Şimdi Ara

Alfa Romeo Tonale (Ana Konu)

Bu Konudaki Kullanıcılar: Kapgan_ , Kapgan_
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.098
Cevap
28
Favori
42.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, bu başlığı ortak paydalarda buluşmak, tavsiyelerde bulunmak, aksesuar, arıza ya da özellikler hakkında konuşmak üzere açıyorum. Hayırlı forumlar...




  • Evet arkadaşlar, risk alıp harita güncellemesini yaptım.

    Aracın çıkışında üzerinde 2022.03 haritası vardı, işlmeden sonra şu anda Avrupa 2023.06 haritası kuruldu. 

    Sistem yazılımı ile harita güncellemesinin bir alakası yok, ancak örnek olması açısından benim derleme numaram: FCA-MY22.S27.28-PROD


    Burada genel olarak anlatıyor:

    https://www.alfaowner.com/threads/how-to-infotainment-updates.1185573/

    Bizim bilgi ekranı anladığım kadarıyla Gen3


    Kısaca aşağıda özetledim.

    Yapıp yapmamak sizin kendi riskiniz, sorumluluk almıyorum:


    Aşağıdaki siteden Alfa Romeo/Tonale/Uconnect5Nav seçiyoruz ve search for update'e basıyoruz.


    Çıkan haritalardan Europe altındaki Download butonuna tıklıyoruz.

    Download Map-1 şeklindeki herbiri 2-4GB olan 8 parçanın tamamını indiriyoruz . Tüm dosyaların toplam 28.8GB

    CP-TT-FCA.R1HIGH.U-MAP.EUR.NDS-10.0.0_0.ttpkg şeklindeki 8 parçayı herhangi bir işlem yapmadan, hepsini, NTFS formatlı bir flash belleğin ana dizinine atıyoruz.

    Arabayı çalıştırdıktan sonra, park modunda iken flash belleği takıp harita uygulamasını açıyoruz.

    Size harita güncellemesi bulduğunu en az 30 dakika süreceğini ve eski haritayı sileceğini söylüyor.

    Kabul edip devam ediyoruz.

    İşlem başladıktan sonra, aracınızı kullanabilirsiniz, ancak tamamlanmadan kesinlikle durdurmayın, harita uygulamasından çıkmayın.

    Benim işlemim USB 3.0 hızlı bir Samsung Disk ile 1 saatten biraz fazla sürdü, ona göre hazırlıklı olun.

    Benim de aracım geçen ay serviste yattı. Servis deneyimim hem çok iyi hem de çok kötü. Şimdi ben de deneyimimi anlatayım ki, hem bir faydam dokunsun hem de bazı kronik sorunlar hakkında detaylı bilgi vermiş olayım.


    Tonale'lerin rot başı gıcırtı sorunu kronik, malumunuz. Bu problemi yaşamayan kişi sayısı da pek yok gibi. Benim araçta da rot başı sorunundan vardı. Rot başı sorununa ek, ikinci bir sorun olarak; aks kafasından geldiğini tahmin ettiğim, özellikle de soğuk havalarda arada bir karşılaştığım, direksiyonu tam sağa ya da tam sola çevirdiğimde gelen tak sesiyle beraber vuruntu sorunum daha vardı. Üçüncü sorun, 120'yi geçtikten sonra direksiyonun titremesi sorununu da rot ve balansla bir türlü çözememiştim. Son olarak da ön frenlerden ötme sesi geliyordu.


    Bu sorunları beyan ederek servise götürdüm aracımı. Şansıma Tofaş'tan yetkili abiler de benim gittiğim gün servistelermiş. Aks kafasından geldiğini tahmin ettiğim sesin videolarını gösterdim ve sesi tarif ettim. Bu sesin yalnızca aks kafasından değil, rot başından da gelebileceğini söyleyip önce rot başlarını değiştirip bir deneyelim dediler. İtalya'dan rot başı siparişi verildi. Yukarıdaki @daredevilyusuf hocam'ın deneyiminden farklı olarak, rot başlarım İtalya'dan Ankara'ya 3 hafta gibi kısa bir sürede geldi. Servise rot başı değişimi için aracı teslim ettim, ikame araç olarak 2023 Jeep Compass MHEV verdiler.


