Şimdi Ara

4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
217
Cevap
10
Favori
102.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Bağımsız süspansiyon: tek tekerin diğer paralel tekerin açısına müdahale etmeden yaylanma sistemidir
    En önemli özelliği konfor sunması sonrasında daha iyi viraj kabiliyeti ve yol tutuşu
    Maliyeti torsiyonlu sisteme göre 3 kat pahalıdır
    Bu yüzden firmalar torsiyon sistemini daha çok tercih ederler

    Yeni jetta'da yoktur fakat bir önceki jenerasyon jettada vardır
    Alfa jülyet-Lancia Delta ve Fiat bravo da yoktur
    Hyundai sadece i30 versiyonunda bulunmaktadır
    Reno megane II serisinde vardır Megane III ve fluence (samsung devşirmesi olduğu için) yoktur
    Pejo ve citroen sormayın zaten
    Focus zaten konfor fakiri olduğundan yol tutuşu hariç bi faydasını görülmemektedir
    Opel yeni Astrada yoktur
    Civic sedan yeni kasada vardır HB versiyonunda yoktur


    Edit: Haluk23 arkadaşın uyarısı nedeni ile


    Citroen'in öyle basit teknolojilerle işi olmaz, adamlarda hidropnömatik süspansiyon (Hydropneumatic suspension) var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni Astra'da Watss Link sistemi ona çok daha iyi yol tutuş sunuyor

    Alıntı:

    Watss-link denilen arka yapının aracın virajlarda maruz kaldığı yanal kuvvetleri absorbe ettiğini ve viraj dışına doğru gelişen merkez kaç
    kuvvetinin sanki mimimize edildiğini söyleyebilirim.Hangi tarafa olursa olsun,bu mekanik düzen ,aracı dışa çeken kuvveti,terse çeviriyor ve
    tekerleklerin yere daha iyi basmasını sağlıyor.

    Yüksek hız stabilitesi,ani hız değişikliklerindeki daraltılmış basma ve kalkma hareketleri,daha az sürüş titreşimi ve hatta kabin içine daha
    az gelen yuvarlanma gürültüsü,yeni Astra yı virajlarda keyifli bir oyuncağa çeviriyor ve sürüşten zevk almanızı sağlıyor.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Source -- 8 Ocak 2012; 10:23:38 >




  • transporterda mevcut bağımsız süspansiyon
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Bağımsız süspansiyon: tek tekerin diğer paralel tekerin açısına müdahale etmeden yaylanma sistemidir
    En önemli özelliği konfor sunması sonrasında daha iyi viraj kabiliyeti ve yol tutuşu
    Maliyeti torsiyonlu sisteme göre 3 kat pahalıdır
    Bu yüzden firmalar torsiyon sistemini daha çok tercih ederler

    Yeni jetta'da yoktur fakat bir önceki jenerasyon jettada vardır
    Alfa jülyet-Lancia Delta ve Fiat bravo da yoktur
    Hyundai sadece i30 versiyonunda bulunmaktadır
    Reno megane II serisinde vardır Megane III ve fluence (samsung devşirmesi olduğu için) yoktur
    Pejo ve citroen sormayın zaten
    Focus zaten konfor fakiri olduğundan yol tutuşu hariç bi faydasını görülmemektedir
    Opel yeni Astrada yoktur
    Civic sedan yeni kasada vardır HB versiyonunda yoktur


    Edit: Haluk23 arkadaşın uyarısı nedeni ile


    Yeni Jetta'ların Avrupa versiyonları bağımsız süspansiyon (insanlar yanlış biliyor demek ki gerçekten bekleyiniz kaynak temin edeceğim)
    Alfa Romeo Giulietta'da vardır, Multilink adıyla geçer, platformu Delta ve Bravo'nun geliştirilmişdir birebir aynı değildir)
    Renault Megane2-3 te de yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Bağımsız süspansiyon hakkında bişeyler bilmeden gönderilen yorumlar komik oluyor.

