Şimdi Ara

2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.313
Cevap
26
Favori
198.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bir sıkıntı olmaz. Sonuçta mercedes satın alıyorsunuz .
    tahminim şehir içi 9-10
    şehir dışı 7-8 civarı gezecektir.

    tabi agresif kullanılırsa bol bol bu değerler artar elbet.
    sakin şehir dışı kullanımında otobanda v.s. 7 ileri sayesinde daha düşük değer de yakalanabilir.

    Bu sehirici degeri Istanbul Ankara gibi yogun trafigi olan yerlerde gercerli olabilir mi?

    Birde sehir ici demek icin aracin ortalama KM`si kac olmali. 100km sehir ici yol yaptigimizda ortalama hizimiz kac olmalidir?

    açıkçası araç sahibi olmadığım için sizden farklı bilgiye sahip değilim varsayımda bulunuyorum sayılır.

    forumdan çok sayıda arkadaşımız var c180cgi+7tronic sahibi onlar daha net yardımcı olabilir sanırım o değerlerin üzerine 1-2 litre oynayacağını düşünebiliriz.

    mesela bir örnek e-oto dergi testinden .
     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp




    eger 8 ltre fabrika verisi degilde testteki deger ise iyi bir deger ona 1 litre dur kalk 1litrede kasa farki ile e serisi 10 ltre yakar ki e serisi dizel motoru dur kalk ile 7 litre yakiyor eger arac hizlanmasi ve performansi makul seviyede olursa bu arac turkiyede satis rekorlari kirar passat i bile gecer :)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanatom

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: S R T

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanatom

    Bu mercedes e serisiyse babamdaki e350 ne oluyor



    E63; E Serisi ise, babandaki E350 ne demek oluyor?



    çok kullanmış sanki

    Tanışıyor muyuz?Kullandığım arabaların listesini tutmuyorum, sen nereden ulaştın kullanıp kullanmadığım bilgisine?

    Ha bu arada, arabanın Mercedes'liği motor hacminde saklı da haberimiz mi yok?Kaput açık mı geziyor yoksa baban?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanatom

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: S R T

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanatom

    Bu mercedes e serisiyse babamdaki e350 ne oluyor



    E63; E Serisi ise, babandaki E350 ne demek oluyor?



    çok kullanmış sanki

    Tanışıyor muyuz?Kullandığım arabaların listesini tutmuyorum, sen nereden ulaştın kullanıp kullanmadığım bilgisine?

    Ha bu arada, arabanın Mercedes'liği motor hacminde saklı da haberimiz mi yok?Kaput açık mı geziyor yoksa baban?

    muhattap olmak istemiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanatom

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanatom

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: S R T

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanatom

    Bu mercedes e serisiyse babamdaki e350 ne oluyor



    E63; E Serisi ise, babandaki E350 ne demek oluyor?



    çok kullanmış sanki

    Tanışıyor muyuz?Kullandığım arabaların listesini tutmuyorum, sen nereden ulaştın kullanıp kullanmadığım bilgisine?

    Ha bu arada, arabanın Mercedes'liği motor hacminde saklı da haberimiz mi yok?Kaput açık mı geziyor yoksa baban?

    muhattap olmak istemiyorum





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bir sıkıntı olmaz. Sonuçta mercedes satın alıyorsunuz .
    tahminim şehir içi 9-10
    şehir dışı 7-8 civarı gezecektir.

    tabi agresif kullanılırsa bol bol bu değerler artar elbet.
    sakin şehir dışı kullanımında otobanda v.s. 7 ileri sayesinde daha düşük değer de yakalanabilir.

    Bu sehirici degeri Istanbul Ankara gibi yogun trafigi olan yerlerde gercerli olabilir mi?

    Birde sehir ici demek icin aracin ortalama KM`si kac olmali. 100km sehir ici yol yaptigimizda ortalama hizimiz kac olmalidir?

    açıkçası araç sahibi olmadığım için sizden farklı bilgiye sahip değilim varsayımda bulunuyorum sayılır.

    forumdan çok sayıda arkadaşımız var c180cgi+7tronic sahibi onlar daha net yardımcı olabilir sanırım o değerlerin üzerine 1-2 litre oynayacağını düşünebiliriz.

    mesela bir örnek e-oto dergi testinden .
     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp




    Benim 2007 5 ileri kompressor arac 10-10.5 arasi yakiyor. Eger bu 10 litre yakacaksa 7 ileri ve turbolu olmasinin tasarrufa hic bi katkisi yok gibi.




