Şimdi Ara

70W yerine 90W şanzıman yağı koyan servis!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi forumlar. Aracın manuel şanzıman yağını 2. kez değiştiricem. Kitapçıkta bulunan şanzıman yağı tek vizkoziteli 70w GL4 şanzıman yağı.


    Araç 30.000km de iken kronik baskı balata değişiminde yetkili serviste garanti kapmasmında değiştirilirken şanzıman yağına castrol 80w90 şanzıman yağı kullanılmış. Şuanda 88.000km de hangi yağı koyacağımı bilmiyorum. Orinal ince yağa dönsem uğultu yapar mı ? sonuçta 50bin km kalın yağ ile sürüldü. Şuan vites geçişleri pamuk gibi çok memnunum. Yada tekrardan 80-90 yağ koyup bozmadan devam edicem. Sizce ne yapmalıyım


    Servisi aradım durumu anlattım servis müdürne aktarıyım dedi. Adama durumu anlattım böyle böyle oldu şuan ne yapmak lazım dedim adam çıldırdı nasıl böyle yaparlar müyendis amcalar boşuna mı onu yazıyor kim yapmış dedi. Siz yapmışsınız dedim adam şoka girdi önce aracın geçmişine baktı evet biz koymuşuz dedi sonra ustayla konuştu ve diyorki bu yağ standartları karşılıyormuş kasjdsadasdasjdaskd kapattım telefonu direk.


    Şuanda orjinal yağa en yakın vizkozitede liqy moly 70w-75 var çok pahalı 2 litresi 600tl


    En çok kafama yatan tercihde ikisinin arası bir yağ koymam yine liqy moly nin 75w80 yağı var


    Bu şartlarda Hangi yağı seçmeliyim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 25 Ağustos 2022; 13:15:42 >







  • Öncelikle marka model nedir?


    ben tahmin yazayım


    servis zevzeklik etmiş, ucuza kaçmış

    orjin 70W GL4'te kalın...


    kalın olursa ne olur,


    büyük bir hasara yol açmayabilir ancak farklı sıcaklıklarda daha kalın yapısı nedeniyle ağır bir çalışmaya neden olup, şanzıman dişlisi ve sistemini zorlayacaktır.

    Yakıt bir kere yükselir uzun vadede sistemi zorladığı için hasarların da yolu açılmış olacak...


    DCT hyundai ise


    LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75 DSG Şanzıman Yağı (21359) - OnlineYedekParca.com





  • infinite kullanıcısına yanıt

    2016 İ20 1.2MPI Manuel hocam


    Sanırım şu iki yağ uygun ama arasındaki farkı anlamadım


    Başka bir servisi aradım bizim şanzımanlar kolay kolay uğultu yapmaz ağır şartlarda kullanmadıysan orjinale dönemkte fayda var dedi. Şuanda shell kullanıyorlarmış ama liqy moly tercih edicem sanırım



    70W yerine 90W şanzıman yağı koyan servis!
    70W yerine 90W şanzıman yağı koyan servis!liqui moly türkiye
    LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5100 75W (20842) ŞANZIMAN YAĞI
    https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-top-tec-5100-75w-20842-sanziman-yagi


    70W yerine 90W şanzıman yağı koyan servis!
    70W yerine 90W şanzıman yağı koyan servis!liqui moly türkiye
    LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5200 75W-80 (20845) ŞANZIMAN YAĞI
    https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-top-tec-5200-75w-80-20845-sanziman-yagi-psa-opel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 25 Ağustos 2022; 14:21:31 >




  • aracın 1.2 MPI Düz vites... aracını performanslı kullanıyor devir gösteriyorsan, ilerleyen km'lerde inceleceği için uzun ömürlü olsun 75W80'de kalabilirsin

    ama normal bir kullanıcı isen 75W modelinden devam...


    Kullanım alanları tamamen farklı olsa da şanzıman ve motor yağları arasında ortak noktalar var: İkisi de gitgide daha akışkan hale geliyor ve daha yüksek performans göstermek zorundalar. Alman yağ uzmanı LIQUI MOLY şirketinin yeni yüksek performans ustaları TOP TEC MTF 5200 75W-80 ve TOP TEC MTF 5100 75W.


    MTF (Manual Transmission Fluid; Manuel Şanzıman Yağı) adı verilen yeni yağlar, düşük viskoziteli ve yüksek performanslı yağlar. Yağ inceldikçe, sürtünme kayıpları ve yakıt tüketimi azalıyor. LIQUI MOLY’nin yağ laboratuarının başkan vekili Oliver Kuhn, “Klasik şanzıman yağları ömrünü doldurdu,” açıklamasını yapıyor. Çünkü, yapısal olarak birbirinden ayrıldığından dolayı görevlerini tamamen farklı koşullar altında yerine getirmek zorunda olan klasik vites ve aks şanzıman yağları arasındaki büyük fark, çağdaş koşullarda işe yaramalarına engel oluyor.


    Artık modern şanzımanlarda her şey tek ünitede toplanmış durumda. Dolayısıyla, TOP TEC MTF 5200 75W-80 ve TOP TEC MTF 5100 75W gibi çağdaş şanzıman yağlarının, aynı anda birçok özelliğe birden sahip olması gerekiyor. Oliver Kuhn, “Malzeme uyumluluğunun da önemi var. Şanzımanlarda kullanılan yeni malzemeler, yeni katkı bileşiklerinin kullanılmasını gerektiriyor,” diyor.


