Şimdi Ara

93 Civic si hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
5.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun bir zaman sonra foruma yeni bir konu açıyorum, e36 kasa 3.18ia sahibiydim bir süre önce 93 model tek kapı civic si ile takas yaptım. Araç için detaylı fotoğrafları en geç haftaya pazartesi sizlerle paylaşacağım. Bu arada, facebook vb sosyal paylaşım sitelerinde programla ilgili sorular geliyor, program için hazırlıklar devam ediyor arkadaşlar


    Konumuza dönelim, e36'dan sonra hem performans hem yakıt olarak civic si çok daha tatmin edici. Tüm bunların dışında, araçla ilgili kafamda soru işaretleri var, sizlere sormak istedim.


    Araç performans olarak tatmin edici, öyle ki araçta tek başımayken bir çok araca boy boy fark atıyor, araçta kısa şanzıman, hava filtresi ve performans egzoz var. Fakat, araca bir yada iki kişi geldiğinde performans düşüyor. Öyle ki 2 gün önce yolda karşılaştığın peugeout 206+ fare gibi oynadı benimle. Gözle görülür bir performans düşüşü söz konusu oldu, son hızı etkilemedi, araçta ben dahil 3 kişi+köpek vardı. Ara hızlanmalarda tek şoförlü 206+ arayı açarken 170 km'den sonra ne kadar yırtınsa da peşimden gelemedi ve 210 km hızı gördüm araçla. Elbette son hız 210 km değil bunu belirtmek isterim

    İlk sorum bu, çok garibime giden bir olay, neden tek kişiyken yerinde durmayan araç 2 yolcu alınca çakılıp kalıyor? Diğer soru ise fren, frenler çok çabuk şişiyor pompalamak gerekiyor. 210 km hızı gördükten sonra yavaşladım, 90 km ile yoluma devam ettim, yaklaşık 8 km sonra trafiğe girdim ve kırmızı ışığa yaklaşırken araç durmakta zorlandı, frene sonuna kadar bastım fakat fren sertleşti ve durmadı, frenden ayağımı çekip 2-3 kere pompaladım öyle tuttu. Bunu aynı gün 3 sefer daha yaptı. Fikirlerinizi bekliyorum.

    Kendi çekimim olmayan, önceki sahibinden aldığım birkaç fotoğrafı sizlerle paylaşayım;


     93 Civic si hakkında 93 Civic si hakkında 93 Civic si hakkında







  • takip



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iblis_35 -- 25 Nisan 2013; 15:48:31 >
  • Öncelikle yeni aracın hayırlı olsun.

    Uzun zamandır temiz Sİ kolluyorum fakat satılık temiz yok desem yeridir.

    İyi cesaret etmişsin BMW ile takaslamışsın.

    206+ seninle oynayamaz. Ben problem olduğunu düşünüyorum araçta.

    Teknik cevabı üstad verecektir. Haberdar edelim.

    @*President*
  • Teşekkürler hocam. Aracı baya inceledim, bmw'ye göre daha masrafsız bir araç, bu nedenle gözümü karartıp aldım ve şuana kadar bir sıkıntı yok. Motoru yeni toplanmış, lpg kiti henüz bin bakımına girmedi bende girecek. Belirttiğim gibi araçta tekken kopartıp gidiyor. Bu arada LPG ile kullanılıyor araç sürekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    Teşekkürler hocam. Aracı baya inceledim, bmw'ye göre daha masrafsız bir araç, bu nedenle gözümü karartıp aldım ve şuana kadar bir sıkıntı yok. Motoru yeni toplanmış, lpg kiti henüz bin bakımına girmedi bende girecek. Belirttiğim gibi araçta tekken kopartıp gidiyor. Bu arada LPG ile kullanılıyor araç sürekli.

    Arkadaşım ilk yapacağın iş yağ pompasını kontrol ettirmek.

    Sİ kronik arızasıdır. Eğer yağ pompası yan sanayi ise yatak sarar araç.