    Servise rot başı değişimi için aracımı verdikten sonra çok ilginç bir olay yaşadım. Servis, rot başı değişikliğinden sonra yol testine çıktığını ve araçtan bir tıkırtı sesi duyduğunu, Tofaş ile yapmış oldukları istişarenin ardından sesin kaynağının şanzıman olduğunu düşündüklerini söylediler. Aracın şanzımanını stoklarında bulunan sandık şanzımanla değiştirmek için benden onay aldılar. Benim onayımın ardından da değişimi gerçekleştirdiler. Burada bir parantez açmak istiyorum; sıfır olarak aldığım önceki aracım Opel Astra'da, araç henüz 3500 km'deyken şanzıman sorunu yaşamıştım. Bu süreç boyunca önce servise sorunu ispatlamak için uğraştım. Servise sorunu ispatladıktan sonra ise tamir değil değişim istediğim konusunda Opel Türkiye ile baya bir cebelleştim. Değişimi zorla kabul ettirdikten sonra Almanya'dan 1 ay boyunca şanzıman bekledim. Bu süreç boyunca da tarafıma ikame araç verilmemişti ve epey burnumdan gelmişti. Açıkçası, Tonale'min şanzımanındaki sorunu servisin kendiliğinden belirlemesi, hemen birkaç gün içinde kendiliğinden parça değişimine onay alması, parça bedeli 400 bin TL olan şanzımanı kendiliğinden ve tamamen ücretsiz bir şekilde değiştirmesi ve üstelik İtalya'dan parça beklemeden doğrudan stokta beklettiği sandık şanzıman ile yapması epey taktirimi kazandı. Normal şartlar altında, şanzıman gibi pahalı bir bileşen Avrupa'da bile bu kadar pürüzsüz bir şekilde değişim onayı almaz.


    Garantiden şanzıman değiştirme konusunda ise önceki aracımdan yaşadığım tecrübelerimi aktarayım. Sandık şanzıman değişimi tıpkı Lego gibi, eski şanzımanın araçtan sökülüp yenisinin takılması ile yapılıyor. İkinci elde aracın değerini düşürmediği gibi (Opel Astra'yı satarken tecrübe ettim) aracın işleyişinde bir değişikliğe de neden olmuyor. Zamanında sanayideki ustalara sorduğumda da, bunu sorun etmeyi geçin; aksine şanzımanı bedava bir şekilde yeniliyor olduğun için gayet olumlu olduğunu söylemişlerdi. Sonuçta garanti, araçtaki üretim hatalarını gidermek için verilen bir güvence. Bu da bir üretim hatasıydı ve tamire girmeden parça değişimiyle çözüldü.


    Servis tecrübemi olumsuz yapan bazı faktörler de olmadı değil tabii. Servis, şanzımanı mekanik olarak 3-4 günde araca monte etmesine rağmen şanzımanın yazılım konfigurasyonunu 2 haftada ancak yapabildi. Gördüğüm kadarıyla Alfa Romeo'nun ve/veya TOFAŞ'ın servislerin kullanabileceği türde bir süreç dokümanı/yönergesi mecvut değil. Her ne kadar ikame aracım olsa da bu bekleyiş sürecinin ne zaman biteceğinin belirsiz olması gayet can sıkıcıydı.


