orta gövdeye konumlandırılmış yakıt-soğutma sıvısı sıcaklığı ve turbo basınç göstergesi güzel bir hava katıyor, ayrıca direksiyon ve gösterge paneli de çok hoş, özellikle 2009 sonrası teknik makyajıyla gösterge paneli yenilendi daha güzel oldu.

    -ENCAP 5 yıldız, dolu modellerinde sürücü + sürücü diz + yolcu + sağ ve sol perde ve yan hava yastıkları olmak üzere 7 hava yastığı mevcut.
    Aracın 1550-1600kg civarında olmasının bir sebebi var, şasisi oldukça sağlam.

    -13 yıl önce üretilmesine rağmen hala modern araçlara taş çıkaracak tasarımı aklıma gelenler..

    Sormak istediğiniz birşey varsa bildiğim kadarıyla cevaplamak isterim. İstanbul'da yaşıyorsanız tanışıp aracı anlatabilirim, hatta ustama da götürebilirim bilgi alırsınız.



    Çok teşekkürler hocam, 159 alacak herkesin okuması gereken bir yazı. Elinize sağlık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bence tek alınabilir alfa 159 şu araba fakat saçma sapan fiyat istemişler buna da edeceği max 90 bin..
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-modena-dan-2010-159-distinc-plus-emsalsiz-sadece-60.000-km-663681101/detay
  • 159 ve Brera'da kullanılan Gm/Holden devşirme 3.2 v6 Q4 'lerın motor bileşenleri/parçalarını bulmak ciddi ciddi mesele.Kağıt üstünde sevilir ama iş eyleme gelince zor araçlardır.

    Ayrıca 159'un motor bandı farketmeksizin parçaları pahalıdır,kenarda ortalama 15.000 tl + paranız varsa ve bunu seve seve harcarım ve fedakarlık yaparım derseniz alınabilir.

    Alfa Romeo'da aynı modelde ve aynı yılda rakamsal olarakciddi farklar bulabileceğinizi unutmayın,ancak ucuz aracı aldıktan sonra harcayacağınız paralarla durum eşitlenir ve öne de geçebilirsiniz totalde,mental tahribat da yanınıza kar kalır

    Sadece Alfa Romeo değil genel olarak marka/modellerde ucuz etin yahnisi olmaz.İnternette önüne gelenin kendisine Alfista dediği bir ortamda,gerçek manada Alfista dediğimiz türden titiz kişilerden araç denk getirme ya da sadece AR üzerine bu işi yapan kurumsal yerlerden araç alınmasını tavsiye ederim.
  • iyi bir Alfayı kimse satmaz ki.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Forumda yapılan kalitesiz ve yüzeysel söylemlerden sonra yazınızı okumak ilaç gibi geldi.

    Elinize sağlık.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.