Şimdi Ara

24 ay sözleşme cayma bedeli saçmalığından kurtulmak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • millenicomda 20 nisan 2022 de bitecek olan 2 senelik sözleşmem var, kanunen 12 ay üzerinde cayma bedeli çıkmıyor, ancak şuan 163 tl çıkartıyorlar bu durumda nasıl iade alabilirim.




  • Sözleşme 12 ay + 12 ay şeklinde değilse cayma bedelini ödeyerek iptal edin ve tüketici hakem heyetine başvurun yüksek ihtimal ödediğiniz bedelin iadesini alırsınız. Ama sözleşme 12+12 ise cayma bedeli ödemek zorundasınız.

  • Sakın uğraşma çok pişman olursun, kanunen sen haklı olsan bile süründürürler seni, aylarda hakem heyeti ve mahkeme ile uğraşırsın. 3 ay kalmış kullan biraz daha

  • miskindvd kullanıcısına yanıt

    Haklıysa eğer neden uğraşmasın kim kimi süründürüyor? Alt tarafı 1 dilekçe verilecek hakem heyetine daha sonra sonuçlanması beklenecek.

  • Bu ülkede adli sistemin ne kadar yavaş ve acılı çalıştığını bilmiyorsunuz galiba, o parayı ödedikten sonra 2 ay geri almaya uğraşacağıma verir geçerim 160 lirayı, uykularınızı kaçırmaya gerek yok.

  • 160 lirayı verir geçerim diyen kişi aynı zamanda 160 liranın uyku kaçıracağını mı söylüyor? Komiksiniz  Bırakın insanlar hakkını arasın siz aramayın.

  • online olarak başvuruluyor tuketici heyetine , olmadı fatura ile başvururum. ama 24 ay sözleşme yapmıştım direk.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BurakLEE -- 3 Ocak 2022; 14:46:0 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Peşinen Not: Bu mesajın içeriği aynı, üslubu farklıydı. Bugün (18 Ocak 2022) BTK'nın yönetmeliğindeki değişiklikler üzerine başka bir konuya da bu mesajı referans gösterebilmek için düzenledim. Okuyucusuna hayırlı olsun :)

    Selamlar,
    Bakın dostlar çoğunluğun aynı hataya düştüğü bir noktayı aydınlatmak isterim.
    6502 numaralı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 52. maddesinin 4. fıkrasında şu ifade yer alır: "Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir."
    bkz:
    www.resmigazete.gov.tr
    Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm


    Şimdi buradan "2 yıllık taahhütlerden ayrılırken cayma bedeli ödemek zorunda değiliz" anlamı çıkıyor. Doğrudur, cayma bedeli ödemek zorunda değiliz. Ancak gözden kaçan nokta şudur ki firmalar zaten cayma bedeli talep etmiyor. Firmalar bizden talep ettiği ücrete "indirim bedeli" ismini veriyor.

    Bir örnek verirsem daha iyi anlaşılır:
    Mesela ben bir firmayım. İsmim de dejufnet. Ben 100 Mbps'lik bir tarifeyi taahhütsüz 100 liraya satıyorum. Taahhüt vermek isteyene de 80 liraya satıyorum. Ne oldu? Taahhüt veren müşteriye aylık 20 lira indirim uyguladım. Müşteri taahhüt bitmeden ayrılmak istedi. Bu durumda ben müşteriden istediğim tutarı "cayma bedeli" olarak ifade etmiyorum, "indirim bedeli" dediğim zaman yasadışı bir şey yapmamış oluyorum.
    Yani firmalar bize "bu yola beraber baş koyduk, sen şimdi yan çizdin, bana yamuk yaptın, bedelini ödeyeceksin uleeyn" diye Cüneyt Arkınvari bir serzenişte bulunmuyor. "İmzaladığımız sözleşmeye istinaden sana bir indirim uyguladım, sen sözleşmeye uymadın, şimdi o indirimlerimi geri ver" diyor.
    Daha buna ek olarak satın alınan cihazlar, (modem vs) bazı hizmetler (tv paketleri vs) falan varsa işler daha da karışıyor da kısa ve sade bir şekilde anlatmak istediğim için oralara girmiyorum.
    Yani diyorum ki kanunda cayma bedeli yasak, indirim bedeli yasak değil.
    "12 ay dolsun sonra iptal edersin" diyenler çok yanlış söylüyorlar çünkü mesele 1 yılın dolması değil. İsterseniz ikinci ayda ayrılın taahhüt 1 yıldan uzunsa zaten cayma bedeli ödenmez. Burada önemli olan aylar geçtikçe indirim bedelinin artması. Mantıken on üçüncü ayda yapılan indirim, ikinci ayda yapılan indirimden daha fazladır. Her ay 20 lira indirim verilirse ikinci ayda 40 lira, on üçüncü ayda 260 lira indirim verilmiş olur. Bu sebeple iptal edilecekse zaman geçirmeden iptal etmek gerekir zira her geçen ayda indirim bedeli yükselir.

