Şimdi Ara

2013 Ford C-MAX 1.6 TDCİ 115 HP Titanium X' den Hyundai Bayon Elite 1.4 MPİ A/T Geçtim. İzlenimlerim

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar mazot ve benzin arasındaki fiyat marjı 5-7 TL arasında geziyor. önümüzdeki yıllarda dizel aracı elden çıkarmak/satmak ya zorlaşacak yada değer kaybedecek. Ek olarak dizel araçta benzinlide olmayan ve problem çıkarma ve onarımı masraflı olacak çok parça var. (Turbo, enjektör, ısıtma bujisi, dizel partükül filitresi, egr ve mazot pompası) Bu parçalara ek olarak özellikle kış aylarında çok geç ısınıyor ve çok sesli çalışıyor. Kısa mesafede araç ısınmadığı için kaloriferi açamıyoruz. Birde benim araca özel kururlar var. Sağ ön ve arka kapı kollarında olmak üzere birçok göçük var. Bu göçükleri boyasız düzeltme için hatırı sayılır bir para isteniyor. Araç rengi iyice matlaştı ve pasta cila istiyor. Farlar güneş nedeniyle üstten sarardı ve matlaştır. Arka sol kapı güneşliği ve ön sol çamurluk içi izalatör eksik ve bu parçalar mağlesef bulunmuyor. Koltuklar yıkama ve temizlik istiyor. Cam tavan perdesi sağlam çalışıyor ama bozulursa çok masraf açar. Elektrikli bagaj kapağı amortisörleri elektrikli ve çalışırken çok fazla ötüyorlar. Yine arıza durumunda masrafı olur. (Çıkmasının tanesi 1.000 TL civarında) Her iki bakımda bir değişen Mazot Filitresi çok pahallı. Ön sağ ve sol salıncak fişeklerinin ömrü yakında dolacak. Esasen araç 2013 model olduğundan artık yaşını belli ediyor ve olası başka arızalarda çıkabilir. Bu nedenle bu aracı Hyundai Bayon 1.4 MPİ Otomatik Elit ile değiştirme düşüncem var. Bayon'un performansı yok ama performans beklentim yok. Aracı olarak şehir içinde kullanacağım ve yılda en fazla 1-2 defa uzun yolum olur. Aracı 0 km veya 10.000 Km altı 2. el olarak 2022 model almayı düşünüyorum. Sizin bu konuya ilişkin yorumlarınızı almak isterim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 12 Aralık 2022; 11:4:30 >







  • gün içinde getir-götür yapılan havuz aracı...

    bakayım dedim ortalama kaç görüyor...


    100km İstanbul ortalaması genelde 9-10LT aralığında...

    konfor ve kalite ise tam hyundai ortalaması...


    C-MAX'in yanına gerek klasman...gerek kalite olarak yanaşamaz...

    C-max satıp pişman olan 2 yakın tanıdığım var...

    bu cümlemi anlamanız için bayon ile test sürüşüne çıkmanız yeterli...


    Hyundai şu 1.4 MPi motoru keşke rafa kaldırsa...

    1.0T 'ler ile yola devam etseler...ben bu aralıkta bir araç bakmanızı tavsiye edeceğim..


    Attan inip eşeğe binmiş olunur...

    Bayon güzel bir araba ancak B segment bir araç

    C-MAX C segment ve ferah bir araba...


    evet dizel çok masraflı... benimde kendime ait 7 yaşı bitecek 1.4 TDI aracım var... masraf çıkarmaya başladı...

    ancak alınacak araç yine eşdeğer sınıfta bir araç olsun derim ...ekonomi buna müsade etmiyor ama 2022 olmaz 2018 olur gibi...


    Skoda Scala 1.0 TSI önereceğim... en azından boyut,bagaj bir nebze olsun karşılar ve memnun eder...

    ben keyif alarak kullanıyorum denk geldiğinde...



