Şimdi Ara

Akü takviye kablosu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
44.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Akü takviye kablolarında 200 amp, 400 amp vb. gibi değerler var. Normal binek otomobili için hangi amp değerini almak gerekir? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.



  • onlar ile motorsiklet bile takviye edilmez. gördüğünüz parmak kalınlığındaki kablonun içinde hoparlor kablosu kadar demet var. dışını şişiriyorlar sadece. adam gibi birşey istiyorsanız bir oto elektrik malzemecisine gidin 10 dakikada yapsın size. 20 -30 tl birşey tutar. bırakın 400 amperi 40 amperde bile eriyor
  • benim araçta 4*1,5 bildiğimiz elektrik antigron kablodan yapılmış akü takviye kablosu var çok kez isteyen arkadaşlara verdim işlerini gördü bazen benim arabadan başka arabalara takviye yapıyoruz bir sıkıntı yaşatmadı ama ne kadar sağlıklı ölçülerde bilmiyorum sadece işimizi görüyor zaten oto elektrikçilerde 20-30 tl arasında takviye kabloları mevcut
  • valla ben praktikerden aldım bi tane

    içinde parmak kalınlığında bakır kablo var

    5 yıldır kaç arabayı takviye ettim bu kablo ile

    hiçbi sorun olmadı,

    amperine vsde bakmadım yazıyormu onuda bilmiyorum
  • Bende marketten aldim kac kere de kullandim hic bir sorun olmadi. Arabada kablo inince amperine bakarim ustunde yaziyorsa.
  • Şu bimde satılan takviye kabloları ne kadar sağlıklı acaba?İş görür cinsten bişeyse almak istiyorum ben de fiyatı 12 liraydı galiba
  • bimde satılan 400 amp. idi. hepsiburadada o kabloya benzer kablolar 15 tl civarında. ben 200 amp. yetermi diye düşünürken, arkadaşlar 400 amp. bile yaramaz demişler.
    mağazadan alan arkadaşlar markasını hatırlayabiliyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: md1

    bimde satılan 400 amp. idi. hepsiburadada o kabloya benzer kablolar 15 tl civarında. ben 200 amp. yetermi diye düşünürken, arkadaşlar 400 amp. bile yaramaz demişler.
    mağazadan alan arkadaşlar markasını hatırlayabiliyor musunuz?


    Elinize kabloyu aldınız, bakırın ağırlığı hissediyorsanız, o kablo tamamdır.

    Maşaları oyuncak gibi, kendiside tüy gibiyse, o kablo şişirmedir.

    200 Amper otomobiller için, 400 Amper büyük araçlar içindir, aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: md1

    Akü takviye kablolarında 200 amp, 400 amp vb. gibi değerler var. Normal binek otomobili için hangi amp değerini almak gerekir? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


    quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    onlar ile motorsiklet bile takviye edilmez. gördüğünüz parmak kalınlığındaki kablonun içinde hoparlor kablosu kadar demet var. dışını şişiriyorlar sadece. adam gibi birşey istiyorsanız bir oto elektrik malzemecisine gidin 10 dakikada yapsın size. 20 -30 tl birşey tutar. bırakın 400 amperi 40 amperde bile eriyor


    Cevabın soruyla zerre kadar bağlantısı yok. Arkadaş ne tür bir kablo olduğunu söylememiş ki, siz neye dayanarak sahte olduğuna kanaat getirdiniz? üzerinde amperaj değeri yazan her kablo sahtedir şeklinde abuk sabuk bir sonuç çıkıyor.

    M.Reha'nın dediği gibi, amper, kablonun akım gücünü gösterir. güçlü aküler için daha güçlü kablolar kullanılır. Burdaki güç değeri de amperajdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qzwxec

    quote:

    Orijinalden alıntı: md1

    Akü takviye kablolarında 200 amp, 400 amp vb. gibi değerler var. Normal binek otomobili için hangi amp değerini almak gerekir? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


    quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    onlar ile motorsiklet bile takviye edilmez. gördüğünüz parmak kalınlığındaki kablonun içinde hoparlor kablosu kadar demet var. dışını şişiriyorlar sadece. adam gibi birşey istiyorsanız bir oto elektrik malzemecisine gidin 10 dakikada yapsın size. 20 -30 tl birşey tutar. bırakın 400 amperi 40 amperde bile eriyor


    Cevabın soruyla zerre kadar bağlantısı yok. Arkadaş ne tür bir kablo olduğunu söylememiş ki, siz neye dayanarak sahte olduğuna kanaat getirdiniz? üzerinde amperaj değeri yazan her kablo sahtedir şeklinde abuk sabuk bir sonuç çıkıyor.