    BTK'nın Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliğinde yer alan ve taahhütlü abonelikleri ilgilendiren 12. maddenin 5. fıkrasında şu cümle yer alır: "Taahhüt bitiminden önce taahhüde aykırılığın oluşması halinde, işletmecinin talep edeceği bedel, taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar; aboneye sağlanan indirimler ile cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak zorundadır."
    bkz:
    www.resmigazete.gov.tr
    Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/10/20171028-11.htm


    Lütfen dikkat edin "... işletmecinin talep edeceği bedel... aboneye sağlanan indirimler..." şeklinde bir ifade var. Bu yönetmeliğe göre firmalar yasal olarak "indirim bedeli" talep edebilir.

    Zaten firmalar bu sebeple paketlerin çıplak fiyatını çok pahalı tutuyor. Mesela "50 Mbps 290.90 TL yerine 24 ay taahhütle 94.90 TL" falan yazıyorlar. Buna göre her ay 196 TL indirim uygulamış oluyor.
    Hele "12+12 ay taahhüt" diye bir söylem var ki akıllara zarar. Neden doğrudan 24 ay demiyor da 12+12 ay diyor sizce? Elbette kanunen haklı olabilmek için. Taahhüt 12 ay olduğu için bir ayrılma durumunda hem cayma bedeli talep edebiliyor hem de ikinci 12 ayda fiyatı yükseltiyor. Mesela "50 Mbps 300 TL yerine ilk 12 ay 100 TL, ikinci 12 ay 130 TL" gibi ifadeler kullanıyorlar.
    Bu firmalar ne anasının gözüdür, bilmez misiniz?

    Bazı arkadaşlar altyapısı olmayan bir yere nakil talep edip ceza bedeli ödemeksizin iptal edebileceğimizi söylüyorlar. Doğrudur, bu durumda "ceza bedeli" ödemeyiz
    Ama bakın bir sonraki fıkrada yani 6. fıkrada da diyor ki: "Mobil elektronik haberleşme hizmetleri dışındaki taahhütlü aboneliklerde abonenin yerleşim yerinin değişmesi ve taahhüt konusu hizmetin aboneye yeni yerleşim yerinde aynı nitelikte sunulmasının fiilen imkânsız olması durumunda abone tarafından, yerleşim yeri değişikliğinin belgelendirilmesi halinde herhangi bir cayma bedeli ödenmeksizin taahhütlü abonelik feshedilebilir."
    Bakın yine "... herhangi bir cayma bedeli..." diyor, indirim bedeli demiyor.

    Yani altyapısı olmayan bir yere nakil istediğimizde cayma bedeli ödemeksizin aboneliğimizi iptal edebiliriz ama yine indirim bedeli isteyebilirler. Bedelsiz iptal edenler olmuş, başıma gelmediği için bilmiyorum ama bedel talep edilseydi yine yasadışı bir şey olmayacaktı.

