Bildirim
FREN BALATASI KAÇ BİNDE BİTER ??
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Kullanıma, balatanın setliğine, fren diskinin sertliğine, aracın otomatik olup olmadığına bağlı olarak. 10000 km de bile bitebilir balata. -
Aracın fren sistemi kaliteli ise ki öyle çabuk bitmesi normal bizim exeo da sert frenliydi 30.000de bitti -
45 bin km normal bir değer bitmesi için, benim eski arabamda 35 binde bitmişti.quote:
Orijinalden alıntı: colibaly
Kullanıma, balatanın setliğine, fren diskinin sertliğine, aracın otomatik olup olmadığına bağlı olarak. 10000 km de bile bitebilir balata. -
ortalaması vardır 30 bin 50 bin arasındadır ama günümüz şartları pek ortalamaya uymuyorquote:
Orijinalden alıntı: vestigo
45 bin km normal bir değer bitmesi için, benim eski arabamda 35 binde bitmişti.
Alıntıları Göster
yokuş olan yerde oturanlar var,düz ovada oturanlar var,trafikte giden var boş yolda giden var,hergün kaç kere bastın veya ne kadar bastırdın sayamazsın,ayrıca hergün aynı şekilde olmaz
sonuçta ara ara sökülür bakılır balatalar erimişmi diye
yeni arabalarda frenler yumuşaktır balatalar bitipte diskide yiyenler olabiliyor
-
quote:
Orijinalden alıntı: baris195
ortalaması vardır 30 bin 50 bin arasındadır ama günümüz şartları pek ortalamaya uymuyor
yokuş olan yerde oturanlar var,düz ovada oturanlar var,trafikte giden var boş yolda giden var,hergün kaç kere bastın veya ne kadar bastırdın sayamazsın,ayrıca hergün aynı şekilde olmaz
sonuçta ara ara sökülür bakılır balatalar erimişmi diye
yeni arabalarda frenler yumuşaktır balatalar bitipte diskide yiyenler olabiliyor
bak hocam bu beni korkuttu 1 aydır ses geliyordu 2,3 gündür oldukca arttı birde sürekli istanbul trafigine giriyorum yani cok fazla fren kullanıyorum en iyisi yarın servise bırakmak aracı
-
quote:
Orijinalden alıntı: vestigo
45 bin km normal bir değer bitmesi için, benim eski arabamda 35 binde bitmişti.
ben 20 bine zor idare ediyorum
hergün trafik 2 metre dur kalk dur kalk tam 1 saat böyle debriyaj bile kalmadı arabada
ayrıca heryer tepelik yokuş in çık in çık,viteste insem normalde 1 ci viteste taksam motor freni ile kadran 20 ye dayanıyor,2 vitesle insem 40 km ye dayanıyor ama benim 30 la inmem gerekiyor
o zamanda frene basık iniyorum,ortasını bulduramamışlar -
Babamda otomatik Cruze var. Her gun 10 km gidiş 10 km geliş sabah ve aksam trafiğinde sürüyor. Sabah ve aksam İzmir sahil trafiği adım adım gider bilenler bilir ve 25.000 de balata bitti. Otomatik olmasının da etkisi var tabi -
quote:
Orijinalden alıntı: musch-lee
quote:
Orijinalden alıntı: baris195
ortalaması vardır 30 bin 50 bin arasındadır ama günümüz şartları pek ortalamaya uymuyor
yokuş olan yerde oturanlar var,düz ovada oturanlar var,trafikte giden var boş yolda giden var,hergün kaç kere bastın veya ne kadar bastırdın sayamazsın,ayrıca hergün aynı şekilde olmaz
sonuçta ara ara sökülür bakılır balatalar erimişmi diye
yeni arabalarda frenler yumuşaktır balatalar bitipte diskide yiyenler olabiliyor
bak hocam bu beni korkuttu 1 aydır ses geliyordu 2,3 gündür oldukca arttı birde sürekli istanbul trafigine giriyorum yani cok fazla fren kullanıyorum en iyisi yarın servise bırakmak aracı
2 hafta önce arkadaşın başına geldi diskleride değiştirmişler ama sadece önler disk olduğundan ön 2 disk değişmiş,dediğim gibi yeni arabalarda balata bitince anlaşılmıyor
