Şimdi Ara

2025 yılında Dizel mi, Benzin mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
97
Cevap
0
Favori
8.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar 2004 Dizel Clio'muza yavaş yavaş veda vakti geliyor. SUV tipi 2023 model bir araç arıyoruz. Ben şahsen Benzinli olmasını istiyorum, yaşım genç olduğundan sedan araç istiyordum ancak ailem SUV istediği için bende biraz genç işi olmasını istiyorum. Marka ve modele %85 karar verdik Ford Kuga ST Line gibi duruyor ama dizel mi benzin mi konusunda kafalar karışık. Genelde şehir içinde, 3-4 ayda 1 haftasonu köye gidip geliyoruz ve yazın bir kere Antalya taraflarına gidiyoruz. Onun haricinde genelde şehir içindeyiz ve yapacağımız max 5-10km oluyor. Sizce ne tercih edilmeli? Dizel istememe sebebim AdBlue ve fazla sesli çalışmaları, diğer sebebide benzine göre bariz belli olan performans farkı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



    _____________________________
  • Benzin tabiki. Sürekli şehir içi kullanıyorsun, kış aylarındayız dizel yarım saatte zor ısınıyor. Dpf,adblue sorunları cabası. Ayrıca Kugaya benzinli gider. Servis,otobüs çekmeyecekseniz dizele gerek yok. LPG işine felan da girmeyin, motor zaten turbo, LPG takacak adam şahin,doğan bilemedin corolla alsın.

    1.5TDCI Fiesta 6 litreyi geçmiyor ne kadar zorlarsan zorla, 190-200 gitsen de yakmıyor, dur kalk trafikte de yakmıyor, sinek kullanımda şehir içi 3.9'lara kadar düşen verimli bir araç.


    E300d 2.0 hacim de ne kadar zorlarsan zorla çift hane tüketimi görmüyor ki, yıllar önce W218 3.0 dizel CLS'de 9.3'ü geçmiyordu apaçi kullanıma rağmen.


    Dizellerin belli bir sınırı var, o sınırı aşmıyor. Turbo benzinde sınır yok 1.3 motor 20 litre bile yakar, kaldı ki piyasada 10 litre altı yakan benzinli yok, forumda az yakıyor diyenler hayal dünyasında yaşıyor ya da sol ve orta şeritte 50km hız ile gaz pedalına %5 basan tipler. Öyle araba süreceğine arabayı yak daha iyi zaten.

    Kuganın benzinlisini de, dizelini de biliyorum ikisini de kullandım. Benzinlisini ara sıra düzenli kullanıyorum, uzun yol da yaptım.


    Bir kere dizeli baştan silin. Ford'un dizeli diğer güncel dizeller gibi sizi çok üzer, sürekli adblue eklemeniz gerekeceği gibi daha çok düşük km'lerde partikül filtresi tıkanıyor. Serviste rejenerasyon falan yapıyorlar hiç bir işe yaramıyor. Devirli sürün vs diye saçma sapan öneriler veriyorlar. Bunların dpf'si temizlenemiyorda, yenisi en son 75bin lira gibiydi parça fiyatı. Ya değişecek ya da iptal edilecek. Ayrıca performası da kugada iyi değil, o kasaya hantal kalıyor ve keyifsiz gidiyor.


    Benzinli olan 182 beygirlik motor ise tam tersi, son derece güçlü bir motor. Gazın ucuyla geziyorsunuz, biraz fazla gaz verince ön taraf patinaj yapıyor araç homurdanıyor. O kasayı çok iyi taşıyor, çekiş, performnans anlamında dizelden çok daha iyi. Gittiğinden daha hızlı ve güçlü hissettiriyor. Bunun karşıtı olarak da yakıt tüketimi yüksek 9 litreye yakın, sürüşünüze göre daha da artar. 3 silindirli motor ama hiç titreşim yok gibi bilmeyen 4 silindir zanneder gayet güzel motor.


    Zaten kısa mesafe yapacakmışsınız dizel sürüşüne hiç uygun olmaz. Ben iki motoru da bilen biri olarak kesinlikle benzinlisini alırdım. Artık yeni avrupa regülasyonlarındna dolayı dizel araçlar çok sıkıntılı. Sahipleri sürekli dpf tıkanması derdi ile uğraşıyor.


