Şimdi Ara

Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
9
Favori
26.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuyu açmamda bana ilham veren ; ''1. Viteste en fazla kaç gördünüz?'' konusunda 1. viteste 100 gördüğünü iddia eden arkadaşlardır. Teşekkürü bir borç bilirim.





    Bu konuda ''Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli'' ni paylaşacağım. Bu basit Excel dosyası ile kendi aracınızın şanzıman dişli oranları ve lastik ebatını bildiğiniz taktirde aracınızın hangi devirde ne kadar hıza ulaşabileceğini öğrenebilirsiniz. Program %2 hata payı ile çalışmaktadır.


    Programı kullanmak gayet basit. Excel dosyasını açtığınızda mavi ile görülen kısımlar sizin doldurmanız gereken kısımlar. Örnek olarak aşağıdaki resimde ''2012 Honda Accord 2,4L EX'' modeline ait (5 İleri Manuel Şanzımanlı) veriler yer almaktadır.

    Honda Accord 2.4L EX ; (kaynak)

    1. Vites : 3,267
    2. Vites : 1,778
    3. Vites : 1,154
    4. Vites : 0,87
    5. Vites : 0,647
    Geri Vites : 3,583
    Son Dişli Oranı : 4,39

    Lastik Ebatı : 215/60R16

    Aracın Redline'a girdiği andaki hızlarını öğrenmek istersek ; Motor devri kısmına 6800 yazmamız yeterlidir.

    Not : Bu hesaplamalar teorik hesaplamalardır. Düşük viteste bir araç çok rahatlıkla en yüksek devire çıkabilirken, en yüksek viteste yüksek hızlarda yol dirençleri ve aerodinamik dirençler sebebiyle en yüksek devire çıkmaları mümkün değildir. Bu yüzden bu hesaplamalar aracın pratikte maksimum hızını bulmak konusunda referans olamaz. Maksimum hıza genellikle -en yüksek vites ekonomi vitesi olduğu için- bir düşük viteste ulaşılır.

     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli



    Excel dosyasını aşağıda verdiğim bağlantılardan indirebilirsiniz.

    Excel 2010 Formatında :http://www.dosya.tc/server20/C1LxRx/LionTech16.rar.html
    Excel 2003 Formatında :http://www.dosya.tc/server20/cTggEe/LionTech16_2003.rar.html




    Önemli Not : Konunun tamamı tarafımdan hazırlanmıştır, lütfen izinsiz paylaşmayınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 30 Ağustos 2012; 1:04:23 >







  • Paylaşım için teşekkürler yalnız diğer araçların şanzıman dişli oranlarını nereden bulabiliriz bir fikriniz var mı benim Kangoo'nun ne kitapçığı nede bir kullanma klavuzu var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nazarnet58

    Paylaşım için teşekkürler yalnız diğer araçların şanzıman dişli oranlarını nereden bulabiliriz bir fikriniz var mı benim Kangoo'nun ne kitapçığı nede bir kullanma klavuzu var.

    Rica ederim.

    Renault Kangoo Gear Ratios :

    http://exchange.goo-net.com/catalog/RENAULT__KANGOO/10040903/




  • ayni sekilde hizi, lastik ebatini ve devri bildigimizde sanziman oranini da hesaplayabiliyor muyuz??

    cogu insan aracinin sanziman oranlarini bulamamaktan muzdarip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    ayni sekilde hizi, lastik ebatini ve devri bildigimizde sanziman oranini da hesaplayabiliyor muyuz??

    cogu insan aracinin sanziman oranlarini bulamamaktan muzdarip.
    bir uyarı ve öneri de ben yapayım, aracın son hızını en son vitese göre bakmayınız, son vites genelde ekonomi vitesi olduğu için motor o dişliyi yüksek hızlarda çeviremez, motorun gücü son hızı çoğu araçta bir alt viteste verir.

    saygılar.
  • gerek yokki.

    Ornegin dizel araç 5. Vitesde 2000 devirde 100km yapıyorsa 4000 devirde 200 km yapar.

    Şanzıman oranına gerek yok atalarımızın miras bıraktıgı turk zekasını kullansak yeter :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atom239 -- 27 Temmuz 2012; 18:26:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    bir uyarı ve öneri de ben yapayım, aracın son hızını en son vitese göre bakmayınız, son vites genelde ekonomi vitesi olduğu için motor o dişliyi yüksek hızlarda çeviremez, motorun gücü son hızı çoğu araçta bir alt viteste verir.

    saygılar.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    ayni sekilde hizi, lastik ebatini ve devri bildigimizde sanziman oranini da hesaplayabiliyor muyuz??

    cogu insan aracinin sanziman oranlarini bulamamaktan muzdarip.