    Orjinal mi olup olmadığını kontrol ettir eğer değilse mutlaka orjinal al.
  • Hayalimdeki araçlardan biridir kırmızı bir si. Yanlış mı hatırlıyorum önceden de ceraton vardı. BMW'yi neden sattın? Bu kaça mâl oldu. Biraz detay verirsen sevinirim
  • Aracın hayırlı olsun. Araç ile ilgili yorum yapmayacağım güle güle kullan. Bahsettiğin sorunlara gelince;

    D16A9 vtec olmamasına rağmen performansı yeterli ama bir o kadarda riskli bir motor. Riskli olmasının sebebi kötü olması değil malesef yedek parça temin ve fiyatları yüzünden motorların yan sanayi parçalarla revizyon yapılması. Genelde yan sanayi yataklar kullanılıyor ve yağ pompası kaynaklı yatak sarma gibi problemi olan bir motor.

    Tavsiyem, eski sahibi yaptırmamış ise yağ pompasının modifiye edilmesi önemli. Yan sanayi pompa ise fazla devir çevirmekten kaçının süpriz yapabilir.

    Headers takarsanız üst devirleriniz canlanır.

    Neptune ECU takıp tuning yaparsanız yürüyüşü ciddi değişir.

    2 kişi dediğiniz ortalama 150 kg. bu tüm araçların performansını etkileyecek bir ağırlık. Eğer normalden çok fazla düşüş oluyorsa avans ayarını bir kontrol ettirin.

    Frenler ise tüm EG kasalarda malesef aynı :) disk balata yenilemesi yaparsan iyi olur. Yüksek hızlarda çabuk ısınır ve performans düşer.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Aracın hayırlı olsun. Araç ile ilgili yorum yapmayacağım güle güle kullan. Bahsettiğin sorunlara gelince;

    D16A9 vtec olmamasına rağmen performansı yeterli ama bir o kadarda riskli bir motor. Riskli olmasının sebebi kötü olması değil malesef yedek parça temin ve fiyatları yüzünden motorların yan sanayi parçalarla revizyon yapılması. Genelde yan sanayi yataklar kullanılıyor ve yağ pompası kaynaklı yatak sarma gibi problemi olan bir motor.

    Tavsiyem, eski sahibi yaptırmamış ise yağ pompasının modifiye edilmesi önemli. Yan sanayi pompa ise fazla devir çevirmekten kaçının süpriz yapabilir.

    Headers takarsanız üst devirleriniz canlanır.

    Neptune ECU takıp tuning yaparsanız yürüyüşü ciddi değişir.

    2 kişi dediğiniz ortalama 150 kg. bu tüm araçların performansını etkileyecek bir ağırlık. Eğer normalden çok fazla düşüş oluyorsa avans ayarını bir kontrol ettirin.

    Frenler ise tüm EG kasalarda malesef aynı :) disk balata yenilemesi yaparsan iyi olur. Yüksek hızlarda çabuk ısınır ve performans düşer.

    President bey araç ile ilgili yorum yapmayın bence de arkadaşımızın hevesi kırılmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Aracın hayırlı olsun. Araç ile ilgili yorum yapmayacağım güle güle kullan. Bahsettiğin sorunlara gelince;

    D16A9 vtec olmamasına rağmen performansı yeterli ama bir o kadarda riskli bir motor. Riskli olmasının sebebi kötü olması değil malesef yedek parça temin ve fiyatları yüzünden motorların yan sanayi parçalarla revizyon yapılması. Genelde yan sanayi yataklar kullanılıyor ve yağ pompası kaynaklı yatak sarma gibi problemi olan bir motor.

    Tavsiyem, eski sahibi yaptırmamış ise yağ pompasının modifiye edilmesi önemli. Yan sanayi pompa ise fazla devir çevirmekten kaçının süpriz yapabilir.

    Headers takarsanız üst devirleriniz canlanır.

    Neptune ECU takıp tuning yaparsanız yürüyüşü ciddi değişir.

    2 kişi dediğiniz ortalama 150 kg. bu tüm araçların performansını etkileyecek bir ağırlık. Eğer normalden çok fazla düşüş oluyorsa avans ayarını bir kontrol ettirin.

    Frenler ise tüm EG kasalarda malesef aynı :) disk balata yenilemesi yaparsan iyi olur. Yüksek hızlarda çabuk ısınır ve performans düşer.

    President bey araç ile ilgili yorum yapmayın bence de arkadaşımızın hevesi kırılmasın.