    LPG taktıracaksanız bayon 1.4 öneririm özellikle elit paketini bende elit kullanıyorum aracın donanımı mutlu ediyor.


    LPG takılmayacaksa turbo motor alın kesinlikle en az 1-2 lt yakıt tüketim farkı oluyor atmosferik motora göre


    At , eşşek , deve muhabbetlerini ben ciddiye almıyorum sonuç olarak Premium bir araçtan geçmiyorsunuz kaybedeceğiniz iki şey var sessizlik ve motor performansı.


    Kazanacaklarınız güncel bir araç , Dolu dolu bir araç ve sorunsuzluk


    Sonuç olarak 2022 model bir araç ne kadar kötü olabilir ben sadece uzun yolda kullanıyorum denilebilir biraz müzik eşliğinde rahat rahat gidiyorum


    Uzun far asistanı , led farlar, şerit de tutma asistanı gibi donanımlar uzun yolda çok işe yarıyor.


    Uzun yolda ortalama 150-160 ile gidiyorum araç 9.5 lt civarı yakıyor lpg ile 1 TL civarına geliyor tüketim


    Şehir için de yine genelde 1 TL geçmiyor tüketim


    Motor gerçekten kötü a ve b noktasına götürüyor uzun yol yapıyor 200 bile görüyor ama normalde 200 e 20 sn çıkıyorsanız bayon da 1 dakika falan sürer herhalde oda eğimi yakalarsanız


    Bayon dan önceki aracım 2019 corolla yeni kasaydı yalıtım kesinlikle corolla dan kötü değil


    Netice Fiyatına göre gayet mantıklı bir araç aldığıma oldukça memnumum lpg alışkanlığı corolla ile başladı bayon da devam ediyor olukça ekonomik bir araç oluyor lpg ile

  • Performans beklentim yok dedikten sonra tabiki geçilir. Gelecek SUV ve Sucvuklarda sanırım, bir de otomatik alınca sıkıntı yaşamazsınız.

  • Bu arada Vavacars ve Letgo Otoplus ön teklif olarak araca 385 bin TL civarında fiyat veriyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 27 Ekim 2022; 9:1:5 >
  • VoLKaN067 kullanıcısına yanıt

    Mükemmel bir seçim olur. Performans beklentiniz olmadıktan sonra, her yönüyle BAYON çok iyi, ve Elit donanım olarak, dolu dolu bir araç. Performans biraz olsun derseniz, Dacia Duster 1.0 TCe Prestige donanımı da tavsiye ederim, hatta bütçeniz uygun olursa 1.3 TCe 150 Bg 4X4 versiyonu mükemmel seçim olur.

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Bayon' nun Elit donanımı fiyatını da göz önüne alırsak gayet dolu bir otomobil. Bagaj büyüklüğü Ford-Cmax kadar bürük olmasa da arada bir 60-70 litre farkı var. Aracı yoğun olarak şehir içi kullanacağımdan dolayı da bagaj çok sorun olmayacaktır diye düşünüyorum. Ancak birkaç bayi aradım şuan ellerinde Bayon yok. Liste fiyatı 550.000 TL bazı bayiler liste fiyatından bazıları ise aksesuar paketi fiyatı ekleyip satıyor.

  • gün içinde getir-götür yapılan havuz aracı...

    bakayım dedim ortalama kaç görüyor...


    100km İstanbul ortalaması genelde 9-10LT aralığında...

    konfor ve kalite ise tam hyundai ortalaması...


    C-MAX'in yanına gerek klasman...gerek kalite olarak yanaşamaz...

    C-max satıp pişman olan 2 yakın tanıdığım var...

    bu cümlemi anlamanız için bayon ile test sürüşüne çıkmanız yeterli...


    Hyundai şu 1.4 MPi motoru keşke rafa kaldırsa...

    1.0T 'ler ile yola devam etseler...ben bu aralıkta bir araç bakmanızı tavsiye edeceğim..