    M.Reha'nın dediği gibi, amper, kablonun akım gücünü gösterir. güçlü aküler için daha güçlü kablolar kullanılır. Burdaki güç değeri de amperajdır.



    sizin cevabınızın da cevap ile alakası yok yazmak için yazmışsınız. sorunun bütün özeti cevabımda var. tecrübeniz yoksa okuyun öğrenin. bu forum sizin gibiler yüzünden bu hale geldi zaten. bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. umarım anlamışsınızdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: md1
    Akü takviye kablolarında 200 amp, 400 amp vb. gibi değerler var. Normal binek otomobili için hangi amp değerini almak gerekir? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


    quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    onlar ile motorsiklet bile takviye edilmez. gördüğünüz parmak kalınlığındaki kablonun içinde hoparlor kablosu kadar demet var. dışını şişiriyorlar sadece. adam gibi birşey istiyorsanız bir oto elektrik malzemecisine gidin 10 dakikada yapsın size. 20 -30 tl birşey tutar. bırakın 400 amperi 40 amperde bile eriyor


    Kablonun dandik olduğunu, hiç bir veri olmadan nasıl anladınız onu anlatın da bari şeyhimiz diye elinizi öpelim. Biz sıradan insanlar, elde herhangi bir veri yokken gaipten haberler alamıyoruz.

    Mesela şu resimdeki kablodan bile bahsediyor olabilir.



     Akü takviye kablosu


     Akü takviye kablosu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qzwxec -- 21 Ocak 2010; 13:46:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qzwxec

    quote:

    Orijinalden alıntı: md1
    Akü takviye kablolarında 200 amp, 400 amp vb. gibi değerler var. Normal binek otomobili için hangi amp değerini almak gerekir? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


    quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    onlar ile motorsiklet bile takviye edilmez. gördüğünüz parmak kalınlığındaki kablonun içinde hoparlor kablosu kadar demet var. dışını şişiriyorlar sadece. adam gibi birşey istiyorsanız bir oto elektrik malzemecisine gidin 10 dakikada yapsın size. 20 -30 tl birşey tutar. bırakın 400 amperi 40 amperde bile eriyor


    Kablonun dandik olduğunu, hiç bir veri olmadan nasıl anladınız onu anlatın da bari şeyhimiz diye elinizi öpelim. Biz sıradan insanlar, elde herhangi bir veri yokken gaipten haberler alamıyoruz.

    Mesela şu resimdeki kablodan bile bahsediyor olabilir.



     Akü takviye kablosu


     Akü takviye kablosu



    öp elimi anlatayım. elde veri var kanıt var ancak sizin gibi çok bilmişler olunca insanın hiçbirşey gösteresi gelmiyor. madem çok biliyorsunuz takılın kafanıza göre. ikinci takviyede yolda kalırsınız sonra bu konu aklınıza gelir sonra neden diye sorarsınız ancak şemsiyenin sapından başka bir sonuç çıkmaz ortaya. başka bildikleriniz de var ise de öğrenmek isteriz benden bu kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    onlar ile motorsiklet bile takviye edilmez. gördüğünüz parmak kalınlığındaki kablonun içinde hoparlor kablosu kadar demet var. dışını şişiriyorlar sadece. adam gibi birşey istiyorsanız bir oto elektrik malzemecisine gidin 10 dakikada yapsın size. 20 -30 tl birşey tutar. bırakın 400 amperi 40 amperde bile eriyor