    Ama yakıt ekonomisi de önemliyse bence Honda hr-v gibi tam hibrit bir suv da düşünebilirsiniz. 5,5 en fazla 6 litre ortalama ile gezersiniz, sorunsuzluk ve 6 sene garantisi de cabası. İkisi arasında kuga daha oturaklı daha suv gibi hissettiriyor sonuçta c suv, ama hr-v de b suvdan ziyade C suv kadar ferah iç mekanda. Yalnız ince yanak lastiklerle amortisör konforu düşük, takır tukur biraz çukur ve tümseklerde, kuga o konuda bariz daha konforlu. Ben hr-v de test etmiş biri olarak kuga benzinli alırdım, hem c suv, hem konforlu, hem iyi performanslı. Sadece tüketim gücü ile orantılı yüksek ama o kadar da olacak. Hem güçlü olsun, hem seri olsun, hem yakmasın öyle bir dünya yok. :)

    Aynen öyle, şehir içi kısa mesafe kullanımı için dizel kadar saçma bir seçenek yok. Mazot daha pahalı, dizelin bakımı daha pahalı, ekstra ad blue masrafı var. Ortalamada 2 litre yakıttan 3 senede edeceğin tasarruftan daha fazlasını daha 50binde partikül filtresi yenilemeye harcarsın. Saçma sapan iş yani. Dizeller euro 4 e öncesinde mantıklıydı, artık bitti dizel işi.


    Az yaksın isteyen gitsin hibrit alsın, ya da c suv almasın. Performans isteyen de tüketimine bakmasın. Öyle yerçekimsiz ortamda çilek yiyeyim ama tadı muz gibi gelsin gibi bir dünya yok.

    Dizelde herşey yakıt değildir، ya da genel olarak arabalarda, motor 25-30 dk da ısınmıyor, bu çoğu kimse için pek bir anlam ifade etmiyorsa 150.000 km de belki daha kısa sürede araç kompresyondan düşünce belki ifade etmeye başlar.

    Dizel sürekli uzun yol yapacak kimselerin aracıdır, şehir içinde veya bu senaryo ile asla sorunsuz kullanamazsınız.

    yeni nesil dizeller için konuşuyorum bi aldığında bi de sattığında mutlu olursun. dpfsi ayrı adbluesu ayrı enjektörleri ayrı dert ucuz parçalar da değller

    kısa mesafe ısınmadan ve devirsiz kullanınca kötü tecrübeler edinilebiliyor.


    burada koyuyorum mazotu 1000 km sürüyorum oh mis diyenlere aldanma. sanayide ustalara uğradığında kaputu açınca aynı şeyi onlar söylüyor  

  • her durumda her koşulda benzin lpg ikilisi.. dizelin avantajı kaldı mı..

    _____________________________
  • Benzin tabiki. Sürekli şehir içi kullanıyorsun, kış aylarındayız dizel yarım saatte zor ısınıyor. Dpf,adblue sorunları cabası. Ayrıca Kugaya benzinli gider. Servis,otobüs çekmeyecekseniz dizele gerek yok. LPG işine felan da girmeyin, motor zaten turbo, LPG takacak adam şahin,doğan bilemedin corolla alsın.

    _____________________________
  • Bozulmayan ecoboost motor yoktur. Henüz bozulmamış ecoboost vardır. Hele 1.5 ise aman aman…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Benzinli tercih etmek en doğrusu olur da Kugada düşünürdüm

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • araç üzerine ağırlık yapacak , zırh, uçak savar vs. ilavesi olmayacaksa benzinli yeterli.

    _____________________________
  • Dize şöyle dizel böyle diye diye bize benzinlileri kitlediler, kendi aracım da benzinli, ağız tadıyla gaza basamıyorsun ucu yok. içtikte içiyor. Sakin kullandıktan sonra her araç az yakıyor önemli olan maks değeri. Dizel alıp geçin.

