Şimdi Ara

2017 Corolla Aldık ama???Bu 132 beygir nerede!?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
179
Cevap
3
Favori
16.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    1 hafta 10 gün önce aldık arabayı 0 advance paketi olarak. Arac 6ileri manuel benzinli. Araç 132 bg 6 ileri vs lakin bu beygirler yok ortada? Yani normal 8000 devir gösteriyor ibre 3 binde vites değiştirince araba gitmiyor? yüzde 5 filan eğim olsa 120 de hızlanmıyoruz 6 ile. sanki bizim 2005 lpg focus gibi az iyidir belki.. Yüksek devirde mi kullanmam lazım İlahi? Babama aldık arabayı hani sorunsuz filan olsun diye de, focus istiyordu yokmuş bunu aldık biz de...

    Bir sorum daha var 1000km bakım için su an 800 km de 100 km Afyon'a gideriz 900 olur. Şimdi mi götürelim tatile gidip gelince mi? Araba daha 10 gün kadrolu 600 km şehirlerearası yapıldı . Tatil dönüşü de 1500 de filan olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • 5000-6000 arası hp gücü yükselerek giden araçla dümdüz sabit olanın isteği bir olmuyor işte zaten bu üst devirlerde cansızlaşma olayının tek müsebbibi bu değil, turbonun yüksek devirlerde motoru alt devirde olduğu gibi besleyememesi, motorun ayarının da böyle yapılmamış, turbonun da buna göre seçilmemiş olması. Araç yürümüyor değil yürüyor da istek azalıyor. Bu da şevk kırıyor yüksek devirlere çıkmak için, arkadaşın bahsettiği bu. Pratikte bunu deneyimlememişsin belli denesen anlarsın. Tabiki yüksek devirleri güçlü turbo araçlarda var, eski Saab'lar Volvo'lar, turbo Porsche'ler vs onlar ayrı dünya.

    Bu arada Auriste alt devirler zayıf olduğu için de çevirten olur zevkine de basan olur ama piyasada bir sürü güçlü hacimli atmosferik var. E92 M3 400nm tork veriyor, kimse yetersiz kaldığı için 8500rpm'ye dayamıyor o motoru, keyif için basıyor. Bu tercih yaklaşım farkıdır, ben üst devirde gittikçe canlanmayan, ateşlenmeyen, motorun hazır gaz tepkisini hissettirmeyen aracı sevmiyorum, kaç motor olursa olsun. Bunları umursamayan, gitsinde nasıl giderse gitsin kafa da şişirmesin güzelce çeksin diyene de lafım yok, günlük kullanımda da mantıklı olan budur zaten.
  • 3 bin devirde birde???? Bizim 150 bg jetta bayırdayken bile 2000 devirde vites atıp 7. Vitese geçiyor???

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı alırken teknik verilerine bakmamışsınız. Ben buraya yazayım:
    132 beygir / 6400 devir
    160 Nm / 4400 devir.

    Bu şu demek: 132 beygiri görmek istiyorsanız 6400 devir çevireceksiniz.
    Rampada maksimum çekiş istiyorsanız da 4400 devir çevireceksiniz.

    Ayrıca 6. vites hızlanmak için değil yakıt tasarrufu içindir. Hızlanmak için 5'e düşeceksin, bu normal. 6. viteste canlı olarak hızlanabilecek atmosferik aracın 3000 cc filan olması lazım.
  • beygiri filan geçtim geçenlerde sıfır km corolla sürdüm hızımı 170~180 filan çıkardım. arabanın direksiyon çarpışan oto direksiyonu gibi boşa dönüyordu. his diye bişey yok. yolun verdiği tepkileri geri bildirim yapmıyor. iki elimle direksiyonu zor zaptettim.



    2007 model bmw 520 sürdüm arabanın direksiyon hissi mükemmeldi. araba 200 km hızda ama tren gibi gidiyor. yoldan sapma yok. direksiyon hissi azami düzeydeydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alırken test etseydiniz hocam keşke.30 yasındaki arabayla 2.000 devirde atarım vitesleri ben.
  • Millet bu arabayla yokuş çıkarken, turbo benzinlilere plaka okutuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A380 kullanıcısına yanıt
    Karşılaştırdığın araçlardan birisi sürüş zevki için yapılmış ve koskoca 2 segment daha yukarıda olduğu için böyle bir fark görmüş olabilirsin
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    beygiri filan geçtim geçenlerde sıfır km corolla sürdüm hızımı 170~180 filan çıkardım. arabanın direksiyon çarpışan oto direksiyonu gibi boşa dönüyordu. his diye bişey yok. yolun verdiği tepkileri geri bildirim yapmıyor. iki elimle direksiyonu zor zaptettim.