    Nick mesaj uyumsuzlugu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aşık oldugum ef crx ın motorunu kullanan bır araçtır. Ancak d16a9 kodlu bu motor ne yazıkkı boyle. Yanı nekadar ınandırıcı olur bılmem ama normal bı crx type-r ın arkasında gıderken 1 saat 4 dakıka yada 1 gun sonra 106 ya geçılebılıyor 1 gunu 1 gune uymayan motordur yanı. 2. sıkıntısıda ilhan abımın ( presıdent ) yazdıgı gıbı yatak sarma conta yakma gıbı problemlerı olabılıyor bu motorun. Modıfıyede önü çok açık bı motor değil açıkcası. 2 kişiyle eğer düşüşü gozluyorsan şu sıkıntıyıda dusundum hondalar genelde tork fakırı olarak bılınır d16 motorda oyle. Tek kişiyken ucuk 2 kısıyken dusus yasamasının sebebı torkun yetersızlıgıde olabılır. Ama ciddi şekilde fark varsa ozaman sıkıntın var motorda. Gene egzoz sistemine el atabılırsın headers ve ara borularına bı bak derım buyutulmemişse 51 mm egzoz ara boruları aracı rahatlatır ve guzel sıkıştırma sağlarsın. Fren sorununa gelırsek yaşayabıleceğın olayı ılk alır almaz yaşamışsın zaten sana ılk gunden araç benı dıkkatlı kullan demek ıstemıs. Yapabıleceğın hiçbişey yok ne yazıkkı si ve crx ler ve ef civiclerde bu tur sorunlar mevcut. Hızlanırken çok guzel ancak araba durmak ıcın boeıng 747 nın kullandığı mesafeye ıhtıyaç duyuyor. Genede fren sıstemını gozden geçırın en azından fren balatalarını değişin aklınızda kalmasın derim. 2. değineceğim nokta ise ufak bı hatırlatma bu aracın sıznden oncekı sahıbınde emınıım yavaş kullanmamıştır ne olur ne olmaz triger kayışınızada baktırın derım. Sonra komple motordan olmayın.

    Aracınız hayırlı olsun rengı guzel, sanırım oncekı rengı lacıvertmıs. Ufak dokunuşlarla çok daha guzel hale gelebılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 25 Nisan 2013; 18:32:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239


    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Aracın hayırlı olsun. Araç ile ilgili yorum yapmayacağım güle güle kullan. Bahsettiğin sorunlara gelince;

    D16A9 vtec olmamasına rağmen performansı yeterli ama bir o kadarda riskli bir motor. Riskli olmasının sebebi kötü olması değil malesef yedek parça temin ve fiyatları yüzünden motorların yan sanayi parçalarla revizyon yapılması. Genelde yan sanayi yataklar kullanılıyor ve yağ pompası kaynaklı yatak sarma gibi problemi olan bir motor.

    Tavsiyem, eski sahibi yaptırmamış ise yağ pompasının modifiye edilmesi önemli. Yan sanayi pompa ise fazla devir çevirmekten kaçının süpriz yapabilir.

    Headers takarsanız üst devirleriniz canlanır.

    Neptune ECU takıp tuning yaparsanız yürüyüşü ciddi değişir.

    2 kişi dediğiniz ortalama 150 kg. bu tüm araçların performansını etkileyecek bir ağırlık. Eğer normalden çok fazla düşüş oluyorsa avans ayarını bir kontrol ettirin.

    Frenler ise tüm EG kasalarda malesef aynı :) disk balata yenilemesi yaparsan iyi olur. Yüksek hızlarda çabuk ısınır ve performans düşer.

    President bey araç ile ilgili yorum yapmayın bence de arkadaşımızın hevesi kırılmasın.

    Nick mesaj uyumsuzlugu

    Valla sol ön kuledeki deformasyonu sağ ön kuledeki kaynak izini ve muhtelif pasları görünce benim bile hevesim kırıldı.
    Arabayı usta değil nalbantlar toplamış. Farkedilmeyecek kusurlar değil bunlar, alan biliyordur diyor susuyorum.




  • Araçla ilgili yorum yapmayı kimse istemiyor


    Kısaca cerato'yu özlemiyor değilim. Çok küçük bir borç uğruna kaybettim aracımı, e36 ise tam fiyaskoydu, ama her şeye rağmen severdim çünkü ben buradayım derdi. Civic ise gözümde cerato'ya en yakın araç. Az yakıyor, yeterli konforu sağlıyor, bmw kadar güven vermese de kendince bir şeyler yapıyor

    Neden bu aracı aldığıma gelirsek, sebebi basit, e36'ya nazaran daha sorunsuz, daha performanslı ve daha ekonomik. Aracın kazası belası her şeyine baktım, motorundan anlamadığım için ustalara gösterdim, onayı aldı araç, motor iyi toplanmış, LPG kitinde ise spor enjektörler kullanılmış ve araç giderken LPG/benzin ayırt edilemez konforda. Bu arada bugün bin bakımına soktum LPG'yi. Neyse.