    Attan inip eşeğe binmiş olunur...

    Bayon güzel bir araba ancak B segment bir araç

    C-MAX C segment ve ferah bir araba...


    evet dizel çok masraflı... benimde kendime ait 7 yaşı bitecek 1.4 TDI aracım var... masraf çıkarmaya başladı...

    ancak alınacak araç yine eşdeğer sınıfta bir araç olsun derim ...ekonomi buna müsade etmiyor ama 2022 olmaz 2018 olur gibi...


    Skoda Scala 1.0 TSI önereceğim... en azından boyut,bagaj bir nebze olsun karşılar ve memnun eder...

    ben keyif alarak kullanıyorum denk geldiğinde...


    2013 Ford C-MAX 1.6 TDCİ 115 HP Titanium X' den Hyundai Bayon Elite 1.4 MPİ A/T Geçtim. İzlenimlerim


    2013 Ford C-MAX 1.6 TDCİ 115 HP Titanium X' den Hyundai Bayon Elite 1.4 MPİ A/T Geçtim. İzlenimlerim




  • infinite kullanıcısına yanıt

    Esasen C-MAX ile segment, işçilik ve kalite anlamında kıyaslamak dediğiniz gibi çok doğru olmsyabilir. Belki sattığıma pişman da olabilirim. Ama C-MAX’ın dizel, manuel olması ve yaşı dezavantajı. C-MAX’ı 5 yıldır kullanıyorum. Bayon’u o kadar süre kullanmayı pek düşünmüyorum. İlk etapta dizel araçtan kurtulmak amacım. Cvp için çok teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG taktıracaksanız bayon 1.4 öneririm özellikle elit paketini bende elit kullanıyorum aracın donanımı mutlu ediyor.


    LPG takılmayacaksa turbo motor alın kesinlikle en az 1-2 lt yakıt tüketim farkı oluyor atmosferik motora göre


    At , eşşek , deve muhabbetlerini ben ciddiye almıyorum sonuç olarak Premium bir araçtan geçmiyorsunuz kaybedeceğiniz iki şey var sessizlik ve motor performansı.


    Kazanacaklarınız güncel bir araç , Dolu dolu bir araç ve sorunsuzluk


    Sonuç olarak 2022 model bir araç ne kadar kötü olabilir ben sadece uzun yolda kullanıyorum denilebilir biraz müzik eşliğinde rahat rahat gidiyorum


    Uzun far asistanı , led farlar, şerit de tutma asistanı gibi donanımlar uzun yolda çok işe yarıyor.


    Uzun yolda ortalama 150-160 ile gidiyorum araç 9.5 lt civarı yakıyor lpg ile 1 TL civarına geliyor tüketim


    Şehir için de yine genelde 1 TL geçmiyor tüketim


    Motor gerçekten kötü a ve b noktasına götürüyor uzun yol yapıyor 200 bile görüyor ama normalde 200 e 20 sn çıkıyorsanız bayon da 1 dakika falan sürer herhalde oda eğimi yakalarsanız


    Bayon dan önceki aracım 2019 corolla yeni kasaydı yalıtım kesinlikle corolla dan kötü değil


    Netice Fiyatına göre gayet mantıklı bir araç aldığıma oldukça memnumum lpg alışkanlığı corolla ile başladı bayon da devam ediyor olukça ekonomik bir araç oluyor lpg ile