    bu arkadaşa yüklenmeyin doğru söylemiş uyarmış yoksa sadece 200 yeter denilirse alınır aküye değdiği an kablo kül olur al başına dert
  • arkadaşlar bende bildiğim kadar bişeyler yazmak istiyorum. Otomobil aküleri ortalama 75 amper büyük araçlarınki ise 200 amper civarındadır. Şimdi gelelim kabloya iletkenlik için kullanılan malzeme ve kalınlığı önemlidir ayrıca uzunluğu arttıkça kablo direnci de artar. Bakır masalı olanlar tercih edilmeli vede en iyi iletkenlik için en kalın olanı alınmalı çünkü akım ne kadar rahat geçerse kablodan o kadar rahat çalışır araç. Tabiki illa en kalını olacak diye bir şart yok tabi ince olursa ve kullanılan malzeme kalitesiz ise bu sizi zorlar. Otomobil içinde büyük araç içinde bence en lakin olanı ve amper değeri büyük olanı almanız sizin karınıza olacaktır.
  • ayrıca takviye yaparken kutup başları ile kablo masalarının mümkün olduğu kadar fazla temas eden bölgeye takılması yani en fazla yüzeyin birbirine temas etmesi, masaların bakır olması, kablonun mümkün olduğu kadar kalın ve kısa olması, aynı zamanda takviye esnasında takviye alınan aracın çalışır durumda ve yüksek devirde motorun çalışması olabilecek maksimum amper üretimini sağlamakla birlikte aracınızı daha rahat çalıştırmanıza yardımcı olur. Birde takviye yaparken önce + kutup ile + yi sonra da - kutupları bağlayıniz. Sökerken de tam tersi önce - sonra + kutup sökülmelidir. Kullanmak zorunda kalmazsınız umarım ama herkesin bilmesi gerekir yinede ne olacağı başımıza ne geleceği hiç belli olmaz.
  • diğer araca akü takviyesi yapaken artı kutupla eksi kutubu yanlişlıkla birbirine değdirdim kıvılcımlar çıktı araca birsey olur mu
  • otomobiller için önerebileceğiniz bir takviye kablosu markası var mıdır?
  • Arkadaşlar elimde mıchelin araç takviye kablosu var bir arkadaşımın aküsü bitince çağırdı aracımdan aracına takviye yaptım ve gayette memnunum aracını çalıştırdı... Aracınız çalışmadan önce kendi akünüze ve karşıdaki aküye uçları bağlayın artı ( + ) uç ile karşı aküdeki ( + ) ucu bağlayın sonra ( - ) uç ile karşı aküdeki ( - ) eksi ucu bağlayın çalışan aküsü bitmeyen aracı önce çalıştırın sonrada 30 saniye bekleyin ve karşı aracı çalıştırın ve araç çalıştıktan sonra uçları birbirine değmeden sökün saygılarımla..... Elimdeki araç takviye kablosunun ismi michelin 9511 25sg profesyonel akü takviye kablosu takımı 2011 de 184 tl ye aldım....memnunum....


    Şimdi benim bir sorum olacak bilen arkadaşlardan yardım istiyorum ben internetten akü şar cihazı aldım araç için fakat nasıl kullanılacağı konusunda bir bilgim yok kullanma kılavuzuda türkçe değil blackdecker-bdjs450i yi hepsiburadan aldım ama nasıl kullanacam bilmiyorum acil yardım saygılarımla....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baytar31 -- 19 Haziran 2013; 21:44:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • iyi akşamlar benim arabama akü takviye kablosu alcam da nasıl kullanacam şimdi bir tanesini şarzlı arabaya diğerinide şarzsız arabaya takacam da bir yerde - ucunun birini dolu aküye diğerini de boş akünün olduğu arabanın kaportasına takın yazıyordu bana bu işlemi ayrıntılı anlatır mısınız bbirde akü şarz makinası almayı düşünüyordum ama değmez o paraya sanki her gün akü bitiyor demi? yoksa alsam mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kndmr_53

    iyi akşamlar benim arabama akü takviye kablosu alcam da nasıl kullanacam şimdi bir tanesini şarzlı arabaya diğerinide şarzsız arabaya takacam da bir yerde - ucunun birini dolu aküye diğerini de boş akünün olduğu arabanın kaportasına takın yazıyordu bana bu işlemi ayrıntılı anlatır mısınız bbirde akü şarz makinası almayı düşünüyordum ama değmez o paraya sanki her gün akü bitiyor demi? yoksa alsam mı ?

    Akü takviye kablosu alırken mümkün olduğunca en ucuzunu almamaya özen gösterin kabloyu görmeden ancak bu şekilde tarif edebilirim.

    Alırken kablonun boyunada dikkat edin piyasadaki ucuz olanların çoğu 2 metredir yetersiz olur.

    Akü şarj cihazı almanıza gerek yok.

    Saygılarımla...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.