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Aracın hayırlı olsun. Araç ile ilgili yorum yapmayacağım güle güle kullan. Bahsettiğin sorunlara gelince;

    D16A9 vtec olmamasına rağmen performansı yeterli ama bir o kadarda riskli bir motor. Riskli olmasının sebebi kötü olması değil malesef yedek parça temin ve fiyatları yüzünden motorların yan sanayi parçalarla revizyon yapılması. Genelde yan sanayi yataklar kullanılıyor ve yağ pompası kaynaklı yatak sarma gibi problemi olan bir motor.

    Tavsiyem, eski sahibi yaptırmamış ise yağ pompasının modifiye edilmesi önemli. Yan sanayi pompa ise fazla devir çevirmekten kaçının süpriz yapabilir.

    Headers takarsanız üst devirleriniz canlanır.

    Neptune ECU takıp tuning yaparsanız yürüyüşü ciddi değişir.

    2 kişi dediğiniz ortalama 150 kg. bu tüm araçların performansını etkileyecek bir ağırlık. Eğer normalden çok fazla düşüş oluyorsa avans ayarını bir kontrol ettirin.

    Frenler ise tüm EG kasalarda malesef aynı :) disk balata yenilemesi yaparsan iyi olur. Yüksek hızlarda çabuk ısınır ve performans düşer.



    Teşekkürler hocam, önerilerinizi kaptım gerekli işlemleri listeye ekledim. Tork eksikliğini yaşıyorum elbette, tekken sorun olmuyor alt devirlerde bile gaza yüklenince araç toparlanıp gidiyor, fakat araçta yolcu varsa biraz yüksek devir istiyor ki hakkıdır, 4 bin devirden sonra canlanma başlıyor 6-7 bin devirde ise hakkını veriyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Aşık oldugum ef crx ın motorunu kullanan bır araçtır. Ancak d16a9 kodlu bu motor ne yazıkkı boyle. Yanı nekadar ınandırıcı olur bılmem ama normal bı crx type-r ın arkasında gıderken 1 saat 4 dakıka yada 1 gun sonra 106 ya geçılebılıyor 1 gunu 1 gune uymayan motordur yanı. 2. sıkıntısıda ilhan abımın ( presıdent ) yazdıgı gıbı yatak sarma conta yakma gıbı problemlerı olabılıyor bu motorun. Modıfıyede önü çok açık bı motor değil açıkcası. 2 kişiyle eğer düşüşü gozluyorsan şu sıkıntıyıda dusundum hondalar genelde tork fakırı olarak bılınır d16 motorda oyle. Tek kişiyken ucuk 2 kısıyken dusus yasamasının sebebı torkun yetersızlıgıde olabılır. Ama ciddi şekilde fark varsa ozaman sıkıntın var motorda. Gene egzoz sistemine el atabılırsın headers ve ara borularına bı bak derım buyutulmemişse 51 mm egzoz ara boruları aracı rahatlatır ve guzel sıkıştırma sağlarsın. Fren sorununa gelırsek yaşayabıleceğın olayı ılk alır almaz yaşamışsın zaten sana ılk gunden araç benı dıkkatlı kullan demek ıstemıs. Yapabıleceğın hiçbişey yok ne yazıkkı si ve crx ler ve ef civiclerde bu tur sorunlar mevcut. Hızlanırken çok guzel ancak araba durmak ıcın boeıng 747 nın kullandığı mesafeye ıhtıyaç duyuyor. Genede fren sıstemını gozden geçırın en azından fren balatalarını değişin aklınızda kalmasın derim. 2. değineceğim nokta ise ufak bı hatırlatma bu aracın sıznden oncekı sahıbınde emınıım yavaş kullanmamıştır ne olur ne olmaz triger kayışınızada baktırın derım. Sonra komple motordan olmayın.

    Aracınız hayırlı olsun rengı guzel, sanırım oncekı rengı lacıvertmıs. Ufak dokunuşlarla çok daha guzel hale gelebılır.