    Özetlemek gerekirse kanunda cayma bedeli yasak, indirim bedeli yasak değil. Bu firmalar ne yapar eder bir şekilde yasanın açığını bularak işi kılıfına uydurur. Olan da bize olur. Unutmayın bizim 1 avukatımız varsa firmaların 300-500 avukatı var. (Kabul, sayıyı biraz abarttım ama durum bu)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dejuf -- 19 Ocak 2022; 11:56:35 >




  • evet hocam Millenicom kullanıyorum şu ara akşam yogun saatlerde 79 mbit yerine 4-10-17 mbit seviyelerinde geziniyor. geçen aradım ttnete geçicem dedim, satışdan bir yetkili aradı, 24 ay sözleşme uzatalım 5 ay boyunca 36,90 tl den sonra 71 tl den devam edin size zamda yapmayalım dediler :)) ttnet 50 mbit şuan transfer kampanyası 121,90 tl ama zaten akşam 2 saat net içinde 50 tl fark ayda ödenir mi bilemedim teklif de cazip yuani..


    bugun teknik ekip geldi eve gittim ve önce ankastreden sonra modemden test yaptık problem yok dedi. benim hat 88 mbit bende 79 mbite setlettirdim bakalım akşam düzelecekmi. sanırım cgnat havuzuna bir sürü müşteri tıkıyorlar ondan tıkanıoruz akşamları ama dediğin doğru, ürünlerime girdim online millenicom işlemlerden aylık 269 tl yerine 24 ay 69,90 tl yazıyor :)) malesef..

  • BurakLEE kullanıcısına yanıt
    Umarım sizin için en iyisi olur hocam, hatta fiber gelir de kurtulursunuz.
    Bu arada diğer konudaki fiberde iç tesisat hususundaki mesajınıza akşam bir videoyla daha yanıt vereceğim kısmet olursa.
  • cayma değil caymadan daha vahşi bir indirim bedeli var şöyleki , indirimsiz 300 lira, taahütlü indirimli 90 lira diyor yani siz cayarsanız ayda 210 lira indirim bedeli ödüyorsunuz, minareyi çalan kılıfı hazırlar misali...

  • Yine az çıkmış. Büyük ihtimal sözleşme yaptığınız zaman aylık ücret farkı çok azdı. Yani sizden 21 aylık indirim bedeli yerine kalan 3 ayın aylık ücretini istiyorlar. Kanunen en düşük hangisi ise onu almak zorundalar.(en azından bu hususta kanuna uyuyorlar daha uymayan görmedim). 1-2 ay daha idare edip geçeceğiniz firmaya geçmeniz daha iyi olur. Türknet başka operatörden gelen abonenin 120 tlsini aylık ücretten düşerek karşılıyor.

  • Altyapı olmayan bir adrese ikamet alarak iptal ettirebilirsiniz. Benim şu anki adresimde 11 yıldır Türk Telekom vardı Temmuz 2020 yılında bildiğimiz gibi babaların Telekom'a taahhüt verme merakı sayesinde 24 ay 35Mbps paketi imzalanmıştı. Evde 2016'dan beri de SOL FTTH bulunduğu için 2021 yılında hala bakır kablodan hizmet almak canıma tak edince önce ikametimi altyapı olmayan diğer eve aldım sonrasında da ev internetini kendi üstüme alıp nakil başvurusu yaptım. Aynı gün sinyal kesildi ve daha taahhütün bitmesine yaklaşık 10 ay olmasına rağmen sadece o ay kullandığım kadar fatura bedeli ödeyip hizmeti sonlandırdım.

  • Dejuf D kullanıcısına yanıt

    Bu, onların "haklı" olduğunu göstermez. Yaptıkları şey düpedüz yalancılık, dolandırıcılık.


    Hiç kimse "cayma bedeli" veya "indirim bedeli" adı altındaki illegal faturaları ödememeli ve Yargı'da hakkını aramalı.


    Bu konudaki yasal düzenlemelerde böyle açıklar buluyor olabilirler, yasalar tam doyurucu olmayabilir. Bunları doyurucu hale sokmak BTK'nın değil, vatandaşın işidir.


    Vatandaş isteyecek, vatandaş birlikte baskı yapacak ki olacak. Talep etmeyi bilmek lazım.


    1 yılı aşkın taahhüt mü var? Baktınız artık firmanın hizmetinden memnun değilsiniz, aboneliğinizi bitirin gitsin. Hiç kimse hiçbir şirketin kulu-kölesi değil. Mezara kadar aynı firmaya bağlı kalacak değil.


