Şimdi Ara

2025 yılında Dizel mi, Benzin mi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
97
Cevap
0
Favori
9.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Son nesil 3 silindirli motor atmak zorunda kalınan benzinli kötü, Adblue olsa dahi dizel eh işte, DPFli dizel güzel, enjektör tamir takımı olan, turbosu revize edilebilen, DPF iptal yapılan veya hiç olmayan kraldır. 1.3 multijet, 1.5 dci veya 1.6 tdi bu seçeneklerde iyileridir. Gerisinde hep bir dert var. Ya da iyice cesaret edip elektrikli alacaksın ki gireceğin riske değsin en azından düşük maliyetli kullan aracını.

    _____________________________
  • fabrizo kullanıcısına yanıt

    6 yıl önce aynı hatayı yaptım, kısa mesafe dizel sağlıklı değil, satıp benzinli aldım,

    _____________________________
  • somet 16 kullanıcısına yanıt

    senede sadece bir kere uzun mesafe, kalanı paso kısa mesafe şehir içi, ağır ağır gidiyorum. tık yok 7 senedir 1.6 tdi

    _____________________________
  • Hibrit otomatik ve otonom araç olmadıktan sonra araba almanızın hiçbir mantığı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende phev var .. eklemede yapıyım..

    Bazı koşullarda elektrik benzin ve dizelden hala pahalıya geliyor ..

    Misal uzun yol çok yapan şehir içi aracını az kullanan yada nerdeyse kullanmayan insanlarda özellikle uzun yolda ayağını gazdan çekmeyen bir şöförse ve limitlerde kullanıyorsa misal 140 km gibi .. elektrlli araç o insana dizel benzine göre daha maliyetli ye gelicektir ..

    İnternette artık bolcana 140 km testleri var Tesla long range, Kia ev9 eqs falan .. Tesla ile şarj %1 geldiğinde 305 km , ev 9 ile 296 km eqs ile 410 km menziller yapıyor ki Tesla dışında ev9 668 km menzili eqs 710 km falan menzili var ..

    Tabii %1 kadar kimse kullanmaz sağlıklı şarj aralığında 140 km hızla aracı şarja sokarsanız ortalama menziliniz 180-200 km falan olucaktır..

    Kısaca 600 km bir yolda 140 km hızla gittiğinizde her şarj 700-800 TL desen 3 kere şarja girse araç şu anki benzin dizel fiyatlarından bile çok daha pahalıya gidicektir tüm yolu ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Arkadaş tavsiyesi ile aldım 6 ay zor dayandım partikül filtresi yüzünden , son zamanlarda egr hatası da vermeye başladı, b7 passat 1,6 tdı, satıp benzinli aldım 6 yıldır kullanıyorum, dünya varmış dedim, bir daha dizel tövbe, satması da ayrı bi dert , gelen motor kapağını açıyor üfleme var diyor vazgeçiyor, 150 bin km de araçta üfleme mi olur, tdi motorlarda zaten var ama anlatamıyoruz ki,

    _____________________________
  • somet 16 kullanıcısına yanıt

    benimki de passat, b8.


    üfleme konusundan çoğu insan anlamıyor, ben de anlamam ama en azından anlamadığımın farkındayım. geçmişte sattığım araçlarda kapağı açıp üfleme var diyene, yanındaki arkadaşının yok yok dediğini gördüm.

    _____________________________
  • 30.000km'yi geçtim 1.5 PSA Dizel ile. En ufak bir sorun çıkmadı. En büyük avantajı uzun yolda çok yüksek süratte ve şehiriçi uzun yoğun trafikte makul tüketmesi. Ama kısa yolculuklar için tamamen saçmalık. 10sene evvelde kural buydu bugünde değişen bu. Bugün sadece Euro6 normlarından ötürü motorlar daha hassas, kısa düzgün olmayan kullanımlar uzun vadede motora sorun çıkaroyor. Ama kullanmasını bilen için sorunsuz. Ama artık hız cezaları çok artmış, buda dizel için dejavantaj. Benzinli ile 170-190km/sa ile gidersem ne yakar hayal edemiyorum.

    _____________________________
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Sıfır aracı LPG ile teslim aldım, 4 senedir hiç bir sorun yaşamadım? Şu an LPG takılamayacak araç yok, teknoloji çok gelişti. Direkt enjeksiyon araçlar %95 LPG + %5 benzin olarak çalışıyor, diğer manifold enjeksiyon %100 LPG.

    _____________________________
  • power-pc P kullanıcısına yanıt

    Dacia gibi fabrika çıkışlı olanlar sıkıntı değil ama direkt enjeksiyon modern motora da LPG takmazsın artık.


    Son derece kompleks ve düşük sürtünmeli artık güncel çoğu motor, milim yakıtın, gram emisyonun hesabı yapılıyor, LPG ile bilinmeyene atlamak çok anlamsız. Alırsın eski çok nokta enjeksiyon bir araç takarsın.


    2025 yılında tasarrufun tek yolu elektrikli otomobildir Türkiye'de. Benzin de dizel de, Lpg'de hepsi hakkın rahmetine kavuştu (zorla kavuşturuldu). İşini bile elektrikli alır.

    _____________________________
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Eletkrik hala satarken büyük zarar .. pazarı olan araçlar bile Tesla gibi bir yaşında olanları yarı fiyatlarına satılıyor .. içten yanmalı da on yılların verdiği oturmuş bir pazar ve modeller sil silesi var ...


    Yani misal bmw 3 kasa dedinmi e21 kasadan beri 45 senedir pazarda.. keza diğer markalar modeller içinde bu geçerli bazısı 50 bazısı 40 ,30 yıldır pazarda Corolla,Civic, Mercedes c kasa, Megane , 306,307,308 falan filan tonla modeller var .. artık oturmuş bir müşteri kitlesi ve ikinci eli var bu tip araçların ..