    Teşekkürler hocam, aracın rengini beğenmiyorum ne yazık ki Eğer 3-4 ay geçtikten sonra ben bu arabayı kullanırım dersem renk değişikliğine gideceğim ve tahminen kırmızı rengi tercih edeceğim. Önceki sahibini tanıyorum, aracı çok az kullandı arkadaşımız zaten, 1 ay kadar, her ne kadar güvensem de 1 ayda aracı niye satmak istiyorsun gibisinden düşünceyle aracı inceledim ve incelettim herhangi bir soruna rastlamadım. Değişikliğin nedeni 4 kapı araca geçiş, tek nedeni bu. Eski sahibinin bana söylediği; araç alındığı gibi uzun yola çıkıyor ve yağ eksikliğinden yatak sarıyor, bu nedenle motor komple yeniden yapılıyor. Motor iyi toplanmış dediğim gibi, şasede ve direklerde bir sorun yok, zaten bu yaştaki spor bir araçta boya kaza bela aramamak yanlış bence, önemli olan şase ve direkler. Motorda da sorun yok haliyle problem yok bana göre.



    Gel gelelim benim klasik araç değiştirdikten sonra bahtsızlıklarıma(bedevi misali);

    Aracı aldıktan 2 gün sonra park halindeyken sağ önden bir araç çarpıp kaçıyor. Şans eseri oradan geçen aracın eski sahibi arkadaşım arıyor tampon düşmüş ne oldu diye, inip bakıyorum ki sağ önden çarpıp kaçmış ş...siz.. Çevredeki esnaflara sordum fakat gören yok. 2. olay ise yine ön tampon, biri park ederken önden çarpıyor, tamponda bir karış kadar düz ince bir sürtünme izi. Çok şükür şimdilik başka bir şey yok




  • Sanırım çok yakın bir arkadaşımın eski arabası.
    Eğer o ise maviden turuncuya boyatan kendisidir.
    Görünce yazayım dedim.

     93 Civic si hakkında


     93 Civic si hakkında


     93 Civic si hakkında


    bizdeyken gayet temizdi (6-7 yıl oldu sanırım).

    Hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amamoslavida -- 26 Nisan 2013; 9:29:40 >




  • @amamoslavida

    Teşekkürler hocam fotoğraflar için. Araç hala daha temiz


    Yoğun bir hafta sonu geçirdim, fotoğraf çekemedim ne yazık ki. Şimdilik yakıt tüketimi ve sürüş detaylarını paylaşayım;


    Tüketim: 30 lt LPG = 80 TL Gidilen yol: 280 km

    130 km ş.içi 150 km ş.dışı Detaylar: Ş.içi kullanımda geneli tek kişi, çoğunlukla performanslı fakat (4-5 istisna hariç) 4.500 deviri geçmeden. Ş.dışı ise yaklaşık 50-60 kmsi sakin kullanım, 2.500-3.000 devir aralığı vites arttırımı ve maksimum 110 km hız ile, gerisi ise 160-220 km aralığında gidildi. 1-2 kere de 0-180 dip gaz kalkış yapıldı.

    Gelelim sürüş durumuna, go-kart misali bir sürüş sunuyor araç. Virajlarda gayet başarılı fakat rüzgardan ciddi anlamda etkilenme söz konusu. Hızı hissettirmemesi, sessiz bir sürüş 93 model c sınıfı bir Japon'a göre şaşırttı beni. Kısa şanzıman oranları nedeniyle kısa sürede yüksek hıza ulaşma söz konusu, negatif etkisi ise 3.000 devirden itibaren başlayan egzoz sesi, 4.500 devirden itibarense motorun kükremesi uzun şanzıman oranına göre rahatsızlık verebiliyor. Belirtmeden geçmeyeyim, yüksek hızlarda aracın hafif olmasından dolayı korktuğum savrulma hissi yok, gayet stabil rahat bir şekilde yoluna devam ediyor.

    Bu arada pazar günü @ HondatugraL arkadaşımızın dediği olayı yaşadım. Eğer pazar günü Körfez'den İzmit istikametide E5(d100 kara yolu) üzerinden giden siyah renk type-r'a sahip arkadaş mesajımı görürse cevap versin lütfen Kısaca olay, arkadaşımız bir ara peşime takıldı ve beni geçti, ben de onun peşine takıldım ve onu geçtim, daha sonra yanıma yanaştı ve beraber hızlanmaya başladık, geçmeyi başardım, bir süre peş peşe gittik, bir ara yavaşladı kayboldu, ben de yavaşladım, sonra aynamda belirdi, ben de gaza bastım ve yetişemedi. Ya arkadaş benimle dalga geçti, yada arkasında type-r yazan sıradan hb civic'lerdendi.