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2023 a3 mü 2023 508 mi?
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kuganın dizel motoru daha makbül sanki 3 silindir eceboostları iyice araştırmak lazım söylentiler kötü kullanmadım bilmiyorum. Dizelini kullandım gayet güzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Kuga için dizel alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2006 CHEVROLET KALOS 1.2 S
    2017 EGEA SEDAN 1.6 MJ DCT URBAN
  • hardcrss kullanıcısına yanıt
    Düzelin en büyük güzelliği
    Maksimum bir yer var istediğin kadar sert kullan çıkmıyor bir değerin üzerine

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Ben dizel alirim. Yirtinsan da 5-6 litre uzerine cikmaz. Usteik zamaninda herkes 3 kurus fazla verdi dizel aldi. 5 yil oldu yazali dizel benzinle ayni fiyat olacak dedim kimse inanmadi. Simdi herkes benzinli arac aliyor. 2 sene sonra dizel benzinden 20% ucuz olacak en az.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    drrah diyorum başka birşey demiyorum.
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Hocam agresif kullanımda bile 5-6 litre yakan dizel araba hangisidir (gerçekten merak ettiğimden soruyorum).

    Benim araç 2.0 TDI şu an istanbul trafiğinde kar yağışınında etkisiyle 1 saatlik dur kalk trafikte ortalama tüketim 9lt./100km.

    5-6 litreleri ben şehir dışı yolculuklarda yakalıyorum tapa gaz gidincede 7 litreden aşağı düşmez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Kuganın benzinlisini de, dizelini de biliyorum ikisini de kullandım. Benzinlisini ara sıra düzenli kullanıyorum, uzun yol da yaptım.


    Bir kere dizeli baştan silin. Ford'un dizeli diğer güncel dizeller gibi sizi çok üzer, sürekli adblue eklemeniz gerekeceği gibi daha çok düşük km'lerde partikül filtresi tıkanıyor. Serviste rejenerasyon falan yapıyorlar hiç bir işe yaramıyor. Devirli sürün vs diye saçma sapan öneriler veriyorlar. Bunların dpf'si temizlenemiyorda, yenisi en son 75bin lira gibiydi parça fiyatı. Ya değişecek ya da iptal edilecek. Ayrıca performası da kugada iyi değil, o kasaya hantal kalıyor ve keyifsiz gidiyor.


    Benzinli olan 182 beygirlik motor ise tam tersi, son derece güçlü bir motor. Gazın ucuyla geziyorsunuz, biraz fazla gaz verince ön taraf patinaj yapıyor araç homurdanıyor. O kasayı çok iyi taşıyor, çekiş, performnans anlamında dizelden çok daha iyi. Gittiğinden daha hızlı ve güçlü hissettiriyor. Bunun karşıtı olarak da yakıt tüketimi yüksek 9 litreye yakın, sürüşünüze göre daha da artar. 3 silindirli motor ama hiç titreşim yok gibi bilmeyen 4 silindir zanneder gayet güzel motor.


    Zaten kısa mesafe yapacakmışsınız dizel sürüşüne hiç uygun olmaz. Ben iki motoru da bilen biri olarak kesinlikle benzinlisini alırdım. Artık yeni avrupa regülasyonlarındna dolayı dizel araçlar çok sıkıntılı. Sahipleri sürekli dpf tıkanması derdi ile uğraşıyor.


    Ama yakıt ekonomisi de önemliyse bence Honda hr-v gibi tam hibrit bir suv da düşünebilirsiniz. 5,5 en fazla 6 litre ortalama ile gezersiniz, sorunsuzluk ve 6 sene garantisi de cabası. İkisi arasında kuga daha oturaklı daha suv gibi hissettiriyor sonuçta c suv, ama hr-v de b suvdan ziyade C suv kadar ferah iç mekanda. Yalnız ince yanak lastiklerle amortisör konforu düşük, takır tukur biraz çukur ve tümseklerde, kuga o konuda bariz daha konforlu. Ben hr-v de test etmiş biri olarak kuga benzinli alırdım, hem c suv, hem konforlu, hem iyi performanslı. Sadece tüketim gücü ile orantılı yüksek ama o kadar da olacak. Hem güçlü olsun, hem seri olsun, hem yakmasın öyle bir dünya yok. :)

    _____________________________




  • sssemih24 kullanıcısına yanıt

    1.5 megane edc var. 4.2 ortalama sehir ici isiklar dur kalkta 5.5 yakar. Agresifte 6.5


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    drrah diyorum başka birşey demiyorum.
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    İstanbuldan Ankaraya sabit 120 ile geldim 5.9 yaktı. Yırtınsanda nasıl 5-6 nin üzerine çıkmıyormuş? Normal şehir içi kullanım ortalamam 7.5. Biraz daha agresif kullansam 8 ve üstünü görür net

    Bu arada BENZİNLİ BENZİNLİ BENZİNLİ. Almayın dizel uğraştırıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    AMD Ryzen 7 5800X3D Msi RTX 3080 Suprim X 10G Msi B550 Tomahawk G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) DeepCool LS520 WH 240MM WD Black SN770 1Tb Gen4 WD Blue SN570 1Tb Gen3 Samsung 870 Evo 1Tb Samsung 860 Evo 500Gb Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
  • LPG dediğimiz olay 20-25-30 yaşında ki pert arabalar için olan bir durum. Yeni araba alıp LPG takılır diyenleri dikkate almayın.


