Şimdi Ara

ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
3
Favori
2.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
67 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler uzun bir süredir forumdan uzağım ancak Alan Wake 2’nin çıkışıyla beraber projede çalışanların paylaşım yapma ambargosu kalkmış oldu, bu fırsat üzerine foruma uğrayıp paylaşım yapmak istedim. Alan Wake 2’nin geliştirme sürecine yaklaşık bir buçuk yıl önce katılma fırsatı buldum, ben ekibe katıldığımda yapım sürecinin ortalama yarısıydı. Yani projenin kabaca son 1 yıllık sürecinde çalışma fırsatı bulmuş oldum, ve oyun içerisinde oynanabilir alanlarda kullanılmak üzere pek çok farklı tip ve boyutlarda 3D Assetler hazırlamaktan sorumluydum. Aşağıda yapmış olduğum ve oyunu oynarken de karşınıza çıkacak olan bazı Assetleri paylaşacağım.

     

    Yaptığım işler arasında büyük binalardan tutun küçük sokak lambalarına kadar, iç veya dış mekanlarda yeniden kullanılabilir olarak ayarlanmış kaplamalara ve irili ufaklı çevresel objelere kadar farklı tiplerde pek çok asset mevcuttur. Bu assetlerin çoğunluğu oyunun farklı bölgelerinde yeniden kullanılabilir tarzdadır.

     

    Bu oyun için bize verilen grafik kalitesi kriterleri içerisinde bulunduğumuz nesilden bekleneni karşılamayı hedefliyordu. Gerek modelleme, gerek kaplama, gerekse shader/material oluşturma noktasında çok titiz çalıştık, hatta bazı durumlarda ince teknik detaylarda çok uzun uğraşlar verip detaylara gömülüyorduk. Ama işin sonunda gerçekten çok güzel grafikleri olan, görsel uyumu göz dolduran bir oyun çıkardık ortaya. Ben de bunun bir parçası olmaktan mutluyum, bu profesyonel bir ekip ile uzun süreli çalışma fırsatı bulduğum ilk 3A oyun geliştirme deneyimimdi. Daha öncesinde Destroy All Humans 2 Remake’de çalışmıştım ancak çok kısa süreliydi ve Alan Wake 2 kadar teknik bir proje değildi doğal olarak. Alan Wake 2 çok farklı bir tecrübe seviyesi oldu benim için.

     

    -- Şu anda ise gelecek dönemlerde çıkarılacak olan yeni bir Call of Duty oyunu üzerinde çalışıyorum, bu ay başında yeni CoD projesinin geliştirme sürecine dahil oldum ve hiç şüphesiz oldukça uzun sürecek olan yapım süreci tamamlandığında, oyun esnasında bizzat göreceğiniz işlerimi paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Tabi Allah ömür verirse o güne ömrüm vefa ederse. :) Ekipçe NDA gizlilik sözleşmesine tâbi olduğumuz için hiçbir paylaşımda bulunamıyorum doğal olarak.

     

    Şimdi gelelim ana konuya, aşağıda göreceğiniz assetlerle Alan Wake 2’yi oynarken karşılaşacaksınız, pek çoğu büyük, kameraya yakın ve göz önünde olacakları için oynarken gözünüze çarpacaktır. Benim paylaşım için almış olduğum Render’lar Remedy’nin oyun motoru olan Northlight Engine’den değil, ben assetleri ayrıca Unreal Engine 5’e import edip oradan render aldım özel olarak paylaşım yapmak için. Burada göreceklerinizin haricinde irili ufaklı başka assetler de yapmış olsam da bunların geneli küçük ve odak dışı alanda kaldıkları için konuyu ekran resimlerine boğmadan, en genel çalışmalarımı paylaşıyorum.


    Ama ilk olarak bitiş jenerğinde geçen ismimi paylaşıyorum, çünkü eminim burayı herkes skip'leyecektir. ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri. Resimler yüksek çözünürlüklü ancak forumda küçük görünecektir, üstlerine tıklarsanız gerçek boyutunda görüntülenir.



