Şimdi Ara

|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021 (158. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.934
Cevap
186
Favori
295.264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 156157158159160
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yusuforhan kullanıcısına yanıt
    Benim de y ekseni kayıyorDu yani 5 cm yüksekliğinde 1mm falan geriye doğru kayıyor Du baskı :))

    Dün bütün akşam auto bed level ile uğraştım ama hala 1mm havada yazmaya başlıyor yazıcı endstop ile nozzle yüksekliğini de dogru ayarladım ama olmuyor nedense. Ölçümü yapıyor fakat yazmaya yüksek başlıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eCCo -- 1 Aralık 2015; 13:31:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sigma 3d için cam aynayı nereden temin edebiliriz önerisi olan var mı linklerini paylaştığım sitede kapton ve pet bant kaplamalı buldum fiyatını henüz sormadım bunlar uygun mudur?






  • AlprnHilmi kullanıcısına yanıt
    Herhangi bir camcıdan 20.5 x 20.5 olarak bir ayna kestirip alabilirsiniz. Ekstra bir özelliği yok :)
  • yusuforhan kullanıcısına yanıt
    sağolun hocam ismi böyle süslenince -plexi glass- biraz farklı olabilceğini düşünmüştüm :) peki bu kapton bant kaplama ne gibi avantajlar sağlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlprnHilmi

    sağolun hocam ismi böyle süslenince -plexi glass- biraz farklı olabilceğini düşünmüştüm :) peki bu kapton bant kaplama ne gibi avantajlar sağlar

    Pleksiglassın biraz daha Türkçesi akriliktir. Bu malzeme kaba tabirle plastiktir. Eğer heated bed kullanmadan baskı alınacaksa genelde pleksiglass üzerine bant, pritt vb. takviyelerle alınıyor. Eğer heated bed kullanacağım diyorsan bildiğimiz cam veya ayna üzerine direkt baskı alabiliyorsun. Kapton bant meselesi de bildiğim kadarıyla pleksi üzerine mavi bant kullanılıyor alt ısıtma olmadığı için. Alt ısıtma olunca ise sıcaklıktan dolayı mavi maskeleme bandı kullanamayacağımız için ısıya dayanıklı olan kapton bant tercih ediliyor.

    Hatam varsa düzeltin lütfen, bu arada bende yeni yeni öğreniyorum. PowerABS ile direkt pleksiglass üzerine baskı alıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caglar19694 -- 1 Aralık 2015; 16:30:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • daha yeni gördüm arka sayfada kalmış mesaj.

    geniş çaplı nozzle kullanmak, yerine göre değişiyor.
    örnek;
    elimizde herhangibir model var diyelim.

    0.4mm düşük çap + 0.1mm düşük katman = süper kalite. (biblo, insan vb. heykel modeli, aşırı ayrıntı, katmanlar neredeyse hiç gözükmez.) (9 saat)
    0.4mm düşük çap + 0.2mm normal katman = Güzel. ( " " " yakından bakılınca katmanlar görülebilir.) (5 saat)

    0.8mm büyük çapda ise katman genelde hep 0.2mm kullanmak mantıklı. Zaten fazla ayrıntı gerektirmeyen büyük parçalarda kullanılabilir. düşük katman pek yararlı değildir katmanlar akabilir ve törpü gibi yüzey oluşturabilir. (yazıcı parçaları, makina parçaları, vb.) bu baskıda parça diğer çıktılarra göre daha güçlü oluyor aynı zamanda. (1.5 saat) aynı zamanda filament hızlı sürüleceği için hotendi özeldir. daha fazla ısıyı alması gereklidir.

    şimdilik böyle örnek vereyim, daha sonra ilk sayfada düzenlenicek.

    bu arada curanın verdiği zaman bilgileri makine ile tutmayabilir.
    XY_TRAVEL_SPEED
    DEFAULT_MAX_ACCELERATION
    DEFAULT_ACCELERATION
    DEFAULT_RETRACT_ACCELERATION
    gibi hareket parametreleri ile alakalı bir durum. yani curada biz makinanın bu özelliklerini giriş yapmadığımız için o kendisi default bir değerle hesaplıyor.
    DEFAULT_XYJERK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yucelnet -- 1 Aralık 2015; 17:55:06 >




  • Kurulumu sonunda bitirdim. Daha baskı alamadim bazı sorunlar var ama ilk dikkatimi çeken endstoplar oldu. Endstoplara basinca alet reset atiyor kendine. Bu olağan mı ? Bağlantılar ters falan olabilir mi?