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 27 Ekim 2022; 23:36:4 >




  • emrcnd E kullanıcısına yanıt

    Eğer alacak olursam LPG kiti taktırmadan benzinli olarak kullanmak düşüncesindeyim. Bu arada mutlaka bir test sürüşü yapmak istiyorum. Net olarak sanırım o zaman karar verebileceğim. C-MAX güzel araç ama artık maalesef eskidi. Devamı yok ve MPV sınıfı bizim ülkede Crossover ve SUV sevdası nedeniyle öldü. Aracım hem teknoloji olarak hem de fiziksel olarak yıprandı. Olası sürpriz masraf açacak çok potansiyel parça var özellikle motorda. Yaptırma gücüm var ama masraf etmek , zaman ve emek harcamak, sanayide ki ustalarla kanka olmak :) pek istemiyorum. Yeni her zaman yenidir diye de düşünüyorum. Bayon için motor zaten atmosferik esasen bozulacak bir parça yok ki diyelim bozuldu zaten garanti kapsamında. En azından para harcamayacağım. Yetkili servis ile muhatap olurum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 28 Ekim 2022; 8:48:42 >
  • Motor performansı ve iç hacimden başka bir kaybınız olacağını düşünmüyorum. Bunun yanında sorun çıkarıp masraf açması muhtemel bir araçtan sıfır km bir araca geçeceksiniz. E donanım olarak da kötü değil. Performans olarak çok büyük beklentileriniz yoksa alınır

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Namütenehi kullanıcısına yanıt

    Bir yakınımda i20 Active 1.4 MPİ A/T Elit Smart var. Motor aynı şanzıman i20’de 4 ileri Bayon’da sanırım 6 ileri vites var. Arabada genelde çoluk çocuk olacağından mevcut performans yeterli olur düşüncesindeyim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 başında 2008 model makyajlı titanium dizel c-max satıp 2016 model 0 kilometre 1.2 benzinli corsa enjoy almıştım. Ne kadar kalite, performans ve donanım düşsede yeni araç kafa rahatlığı ve prim anlamında büyük avantaj, üstelik siz otomatik vitese geçeceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı bugün bayide inceleme fırsatım oldu. İlk izlenimim olumlu. Test sürüşü Çarşamba günü inşallah. Araç c-max’a nazaran genişlik, ferahlık ve malzeme kalitesi anlamında geride. Ancak benzinli bir üniteye sahip olması, donanım, özellikle yeni teknolojik donanımları, tork konvektörlü tam otomatik 6 vitesli şanzımanı, yeni ve garantili bir araç olması kriterlerinde ise önde. Elit için listeye isim yazdırdım ama araçlar her ayın başında geliyormuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç liste fiyatı bugün itibariyle 550.000 TL ancak beyaz opak renk harici renkler için (Metalik) 2.500 TL fark çıkıyor. Ek olarak seramik kaplama, yan basamaklar, ön ve arka tampon eklentileri ve paspaslar ile birlikte ortalama 35.000 TL ek bir maliyet çıkıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 31 Ekim 2022; 8:34:37 >
  • Güncel...

  • Arkadaşlar aracı almaya niyetlendim. Birkaç bayi ile iletişim halindeyim. Bazı bayiler araçları ile dışına kesinlikle satmıyor. Bayi aracı satmak için bulunduğu il içinden ikametinin olmasını istiyor. Tabi bu durum Bayon için geçerli. Örnek olarak Kona veya Elantra almak istersen sorun yok. Araç ürerimi sınırlı ve talep çok olunca Bayon yok satıyor desem yeridir. Özellikle de Elite donanım çok tercih ediliyor. Style paket için araç tedarik etmek biraz daha kolay. Ek olarak birçok bayi ortalama 30.000 TL 'lik Aksesuar Paketini liste fiyatına ekliyor. Aksesuarsız satış yapan bayide sanırım yok gibi. Şimdilik durum bu.

  • Güncel..

  • Bu Aksesuar işini kim icad ettiyse taaa Allah bildiği gibi yapsın. Ben aksesuarlı araba sevmiyorum ya zorlamı arkadaş.

  • AO A kullanıcısına yanıt

    Aksesuarlar arabayı güzel gösterir ama :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabi 5.000 TL lik malzemeyi 30 bine alınca zevk almaya bakacak artık.2013 Ford C-MAX 1.6 TDCİ 115 HP Titanium X' den Hyundai Bayon Elite 1.4 MPİ A/T Geçtim. İzlenimlerim 

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.