  • hocam arada kasa buyuklugu farki da var biz zaten 10 litreyi trafikte dur kalk takriben dedik daha fabrika verisi bile belli degil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bir sıkıntı olmaz. Sonuçta mercedes satın alıyorsunuz .
    tahminim şehir içi 9-10
    şehir dışı 7-8 civarı gezecektir.

    tabi agresif kullanılırsa bol bol bu değerler artar elbet.
    sakin şehir dışı kullanımında otobanda v.s. 7 ileri sayesinde daha düşük değer de yakalanabilir.

    Bu sehirici degeri Istanbul Ankara gibi yogun trafigi olan yerlerde gercerli olabilir mi?

    Birde sehir ici demek icin aracin ortalama KM`si kac olmali. 100km sehir ici yol yaptigimizda ortalama hizimiz kac olmalidir?

    açıkçası araç sahibi olmadığım için sizden farklı bilgiye sahip değilim varsayımda bulunuyorum sayılır.

    forumdan çok sayıda arkadaşımız var c180cgi+7tronic sahibi onlar daha net yardımcı olabilir sanırım o değerlerin üzerine 1-2 litre oynayacağını düşünebiliriz.

    mesela bir örnek e-oto dergi testinden .
     2013 Mercedes E180 CGI FL ELITE 156hp




    Benim 2007 5 ileri kompressor arac 10-10.5 arasi yakiyor. Eger bu 10 litre yakacaksa 7 ileri ve turbolu olmasinin tasarrufa hic bi katkisi yok gibi.

    Bekleyip göreceğiz arkadaşlar.
    Ne desek havada kalacak. Hatta fabrika verileri bile değil baya istanbul içinde kullanan yurdum insanı ne yorum yapacak o önemli =)




  • bana 12 lt falan yakar gibi geliyor şehir içi 9 lt iyimser bir değer
  • Dur kalk trafikte c180 11 km gibi bir ortalamada 14 lt yakiyor. Sehir disinda cc ile 7.5 yakalamak mumkun. Yildizin hakkini vericem derseniz uzun yolda 10 lt yakiyor. Şaşirtici olan bindigim aveo da yni degerlerde 1.2 jetta manuelde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Arac 100km hizla 2000 devirde olsa. Beygir arttigi zaman ( atiyorum 200hp ) yine ayni hizda devir 2000 mi olur?

    Motor hacmi ile mi alakali sadece yoksa beygir ve hacim mi?

    Sadece beygir ya da sadece hacim değil ikisiyle de alakalı... Ama sorunuza şöyle bir cevap verebilirim... Bir önceki aracım 1.4 lt 90 bg 195nm tork turbo dizeldi ve 3000 devirde 120 km hızla giderdi... Sonradan yapılan chip tuning ile aracı 1.4lt 120bg 280 nm torklu hale getirdik... 120 km hız ile giderken 2700 devir çeviriyordu artık...

    Hesaplamanın doğru olduğuna emin misiniz ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/tm.htm

    Bakın burada sn.LionTech16'nın açtığı bir konu var ,bu konuda aracın bulunduğu vites ve devire göre hızı hesaplanıyor.Kullanılan değişkenler ortada aracın motor gücü hesaba katılmamış.

    Sadece gözlemimi birebir eski aracımda yaşadığım olayı yazdım... Ayrıca ben size dilim döndüğünce çalışma sistemini anlatayım siz karar verin mantıklı mı değil mi...

    Bir motor için 100 bg gücündedir ve torku 200nm dir deniyorsa... Bu her gaza basışınızda her devirde ( mesela 1000-2000-2500 ) 100bg ve 200nm değerlerini alıyorsunuz demek değildir...

    Araç teknik verilerinde 100bg ve 200nm tork değerini verirken yanına bir devir değeri yazar örneğin 5000rpm gibi... rpm( round per minute) dakikada çevirilen devir sayısı...
    Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...