    2007 model bmw 520 sürdüm arabanın direksiyon hissi mükemmeldi. araba 200 km hızda ama tren gibi gidiyor. yoldan sapma yok. direksiyon hissi azami düzeydeydi.

    90 model Bmw ile bile karsilastirilmaz Corolla kaldi li tasarim harikasi E60 olsun



    Hizlandikca direksiyonu sertlesir 160 da bile yaslar koltuga



    Ahh E60 ahhh temizini bulsak keske kendime alirdim :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu foruma tork ile beygir gucu arasindaki farki anlatamadan ölüp gideceğiz ben ve bu konuya emek veren birkaç kişi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 focusunuz ile benzer olması normal.Atmosferik 1.6'nın limiti bellidir.Honda nın ve Nissan'ın 160-185 ps civarlarında Atmosferik 1.6 litre Benzinli motorları vardı ancak onlar bile alt devirlerde 100-110 ps 1.6 dan farksızdı.Kısacası 10 sene önceki atmosferik motorlar ile sıfır aldığınız Atmosferik motorlu araç arasında kayda değer bir fark olmaz.Atmosferik küçük hacimli araçlarda aracın gitmesini istiyorsanız +4000 devir/dk'nın üzerine çıkın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 15 Temmuz 2017; 17:53:24 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motor yani araba sürmeyen insanların açacağı türden bir konu olmuş.

    Atmosferik araba performans arabası değildir, alınırken bu bilinir.

    Ancak 1.6 hacim 132hp bir araç vasat değildir. Kullanmasını bilirseniz tabi ki.

    Dik yokuşlarda, orta performans isteniyorsa o araba 4500 devir altına düşmemeli. Ancak iyi şöför 3000 devirle de güzelce çıkarır.

    Normal düz yolda da 2500-3000 devir aralığında vites değişimi yeterli ve ekonomik olacaktır zaten.
  • 160 tork

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician_01

    Millet bu arabayla yokuş çıkarken, turbo benzinlilere plaka okutuyor

    Dikiz aynasından ön plakayı mı?
  • Küçük hacimli atmosferik motorları canlı tutmak için sürekli devirli tutmanız lazım, 3bin ve altı devirler düz sakin yol gidişinde üst viteslerde kullanılır sadece. Hızlanmak için alt viteslerde 4-5bin devirlerde takılmanız lazım.
  • Atmosferik motor can çekişiyor artık..turboların doluştuğu otobanlarda saç baş yolmamak ve kamyonlarla beraber sağ şeride abone olmamak için bulaşmamak gerek artık bu motorlara..Ha V6 ve V8 den ve 3500 cc den başlayan motorlar olur amenna ama onların vergisini de herkes ödeyemez
  • pipoti kullanıcısına yanıt
    Atmosferik performans için değilse neden F12 berlinetta da kullanılmış?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferik motor normal, basmak için değil, lpg takıp sakin gidip ekonomi yapma motoru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician_01

    Millet bu arabayla yokuş çıkarken, turbo benzinlilere plaka okutuyor

    Zamanında bende vardı şirket fluence, linea ne varsa tokatlanıyordum yokuşlarda Sonra düze gelince yardır babam yardır. Devir çevirme işi zevkli ama şöyle 2.0 150 beygir olacak en azından. Peki N

    niye alıyor bu kadar insan 1.6 atmosferik? Tabiki LPG sayesinde. Bu arada iyi tatiller dostum. Bir ara buluşalım süremedim içimde kaldı senin Jetta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vılıspade

    Atmosferik performans için değilse neden F12 berlinetta da kullanılmış?

    Arkadaş şaka mısınız siz?

    1.6 Toyota Corolla performans için mi satılıyor, performans için mi alınıyor?

    F12 berlinetta dediğin araç 12 silindir 6.0 hacime sahip, o motoru sana taksak sen Mars'a uçarsın.

    Bırakın bu yorumları artık yeter, forumun tadını kaçırdınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    bu foruma tork ile beygir gucu arasindaki farki anlatamadan ölüp gideceğiz ben ve bu konuya emek veren birkaç kişi..

    ne yazık ki forum da hala bilmeyenler var. Her seviyeye uygun; beygir gücü=hız....... Tork=güç.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.