    TOP TEC MTF 5200 75W-80 şanzıman, vites ve transfer dişli kutuları için, TOP TEC MTF 5100 75W ise manuel şanzımanlar ve çift debriyajlı S tronic ve DSG şanzımanlar için özel olarak geliştirildi.


    Her iki yağ da bütün kullanım şartları altında olağanüstü vites değiştirme rahatlığı sağlıyor, şanzımanı temiz tutuyor ve uzun kullanım ömrüne sahip.


    Top Tec MTF 5200 75W-80


    LIQUI MOLY bu ürünü, şu spesifikasyonlara veya orijinal parça numaralarına sahip araçlar ve motorlar için tavsiye ediyor:


    MW 83 22 0 309 031, BMW 83 22 0 403 247, BMW MTF LT-2, BMW MTF LT-4, Ford WSD-M2C 200-C, GM 1940764, GM 1940768, NISSAN MT-XZ, NISSAN MT-XZ TL (JR Type), Peugeot Citroen (PSA) B71 2330, Special Honda MTF-II, Volvo 97308


    TOP TEC MTF 5100 75W


    LIQUI MOLY bu ürünü, şu spesifikasyonlara veya orijinal parça numaralarına sahip araçlar ve motorlar için tavsiye ediyor:


    BMW 83 22 7 533 818, BMW MTF LT-3, Ford WSD-M2C 200-D2, VW G 052 178, VW G 052 512, VW G 052 726, VW G 060 726, VW G 070 726





  • Kışın soğuk çalıştırmada vites geçişleri zorlaşabilir.

  • infinite kullanıcısına yanıt

    Hocam yazıdaki çağ dışı olarak bekirtilen yağ benim size attığım yağlar mı ? Önermiyormusunuz yani tam olarak anlamadım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÇAğdaş ve Çağ dışı terimi Marka sorumlusu Kuhn'a ait 2017'den lansman mailini buldum :))


    önermekten ziyade 12 MPI aracın için temel olan yağı almalısın,


    ufak bir düzeltme yapalım


    marka derki hassas çalışan aracın DSG ise çift debriyajlı ise TOP TEC MTF 5100 75W


    senin araç düz vites Top Tec MTF 5200 75W-80'den devam




    70W yerine 90W şanzıman yağı koyan servis!
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • infinite kullanıcısına yanıt

    Tamamdır hocam teşekkürler 75-80 aşıcam dediğiniz gibi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba önden çeker ise gl4 veya gl4-gl5 koyun. Sadece gl5 yazan yağı koymayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 25 Ağustos 2022; 19:45:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şanzıman yağı mı?? hocam bende 2007 opel astra var, 2012 de ikinci el aldım, aldığımdan beri hiç şanzıman yağı vs filan değiştirmedim. Ben almadan önce de ne zaman değiştirildi bilmiyorum. Şanzıman yağı değiştirilir mi ki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı olay benimde başıma geldi farklı marka bir araçlar 75w80 yerine 80w90 eklendi.


    Sonuç : 2 yıl sonra rulman sesi ve dağılan şanzıman dişlileri.

  • iychan İ kullanıcısına yanıt

    aracın kullanıldığı şartlara ve kullanılan yağın tipine göre genellikle 60.000km ile 200.000km aralığında arasında özelliğini kaybeder ve değişim gerekir.

    bazı markalar değişime gerek bile duyulmaz ömürlük olarak tanımlarla, baskı balata şanzıman dişlilerinden şikayet yok ise kontrol ettirmende fayda var

    (km'ni bilmiyorum tabi)

  • Malik the Mafia kullanıcısına yanıt

    Naptın hocam rulman sesini anlarımda hiçbir şanzıman 75w80 yerine 80-90 konuldu diye dişlileri dağıtmaz başka bir nedeni vardır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 26 Ağustos 2022; 13:26:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • infinite kullanıcısına yanıt

    Üstteki arkadaşın bahsettiği gibi birşey olabilir mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • infinite kullanıcısına yanıt
    peki baskı balata şanzımanda şikayetim varsa kontrol ettirmeyim mi o zaman?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel şanzımanı bozmuş kullanıcılar arasında bir anket yapsak eminim zırt pırt şanzımanı, yağı kurcalayanlar, serviste kalın yağ koydurduğu için şanzımanı bozanlardan daha kalabalık çıkar.


    "çalışıyorsa kurcalama" sözü bence orjinalinde manuel şanzımanlar için söylenmiş.

    imza: zamanında orjinal ince yağ koyup bir yıl sonra 900 liraya çıkma şanzıman taktırmak zorunda kalmış bir kullanıcı. aynı hafta yeni arabanın periyodik bakımına bin lira verince önemsemedim tabi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 27 Ağustos 2022; 2:57:24 >
  • infinite kullanıcısına yanıt

    Hocam yapılan yanlış şu ki hiçbir yağ ömürlük olamaz. Her yağ belirli bir süre sonra özelliğini kaybeder.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalışıyorsa kurcalamayın. Manuel şanzıman yağını değiştirmek gereksiz fabrikanın koyduğu yağ ideal çalışıyor. Dışarıdan aldığın yağ ,orjinal yağ gibi koruyucu değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    Okuduğunuzu anlamıyormusunuz? Zaten 60.000km dir üstünde fabrikanın dışında serviste koyulan yanlış yağ ile geziyor

  • okuduğunu anlamıyormusun 60.0000km önce değiştirmeseydin diyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.