    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor...

    Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır...

    Zaten benim eski aracımda da olan biten aynen buydu... Tuning işlemi ile şanzıman değerlerine asla müdahale edemezsiniz... Aracın üstündeki şanzıman değeri neyse o sabittir. Şanzıman değerlerini (dişli oranlarını ) değiştirmek için araca yeni bir şanzıman takılmalı ki bu çok külfetli ve çok iyi hesap kitap gerektiren bir iş...

    öyle bir şey olmasına imkan yok.

    aktarma oranını değiştirmediğin sürece son vites 3000 devirde başta kaç km hız yapıyorsan yine aynı devirde aynı hızı yaparsın.

    istersen motorun gücünü 5e katla değişen bir şey olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Arac 100km hizla 2000 devirde olsa. Beygir arttigi zaman ( atiyorum 200hp ) yine ayni hizda devir 2000 mi olur?

    Motor hacmi ile mi alakali sadece yoksa beygir ve hacim mi?

    Sadece beygir ya da sadece hacim değil ikisiyle de alakalı... Ama sorunuza şöyle bir cevap verebilirim... Bir önceki aracım 1.4 lt 90 bg 195nm tork turbo dizeldi ve 3000 devirde 120 km hızla giderdi... Sonradan yapılan chip tuning ile aracı 1.4lt 120bg 280 nm torklu hale getirdik... 120 km hız ile giderken 2700 devir çeviriyordu artık...

    Hesaplamanın doğru olduğuna emin misiniz ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/tm.htm

    Bakın burada sn.LionTech16'nın açtığı bir konu var ,bu konuda aracın bulunduğu vites ve devire göre hızı hesaplanıyor.Kullanılan değişkenler ortada aracın motor gücü hesaba katılmamış.

    Sadece gözlemimi birebir eski aracımda yaşadığım olayı yazdım... Ayrıca ben size dilim döndüğünce çalışma sistemini anlatayım siz karar verin mantıklı mı değil mi...

    Bir motor için 100 bg gücündedir ve torku 200nm dir deniyorsa... Bu her gaza basışınızda her devirde ( mesela 1000-2000-2500 ) 100bg ve 200nm değerlerini alıyorsunuz demek değildir...

    Araç teknik verilerinde 100bg ve 200nm tork değerini verirken yanına bir devir değeri yazar örneğin 5000rpm gibi... rpm( round per minute) dakikada çevirilen devir sayısı...
    Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...

    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor...

    Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır...

    Zaten benim eski aracımda da olan biten aynen buydu... Tuning işlemi ile şanzıman değerlerine asla müdahale edemezsiniz... Aracın üstündeki şanzıman değeri neyse o sabittir. Şanzıman değerlerini (dişli oranlarını ) değiştirmek için araca yeni bir şanzıman takılmalı ki bu çok külfetli ve çok iyi hesap kitap gerektiren bir iş...

    öyle bir şey olmasına imkan yok.

    aktarma oranını değiştirmediğin sürece son vites 3000 devirde başta kaç km hız yapıyorsan yine aynı devirde aynı hızı yaparsın.

    istersen motorun gücünü 5e katla değişen bir şey olmaz.

    Tuning yaparsan araç tuningsiz halindeyken 3000 rpm de 90 bg güç üretiyorsa ve sen 120 km hıza ulaşabiliyorsan lütfen bana açıklar mısın tuning işleminden sonra 3000 rpm de 120 bg güç üreten aracın yine aynı süratte gitmesi mümkün mü?

    Hayır bir de denediniz mi de olmaz diyorsunuz yoksa sadece mantık mı yürütüyorsunuz...

    Bizzat denendi diyorum size eski aracım 1.4 90bg (stock) 3000rpm 120km iken tuning işlemi sonrası dyno ölçümleri 1.4lt 120bg 2700rpm 120 km ile gidiyordu...

    Ben mantık falan yürütmüyorum olan biteni yazıyorum hala bana imkansız diyorsunuz ??? :))))




  • Adam gibi anlatırdım ama sona koyduğun gülücük gösterdi ki anlatsam da anlayacak durumda değilsin.

