Şimdi Ara

Alfa 156 2.0 Selespeed hararet göstergesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sormak istediğim bir şey var. Aracımı çalıştırıp bir süre kullanınca hararet göstergesi 90'a geliyor buraya kadar herşey normal. Fakat 90'a geldikten sonra arada sırada 110 derece sıcaklık çizgisine geliyor biraz öyle kalıyor sonra tekrar 90'a düşüyor. Arada bir bu şekilde oluyor. Bu normal bir şey mi acaba? Benim bildiğim 90'a gelince sabitlmesi gerekmez mi? Benimkinde arada 110 dereceye yaklaşıyor sonra tekrar 90 a düşüyor. Ustaya sorduğumda (ayak üstü muhabbetti detaylı bakamadık) normal olduğunu söyledi. Sorun varsa sizce ne gibi bir sorun olabilir?



    _____________________________
  • benim 156'da da hararet önce 90'a geliyor kısa bir süre sonra 50 ile 90 arasına iniyor. sonra tekrar 90'a çıkıyor. bu olay seyir halinde iken 4-5 defa tekrarlanıyor. benim de bildiğim 90'da sabit kalması lazım. ama ustama sorduğumda normal dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reelnumber -- 4 Kasım 2011; 13:22:14 >
    _____________________________
  • Ben de durum tam tersi 90 altı değil. O yüzden endişeleniyorum biraz. 90 üstüne çıkıp düştüğü için. Alakasız bir yerde hararet yapacak diye.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reelnumber

    benim 156'da da hararet önce 90'a geliyor kısa bir süre sonra 50 ile 90 arasına iniyor. sonra tekrar 90'a çıkıyor. bu olay seyir halinde iken 4-5 defa tekrarlanıyor. benim de bildiğim 90'da sabit kalması lazım. ama ustama sorduğumda normal dedi.

    senin hararet 90a çıkıp daha sonra yüksek viteslerde araç rahat giderken düşüyorsa termostatın bozuktur aynı sorun bende de vardı yaptırdım hep 90da sabit şu an bunun olması normal değil bir an önce yaptır sıcaklık düşerse çok yakarsın ve uzun vadede motora zararı olur
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigger_agc

    Arkadaşlar sormak istediğim bir şey var. Aracımı çalıştırıp bir süre kullanınca hararet göstergesi 90'a geliyor buraya kadar herşey normal. Fakat 90'a geldikten sonra arada sırada 110 derece sıcaklık çizgisine geliyor biraz öyle kalıyor sonra tekrar 90'a düşüyor. Arada bir bu şekilde oluyor. Bu normal bir şey mi acaba? Benim bildiğim 90'a gelince sabitlmesi gerekmez mi? Benimkinde arada 110 dereceye yaklaşıyor sonra tekrar 90 a düşüyor. Ustaya sorduğumda (ayak üstü muhabbetti detaylı bakamadık) normal olduğunu söyledi. Sorun varsa sizce ne gibi bir sorun olabilir?

    bizim araçların normal sıcaklığı 90dır ve bir problem yoksa bir kez 90 a çıktıktan sonra motor kapatılana kadar hep sabit kalır 90ın altına düşüyorsa termostat bozuktur motor max soğutma yapıyordur bu yüzden yüksek hızlarda motorda zorlanma azaldığı için hararet düşer ki bu da bir arızadır.
    ancak sendeki sorun 90ın üstüne çıkıyor diyorsun ki bu daha ciddi bir sorun buna normal diyecek bir usta olduğunu zannetmiyorum devir daim pompan da sıkıntı olabilir aklıma başka bişey gelmiyor
    _____________________________




  • fan müşürü de bozuk olabilir.