çünkü fren hala tutuyor vede frenler yumuşacık olduğundan anlaşılmıyor,ama istanbulda ucuza yapan yerler oluyormuş bizde 400 tl fiyat çıkarken arkadaş istanbulda 250 tl ye halletmiş
ama ucuz dandikmi bilemem
-
birde balatalar yağmurdan ve sudan geçince ıslanır sabahları ilk basışlarda ses yaparquote:
Orijinalden alıntı: baris195quote:
Orijinalden alıntı: musch-lee
quote:
Orijinalden alıntı: baris195
ortalaması vardır 30 bin 50 bin arasındadır ama günümüz şartları pek ortalamaya uymuyor
yokuş olan yerde oturanlar var,düz ovada oturanlar var,trafikte giden var boş yolda giden var,hergün kaç kere bastın veya ne kadar bastırdın sayamazsın,ayrıca hergün aynı şekilde olmaz
sonuçta ara ara sökülür bakılır balatalar erimişmi diye
yeni arabalarda frenler yumuşaktır balatalar bitipte diskide yiyenler olabiliyor
bak hocam bu beni korkuttu 1 aydır ses geliyordu 2,3 gündür oldukca arttı birde sürekli istanbul trafigine giriyorum yani cok fazla fren kullanıyorum en iyisi yarın servise bırakmak aracı
2 hafta önce arkadaşın başına geldi diskleride değiştirmişler ama sadece önler disk olduğundan ön 2 disk değişmiş,dediğim gibi yeni arabalarda balata bitince anlaşılmıyor
çünkü fren hala tutuyor vede frenler yumuşacık olduğundan anlaşılmıyor,ama istanbulda ucuza yapan yerler oluyormuş bizde 400 tl fiyat çıkarken arkadaş istanbulda 250 tl ye halletmiş
ama ucuz dandikmi bilemem
Alıntıları Göster
birde frenler içi toz kum dolar onlarda ses yapar spreylerle temizlerler
bazende kampanalar yamulabiliyor disk yoksa arkalar kampana ise yamulabiliyor o zamanda tornaya gönderip düzelttiriyorlar
-
sabah iş saatinde resmen 2 metre gidip duruyoruz bu şekilde tam 10 km yol gidiyoruz 1.5 saat sürüyorquote:
Orijinalden alıntı: baris195
birde balatalar yağmurdan ve sudan geçince ıslanır sabahları ilk basışlarda ses yapar
birde frenler içi toz kum dolar onlarda ses yapar spreylerle temizlerler
bazende kampanalar yamulabiliyor disk yoksa arkalar kampana ise yamulabiliyor o zamanda tornaya gönderip düzelttiriyorlar
Alıntıları Göster
arkadaşın arabası daha yeniyken bayramda 5 saat dur kalk yaptık debriyaj titremeye başlamıştı bitti sandı oysa debriyaj bas çek ısındığı an sıyırmaya başlıyor içindeki metal parçaları birbirine tutunamıyor ve sıyırıyor ısınmadan dolayı
tıpkı yağlı metal parçası gibi düşünün yağlanınca tutunamazlar gibi,işte ısınmanında zararı vardır aklınızda bulunsun
bide frenler ilk değişince ilk 2 hafta dikkatli olun balataların üstünde jelatin gibi ilk madde vardır onun biraz erimesi gerekir,bu yüzden ilk anlarda tutuş zayıf olabiliyor
ben freni köklediğim halde lastikleri kilitleyememiştim rüyama bile kaçmıştı bosh marka balataydı
benimkilerde bitik veya tozlanmış ama servise gitmicem sökmeye sprey sıkmayada para alıyorlar,5 ay sonra fenni muayene var,şimdi yaptırsam yine iş çıkarırlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 11 Aralık 2011; 13:45:50 >
-
75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.quote:
Orijinalden alıntı: baris195
birde balatalar yağmurdan ve sudan geçince ıslanır sabahları ilk basışlarda ses yapar
birde frenler içi toz kum dolar onlarda ses yapar spreylerle temizlerler
bazende kampanalar yamulabiliyor disk yoksa arkalar kampana ise yamulabiliyor o zamanda tornaya gönderip düzelttiriyorlar
Alıntıları Göster
şu an 96000 deyim.
aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.
-
Normal sayılır, ayrıca yumuşak balata çabuk biter ama diskin ömrü uzar. Alacağınız balatanın yine yumuşak olmasına dikkat edin. Kaliteli birşey arıyorsanız ate marka balatalar iyidir.quote:
Orijinalden alıntı: `bELa
Babamda otomatik Cruze var. Her gun 10 km gidiş 10 km geliş sabah ve aksam trafiğinde sürüyor. Sabah ve aksam İzmir sahil trafiği adım adım gider bilenler bilir ve 25.000 de balata bitti. Otomatik olmasının da etkisi var tabi -
quote:
Orijinalden alıntı: individual
75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
şu an 96000 deyim.
aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.
bir kaç sene önce bende vites küçültür durdururdum frene az basardım ama şimdi konvoy şeklinde trafik gidiyor bazen öndeki arabalar sert duruyor
eğer frene basmayı pek alışkanlık edinmezsen veya vites küçültmek alışkanlığı yaparsan o zaman zincirlemeye girersin
öndeki ile mesafeni iyi ayarlamak için saniyesi saniyesinde frene basmak lazım,1 salise geç kaldınmı 1 metre daha dibine girersin -
Fren balatası kalitesine ve kullanım tarzınıza göre 10.000 KM'de de bitebilir, 50.000 KM'den fazla da gidebilir.quote:
Orijinalden alıntı: baris195
birde balatalar yağmurdan ve sudan geçince ıslanır sabahları ilk basışlarda ses yapar
birde frenler içi toz kum dolar onlarda ses yapar spreylerle temizlerler
bazende kampanalar yamulabiliyor disk yoksa arkalar kampana ise yamulabiliyor o zamanda tornaya gönderip düzelttiriyorlar
Alıntıları Göster
Buyrun burda aracınıza ait ön ve arka balata fiyatları mevcut...
http://www.otostart.com/index.php?option=com_otostart&task=arac&sid=W0P41P77W1&likethis=kategori&filtre=76
-
quote:
Orijinalden alıntı: baris195
quote:
Orijinalden alıntı: individual
75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
şu an 96000 deyim.
aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.
bir kaç sene önce bende vites küçültür durdururdum frene az basardım ama şimdi konvoy şeklinde trafik gidiyor bazen öndeki arabalar sert duruyor
eğer frene basmayı pek alışkanlık edinmezsen veya vites küçültmek alışkanlığı yaparsan o zaman zincirlemeye girersin
öndeki ile mesafeni iyi ayarlamak için saniyesi saniyesinde frene basmak lazım,1 salise geç kaldınmı 1 metre daha dibine girersin
sakin ol arkadaş , bir yer girdiğim yok.
önümdeki araba ani duracaksa zaten ben ona göre payımı bırakmışımdır.
öyle bir anlamışsın ki sanki ayaklarımı asfalta sürerek duruyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: individual
quote:
Orijinalden alıntı: baris195
quote:
Orijinalden alıntı: individual
75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
şu an 96000 deyim.
aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.
bir kaç sene önce bende vites küçültür durdururdum frene az basardım ama şimdi konvoy şeklinde trafik gidiyor bazen öndeki arabalar sert duruyor
eğer frene basmayı pek alışkanlık edinmezsen veya vites küçültmek alışkanlığı yaparsan o zaman zincirlemeye girersin
öndeki ile mesafeni iyi ayarlamak için saniyesi saniyesinde frene basmak lazım,1 salise geç kaldınmı 1 metre daha dibine girersin
sakin ol arkadaş , bir yer girdiğim yok.
