Şimdi Ara

FREN BALATASI KAÇ BİNDE BİTER ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
77
Cevap
0
Favori
23.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2010 mazda 3 45 binde fren balatası biter mi ? ben cok fazla fren kullanan bir insanım ve artık balatalardan ses geliyor, birde mazda fren balatasının fiyatını bilen arkadaş var mı?



  • Kullanıma, balatanın setliğine, fren diskinin sertliğine, aracın otomatik olup olmadığına bağlı olarak. 10000 km de bile bitebilir balata.
  • Aracın fren sistemi kaliteli ise ki öyle çabuk bitmesi normal bizim exeo da sert frenliydi 30.000de bitti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    Kullanıma, balatanın setliğine, fren diskinin sertliğine, aracın otomatik olup olmadığına bağlı olarak. 10000 km de bile bitebilir balata.
    45 bin km normal bir değer bitmesi için, benim eski arabamda 35 binde bitmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo

    45 bin km normal bir değer bitmesi için, benim eski arabamda 35 binde bitmişti.

    Alıntıları Göster
    ortalaması vardır 30 bin 50 bin arasındadır ama günümüz şartları pek ortalamaya uymuyor
    yokuş olan yerde oturanlar var,düz ovada oturanlar var,trafikte giden var boş yolda giden var,hergün kaç kere bastın veya ne kadar bastırdın sayamazsın,ayrıca hergün aynı şekilde olmaz
    sonuçta ara ara sökülür bakılır balatalar erimişmi diye
    yeni arabalarda frenler yumuşaktır balatalar bitipte diskide yiyenler olabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    ortalaması vardır 30 bin 50 bin arasındadır ama günümüz şartları pek ortalamaya uymuyor
    yokuş olan yerde oturanlar var,düz ovada oturanlar var,trafikte giden var boş yolda giden var,hergün kaç kere bastın veya ne kadar bastırdın sayamazsın,ayrıca hergün aynı şekilde olmaz
    sonuçta ara ara sökülür bakılır balatalar erimişmi diye
    yeni arabalarda frenler yumuşaktır balatalar bitipte diskide yiyenler olabiliyor

    bak hocam bu beni korkuttu 1 aydır ses geliyordu 2,3 gündür oldukca arttı birde sürekli istanbul trafigine giriyorum yani cok fazla fren kullanıyorum en iyisi yarın servise bırakmak aracı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo

    45 bin km normal bir değer bitmesi için, benim eski arabamda 35 binde bitmişti.

    ben 20 bine zor idare ediyorum
    hergün trafik 2 metre dur kalk dur kalk tam 1 saat böyle debriyaj bile kalmadı arabada
    ayrıca heryer tepelik yokuş in çık in çık,viteste insem normalde 1 ci viteste taksam motor freni ile kadran 20 ye dayanıyor,2 vitesle insem 40 km ye dayanıyor ama benim 30 la inmem gerekiyor
    o zamanda frene basık iniyorum,ortasını bulduramamışlar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Babamda otomatik Cruze var. Her gun 10 km gidiş 10 km geliş sabah ve aksam trafiğinde sürüyor. Sabah ve aksam İzmir sahil trafiği adım adım gider bilenler bilir ve 25.000 de balata bitti. Otomatik olmasının da etkisi var tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    ortalaması vardır 30 bin 50 bin arasındadır ama günümüz şartları pek ortalamaya uymuyor
    yokuş olan yerde oturanlar var,düz ovada oturanlar var,trafikte giden var boş yolda giden var,hergün kaç kere bastın veya ne kadar bastırdın sayamazsın,ayrıca hergün aynı şekilde olmaz
    sonuçta ara ara sökülür bakılır balatalar erimişmi diye
    yeni arabalarda frenler yumuşaktır balatalar bitipte diskide yiyenler olabiliyor

    bak hocam bu beni korkuttu 1 aydır ses geliyordu 2,3 gündür oldukca arttı birde sürekli istanbul trafigine giriyorum yani cok fazla fren kullanıyorum en iyisi yarın servise bırakmak aracı

    2 hafta önce arkadaşın başına geldi diskleride değiştirmişler ama sadece önler disk olduğundan ön 2 disk değişmiş,dediğim gibi yeni arabalarda balata bitince anlaşılmıyor
    çünkü fren hala tutuyor vede frenler yumuşacık olduğundan anlaşılmıyor,ama istanbulda ucuza yapan yerler oluyormuş bizde 400 tl fiyat çıkarken arkadaş istanbulda 250 tl ye halletmiş
    ama ucuz dandikmi bilemem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    ortalaması vardır 30 bin 50 bin arasındadır ama günümüz şartları pek ortalamaya uymuyor
    yokuş olan yerde oturanlar var,düz ovada oturanlar var,trafikte giden var boş yolda giden var,hergün kaç kere bastın veya ne kadar bastırdın sayamazsın,ayrıca hergün aynı şekilde olmaz
    sonuçta ara ara sökülür bakılır balatalar erimişmi diye
    yeni arabalarda frenler yumuşaktır balatalar bitipte diskide yiyenler olabiliyor

    bak hocam bu beni korkuttu 1 aydır ses geliyordu 2,3 gündür oldukca arttı birde sürekli istanbul trafigine giriyorum yani cok fazla fren kullanıyorum en iyisi yarın servise bırakmak aracı