    Aracımı, deposu tamamen dolu bir şekilde servise teslim etmiştim. Servis, rot başı ve şanzıman değişimi sonrasında yaklaşık 350-400 km yol testi yapmış. Dolayısıyla aracın deposundaki tüm benzini son damlasına kadar tüketmişler. TOFAŞ'ı arayıp konu hakkında bilgi verip şikayet kaydı oluşturdum ve hemen ertesi güne depomu OPET'te fulleyip fişi getirirsem eğer, fişteki bedel kadar akaryakıt ücretini ödeyeceklerini söylediler. Bu sabah depoyu fulleyip servise uğradım ve 2000 TL nakit elime saydılar. Kendimi biraz çingene gibi hissettim yalan yok ama bu açıdan da Alfa Romeo ve TOFAŞ'ı tebrik ederim  


    İşin can sıkıcı noktasına gelelim şimdi. Değişen rot başından tekrar gıcırtı sesi geliyor. Benim anladığım, üretilen her rot başında ya tasarım ya da üretim hatası mevcut. Rot başlarınızı değiştirmek yerine yağlatarak devam edin derim. Servisler araç özelinde çok acemiler, aracınızı ellettirmeyin. Araç makyajlandığında ya da önümüzdeki model yıllarında parça düzelirse öyle falan değişime gidin derim. Rot başını yağlayınca problem çözülüyor zaten, kafaya takacak bir durum yok bence bu sorun özelinde. Aks kafasından geldiğini düşündüğüm ses ise maalesef kesilmedi. Bu sorunu ne yapacağım bilmiyorum artık. Titreşim sorunu içinse test sürüşü aracından lastik jant alıp sizin aracınıza taktık ve titreşim kesildi dediler. Bu ise titreşim sorunumun lastikten kaynaklanıyor olabileceğini düşündürdü bana, uygun bir ara lastikleri değiştirip bir kez de ben deneyeceğim bakalım. Son olarak, fren ötmesi sorununu ise ön fren balatalarını zımparalattırarak çözdüler. Artık ötme sesi gelmiyor. Çok basit ama bir o kadar da rahatsız edici bir sorundu.


    Özetle benim tecrübem de bu şekilde oldu. Umarım bilgilendiren bir yazı olmuştur.

    Herkese merhaba.
    Yaklaşık 3 ay 1.6 dizel tonale kullandım. Şimdi ise phev modelini kullanıyorum. Deneyimlerimi kısaca paylaşayım.

    Dizel versiyonda kullanılan motor şanzıman bilindik ve güvenilir bir kombinasyon. Yakıt tüketimi ağırlığına göre fena değildi (şehir içi şehir dışı karışık ortalama 6.5 litre).

    Ancak performans açısından tatmin edici değil. Özellikle kalkışlarda biraz isteksiz. Tork sayesinde yokuşlarda pek bir sıkıntısı yoktu. Sakin kullanim karakteri olanları üzmez. Ancak fazla birşey beklememek gerekir 1.6 tondan daha ağır bir araba için.

    Benim dizel modelde hoşuma gitmeyen bir başka nokta fren hissiydi. Ağırlığına göre on disk çapının düşük kaldığını düşünüyorum (sanırım 300 mm idi).

    1.6 mj motorlar genel olarak gürültülüdür ancak seyir halinde rahatsiz edici değildi.

    Phev modelini ise yaklaşık 700 km dir kullanıyorum.
    Mhev ile kıyaslamak gerekirse performansı epey daha iyi. Elektrik desteği surekli var. Belirli bir rezervi pil bitti olarak görünse de sürekli hizlanmalarda destek vermesi için saklıyor.

    Ben genellikle şehir içinde sürekli elektrikle kullanıyorum. Yaklaşık 60-65 km gibi bir menzil sunuyor ve yaklaşık iki günde bir geceleri sarj ediyorum. Sadece elektrik modunda da özellikle eğim yüksek değilse akıcı bir şekilde aracı kullanmak mümkün. 100 km/s hızlara kadar rahatça çıkıyor. Yalnızca dik rampalarda hizlanmalarda biraz zorlanıyor.

    Benzinli motor yanılmıyorsam 180 bg lik haliyle ABD pazarında jeep modellerinde kullanıldı. Genel olarak kronik bir sıkıntısı yok. 1.3 litre hacmi ve sunduğu güç nedeniyle ömrü ne olur bilemiyorum. Ama çoğu durumda elektrikli motor desteği ile hareket ettiği için beklenenden az zorlanıyordur diye tahmin ediyorum.