    Ama şunu söyliyeyim sen bu işten fındık kadar bile anlamıyorsun.
  • Tuning islemi sirasinda sanzimanla. Vites oranlariyla oynanmamissa her halukarda ayni hizda ayni devirde hareket eder. Aksi bana mantiksiz geliyor ancak aracin gucu arttigi icin mesela yokusta daha buyuk vites ile cikabilirsiniz o zaman devir dusecektir. Bende bisikletciyim ikimizde de ayni bisiklet olsun sizin benden daha guclu oldugunuzu varsayiyorum. Enson viteste ikimizide zorlamayan bir yolda beraber ayni hizda seyir ediyoruz. Bu durumda bence ikimizde ayni sayida pedal cevirirsek ayni hizda gideriz. Ha onumuze beni zorlayacak bir yokus cikarsa sizin fazladan gucunuz avantaj olacaktir ben ise vites kucultup ayni pedal sayisiyla yavaslamam gerekecektir ya da devir = pedal sayisi artirrak size uetismem lazim. Ancak benimde gucum yetebilse yine ayni viteste ayni devirde ayni hizi yapariz. Bence Arac icin de ayni olmali aktarmada degisiklik yoksa ayni devirde ayni hizda gitmesi lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde isten eve donus yolumda yaklasik 6-7 derece egimli 2-3 kmlik uzun bir yokus sonrasinda 1 derece egimli uzun bir egim var. Yokus cikarken 5. Viteste 140 km hizla dip gaz ile gidebiliyorum aracim 18 lt anlik tuketim gosteriyor iniste ayni hizda gaza cayrekten biraz fazla basiyorum yine 140 km hizla ikisinde de 4000 devir ile gidiyorum. İkisi de de 4000 devir ile gitmeme ragmen aracim farkli guc uretiyor. Teknik olarak durumu kesin aciklayamam. Ama bundan cikacak sonuc aracim farkli yol sartlarinda ayni devirde ayni hizda farkli guc uretiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    İlk satırlarda yazdığınız bilgiler doğrudur.

    "Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...
    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor... "

    Fakat bu cümleler yanlıştır aracın torkunun maksimum olduğu devir ile beygir gücünün maksimum olduğu devirler farklıdır.

    "Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır... "

    Basit bir örnekle izah etmeye çalışayım.Aynı bisikletten 2 adet olsun.Birini 16 yaşında bir genç diğerini ise Lance Armstrong (profesyonel bisikletçi) kullanıyor.Her iki bisikletin tekerleği dakikada 200 tur atıyor olsun.Yani 200rpm.

    Size göre bu örnekte Lance Amstrong daha hızlı gidiyor çünkü onun gücü çocuğunkinden daha fazla. Bu örneği gözden geçirmenizi istiyorum.



    undefined

    Hayır sizn örnek şöyle ki yanlış ;

    Lance Armstrong un kalbi(arabanın turbosu ve motoru) aynı hızla gitmek için dakikada 120 defa atarken, diğer amatör ve kondüsyonu düşük olan bisikletçi kardeşimin kalbi dakikada 170 kere atmak zorunda kalıyor... Diğer amatör kardeşimin kalbi de 120 kere atsın diyorsan amatör bisikletçi yavaşlayacak YANİ;

    120km hız 3000 rpm tuningsiz kondüsyonsuz araç...
    120 km hız 2700 rpm tuningli kondüsyonlu araç...


    yok ben tuningsiz araçla 2700 rpm çevirecem diyorsan 120 km ile gidemeyeceksin kusura bakma hızın atıyorum 90 a düşecek...

    Böylelikle Lance Armstrong tabi ki senden hızlı olacak...

    SONUÇ ;

    Lance Armstrong kadar hızl gideyim dersen kalbin onun 1,5 katı atar ya da yok benim kalp atımım onun kadar olsun dersen onunla aynı hızda gidemezsin...

    Bu arada bu örnek uydurma örnek değildir; Yıllarca sporla uğraştım crossçuydum...