    Hangi yorum komik merak ettim doğrusu? (arazi şartları dışında)

    Ekleme: Gerçi o yorum da silinmiş....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 9 Ocak 2012; 11:26:19 >
  • Yeni Civic HB'de de yok, torsiyon çubuğu kullanılmış.
    Ama sedanda var ilginç
  • octavia'da var mı bu sistem ?
  • Focusa konfor fakiri denilmiş ama buna katılmıyorum, siz kabin icine aldığı sesden dolayı bunu kastettiyseniz ona katılırım, fakat suspansiyondan dolayı konfor fakiri dıyorsanız orada eksik bilgiye sahipsinizdir. Muadili denilebilcek diğer sedan hb araçların hangileri ile kıyas yaparak bu sonuca vardınız merak ettim. Citroen Guncel kasa c4 belki daha konforlu fakat bunun bedeli de yol Tutustan ödün vermek demek. Mca kasa önceki nesil focusla kıyaslanacak eski kasa c4 olsa, direk sınıfta kalır c4. Yine mca kasanın derdi yalıtım di, onuda iyi bir izolasyonla halletmek mümkün, zaten oyle yaptım bende.
    Birde bu konfor olayına araçta tek kisi olarak düşünmeyin, 4 5 kisi binince konfor gercekten önemli, bu konuda bence civic yüklüyken cok sertlesiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia'da var mı bu sistem ?

    var
  • i30 da arkalarda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei

    C180K'da bağımsız süspansiyon var mı?

    Arkadaşım bağımsız olmadığını düşünüyor, tümseklerden geçerken ön taraflar ile arka tarafların farklı tepkiler verdiğini söylüyor.

    Eğilsin baksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    Yeni Civic HB'de de yok, torsiyon çubuğu kullanılmış.
    Ama sedanda var ilginç

    Sadece yenisinde değil güncel kasa Civic HB, Type-S ve Type-R'da da Yarı Sabit Aks var.
  • astra g, h, j kasalarında yol tutuşu ile övülen bir model. astra'da da bağımsız süspansiyon yokmuş.

    bağımsız süspansiyon kullanmadan nasıl iyi yol tutuşu sağlayabiliyor astra?
  • bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )

    clio rs mi aracınız?
    rs değilse boşa gelin güvey olmayın derim
  • Hyundai Accent.
    Hemde yumurta kasasından beri. (öncesini bilmiyorum)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )

    Clio Rs in Focus st den daha iyi yol tuttugunu sanmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B segmentinde yok diye biliyorum.

    Qashqai , Golf, İ30 , Ceed, Focus ,Yeti , Asx , Mazda3 bu sistemi kullanan modellerden.

    Kullanmayan hatırladıklarım C4, 308,Corolla, Auris, Elantra , Juke , Megane , Astra, Civic Hb

    Astra ,Cruze ile aynı yapıyı kullanıyor biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )

    Clio Rs in Focus st den daha iyi yol tuttugunu sanmıyorum





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: loopus_

    bağımsız süspansiyonun avantajı nedir?

    En büyük avantajı yol tutuşuna direkt etki etmesi, virajlar keyif haline dönüşüyor.

    İkincisi kasislerde bir taraf çukura düşünce diğer taraf askıda kalmıyor, böylelikle araçta salıncak etkisi olmuyor.

    Üçüncüsü pahalı bir süspansiyon olduğundan maliyeti arttırıyor.

    Bu sınıfta hatta bir üst sınıfın bir çok modeli dahil, ilk kullanılan araç Focus 1 oldu. sene 1998.

    Düşünün artık yıl 2012 olmuş Opel hala en çok satan aracına viraj denge çubuğu koyuyor. Buna rağmen yol tutuşu harika .

    Ancak çukurlara düştüğünde bozuk yollarda vs. direk anlıyorsunuz arkada dingil olduğunu, araç yaylanıp duruyor.

    teşekkür ederim eline sağlık




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.