  • type-r ıse yetişmen zor anca peşinde gidebilirdin. Ya cidden type-r basmamış yada modlu bı cıvıcde olabılır. Ama dediğim gibi d16a9 bu gerçek typer a kafa tutmuş olabılırde. Ertesı gun sıradan bı araca geçilirsen şaşırma
  • 20 yaşına girmiş. Hurda indirimini hak etmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    type-r ıse yetişmen zor anca peşinde gidebilirdin. Ya cidden type-r basmamış yada modlu bı cıvıcde olabılır. Ama dediğim gibi d16a9 bu gerçek typer a kafa tutmuş olabılırde. Ertesı gun sıradan bı araca geçilirsen şaşırma

    Vallahi hocam bilemiyorum, pek bir şey de yazmak istemiyorum burada mimlenmeyelim diye ama, çok çok yüksek hızda tünele girdik ve çıkan sesleri Allah bilir diyorum sadece, öyle tahmin ediyorum ki fazla basmadı arkadaş. Modlu bir civic olsa dahi 80'den 190-200'e soluksuz çıkması zor olsa gerek.

    @ 23;59 2. baltalı ilah vakası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AssistForte -- 30 Nisan 2013; 0:10:41 >




  • senı mımleyen olsa olsa Hondayı bılmeyenlerdir
  • Hayirli olsun kazasiz belasiz binersiniz umarim.

    Eg kasa ne de guzel aslinda.

    Param olsa daaa ben alsaaaam :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Rahatsızlığım nedeniyle foruma arada girsem de paylaşımda bulunamıyordum.

    Kendi çekimim bir fotoğraf;

     93 Civic si hakkında



    Gel gelelim 2 ayı aşkındır aracı kullanıyorum. Haliyle baya baya alıştım araca. Şimdiye kadar herhangi bir nedenden ötürü araca karşı bir soğuma durumu olmadı, aksine bağlanmaya başladım.


    Araca yapılan ufak işlemler;

    Ses sistemi için hafif iyileştirmeler yaptım, ön kapılardan gelen tıkırtılardan dolayı kapıları kendi imkanımızla temizledik. Temizlemeden kasıt, camlarda titreme söz konusuydu ve iç aksam düzensizdi. Döşemeyi söktük, camın içeri girdiği kısımda yanlardaki fitillerde vs oturmama vardı toparladık. Cam mekanizmasını yağladık ve temizledik. Döşemeyi oturturken özel siyah silikon benzeri ses yalıtımı da sağlayan döşeme yapıştırıcı kullandık. Son olarak ta hoparlörün arka kısmına elyaf dolduruldu. Sonuç olarak, şuan araçtan tıkırtı gelmemekte.

    Ses sistemi demiştim, şimdilik basit 2 component hoparlör taktık ön tarafa, koltuk altına düşük kuvvetli bir amfi koyduk.

    Aracın klima kayışı çıkartılmış, klima ayarları yapılıp gaz dolduruldu ve kayış takıldı, klima peteğinde sorun var değişmesi gerekiyor ilerleyen zamanda yapacağız onu. Kayışı taktıktan sonra ses çıkmaya başladı, inceden turbo sesi gibi ötüyor bu da ışıklarda yada yolda giderken haliyle dikkat çekiyor.

    Henüz zamanını netleştiremediğim bir durum var, araç kaporta olarak komple bakıma girecek ve yeniden boyanacak. Boyada matlaşma ve yıpranma söz konusu.

    Değinmediğim bir konu; motor. Nazar değmesin hiçbir sıkıntı yok, ilk zamanlar fark etmiyordum fakat LPG'de güçten düşüş az da olsa var. Özellikle kalkışlarda eğer kontrolsüzce gaza basılırsa 2. vitesi patinaj çekerek kapatıyor araç, 3. viteste anca toparlıyor kendisini. Eğer kontrollü basılırsa çok iyi bir hızlanma söz konusu.

    Söz vermiyorum fakat eğer bir aksilik olmazsa 1-2 kısa video çekeceğim araçla ilgili.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.