    Koşucuların ve bisikletçilerin kalpleri diğer insanlara göre büyür zamanla kondüsyonları artar normal sporcu olmayan insanlarla aynı eforu sarfettiklerinde kalpleri daha yavaş atar... Aynen motorlarda da böyledir bu durum turbonuz sizin kondüsyonunuzu belirler tuninglerseniz kondüsyonunuz artar tüm olay budur...

    Umarım anlamanıza yardımcı olur...

    Çok açık bir şekilde yazacağım, çünkü bilgilerinizde ciddi eksiklikler mevcut.

    Bir otomobilin normalde 120 kmh hızda motorun 3000 rpm çevirdiği durumdan ; aynı hızda gidebilmek için 2700 rpm çevirdiği duruma geçebilmek için, yani anlattıklarınızın mümkün olabilmesi için ;

    1- tekerlek çapı
    2- şanzıman dişli oranları
    3- diferansiyel dişli oranı

    bunlardan birini ya da birkaçını değiştirmek zorundasınız. Yazılım ile motor devri ve otomobil hızı arasındaki ilişki asla değiştirilemez. İsterseniz yazılım ile motor gücünü %500 arttırın ya da torku 700 Nm yapın, değişmez. Bu konuda @gyradel ve @19can84 haklılardır.

    Ayrıntılı bilgi için yazdığım konuya bakınız.
    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/f_//tm.htm#63763509


    İyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S R T

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanatom

    Bu mercedes e serisiyse babamdaki e350 ne oluyor



    E63; E Serisi ise, babandaki E350 ne demek oluyor?

    süperdi....
  • Merco alacaksan 350 den asagi inmeyeceksin. Ben son derece memnunum. Buyuk motorun keyfi baska.

    Bu fiyat bos pakettir ayrica. Uzerine 10 bin euro da aksesuar ekleyin siz onun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evren7 -- 10 Haziran 2013; 22:48:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    Merco alacaksan 350 den asagi inmeyeceksin. Ben son derece memnunum. Buyuk motorun keyfi baska.

    Bu fiyat bos pakettir ayrica. Uzerine 10 bin euro da aksesuar ekleyin siz onun.

    Büyük motorun keyfi tabiki de başka.Aksini söyleyen çarpılır.

    Bir tüketicinin beklentileri arasında performans ve rafinelik son sıralarda yer alıyorsa tercih edilir bu otomobil.E bi de premium D Segment müşterisi ''Az daha yüklenip E Serisi alırım 1.6 motor falan ama olsun yeter, taş gibi araba.'' diyip de tercih edebilir.

    Yoksa E180 CGI'nin 140 bin olduğu yerde E350 CDI 170 bin olsa kim ne yapsın 1.6 motoru.Motor hacmi arttıkça vergiler ölümüne katlanıyor maalesef.Bütçesi kısıtlı insanlar da belli kriterlerinden feragat ediyor mecburen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    Merco alacaksan 350 den asagi inmeyeceksin. Ben son derece memnunum. Buyuk motorun keyfi baska.

    Bu fiyat bos pakettir ayrica. Uzerine 10 bin euro da aksesuar ekleyin siz onun.

    Büyük motorun keyfi tabiki de başka.Aksini söyleyen çarpılır.

    Bir tüketicinin beklentileri arasında performans ve rafinelik son sıralarda yer alıyorsa tercih edilir bu otomobil.E bi de premium D Segment müşterisi ''Az daha yüklenip E Serisi alırım 1.6 motor falan ama olsun yeter, taş gibi araba.'' diyip de tercih edebilir.

    Yoksa E180 CGI'nin 140 bin olduğu yerde E350 CDI 170 bin olsa kim ne yapsın 1.6 motoru.Motor hacmi arttıkça vergiler ölümüne katlanıyor maalesef.Bütçesi kısıtlı insanlar da belli kriterlerinden feragat ediyor mecburen.

    Evet haklisiniz.
    Ama bu arac 1.6 benzinli nasil gider once test edip denemek lazim. Sonradan pisman olmamak adina.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Arac 100km hizla 2000 devirde olsa. Beygir arttigi zaman ( atiyorum 200hp ) yine ayni hizda devir 2000 mi olur?

    Motor hacmi ile mi alakali sadece yoksa beygir ve hacim mi?