    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.







    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.




    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     





    NOT: Aşağıda göreceğiniz Post Office ve Bookstore isimli iki büyük bina, yanlarındaki demir çitler ve binaların üstlerindeki lambalar haricinde kalan ortam tasarımı Alan Wake 2’den değildir, bahsettiğim assetler haricindeki ortamı ise güzel bir render almak maksadıyla ben kendim tasarladım.






    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     





    BİLGİ: Aşağıdaki ahşap ve beton duvar/zemin/tavan kaplamaları oyunun her alanında yeniden kullanılabilir assetlere iyi bir örnektir. Bunlar birer 3D modelleme değil, yalnızca bu oyuna özel olarak oluşturduğum fotoreal Shader materyalleridir teknik anlamda. En kısa yoldan 2D kaplama olarak oyun motorunda bölümleri tasarlayan ekip tarafından uygun görülen her yerde kullanılabilir. Aynı anda bir ev duvarına da uygulanabilir, bir kafe veya dış mekânlarda duran binalara da uygulanabilir.

     

    Bir oyun oynarken aynı assetlerin karşınıza defalarca çıkıyor oluşunun farkına pek varmazsınız, çünkü her mekânın kendine has bir ışıklandırması, sisli veya temiz bir atmosferi, kirli, dağınık veya derli toplu ortam tasarımları vardır. Bu tasarımlar, yeniden kullanılan assetleri gözünüze benzersiz gösterir, oysa ki bilhassa tekrar-tekrar kullanılmak üzere tasarlanmış olan assetlerle sık sık karşılaşırsınız, sadece çoğu kez bunu algılamazsınız.






    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.





    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.


    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 27 Ekim 2023; 18:18:57 >







  • Hocam 3D / Texture / Shader kanadından ilgileniyorsan temel Maya dersleri ile bir giriş yapmanı öneririm. Derslerden sonra eğer devam etme isteğin geliyorsa basit seviyeden uzman seviyeye doğru modelleme derslerine geçebilirsin, bu konuda çok basit aramalarla istemediğin kadar video ders geliyor youtube'dan.


    Diyelim ki aradan 1 yıl geçti, belli bir seviyeye geldin, artık maya ile güzel modellemeler yapabiliyorsun ve hala devam etme isteğin var. Texture ve sculpt derslerine geçiş yaparsın, bunun için Substance Painter ve ZBrush öğrenmeni tavsiye ederim, yine temelden uzman seviyeye doğru, çoğunlukla youtube üzerinden bulup takip edebilirsin.


    Yeterince uzun süreli ve istikrarlı yaparsan birkaç sene sonra sektöre giriş seviyesinden adım atma olanağı elde edebilirsin. Ben örnek teşkil etsin diye sana maya'ya giriş dersleri bırakayım buraya.



    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.Maya Learning Channelyoutube
    This tutorial quickly covers the essential skills you need to know as a Maya beginner. Check out the whole series! https://www.youtube.com/playlist?list=PLD8E5717592CF5C26
    https://www.youtube.com/watch?v=LJLo6MafPVM&list=PLD8E5717592CF5C26

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------





    @Hugh Jackman , Ben modelleme kısmında 3DS Max ve ZBrush kullandım hocam. Ekipte Blender ve Maya kullanan pek çok arkadaşta vardı.

  • Vay Vay ellerinize sağlık bu konularda baya ilgim var kendimi geliştirmem için en önerisiniz ?

  • Ellerinize sağlık. Blender mı kullanıyorsunuz?

  • Eline sağlık hocam, her konunda olduğu gibi hayranlıkla okudum.
  • Böyle bişeyin içinde olduğunuzun haberini almak beni çok mutlu etti hocam, dilerim çok çok daha iyi yerlerde de adınızı görür okuruz başarılarınızın devamını dilerim.