    Edit : Tahmin ettiğim gibi endstopları ters takmışım. Beyler şuan yaşadığım sorunlar sırayla ;
    1) X ekseni 10mm git dediğimde gidiyor ama 50mm git diyince azcık gidip tıkanıyor motor boşta ses çıkarmaya başlıyor.
    2) Y ekseni her türlü aynı yöne gidiyor. Onunda hareketi biraz problemli gibi ayrıca. Sanki tıkanıyor gibi.
    3) Z'de hiç hareket yok. Motorlar ötüyor sadece.
    4) Extruder filameti çekmiyor. Rampstaki bağlantıları ters çeviriyorum falan ama her türlü geri atıyor. Asıl sorun şu geri atarken normal dönen motor öbür yönde hareket verince biraz hareket yapar gibi olup ötüyor.

    Motorlardaki tıkanmalar sanırım ucuna takılan parçaları çok sıkmamdan dolayı. Neredeyse motora sıfır yaptım.

    Bugünlük çok yoruldum uğraşasım yok ama yardımcı olursanız çok sevinirim. Ben yamuk yumuk baskılar beklerken filamentin akmaması, motorların dönmemesi gibi sorunlar canımı sıktı açıkçası
    Yinede lcd falan çalışıyor, extruder ve heated bed ısınıyor onla avunuyorum şuan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizil_elma -- 1 Aralık 2015; 23:24:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >








  • Evet hocam dediğiniz gibi yapınca çözdüm problemi. Yukardaki mesaja edit yaptım az önce ne yazıkki daha farklı sorunlarda yaşıyorum. Yardım bekliyorum, teşekkürler :)
  • Motorlarda sadece tık tık ses geliyorsa bağlantıda sıkıntı vardır. Bende de aynı sorun olmuştu motordan çıkan kablo sırası aynı şekil rampsa girecek benim ki öyle düzeldi. Eğer motor ters gidiyorsa rampsa taktığınız sırayı döndürün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • caglar19694 C kullanıcısına yanıt
    Ters takılı olunca ters dönüyor diye biliyordum o yüzden hic denemedim. Bugünlük bıraktım yarin dediğiniz gibi deneyeyim.
    Ayrica resimdeki gibi bir tablo var kılavuzda. Anvak ölçüm yaptığımda bu değerlerin neredeyse yarısı kadar sonuc alıyorum.
    Bu yüzdende bir sorun olabilir. Acaba ne yapmam lazım bununla ilgili
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ramps e taktığın sürücülerin uzerinde bir ayar vidası var. O vida ile akımı yükselterek bahsettiğin sorunları halledebilirsin.

    Extruder motoru, Extruder ısınmadan çalışmaz bilgin olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eğer motorlar hareket etmeden sadece ötüyor ise şu değerleri küçült;

    XY_TRAVEL_SPEED
    DEFAULT_MAX_ACCELERATION
    DEFAULT_ACCELERATION
    DEFAULT_RETRACT_ACCELERATION .

    hatta şu değerleri gir;

    #define DEFAULT_MAX_FEEDRATE {500, 500, 2, 25}
    #define DEFAULT_MAX_ACCELERATION {2000,2000,20,1000}

    #define DEFAULT_ACCELERATION 2000
    #define DEFAULT_RETRACT_ACCELERATION 2000
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yucelnet

    bahsettiğim özellikler derken ? herhangibir özellikten bahsetmemişsin. profil olması mı ? ben diğer mesajımda bir çok özellik bahsettim. Senin bahsettiğin bişey yok.
    Aynı zamanda sigma 3d daha yeni opensource oldu, ne zaman her aşamasına bakıf vakıf oldun?
    Ben sana sigmayı tavsiye etme demiyom ki. Herkez herşekilde tavsiye verebilir. Sadece i3'ü bilmeden kötülemeyin diyorum. prusa i3 ün hem forumda hem her yerde modeli, resimli montaj, videolu farklı dillerde olanları mevcut. Bir sürü de modifikasyano mevcut. yani ne yapmaya çalıştığınızı anlamıyorum harbiden.

    Benim için prusa i3 steel daha sağlam ve daha az yer kaplıyor. profil güzel ama profilleri birleştiren ve eksen hareketlerini sağlayan parçalar plastik ? ya tabi ki de herkezin kendi terciği seçeneği. başkası için belki Hephestos modeli daha iyidir. Bilemeyiz.

    Burda makinadan daha önemlisi senin o makinayla neler yapabileceğindir ? Ben 200 mm/s de kaliteli çıktı alabiliyorum mesela. dediğim gibi bluetooth, autobedlevel gibi özellikler var. nozzleden da bahsettim.

    Farklı ve biraz daha kaliteli bişey yapmak istesem H-Bot sistem 3d yazıcı yapardım.

    Yucel benim merak ettigim senin SIgma ile problemin nedir ? Ben kac mesajdir okuyorum, ne zaman birisi sigma onerse hemen bir karsitlik veriyorsun ?
    Sigma yeni dedigin Mayisda opensource oldu 6 ay az bir sure degil.. Ayrica opensource olmadan once de bunu alanlar vardi...