    Sadece beygir ya da sadece hacim değil ikisiyle de alakalı... Ama sorunuza şöyle bir cevap verebilirim... Bir önceki aracım 1.4 lt 90 bg 195nm tork turbo dizeldi ve 3000 devirde 120 km hızla giderdi... Sonradan yapılan chip tuning ile aracı 1.4lt 120bg 280 nm torklu hale getirdik... 120 km hız ile giderken 2700 devir çeviriyordu artık...

    Hesaplamanın doğru olduğuna emin misiniz ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63763509/tm.htm

    Bakın burada sn.LionTech16'nın açtığı bir konu var ,bu konuda aracın bulunduğu vites ve devire göre hızı hesaplanıyor.Kullanılan değişkenler ortada aracın motor gücü hesaba katılmamış.

    Sadece gözlemimi birebir eski aracımda yaşadığım olayı yazdım... Ayrıca ben size dilim döndüğünce çalışma sistemini anlatayım siz karar verin mantıklı mı değil mi...

    Bir motor için 100 bg gücündedir ve torku 200nm dir deniyorsa... Bu her gaza basışınızda her devirde ( mesela 1000-2000-2500 ) 100bg ve 200nm değerlerini alıyorsunuz demek değildir...

    Araç teknik verilerinde 100bg ve 200nm tork değerini verirken yanına bir devir değeri yazar örneğin 5000rpm gibi... rpm( round per minute) dakikada çevirilen devir sayısı...
    Bu devir demektir ki araçta gaza bastınız 5000 rpm e ulaştı işte o zaman motor 100bg güç ve 200nm tork üretmektedir...

    2000 devirdeyken daha az güç ve tork üretir, 3000 de artar 4000 de daha da artar ta ki 5000 rpm de max beygir ve tork değerine ulaşır motor...

    Tuning yapılınca aracın turbo çıkış basıncı yeniden düzenlenir basınç değeri makul değerler ölçüsünde arttırılır... Böylelikle siz daha düşük devirlerde daha yüksek beygir gücü elde edersiniz... 5000 rpm de örneğin eskiden 100bg olan araç tuning den sonra 140 bg elde edebilmektedir... Bu sebepledir ki 120 km hızla gidebilmek için araç eskiden 3000rpm çevirip elde etmesi gereken gücü daha düşük (2500rpm olur 2700rpm olur) sonuçta daha düşük devirlerde bu gücü üretip aracı 120 km hıza çıkarır...

    Zaten benim eski aracımda da olan biten aynen buydu... Tuning işlemi ile şanzıman değerlerine asla müdahale edemezsiniz... Aracın üstündeki şanzıman değeri neyse o sabittir. Şanzıman değerlerini (dişli oranlarını ) değiştirmek için araca yeni bir şanzıman takılmalı ki bu çok külfetli ve çok iyi hesap kitap gerektiren bir iş...

    öyle bir şey olmasına imkan yok.

    aktarma oranını değiştirmediğin sürece son vites 3000 devirde başta kaç km hız yapıyorsan yine aynı devirde aynı hızı yaparsın.

    istersen motorun gücünü 5e katla değişen bir şey olmaz.

    Tuning yaparsan araç tuningsiz halindeyken 3000 rpm de 90 bg güç üretiyorsa ve sen 120 km hıza ulaşabiliyorsan lütfen bana açıklar mısın tuning işleminden sonra 3000 rpm de 120 bg güç üreten aracın yine aynı süratte gitmesi mümkün mü?

    Hayır bir de denediniz mi de olmaz diyorsunuz yoksa sadece mantık mı yürütüyorsunuz...

    Bizzat denendi diyorum size eski aracım 1.4 90bg (stock) 3000rpm 120km iken tuning işlemi sonrası dyno ölçümleri 1.4lt 120bg 2700rpm 120 km ile gidiyordu...

    Ben mantık falan yürütmüyorum olan biteni yazıyorum hala bana imkansız diyorsunuz ??? :))))

    Şakamısın sen?

    Aktarma organlarının oranlarını değiştirmediğin sürece istersen motoru 1001 hp yap değişen birşey olmaz.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.