    ama iki arkadaşın da durumu normal değil.
    _____________________________
  • sıcaklık düşme sorunu bende de vardı termostat arızalıymış 5 dk da değiştirdiler şu an sabit hararetin düşmesi değil de yükselmesi hep korkutmuştur beni
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 16V
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bayramdan önce gittim ustaya. Termostat veya ona benzer birşey dedi tam hatırlamıyorum şimdi. Oksitlenme falan yapıyormuş zamanla. Genelde temzileyince düzeliyor dedi. Temizlediler güzelce. Eğer sorun düzelmezse bayramdan sonra gel değiştirelim dedi. Şu an bir sıkıntı yok gibi. Yanlız birkaç sefer 90'nın biraz altında gördüm. Fakat genelde 90'da sabit gibi. Gene de bayramdan sonra fırsat bulunca bir gideceğim. Belki değiştirince komple geçer.
    _____________________________
  • Arkadaşlar konuyu hortlatmış gibi olacağım, ancak aynı sorunu ben de yaşadığım için yeni konu açmak istemedim. Aracımın (2001 156 selespeed) hararet göstergesi özellikle uzun yolda sürekli olarak 110'a kadar çıkıp 70-80'lere iniyordu. Dün (14 ağustos salı) günü Ankara'da tavsiye edilen 3 servise uğradım. İsimlerini vermek istemiyorum, yanlış anlama olmasın diye.

    İlk servis aracı cihaza bağladı, diğer bütün fonksiyonların sağlıklı çalıştığını ancak devirdaim tulumbasının çalışmasında bir sıkıntı olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Hatta soğutma suyu haznesine geri dönen hortumu söküp suyun çok az geldiğini, dolayısıyla devirdaim'in iş görmediğini gösterdiler. Fiyat yüksek geldiği için Şaşmaz'da başka bir servise gittim. Oradaki arkadaşta araca baktı ve hortumu çıkarıp kontrol ederek aynı şeyi söyledi. Ancak yoğun oldukları için ve hemen yapamayacakları için bir başka servise gittim. Aynı olay orada da tekrarlandı.

    Ben fiyat almak için Alfin’i aradım, uygun bir fiyat verdiler ve 2 saat sonra gel dediler. Gittiğimde yine aracı cihaza bağladılar, kontrollerini yaptılar. Servisteki genç bir arkadaş termostat’tan çıkan hortumun bağlantı yerindeki metal kısmı söktü, içini matkap yardımıyla temizledi ve yerine taktı. Soğutma suyu sistemi normal çalışmasına döndü ve aracın sorunu çok uygun bir fiyata çözülmüş oldu. Ben diğer servislere güvenip bıraksaydım maddi olarak çok sarsılacaktım. Buradan Alfin’deki arkadaşlara bir kez daha teşekkür ediyorum, bundan sonra başka servise gitmeyi pek düşünmüyorum.

    Bu olayı buraya yazmamdaki maksat benzer sorunla karşılaşan arkadaşlara yol göstermektir. Kimseyi kötülemek maksadım vs yoktur. Ama bu kadar yıl tecrübesi olan ilk 3 servisin termostat’ın oraya bakmaması bana garip geliyor. Herkese saygılar…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi afsy -- 15 Ağustos 2012; 10:27:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • arkadaşlar öncelikle herkese selamlar geçirdiğim bir kaza yüzünden farkında olmadan aracım hareret gördü ve üst kapak yedi dolayısıyla üst kapağı değiştirmek zorunda kaldım bunun yanında termostat devirdayım triğer set hava yağ filtre yağı vesayre vesayre aklıma gelmeyen bi çok parça benim sorunum şu an aracımın 100 de 25 yakıtının artması ve hareretin 110 lara yüklesip tekrardan 90 inmesi yani 110 115 görüyo fan açtıktan sonra 90 100 arası değişiyor sizce bu olanlar normalmi ustama sorduğumda bana verdiği cevap fan 1 in devreye girmemesi yani hareret 90 geçince fan 1 in açması gerekiyomuş dolayısıyla açmadığı için 110 ları görüyo bu konu hakkında bilgisi olan paylaşırsa sevinirim şimdiden teşekkürler..bu arada aracım 2002 156 2.000 motor
    _____________________________
  • Kesinlikle normal değil. 110, 115 görmemesi lazım normal kullanımda.
    _____________________________
  • Arkadaslar merhaba. Bende clio 1 var benimde sorunum normal kullanimda 80 90 derece trafkte zorlarsam 100 dereceye kadar cikiyor. Ama duz yolda sabit gidince 60 derecenin altina kadar dusuyor. Ve aracimda su eksiltme var sanirim. Su eksiltmeyle ilgili hic bir yerde kacirma vs bisede yok buna bagli bise olabilirmi? Benim sorunum hararek musirinde mi termostatdami hangisi anlayamadim yardimlarinizi bekliyorum
    Tesekkurler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Hangi yağı kullanıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.