    Hızı, lastik ebatını ve devri bilsek de şanzıman dişli oranını tam bilemeyiz. Çünkü şanzıman dişli oranı ve diferansiyel dişli oranı olmak üzere iki değişken var.

    Ancak bu iki çevrim oranının (dişli oranının) çarpımı bulunabilir. O da bir işe yaramaz. Eğer son dişli oranını (diferansiyel dişli oranı) bilirsek o zaman viteslere ait dişli oranını bilebiliriz. Yani tek değişkene indirmek gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    bir uyarı ve öneri de ben yapayım, aracın son hızını en son vitese göre bakmayınız, son vites genelde ekonomi vitesi olduğu için motor o dişliyi yüksek hızlarda çeviremez, motorun gücü son hızı çoğu araçta bir alt viteste verir.

    saygılar.

    Bu hızlar motor devrinin istenen değere gelebildiği durumlar için geçerlidir. Yani 5. viteste araç 6000 devire ulaşamıyorsa o devirdeki hızın pek de bir önemi yoktur aslında.

    Sizin dediğiniz en yüksek vites için geçerlidir. Maksimum hız için en uygun vites seçilmelidir.

    Fakat düşük viteslerde aracın motoru en yüksek devire ulaşabildiği için teori ve pratik örtüşür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    bir uyarı ve öneri de ben yapayım, aracın son hızını en son vitese göre bakmayınız, son vites genelde ekonomi vitesi olduğu için motor o dişliyi yüksek hızlarda çeviremez, motorun gücü son hızı çoğu araçta bir alt viteste verir.

    saygılar.

    Bu hızlar motor devrinin istenen değere gelebildiği durumlar için geçerlidir. Yani 5. viteste araç 6000 devire ulaşamıyorsa o devirdeki hızın pek de bir önemi yoktur aslında.

    Sizin dediğiniz en yüksek vites için geçerlidir. Maksimum hız için en uygun vites seçilmelidir.

    Fakat düşük viteslerde aracın motoru en yüksek devire ulaşabildiği için teori ve pratik örtüşür.

    bende aynı şeyi söyledim zaten son vitesle alakalı, diğer oranlarla alakalı katılıyorum, güzel paylaşım zaten ama son vitesle alakalı bir uyarı koyarsanız bu konuyla ilgili bilgisi olmayan insanlarda anaaa benim araba 300 basıyor diye gezmesinler ortalıkta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    bir uyarı ve öneri de ben yapayım, aracın son hızını en son vitese göre bakmayınız, son vites genelde ekonomi vitesi olduğu için motor o dişliyi yüksek hızlarda çeviremez, motorun gücü son hızı çoğu araçta bir alt viteste verir.

    saygılar.

    Bu hızlar motor devrinin istenen değere gelebildiği durumlar için geçerlidir. Yani 5. viteste araç 6000 devire ulaşamıyorsa o devirdeki hızın pek de bir önemi yoktur aslında.

    Sizin dediğiniz en yüksek vites için geçerlidir. Maksimum hız için en uygun vites seçilmelidir.

    Fakat düşük viteslerde aracın motoru en yüksek devire ulaşabildiği için teori ve pratik örtüşür.

    bende aynı şeyi söyledim zaten son vitesle alakalı, diğer oranlarla alakalı katılıyorum, güzel paylaşım zaten ama son vitesle alakalı bir uyarı koyarsanız bu konuyla ilgili bilgisi olmayan insanlarda anaaa benim araba 300 basıyor diye gezmesinler ortalıkta.

    Ekliyorum hemen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    bir uyarı ve öneri de ben yapayım, aracın son hızını en son vitese göre bakmayınız, son vites genelde ekonomi vitesi olduğu için motor o dişliyi yüksek hızlarda çeviremez, motorun gücü son hızı çoğu araçta bir alt viteste verir.

    saygılar.

    Bu hızlar motor devrinin istenen değere gelebildiği durumlar için geçerlidir. Yani 5. viteste araç 6000 devire ulaşamıyorsa o devirdeki hızın pek de bir önemi yoktur aslında.

    Sizin dediğiniz en yüksek vites için geçerlidir. Maksimum hız için en uygun vites seçilmelidir.

    Fakat düşük viteslerde aracın motoru en yüksek devire ulaşabildiği için teori ve pratik örtüşür.