  • Hocam 3D / Texture / Shader kanadından ilgileniyorsan temel Maya dersleri ile bir giriş yapmanı öneririm. Derslerden sonra eğer devam etme isteğin geliyorsa basit seviyeden uzman seviyeye doğru modelleme derslerine geçebilirsin, bu konuda çok basit aramalarla istemediğin kadar video ders geliyor youtube'dan.


    Diyelim ki aradan 1 yıl geçti, belli bir seviyeye geldin, artık maya ile güzel modellemeler yapabiliyorsun ve hala devam etme isteğin var. Texture ve sculpt derslerine geçiş yaparsın, bunun için Substance Painter ve ZBrush öğrenmeni tavsiye ederim, yine temelden uzman seviyeye doğru, çoğunlukla youtube üzerinden bulup takip edebilirsin.


    Yeterince uzun süreli ve istikrarlı yaparsan birkaç sene sonra sektöre giriş seviyesinden adım atma olanağı elde edebilirsin. Ben örnek teşkil etsin diye sana maya'ya giriş dersleri bırakayım buraya.



    ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri.Maya Learning Channelyoutube
    This tutorial quickly covers the essential skills you need to know as a Maya beginner. Check out the whole series! https://www.youtube.com/playlist?list=PLD8E5717592CF5C26
    https://www.youtube.com/watch?v=LJLo6MafPVM&list=PLD8E5717592CF5C26

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------





    @Hugh Jackman , Ben modelleme kısmında 3DS Max ve ZBrush kullandım hocam. Ekipte Blender ve Maya kullanan pek çok arkadaşta vardı.





  • Nereden nereye. Başarılarınızın devamını dilerim.
  • türkçe altyazı eklettirebilseydin keşke.

  • Tebrikler
  • Görüntüler enfes hocam. Elinize sağlık. Ben de oyunda playtester olarak yer almıştım, credits ekranında yer aldığımızı söylediler, o ekrana ulaşmak için saat sayıyorum. :D

  • Eline sağlık hocam DH de böyle paylaşım görmek çok hoş.
  • Elinize sağlık. Optimizasyon ve türkçe dil eklense çok iyi olurdu ALAN WAKE 2 Projesinde Yaptığım Çalışmalar ve Ekran Resimleri. 

  • xyro kullanıcısına yanıt
    +1
  • Böyle bir emek ve konu görüp artılamadan geçmek olmazdı. Başarılarının devamını dilerim 🤙🏼
  • Bravo kardeşim, daha önceden de görüyordum çalışmalarını bu sitede, yolun açık olsun.

    Bir Sony AAA’de çalışmanı isterim, hakkında hayırlısı olsun.
  • Emeğine sağlık. Başarılar dilerim. Her oyunda bakarım bizden birileri var mıdır diye. Oyunu bitirince credits’i izleyip adını yakalamaya çalışırım. :)
  • xyro kullanıcısına yanıt

    Kurumsalda o işler öyle yürümez ki

  • citra kullanıcısına yanıt

    firmada çalıştıgı için dedim hatta ben hallederim türkiyede oynıyan çok v.s v.s tarzı bişelerde diyebilirdi belki.

  • xyro kullanıcısına yanıt

    Şirketler ticari dürtülerle hareket ediyor hocam, Türkçe desteği ile ilgili bir konuya hiç girmedim ki hesaba alınacak bir istek olmazdı kesinlikle.


    Gelir elde edileceğinden emin olurlarsa biz koymayın desek yine koyarlar. Bu tip şeylere istatistikler üzerinden karar verirler. Temelde olay bundan ibaret.

  • Tümör-fobi nedir... Tümör-fobi, bir insanın acaba vücudumun derinliklerinde, beynimde, herhangi bir organımda tümör var mı diye kaygı duymasıdır. Günümüzde fabrikasyon paketli gıdalarla beslendiğimizi düşünürsek ve vücudumuzun, beynimizin içinden sürekli kablosuz sinyaller geçtiğini düşünürsek haklı bir fobidir. 10 insandan 6'sının vücudunda uyuyan tümörler - kistler vardır.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.