    2 hafta önce arkadaşın başına geldi diskleride değiştirmişler ama sadece önler disk olduğundan ön 2 disk değişmiş,dediğim gibi yeni arabalarda balata bitince anlaşılmıyor
    çünkü fren hala tutuyor vede frenler yumuşacık olduğundan anlaşılmıyor,ama istanbulda ucuza yapan yerler oluyormuş bizde 400 tl fiyat çıkarken arkadaş istanbulda 250 tl ye halletmiş
    ama ucuz dandikmi bilemem

    Alıntıları Göster
    birde balatalar yağmurdan ve sudan geçince ıslanır sabahları ilk basışlarda ses yapar
    birde frenler içi toz kum dolar onlarda ses yapar spreylerle temizlerler
    bazende kampanalar yamulabiliyor disk yoksa arkalar kampana ise yamulabiliyor o zamanda tornaya gönderip düzelttiriyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    birde balatalar yağmurdan ve sudan geçince ıslanır sabahları ilk basışlarda ses yapar
    birde frenler içi toz kum dolar onlarda ses yapar spreylerle temizlerler
    bazende kampanalar yamulabiliyor disk yoksa arkalar kampana ise yamulabiliyor o zamanda tornaya gönderip düzelttiriyorlar

    Alıntıları Göster
    sabah iş saatinde resmen 2 metre gidip duruyoruz bu şekilde tam 10 km yol gidiyoruz 1.5 saat sürüyor
    arkadaşın arabası daha yeniyken bayramda 5 saat dur kalk yaptık debriyaj titremeye başlamıştı bitti sandı oysa debriyaj bas çek ısındığı an sıyırmaya başlıyor içindeki metal parçaları birbirine tutunamıyor ve sıyırıyor ısınmadan dolayı
    tıpkı yağlı metal parçası gibi düşünün yağlanınca tutunamazlar gibi,işte ısınmanında zararı vardır aklınızda bulunsun

    bide frenler ilk değişince ilk 2 hafta dikkatli olun balataların üstünde jelatin gibi ilk madde vardır onun biraz erimesi gerekir,bu yüzden ilk anlarda tutuş zayıf olabiliyor
    ben freni köklediğim halde lastikleri kilitleyememiştim rüyama bile kaçmıştı bosh marka balataydı

    benimkilerde bitik veya tozlanmış ama servise gitmicem sökmeye sprey sıkmayada para alıyorlar,5 ay sonra fenni muayene var,şimdi yaptırsam yine iş çıkarırlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 11 Aralık 2011; 13:45:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    birde balatalar yağmurdan ve sudan geçince ıslanır sabahları ilk basışlarda ses yapar
    birde frenler içi toz kum dolar onlarda ses yapar spreylerle temizlerler
    bazende kampanalar yamulabiliyor disk yoksa arkalar kampana ise yamulabiliyor o zamanda tornaya gönderip düzelttiriyorlar

    Alıntıları Göster
    75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
    şu an 96000 deyim.

    aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Babamda otomatik Cruze var. Her gun 10 km gidiş 10 km geliş sabah ve aksam trafiğinde sürüyor. Sabah ve aksam İzmir sahil trafiği adım adım gider bilenler bilir ve 25.000 de balata bitti. Otomatik olmasının da etkisi var tabi
    Normal sayılır, ayrıca yumuşak balata çabuk biter ama diskin ömrü uzar. Alacağınız balatanın yine yumuşak olmasına dikkat edin. Kaliteli birşey arıyorsanız ate marka balatalar iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
    şu an 96000 deyim.

    aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.


    bir kaç sene önce bende vites küçültür durdururdum frene az basardım ama şimdi konvoy şeklinde trafik gidiyor bazen öndeki arabalar sert duruyor
    eğer frene basmayı pek alışkanlık edinmezsen veya vites küçültmek alışkanlığı yaparsan o zaman zincirlemeye girersin
    öndeki ile mesafeni iyi ayarlamak için saniyesi saniyesinde frene basmak lazım,1 salise geç kaldınmı 1 metre daha dibine girersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    birde balatalar yağmurdan ve sudan geçince ıslanır sabahları ilk basışlarda ses yapar
    birde frenler içi toz kum dolar onlarda ses yapar spreylerle temizlerler
    bazende kampanalar yamulabiliyor disk yoksa arkalar kampana ise yamulabiliyor o zamanda tornaya gönderip düzelttiriyorlar