    Kampanya yapmışlarmış, indirim yapmışlarmış, normalde fiyatı çok pahalıymışmış da indirim vermişlermiş... Vatandaşla dalga mı geçiyor bunlar? :) Yani kampanya yapmasalar, indirim yapmasalardı, kim bunlara abone olurdu ki? :) O yüksek olduğu söylenen "normal fiyat"lardan abone olanlar var mı gerçekten? :)


    Serbest piyasa ekonomisi denen şey rekabet. İndirimler, promosyonlar bu rekabetin gereği. Adamlar, müşteri elde etmek için yaptıkları bir şeyi sonra şantaj malzemesi yapıyor, onunla tehdit ediyor.


    Müşteri, memnun olmadığı bir hizmeti kullanmak zorunda değil. Müşteri, 12 ay-24 ay "indirimli fiyat"tan aldıysa bu gökten zembille inen kutsal bir şey değil, firmanın müşteri elde etmek için sunduğu bir rekabet ürünü.


    Cayma bedelleri ödemeyin, ödetmeyin. Tüketici Mahkemesi'nden başlayarak sonuna kadar uğraşın. 1-2 kişi değil herkes uğraşsın ki sonuç alınsın. Milyonlarca insana haciz getirecek halleri yok ya.


    "Yee kim uğraşceek yee, bişey değişmiycek ki yeee" dediniz mi, sizi soyup soğana çevirmeye devam ederler.





  • MarcosDH M kullanıcısına yanıt

    Peki müşteri sabit fiyat garantisi alırken iyi de sonra canı sıkıldığına çıkarken bedel ödeyince mi kötü? Lahanayı yerken kıtır kıtır sapına gelince me. Şurada her şeyi daha detaylı anlattım: https://forum.donanimhaber.com/1-yildan-uzun-sureli-taahhutlerin-feshi-hakkinda--151753865

  • Gökkubbe G kullanıcısına yanıt

    avukata gitse, avukat bile değmez der. muhasebecisine uğraşır mısın dese, o da cebinden 160₺ çıkarıp al bu parayı uğraşma der. ben de uğraşılmaz diyorum.  

  • Dejuf D kullanıcısına yanıt

    Tekrar ediyorum: Sabit fiyat garantisi, indirimli fiyatlar, kampanyalar, vesaire olmasa kim neden abone olsun?


    Lahanaymış!


    Detayınızı kendiniz okuyun.


    Kan emici zihniyetle işim olmaz.

  • haykoatmaca kullanıcısına yanıt

    Uğraşmayın güzel kardeşim, kuzu kuzu oturun...


    Hiçbir şey için mücadele vermeyin, sonra da "Amerika ve İsrail yüzünden bu hallerdeyiz, yoksa aslında çok iyi insanız" gibi teorilerle kendinizi avutun...

  • MarcosDH M kullanıcısına yanıt
    Belli ki laf anlamayan bir tipsiniz. Sizinle daha fazla vakit kaybetmeyeceğim. Beni engelleyebilirsiniz. Bir daha muhattap olmamak dileğiyle.
  • MarcosDH M kullanıcısına yanıt

    hakkını aramak iyidir. buna kimse bir şey söyleyemez. ama bazen paranın senden çıkacağı vardır. ne etsen boşunadır. o para mutlaka senden çıkacaktır. mesela cep telefonunu kaptırırsın, geri alacağım diye peşinden koşarken daha büyük belaya kapılırsın. yol senin hakkındır, laf gevelersin, adam minibüsten balta ile iner yanına gelir. biri para ister, vermezsin saldırıya uğrarsın. hırsıza paranı kaptırırsın, adam yakalansa bile avcunu yalarsın. yani iş olacağına varır. üye galiba 160₺ cezayı kendi çıkarıyor. kendi çıkarmamış olsa bile ortaya -160₺ çıkmasında rol oynuyor.   uğraşması, stresi, haklıydım, haksızdın felan.. ya sadaka olsun deyip peşini bıraksa çok daha iyi. verdiğim örneklere dikkatini çekerim. hepsi yaşanan olaylar. bazen kazanmak için kaybetmeyi göze almak gerekebiliyor.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.