    Bugün sıfırı 3.4 milyon olan model y long range misal bir bir yaşında olanı ikinci elde 1.7 milyonlara satılıyor ciddi bir değer kaybı içten yanmalıda bu kadar büyük değer kaybı aralığı yok .. misal bmw 3 kasa sıfırı 4 milyonsa bir yaşında olanı temizi 3.5-3.6 lara satılıyor.


    Demem o ki elektrikde bir yandan ekonomi yapıyım derken diğer yandan satarken o yaptığın ekonomi araç satışında zarar olarak senden çıkıyor ..


    Keza yüksek süratler de elektrlli araç ekonomik değil tonla testler var 500-600 km menzilli araçların 140km sabit hızla ortalama 200 km menzili var .. bataryaların canına okusan %1 getirsen long range Tesla 300km yapıyor ki tabii ki o asla sağlıklı bir şey değil ..

    Yüksek hızlarda menzilleri benzin ve dizele oranla çok düşük ..

    Onun dışında evden şarj edip şehir içi kullanıyorsan elektrik yakıt türevi olarak on numara ekonomik ..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 28 Haziran 2025; 23:28:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Hatırladım, hakarete varan mesajlar vardı…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ben dizele zamma da karşıyım..

    Bugün bütün Türkiye taşımacılık üretim gıda tranport her şey dizel etrafında dönüyor ..
    Dizele zam geldimi arabası olmayan adamıda etkiliyor, Eletkrkli arabası olanıda etkiliyor ..

    Tarlada mahsülünü eken çiftçi traktör , biçer döver,kültivatör, Ekim Makinesi hepsi dizelle yada benzinle çalışıyor..
    Gemiler keza öyle , tırlar kamyon ,kamyonetler öyle
    Taşımacılık desen dizel üstünde dönüyor otobüs , minibüs,taksi , şehir içi vapurları,trenleri ...

    Sanayide dizel kullanılıyor fırınlarda fuel oil kullanılıyor sanayide pek çok alanda dizel ile çalışan makineler kullanılıyor , keza dizel ile çalışan büyük tesislerde madenler gibi Demir Çelik sanayi gibi sanayi tipi büyük dizel jeneratörler kullanılıyor..

    Milli savunma için önemli bu gün Ordu'da kamyon kamyonet, personel taşıyıcılar , ağır zırhlı araçlar , tanklar v.b dizel ile çalışıyor..

    Kısaca dizele zam geldimi arabası olsun olmasın herkesi etkiliyor evde yediğimiz ekmekten tut, soframıza gelen gıdalara kadsr sebze meyve ete kadar giyim kuşam elektronik aletlere kadar her şeye etki ediyor fiyat olarak ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Ben elektrikli araç kıymetli demedim ki, neden klasik benzinli modelleri örnek verdin anlamadım. Bir kere %10'daki modellerde o kadar değer kaybı yok, Model Y long range'i de örnek vermek anlamlı değil yani. Ben giriş seviye, makul elektrikli araçlardan bahsediyorum, amaç ekonomik ulaşım.


    Derdin çok değer kaybı ise, ikinci el temiz alırsın uyguna.


    Dizel eskiden mükemmeldi, zamanı geçti. Hız kuralları, cezaları katılaştı, trafik yoğunlaştı, ortalama hızlar düştü, modern dizellerin art temizleyici sistemleri bela oldu, yakıtlı otomobillerde zamanında %37-45 olan Ötv'ler bugün %80'de. Klasik full hybrid'lere bu ülkede teşvik yok zaten. Bazı ucuz benzinlilerin hâlâ bir gideri var ama gerçekten yol yapan insanın olayı tam elektrikli veya %30'a giren plug-in modellerdir artık.

    _____________________________
  • Elektrikli araçların ilk dönüştürülmesi veya yenilenmesi gereken alan traktörlerdir .Madem bu kadar ekonomik ,maliyetleri düşürmek için ve piyasada denge yakalayabilmek için bu alana devlet olarak teşvik verilmesi gereklidir .Ürün satış fiyatı konusunda bir alım sınıtlaması var ise ya mazot çiftçilere üçte bir fiyata verilecek ya da elektrikli modelleri çıkartılacak ve alımında devlet sıfır kdv ve ötv uygulayarak gelecek için adım atması gerekiyor .

    Kişisel araç kullanımı esnasında kullanılan yakıttan devletin satış fiyatı olarak ciddi bir geliri söz konusudur bu nedenle elektrik olsun başka yakıtlar olsun dolaylı vergiler ile cebinizden parayı çekeceklerdir .Uzun vadede bir kâr planlayanlar devletin her konuyu kâr amacı olarak gördüğünü unutarak adım atarlar ise kârın kısa vadeli olduğunu görmeleri uzun sürmeyecektir .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    arkadaşımda ami var ocaktan beri satılıkta telefonu çalmıyor fiyatıda çok uygun tuttu .. eletkrkli aracın çok fazla değerli ikinci el değeri yok ..

    Bir gerçek varsa sıfır eletkrkli araç alıp sattığında yada satmaya kalktığında canı yananlar yeniden araç almaya kalktıklarında çoğunluk hybrid lere yöneliyor..


    %10 luk dilimin altında kalan bazı modellerin kağıt üstündek labaratuvar değerlerinde elde edilen wltp i verileri şüpheli Avrupa'da insanlar bu konuda bazı firmaları mahkemeye vermiş diye okudum ..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 29 Haziran 2025; 17:12:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.