önümdeki araba ani duracaksa zaten ben ona göre payımı bırakmışımdır.
öyle bir anlamışsın ki sanki ayaklarımı asfalta sürerek duruyorum.
-
Eski focus'umu 52000 km kullandım. Balata değişmemişti daha.quote:
Orijinalden alıntı: aarmaganozturkquote:
Orijinalden alıntı: individual
quote:
Orijinalden alıntı: baris195
quote:
Orijinalden alıntı: individual
75000 km bakımında ilk kez ön ve arka balatalarımı değiştirdim.
şu an 96000 deyim.
aracı sakin sürerim,pek fren kullanmam.
bir kaç sene önce bende vites küçültür durdururdum frene az basardım ama şimdi konvoy şeklinde trafik gidiyor bazen öndeki arabalar sert duruyor
eğer frene basmayı pek alışkanlık edinmezsen veya vites küçültmek alışkanlığı yaparsan o zaman zincirlemeye girersin
öndeki ile mesafeni iyi ayarlamak için saniyesi saniyesinde frene basmak lazım,1 salise geç kaldınmı 1 metre daha dibine girersin
sakin ol arkadaş , bir yer girdiğim yok.
önümdeki araba ani duracaksa zaten ben ona göre payımı bırakmışımdır.
öyle bir anlamışsın ki sanki ayaklarımı asfalta sürerek duruyorum.
Alıntıları Göster
-
Balataların ömrü tamamen sizin kullanım tarzınıza ve yol şartlarına bağlıdır. Yani şehir içi sürekli kullanımlarda özellikle yumuşak tarz balataların ömrü sert tipte olanlardan daha kısa oluyor ancak yumuşak tip balata aslında daha sağlıklıdır hem fren performansı hemde disk ömrü açısından.quote:
Orijinalden alıntı: tergen
Eski focus'umu 52000 km kullandım. Balata değişmemişti daha.
Alıntıları Göster
Tedbir olsun diyerek 50.000 km.de ön balataların değiştirilmesi için servise gittiğimde, çıkan balataların en az 3-4 bin km. daha kullanılabilir olacağını söylemişlerdi.Ön balatalar arkalardan daha fazla aşınır.Çünkü ağırlık merkezi öne daha fazla baskı yapar.Bazı sebepler nedeniyle balataların zamanından önce aşınması kaçınılmazdır.
-
diskleri bozmadan acilen değiştirin...quote:
Orijinalden alıntı: Cihat*
Balataların ömrü tamamen sizin kullanım tarzınıza ve yol şartlarına bağlıdır. Yani şehir içi sürekli kullanımlarda özellikle yumuşak tarz balataların ömrü sert tipte olanlardan daha kısa oluyor ancak yumuşak tip balata aslında daha sağlıklıdır hem fren performansı hemde disk ömrü açısından.
Tedbir olsun diyerek 50.000 km.de ön balataların değiştirilmesi için servise gittiğimde, çıkan balataların en az 3-4 bin km. daha kullanılabilir olacağını söylemişlerdi.Ön balatalar arkalardan daha fazla aşınır.Çünkü ağırlık merkezi öne daha fazla baskı yapar.Bazı sebepler nedeniyle balataların zamanından önce aşınması kaçınılmazdır.
Alıntıları Göster
Benzer içerikler
- dpf temizliği
- 3 boyutlu jant deneme
- ceza tutanağı seri / sıra no alanı 10 karakter uzunluğunda olmalıdır
- orjinal cam ile yan sanayi cam farkı
- amarok yakıt tüketimi
- dacia pickup
- puma gen e fiyat
- togg t10f
- honda civic 2022 fiyat listesi
- togg batarya kapasitesi
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X