    Bu hiz konusundaki sidik yarisini bence bir kenara birakin. Fuarda da herkes hiz diyor. Bana yazilima girdiginiz hizlari yazmayin.. 200mm/s hiz degeri giriyorsunuz da o kadar zamanda basiyor mu bu alet ?
    200mm/s girip 5cm olan parcayi basiyorsun, sen peki o hiza o kadarcik mesafede ciktigina inaniyor musun ? Yazilimda ben de 500mm/s yazip sonra baski alip kendi tatmin edecem en sonunda....Diyecem ki ben de sigmada 500mm/s hizla basiyorum... Olcuyor musun sen 200mm/s hiza ciktigini ? Varsa bowden extruderin o zaman hizini yukseltirsin ama fazla degil. Orda da bowdenin eksi yonleri seni etkiler, gene kaliten bozulur...
    Bir printer autolevel olmasi tamamen gereksiz, bed duzgun olmadigi icin o ozelligi kullaniyorsun. Ben bed ayarini sadece aydan aya ince olsun diye yapiyorum...
    Ayrica auto bed level icin vidali mil gerekir, yoksa yayli gijonla surekli hareket halindeki z ekseni backlash yapar...

    Sigma öncü printer sonuçta. Burda i3 kuran bircok kisinin de plastikleri sigmadan cikti...




  • @yusuforhan Henüz extruderi deneme şansım olmadı ama voltaj degerlerini ayarladım.

    @yucelnet sizin dediginiz ayarlarıda yaptım.

    Suan Z ekseni hareket ediyor. Ancak oda belli bi değerden sonra tıkanıyor. X ekseni hala ayni 50mm git diyince tıkanıyor. Y ekseni ise hareket edip etmemek arasında ama hep aynı yöne dogru gidiyor onu çözemedim. Kayışı esnek kaldı gibi o yüzden hareket edemiyor dicem ama motor hep aynı yöne dönüyor.

    Birde hareket eden eksenlerde henüz ölçemedim ama verdiğim değerden daha fazla gidiyor gibi.Bunu yazılım içinde hallediyorduk sanırım. Ne yapmam lazım ?

    Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunlar yaşayınca korktum en başta ama burda sizden yardım ala ala bitiricem sanırım yazıcıyı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herşeyi hallettim ama Y ekseni hala sorunlu. Nereye git dersem diyim tek yöne gidiyor. Şu Y ekseninide çözsem baskı almayı deniycem

    Birde anlamadığım birşey var beyler. Yazici başladığında durduğu yerleri sıfır noktası alıyor. Her açısta kendim sıfır noktalarına götürüp öylemi çalıştırmam lazım yazıcıyı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normalde kapatıp açınca hareket etmemesi lazım bütün eksenleri home yapmadan. Sizin firmware ayarları ile ilgili bir sorun var sanırım bide y ekseni ters hareket ediyorsa onu da marlin de ayarı var invert_y_dir bu false ise true, true ise false yapıp deneyin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eCCo kullanıcısına yanıt
    Sorun ters gitmesi değil ne yazıkki.
    Hangi yöne git dersem diyim aynı yöne gidiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar merhaba,

    meslek lisesinde bilişim teknolojileri öğretmeniyim. bir öğrencimin hevesi ile 3d yazıcı yapma işine giriştik. öncelikle literatüre hakim olma açısında kaynak taraması yapıyoruz ve bulabildiğimiz her şeyi okuyoruz. gördüğüm kadarı ile 3d yazıcılar ile uğraşan çok kişi var. aşağıdaki sorularımda bize öneriniz ne olur? (konuyu okuyorum ama malum 50 küsür sayfa olmuş, atladığım, göremediğim yerler olmuştur muhakkak)

    1- hangi 3d yazıcıyı yapmak daha iyi olur, prusa i3 mü sigma 3d mi?
    2- hangi türü seçersek seçelim, firmware olarak marlin mi kullanılıyor?
    3- yazıcı için gerekli parçalarının tam listesini nereden bulabiliriz?
    4- parça temini konusunda nerelerden yararlanalım?
  • Bugün sonunda tıkanmadan tabakadan ayrılmadan adam akıllı sayılabilecek seviyede baskı aldım. Fotoğraflar aşağıda, bir daha ki sefere telefonu unutmayıp tripoda bağlayabilirsem timelapse şeklinde videoda gelecek. Pleksim biraz yamuldu fazla büyük parçalar basamıyorum artık heated bedim gelince daha büyük parçalara geçeceğiz nasipse.

    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021 |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021 |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021




  • 
Sayfa: önceki 156157158159160
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.