    Arac çoğunlukla n modunda elektrikle hareket ediyor gaz tepkilerine göre benzinli motor devreye giriyor sabit hızlarda devreden çıkıyor. a modunda her iki motor da sürekli çalışır durumda. Benzinli motorun ani hizlanmalarda devreye girip çıkması phev araçların genel karakteri. Herhalde motorun sağlıklı çalışması ile ilgili gerekli önlemler alınmıştır diye ümit ediyorum.

    Özellikle ara hızlanmalarda şaşırtıcı derecede tepkili. Performanslı kullanımlarda 170 km/s hızlara kadar canli bir şekilde ivmeleniyor. Daha yüksek hızlarda denemedim.

    Şu ana kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Yalnızca ic aydınlatma ledlerinin çalışmadığını farkettim. Uygun bir zamanda kontrol ettireceğim.

    Frenler elektrikli motorun desteği ile çok iyi. Her hızda güven veriyor.

    Yol tutuşu diğer versiyonlardan daha ağır yapısına rağmen epey daha iyi geldi bana. 4 tekerlekten çekiş ve ağırlık dengesinin iyi kurulmasi nedeniyle olabilir.

    En büyük eksisi bagajı. Yaklaşık 380 litre. Tüm bataryalar bagaj altına yerleştiği için epey derinlik kaybı var. Pandizot sokulunce doğal olarak bir miktar daha alan ortaya çıkıyor. Ben uzun yolculuklarda port bagaj ile sorunu çözmeyi düşünüyorum.

    Genel olarak yorumlarda direksiyon hassasiyeti merak edilmiş. Evet tepkilerine alışmak zaman alıyor. Yapay bir canlılık var. Aracın limitlerini olduğundan daha düşük hissettiriyor. Alıştıktan sonra o kadar da dert edilmiyor.

    Özetle c suvlar ile premium olanlar arasında güzel bir alternatif. Şahsi görüşüm bmw x1 in daha iyi bir araç olduğudur. Ancak benzer donanım paketleriyle alındığında ciddi fiyat farkları olacaktır. Tonale opsiyon paketleri ile gerçekten çok dolu bir araç.

    Ben xc40, q3 ve muadili araçlara tonale yi tercih ederim (ettim de).
    1.5 Mhev modeli bana kalırsa tam dolu donanımıyla optimum seçim olur.

    Bütçeye göre ve bagaj büyük bir problem değilse phev modelini öneririm. Ancak kendi evinizde geceden sarj etme imkanınız yoksa vergi avantajının da olmadığı düşünüldüğünde phev modeller çok cazip değil.
    200 HP olduğu için satılmıyor muhtemelen hocam :) İlk üretim yıllarında 200 HP olan ile 280 HP olanlar birebir aynı motorla cikiyorlarmis fabrikadan. Tamamen yazılımla ayarliyorlarmis beygiri. O sebepten dolayı, yazılımla 280 beygir yapılan sprint araçlar var baya. Sanırım 2018 ya da 2019 sonrası sprint modelleri, 280'lik motoru yazılımla kısarak değil de gerçekten de 200 beygirlik motor takarak satmışlar. Yazılım işi de yalan olmuş.

    Reddit'te okuduğum yorumlara göre 2020 öncesi modellerde elektrik kaynaklı arızalar varmış epey. Stelvio ve Gulia için 2020 ve sonrasını tavsiye ediyorlar, hem yeni nesil Android Auto'lu ekran da geliyormuş. Analog kadranlar ve Tonale'ye kiyasla daha ilkel bir multimedya sistemini dert etmezseniz alınır bence.