    Alıntıları Göster
    Renault 9 1.4 araçların (Broadway, Spring, GTS) dişli oranları :

    Son Dişli: 4.5

    1.Vites 3.727
    2.Vites 2.052
    3.Vites 1.32
    4.Vites 0.967
    5.Vites 0.794

    Bulması baya zor. Bende zar zor bulmuştum. Belki birisi ararda burada görür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Renault 9 1.4 araçların (Broadway, Spring, GTS) dişli oranları :

    Son Dişli: 4.5

    1.Vites 3.727
    2.Vites 2.052
    3.Vites 1.32
    4.Vites 0.967
    5.Vites 0.794

    Bulması baya zor. Bende zar zor bulmuştum. Belki birisi ararda burada görür.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Not : Bu hesaplamalar teorik hesaplamalardır. Düşük viteste bir araç çok rahatlıkla en yüksek devire çıkabilirken, en yüksek viteste yüksek hızlarda yol dirençleri ve aerodinamik dirençler sebebiyle en yüksek devire çıkmaları mümkün değildir. Bu yüzden bu hesaplamalar aracın pratikte maksimum hızını bulmak konusunda referans olamaz. Maksimum hıza genellikle -en yüksek vites ekonomi vitesi olduğu için- bir düşük viteste ulaşılır.



    bölümü eklendi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Not : Bu hesaplamalar teorik hesaplamalardır. Düşük viteste bir araç çok rahatlıkla en yüksek devire çıkabilirken, en yüksek viteste yüksek hızlarda yol dirençleri ve aerodinamik dirençler sebebiyle en yüksek devire çıkmaları mümkün değildir. Bu yüzden bu hesaplamalar aracın pratikte maksimum hızını bulmak konusunda referans olamaz. Maksimum hıza genellikle -en yüksek vites ekonomi vitesi olduğu için- bir düşük viteste ulaşılır.



    bölümü eklendi.

    Alıntıları Göster
    Güzel paylaşım olmuş arkadaşım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Not : Bu hesaplamalar teorik hesaplamalardır. Düşük viteste bir araç çok rahatlıkla en yüksek devire çıkabilirken, en yüksek viteste yüksek hızlarda yol dirençleri ve aerodinamik dirençler sebebiyle en yüksek devire çıkmaları mümkün değildir. Bu yüzden bu hesaplamalar aracın pratikte maksimum hızını bulmak konusunda referans olamaz. Maksimum hıza genellikle -en yüksek vites ekonomi vitesi olduğu için- bir düşük viteste ulaşılır.



    bölümü eklendi.

    Alıntıları Göster
    Renault Symbol 1.4 8v

    Elinde bu motora ait veriler olan var mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedat.y

    Renault Symbol 1.4 8v

    Elinde bu motora ait veriler olan var mı ?

    Alıntıları Göster
     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli

    bu da benim aracın verileri, tek tek parametrelerle uğraşmaktansa hazıra konmak oldu bizim için teşekkürler. hata payı çok az parametrelerde. ancak bu gerçek hızlar kadranda bu hızlardan biraz daha fazlasını görmek mümkün kadran hatalı gösterir hızı çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimiferhat -- 27 Temmuz 2012; 19:44:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedat.y

    Renault Symbol 1.4 8v

    Elinde bu motora ait veriler olan var mı ?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar 3000 devirde 100 Yapan Alfa Romeo aracımın verilerini yazdım %2 sapma paıyla ki arkadaş belirtmiş, 98 km olarak doğru bilgiyi verdi.

    Tebrikler işe yarar ve güzel uygulama...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tepedeninme

    Güzel paylaşım olmuş arkadaşım.


    Teşekkürler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    Arkadaşlar 3000 devirde 100 Yapan Alfa Romeo aracımın verilerini yazdım %2 sapma paıyla ki arkadaş belirtmiş, 98 km olarak doğru bilgiyi verdi.

    Tebrikler işe yarar ve güzel uygulama...


    Ben teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    gerek yokki.

    Ornegin dizel araç 5. Vitesde 2000 devirde 100km yapıyorsa 4000 devirde 200 km yapar.

    Şanzıman oranına gerek yok atalarımızın miras bıraktıgı turk zekasını kullansak yeter :D

    +1 benzinli aracda da o vitesteki 3500 devir ki hiza bakariz. En son kac kmh yapar o viteste cikar ortaya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OĞUZ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    gerek yokki.

    Ornegin dizel araç 5. Vitesde 2000 devirde 100km yapıyorsa 4000 devirde 200 km yapar.

    Şanzıman oranına gerek yok atalarımızın miras bıraktıgı turk zekasını kullansak yeter :D

    +1 benzinli aracda da o vitesteki 3500 devir ki hiza bakariz. En son kac kmh yapar o viteste cikar ortaya.

    Alıntıları Göster
    Bu konuyu açmamda bana ilham veren ; ''1. Viteste en fazla kaç gördünüz?'' konusunda 1. viteste 100 gördüğünü iddia eden arkadaşlardır. Teşekkürü bir borç bilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 27 Temmuz 2012; 20:55:40 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.