Şimdi Ara

2017 Corolla Aldık ama???Bu 132 beygir nerede!? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
179
Cevap
3
Favori
16.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Sizin araçta da modifikasyon var mı, yoksa orjinal mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir kac fiziksel degisiklik var ama yazilim yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Yaptırmamanızın özel bir nedeni var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Var hocam. Arav 210000'i devirdi. Bu saatten sonra motor ya da sanzimana yuklenmek istemiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Anladım, güzel günlerde kullanın. Bizde de 99 model e39 520i var. 145.000'de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesekkur ederim hocam.



    E39 unuz sorunsuzsa bence kullanabildiginiz kadar kullanin. Ondaki malzeme kalitesi ve konfor simdiki F kasalarin hicAbirinde yok..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: Showtek

    Toyotanin benzinli motorlari alt devirlerde ekonomi ust devirlerde performans vermek icin tasarlarir.

    Piyasadaki en iyi atmosferik motorlardan biridir ama siz hem ekonomi hem performans istiyorsaniz lpg taktiracaksiniz. İyi gunlerde kullanin kazasiz belasiz

    Ekonomi için lpg tamamda performans için lpg nasıl oldu

    Yuksek devirde kullanacagi icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Sorunsuz ve orjinal. Dediginiz gibi evet, kapıyı kapatınca dış dünyadan soyutlanıyorum. Sadece meşhur tiz motor sesi kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr

    Standart bütün atmosferik motorlar aynı mantıkla tasarlanıyor.



    https://www.otopark.com/2015/01/degisken-supap-zamanlamalari/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 Corolla Aldık ama???Bu 132 beygir nerede!?

    Herkes motoru konuşmuş ancak atlanan önemli bir nokta var, motor tekerleklere direkt bağlı değil, arada şanzıman var. 132ps/160nm motorun verileridir ancak tork tekerleğe her zaman bu değerde gitmez zaten bunu ayarlayabilmek için şanzıman kullanıyoruz.

    Grafikte görüleceği üzere Corolla'nın 5 ve 6. vitesinin oranı 1'den küçük. Bunun anlamı bu araç 5 ve 6. viteste ivmelenme isteklerine çok verimli bir cevap veremez. Zaten oranın 1'den küçük tutulmasının başlıca nedeni de yakıt ekonomisi sağlamaktır. Corolla bir performans otomobili değildir.

    Ratios Golf R Mk7
    I 3.462
    II 2.150
    III 1.464
    IV 1.094
    V 1.079
    VI 0.921
    R 3.990
    Final Drive 4.0588/3.136 (DSG'lerde çıkış dişlisi iki adet. İlki 1-3-5-R ikincisi 2-4-6. vites için)

    İkinci tabloda ise güncel Golf R'ın dişli oranları var. Farkettiyseniz son vites oranı bile neredeye 1:1 direct drive oranına çok yakın. Çünkü Golf R bir performans otomobili. İstenen sürekli bir ivmelenme olması, şanzıman da buna göre tasarlanmış.

    Sonuç olarak araçların ivme karakterini kağıt üzerinde yazan veriler kadar şanzımanın yapısı da belirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Takumi_Fujiwara -- 19 Temmuz 2017; 15:22:4 >




  • Standart atmosferik motor diye bir şey yoktur. Corolla için örnek vermek gerekirse ilk VVT-i serisi sadece emme valfini kontrol ediyordu değişken zamanlamayı ona uyguluyordu. İkinci nesil Dual VVT-i motorlarda egzos valfine de değişken zamanlama uygulanmaya başladı ancak bunların ikisi birbiriyle aynı zamanda çalışıyordu, aynı kam profilini iki mile de uyguladığınızı düşünün. Güncel Valvematic motorlarda ise bu iki kam mili artık ayrı ayrı kontrol ediliyor. Bunun performans ve tüketim açısından olumlu yanı var. Bunun yanında Corolla'nın motorlarının her nesilde kompresyon oranı arttı. Bu termik verimi artırarak yakıt tüketiminin düşmesinde yardımcı olur. Atmosferik motorlar sandığınız gibi "Iketani, oradan bi motor bloğuna 4 tane silindir tak koyup gönderelim" mantığıyla üretilmiyor. Bunun yanında Mazda'nın güncel 14.0:1 kompresyon oranıyla çalışan benzinli motoru var, normalde vuruntu sebebiyle benzinli motorlarda 12 ve üzeri kompresyon oranı tercih edilmez. Bunun üzerine de Mazda şu anda 18.1:0 kompresyon oranlı HCCI motorlar üzerinde çalışıyor ve başarabilirlerse teorik olarak en az tüketime sahip olacak atmosferik benzinli motoru üretecekler.