    Çeki demirini sonunda taktırdım. Orjinal Çeki Demiri + Elektrik hattı+İşçilik tüm yetkili servisler 60bin TL civarı ücret çıkardılar.Biraz fazla geldi açıksası. Bunun üzerine biraz araştırma yaptım. Tonale 'e Belçika malı gdw marka tonale'e özel çeki demiri aldım.(Sağ olsunlar Kar Mühendislik-Manisa yardımcı oldu.) Kablo seti orjinal çekildi tüm işlemler yetkili serviste yapıldı. Böylece garanti dışı kalmamış oldu araç. Merkezin dediğine göre tonale yetkili serviste ilk takılan çeki demiri ve elektirk hattıymış :)


    Bu arada İzmir'de olanlar için tek yetkili sevisi, herkes Enriko zannediyor. İzmir Aydın Otomotiv 1961'den beri açık köklü bir servis ve aile işletmesi. Aynı zamanda Alfa Romeo yetkili servisi inanılmaz ilgilendiler. Sanki servis değil kendi araçları gibi ilgilendiler. Tonale hakkında tüm personel bilgi sahibi. Benim bilmediğim şeyler hakkında bile aydınlattılar. Servis için düşünebilirsiniz. Derli toplu, tertemiz ve kaliteli bir servis. Giderseniz selamımı söylersiniz.


    Aydın Otomotiv Satış Servis

    Akçay Caddesi No: 61 Gaziemir / İzmir

    Telefon : + 90 232 374 77 00

    https://www.aydinoto.com.tr

  • Galiba sadece arıza konuşacağız. Henüz başka bir deneyim yok...  

  • Alfa kullanıcıları forumda takılmak yerine arabalarıyla geziyor da olabilir :D

    Ne tür bir arıza yaşadınız?

  • 15 gün oldu alalı, 3 kez servise gitti. Bütün uyarı ışıkları yakıp, bütün elektronik sistemleri devre dışı bırakıyor. Otobanda 120 ile giderken bir anda araç 89 şahine dönüşüyor.


    Servis birşey yapamıyor, bilgisayara bağlayıp sıfırlıyor sadece. Her gittiğimde, serviste aynı şikayetten müzdarip bir düzine insanla tanıştım.


    Yeni yazılım ile sorun bitecek deniyor ama ne zaman???


    Bu arada araç gerçekten çok güzel, çok keyifli. Ancak diken üstünde kullanmak can sıkıyor...

  • deepkurt kullanıcısına yanıt

    geçmiş olsun, büyük şanssızlık ve yeni araba için can sıkıcı bir durum. ben 4 aydır biniyorum, AVM girişinde bagajı elle zorla kapattıktan sonra bir süre açamamak haricinde bir sorunla karşılaşmadım çok şükür. 1.5 hibrit versiyonu kullanıyorum, keyif aldığım için plug-in hibrit versiyona geçmeyi bile düşünüyorum.

  • asaridere A kullanıcısına yanıt

    3-4 gündür bende de sorun yok. :-) İnşallah bir daha sorun çıkmaz.


    Çok keyifli bir araç. Benimki de Veloce+LP (1.5 Hybrid).

  • Sorun çözüldü mü acaba? Ben de almayı düşünüyorum ama kararsız kaldım. Araçtan memnun musunuz?

  • serkan48 S kullanıcısına yanıt

    Sorun yazılımsaldı zaten, son 2 haftadır sıkıntı yok, gayet keyifli kullanıyoruz.

  • Deepkurt bey merhaba,


    Alfa R. Tonale aracım sizinle aynı problemi yaşadı, bir anda tüm ikaz ışıkları yanmaya başladı ve sönmüyor kapatıp açsam dahi. Servisi aradım çağırdılar. Serviste ne gibi bir işlem yaptılar sorun neyden kaynaklanıyor ve sadece hataları sıfırlıyorlar mı yoksa sistem güncellemesi mi yapıyorlar? Tekrardan aynı problemi yaşadınız mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Hayırlı günler.

  • daredevilyusuf kullanıcısına yanıt

    Selam Yusuf,


    Umarım sorun çözülmüştür. Bende bir daha sorun olmadı, umarım hiç olmaz.


    Yaptığım araştırmalarda şu kanıya vardım (farklı servislerden uzmanlar ile görüşerek). Bu araçlar öyle gemiden indiği haliyle satılmaması gerekiyor, servisler de konuya çok hakim değiller maalesef.