    Alıntıları Göster
    Fren balatası kalitesine ve kullanım tarzınıza göre 10.000 KM'de de bitebilir, 50.000 KM'den fazla da gidebilir.
    Buyrun burda aracınıza ait ön ve arka balata fiyatları mevcut...
    http://www.otostart.com/index.php?option=com_otostart&task=arac&sid=W0P41P77W1&likethis=kategori&filtre=76




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
    şu an 96000 deyim.

    aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.


    bir kaç sene önce bende vites küçültür durdururdum frene az basardım ama şimdi konvoy şeklinde trafik gidiyor bazen öndeki arabalar sert duruyor
    eğer frene basmayı pek alışkanlık edinmezsen veya vites küçültmek alışkanlığı yaparsan o zaman zincirlemeye girersin
    öndeki ile mesafeni iyi ayarlamak için saniyesi saniyesinde frene basmak lazım,1 salise geç kaldınmı 1 metre daha dibine girersin

    sakin ol arkadaş , bir yer girdiğim yok.
    önümdeki araba ani duracaksa zaten ben ona göre payımı bırakmışımdır.

    öyle bir anlamışsın ki sanki ayaklarımı asfalta sürerek duruyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
    şu an 96000 deyim.

    aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.


    bir kaç sene önce bende vites küçültür durdururdum frene az basardım ama şimdi konvoy şeklinde trafik gidiyor bazen öndeki arabalar sert duruyor
    eğer frene basmayı pek alışkanlık edinmezsen veya vites küçültmek alışkanlığı yaparsan o zaman zincirlemeye girersin
    öndeki ile mesafeni iyi ayarlamak için saniyesi saniyesinde frene basmak lazım,1 salise geç kaldınmı 1 metre daha dibine girersin

    sakin ol arkadaş , bir yer girdiğim yok.
    önümdeki araba ani duracaksa zaten ben ona göre payımı bırakmışımdır.

    öyle bir anlamışsın ki sanki ayaklarımı asfalta sürerek duruyorum.

     FREN BALATASI KAÇ BİNDE BİTER ??





  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
    şu an 96000 deyim.

    aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.


    bir kaç sene önce bende vites küçültür durdururdum frene az basardım ama şimdi konvoy şeklinde trafik gidiyor bazen öndeki arabalar sert duruyor
    eğer frene basmayı pek alışkanlık edinmezsen veya vites küçültmek alışkanlığı yaparsan o zaman zincirlemeye girersin
    öndeki ile mesafeni iyi ayarlamak için saniyesi saniyesinde frene basmak lazım,1 salise geç kaldınmı 1 metre daha dibine girersin

    sakin ol arkadaş , bir yer girdiğim yok.
    önümdeki araba ani duracaksa zaten ben ona göre payımı bırakmışımdır.

    öyle bir anlamışsın ki sanki ayaklarımı asfalta sürerek duruyorum.

     FREN BALATASI KAÇ BİNDE BİTER ??



    Alıntıları Göster
    Eski focus'umu 52000 km kullandım. Balata değişmemişti daha.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tergen

    Eski focus'umu 52000 km kullandım. Balata değişmemişti daha.

    Alıntıları Göster
    Balataların ömrü tamamen sizin kullanım tarzınıza ve yol şartlarına bağlıdır. Yani şehir içi sürekli kullanımlarda özellikle yumuşak tarz balataların ömrü sert tipte olanlardan daha kısa oluyor ancak yumuşak tip balata aslında daha sağlıklıdır hem fren performansı hemde disk ömrü açısından.
    Tedbir olsun diyerek 50.000 km.de ön balataların değiştirilmesi için servise gittiğimde, çıkan balataların en az 3-4 bin km. daha kullanılabilir olacağını söylemişlerdi.Ön balatalar arkalardan daha fazla aşınır.Çünkü ağırlık merkezi öne daha fazla baskı yapar.Bazı sebepler nedeniyle balataların zamanından önce aşınması kaçınılmazdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat*

    Balataların ömrü tamamen sizin kullanım tarzınıza ve yol şartlarına bağlıdır. Yani şehir içi sürekli kullanımlarda özellikle yumuşak tarz balataların ömrü sert tipte olanlardan daha kısa oluyor ancak yumuşak tip balata aslında daha sağlıklıdır hem fren performansı hemde disk ömrü açısından.
    Tedbir olsun diyerek 50.000 km.de ön balataların değiştirilmesi için servise gittiğimde, çıkan balataların en az 3-4 bin km. daha kullanılabilir olacağını söylemişlerdi.Ön balatalar arkalardan daha fazla aşınır.Çünkü ağırlık merkezi öne daha fazla baskı yapar.Bazı sebepler nedeniyle balataların zamanından önce aşınması kaçınılmazdır.

    Alıntıları Göster
    diskleri bozmadan acilen değiştirin...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.