    Sizin tezinize gelirsek de, mantıken piyasadaki turbo, atmosferik, hibrit, dizel bütün motorlar aynı mantıkla tasarlanıyor. Emisyon kısıtlamalarına takılmayacak, kullanıcıyı tatmin edecek tüketime ve güç çıkışına sahip motorlar. Ufak nüanslar harici piyasadaki hemen her motor arasında çok abartılacak farklar yok.




  • arabanın hangi devirde nasıl bir karaktere büründüğünü anladıktan sonra yokuşta ne yapmanız gerektiğini de az çok anlarsınız. hayırlı olsun aracınız.
  • Standart atmosferik motor derken kastettiğim şey, bütün 1.6 atmosferiklerin benzer güç tork seviyesi ve eğrisine sahip olmasıydı. Örneğin honda'nın 90larda ürettiği 1.6 atmosferik 185 hp motoru standart ya da alışıldık bir atmosferik motor değildir. Dediginiz gibi turbo olsun, atmosferik olsun hepsi belli standartlarda üretiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Defkhan3459 -- 19 Temmuz 2017; 13:9:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam hocam anlaştık şimdi sizinle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordOfTheDarknesss

    2017 Corolla Aldık ama???Bu 132 beygir nerede!?

    Herkes motoru konuşmuş ancak atlanan önemli bir nokta var, motor tekerleklere direkt bağlı değil, arada şanzıman var. 132ps/160nm motorun verileridir ancak tork tekerleğe her zaman bu değerde gitmez zaten bunu ayarlayabilmek için şanzıman kullanıyoruz.

    Grafikte görüleceği üzere Corolla'nın 5 ve 6. vitesinin oranı 1'den küçük. Bunun anlamı bu araç 5 ve 6. viteste ivmelenme isteklerine çok verimli bir cevap veremez. Zaten oranın 1'den küçük tutulmasının başlıca nedeni de yakıt ekonomisi sağlamaktır. Corolla bir performans otomobili değildir.

    Ratios Golf R Mk7
    I 3.462
    II 2.150
    III 1.464
    IV 1.079
    V 1.094
    VI 0.921
    R 3.990
    Final Drive 4.0588/3.136 (DSG'lerde çıkış dişlisi iki adet. İlki 1-3-5-R ikincisi 2-4-6. vites için)

    İkinci tabloda ise güncel Golf R'ın dişli oranları var. Farkettiyseniz son vites oranı bile neredeye 1:1 direct drive oranına çok yakın. Çünkü Golf R bir performans otomobili. İstenen sürekli bir ivmelenme olması, şanzıman da buna göre tasarlanmış.

    Sonuç olarak araçların ivme karakterini kağıt üzerinde yazan veriler kadar şanzımanın yapısı da belirler.


    Golf R dişli oranı verileri yanlış.4.vites 1,079 5.vites 1,094 nasıl oluyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Hocam tablodan kopyalarken hata yapmışım, uyardığınız için teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordOfTheDarknesss

    Hocam tablodan kopyalarken hata yapmışım, uyardığınız için teşekkür ederim

    Ben teşekkür ederim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motor ile %5 eğimli yokuşu çıkarken ivme istiyorsanız 4 veya 3. Viteste çıkacaksınız. O zaman beygirleri görürsünüz. 6 vites düz yol içindir. Yokuşta 6 ile sürülmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saklı beygirleri kullanabilmek için çok kamçılamanız lazım
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.