    Aracın, tıpkı yeni bir bilgisayar aldığınızda ilk kurulum yaptığınız gibi bir kuruluma ihtiyacı var, bilgisayara bağlanıyor ve bütün ayarları yapılıyor. Yaklaşık yarım saat süren bir işlem. Sonrasında hiç sıkıntı yaşamadık.


    Sıkıntının temelinde, hybrid aküsünün sıfırlanması (%0 şarj) olabilir, tam emin değilim. Büyük ihtimal ile gelecek yazılımlarda, güncelleme ile optimize edilecektir.

  • Merhabalar, ben de bu aracı alma aşamasındayım. Mild hybrid veloce olarak niyetliyim. Yukarda belirtilen akü problemi dışında şanzımanla ilgili memnun musunuz? Direksiyon hassasiyeti ve şansıman kararsızlığı ile ilgili olumsuz yorumlar var youtubeda. Belki görmüşsünüzdür. Bile bile lades olsun istemiyorum. Parayı zor kazanmıuoruz. Binbir güçlükle alıyoruz bu araçları. Şimdiden teşekkür ederim. Aracı kullanan diğer kişilerin yorumları da çok değerli. Saygılar,

  • @pausell ile birebir aynı endişeler yüzünden beklemedeyim. Araca çok fena düştüm ama şanzıman kararsızlığı eğer anlatıldığı kadar kötüyse insanın bütün tadını tuzunu kaçırır. Hatta sırf bu yüzden en azından içi dışı bilinen 1.6 multijet motor dct şanzıman kombinasyonuna daha yakınım şu an. Onun incelemelerinde de diyorlar ki 130 beygir alfaya yetersiz, 1.5 hybrid alınmalı. Süte düşen sinek misali her şeyi berbat ediyor bu durum.  

  • Merhaba,15 gün önce 2022 Edizione Speciale hibrit modelini aldım.2.el yani.2014 model x1 satıp bu araca geçtim.eskidende 147 kullanıyordum.tonale gerçekten çok keyifli bir araçmış.herkese tavsiye ederim..

  • Merhaba ,5 ay evvel 2022 model ,tonale edizione speciale aldım,yaklaşık 2 hafta evvel bütün göstergeleri devamlı yanmaya başladı,servise götürdüm,yeni güncelleme geldiğini bundan dolayı hata verdiğini söyleyip ,güncellemeyi kendileri yaptı,göstergeler düzeldi ama bu seferde devamlı kullandığım wireless CarPlay kayboldu, apple sitesinden baktığım zaman CarPlay için sadece 2023 modeli gösteriyor,konu halkında bilgisi olan var mı acaba

  • Edizione speciale paket, 1.5 hibrit olanını almayı düşünüyorum (2022 model ikinci el). Dur yapma, etme yanarsın diyen birileri var mı? Araç pek satmadigi için bilgi bulamıyorum çok fazla. Deneyimini paylaşacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
  • Pumpkinraya P kullanıcısına yanıt

    Carplay sorununu çözdünüz mü? Bu tip sorunlar insanları alfadan uzaklaştırıyor.

  • Benim arabama (2022 E. Speciale) da 6 adet güncelleme gelmiş dediler serviste, bagaj kapağı, çarpışma önleyici filan, 6 saate yakın sürdü işlemleri. aracı teslim aldım, android auto sorunsuz çalışmaya devam ediyor.

  • merhaba, uconnect'e güncelleme alabilen var mı? wi-fi ile yazılım güncelleme kısmına girip internete bağlayınca bir şey olmuyor. serviste mi güncelleme yapmak gerekiyor bilgisi olan var mı?

  • Pumpkinraya P kullanıcısına yanıt

    2022 model'de sorunsuz Carplay kullanıyorum. servis'e tekrar sorun, geçenlerde 15 bin bakımına girdi arabam, öncesinde veya sonrasında bir sorun yaşamadım

  • E. Speciale'de far yükseklik ayarı vs yapılamıyor, her şey otomatik. bazen uzun yol'da kullanırken başkalarını rahatsız ediyor gibi hissediyorum far'lar, selektör yapanlar oluyor. bu tarz bir durum yaşayan var mıdır?

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.