    2.0 ve üstü güncel bir araç alınmayacaksa dizel artık alınmaz, zaten 2.0 altı dizel araç satışı yok gibi bir şey.


    Ancak premium 2.0 ve üzeri bir araç alınacaksa dizel alınır bu zamanda.


    Ama dizel seçeneği bittikten sonra, sırf dizel olduğu için tercih edilen araçların benzinlisi de alınmaz. En basit örnek Egea.


    Ford binek alınmaz bu saatten sonra, Türkiye'de aynı bir futbol takımı gibi yönetilen bir kişinin şımarıklığı var, Transit satmaktan başı dönen bir marka Türkiye'de.


    Yetkili servisler artık binek araçlara burun kıvırıyor, bazıları hiç bakmıyor. Yani garanti bile olsa işe yaramaz.


    Kuga'nın benzinlisi alınmaz, 11-12 litre yakan ve kronik sorunları olan saçma bir araç. 182'lik EB motorlar sorunlu ancak 1-2 sene biner satarım diyorsanız alınır.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.




  • sssemih24 kullanıcısına yanıt

    1.5TDCI Fiesta 6 litreyi geçmiyor ne kadar zorlarsan zorla, 190-200 gitsen de yakmıyor, dur kalk trafikte de yakmıyor, sinek kullanımda şehir içi 3.9'lara kadar düşen verimli bir araç.


    E300d 2.0 hacim de ne kadar zorlarsan zorla çift hane tüketimi görmüyor ki, yıllar önce W218 3.0 dizel CLS'de 9.3'ü geçmiyordu apaçi kullanıma rağmen.


    Dizellerin belli bir sınırı var, o sınırı aşmıyor. Turbo benzinde sınır yok 1.3 motor 20 litre bile yakar, kaldı ki piyasada 10 litre altı yakan benzinli yok, forumda az yakıyor diyenler hayal dünyasında yaşıyor ya da sol ve orta şeritte 50km hız ile gaz pedalına %5 basan tipler. Öyle araba süreceğine arabayı yak daha iyi zaten.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • suv araçların rüzgar direnci yüksek olduğu için çok yakarlar. az yakan suv istiyorsan dizel alacaksın.

    dh forumundaki avrupa aşığı bir kısım zevat dizel bittiiii, benzinli de benzinli diye çığırır durur. dizelin avrupa'da bitmesinin tek sebebi yüksek vergiler. mazot eskiden de orada daha pahalıydı ama buna rağmen almanya'da dizel araçlar daha çok satıyordu. sebep; dizel araç az yakar.

    şehir içinde suvla gezerken stres olacaksın, göstergeye bakıp bakıp duracaksın. trafik durdu mu stresin büyüyecek. al dizel, geç. gençsin onu anladım ama ekonomi çok önemli. cüzdanını koru, dizel al. ben kafama göre basıyorum, her türlü trafiğe giriyorum. kafam rahat. en kötü 800 km gidiyor koca passat. benzinliyle küçücük golf'üm bile 600 km gidiyordu. kimse masal anlatmasın.

    _____________________________
  • Benzinli alın derim ,dizelin de avantajları çok ama yeni emisyon sınırlamaları nedeniyle araç üzerindeki ekipmanlar size ileride illa ki sorun çıkaracaktır .Sırf bu nedenle bile yeni nesil dizel alınmaz .Yoksa çok yakıt avantajı olacaktır ama herşey yakıt değil.

    5 sene yakıttan elde edilen kazancınızı, tek bir emisyon sistem arızası nedeniyle kayıp edebilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Şubat 2025; 21:50:5 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • elegance883 E kullanıcısına yanıt
    Hocam 3 silindirli olanlar ömürlük motor, kronik problemli olanlar 4 silindir benzinlilerdi 2020'de üretimi durdu onlarında.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.