Şimdi Ara

2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
110
Cevap
4
Favori
78.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok özür dileyerek bişey sormak istiyorum :)))

    2012 model Active Plus aldım 1 ay kadar oluyor. Bu aracın arka koltuklarının nasıl yattığını bilen varsa bi yardımcı olsun arkadaşlar :) Koltukları yerinden çıkarıcam nerdeyse beceremedim herhalde :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enjiyu

    Çok özür dileyerek bişey sormak istiyorum :)))

    2012 model Active Plus aldım 1 ay kadar oluyor. Bu aracın arka koltuklarının nasıl yattığını bilen varsa bi yardımcı olsun arkadaşlar :) Koltukları yerinden çıkarıcam nerdeyse beceremedim herhalde :)

    Koltukların kafa taraflarında ortada bir ip var onu çekerek yatırılıyor. Yenilerde de aynı şekildedir sanırım.
  • Teşekkür ederim, akşam bir deneyeyim servise gidip sorsam ayıp olacak :) Bunun içinmi geldin deseler kızarır kalırım :) Kitapçığınada baktım ama çok net anlatmamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-
    Koltukların kafa taraflarında ortada bir ip var onu çekerek yatırılıyor. Yenilerde de aynı şekildedir sanırım.

    Çok teşekkür ederim, ipler bagajın içine kaçmış. Tığ benzeri bişeyle yukarı çıkardım. Koltuk her iki taraftanda ipleri çekince yatar pozisyone geçiyor. tabiki ilk önce alt minder kısmını arkadan kaldırıp arka koltukları bu kısmın üstüne indirmek gerekiyor. Bagajdan ön konsola kadar sığacak en varsa taşıabilir hale geldi :D Teşekkür ederim tekrar.

    Ps: Merak eden arkadaşlar ekli resme bakıp iplerin çıkış yerini kontrol edebilirler.
     2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.




  • 1. Vites şikayetlerinizin mantığı şöyledir. Zaten FİAT SPA genelde mantıksız iş yapmaz.

    Aracın motoru kasasına göre biraz ufak kalıyor ve şirket aracı yüklü olduğu zaman oluyor başka zaman oluyor. Eğer 1. viteste hızlı olsaydı araç yokuşlarda kalkarken daha çok zorlayacaktı. Ama şanzuman oranı büyük olduğundan 1. viteste 30 kmh gibi çok düşük bi max hız yapar. 4000 devirin üstüne çıkarsanız 40 kmh a yaklaşırsınız. Mantığı motora binen yükü hafifletmek. Albea dada böyledir Fiatın ürettiği tüm 1.3 mj lerde böyledir bu vites olayı. 2 de biraz kısadır çünkü yokuşta 2 ye çekip uzayabilelim diye.
  • ilk yazdığıız mesajda stilonuz olduğunu da belirtmişsiniz.Acaba konfor konusunda stilo ile linea yı kıyaslayabilirmisiniz.Ayrıca yakıtında stilo ile lineanın çok farkı varmıdır.
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bendeki araç Linea Active Plus Euro5 95bg versiyonu. Araç 2012 model. 20500km'de ikinci el olarak aldım. Araç hakkındaki görüşlerimi belirtmeden önce daha önce 2000 Model VW Jetta 1.8 kullandığımı ileteyim;
    Bana göre alınabilecek en ideal şirket/aile araçlarından biri durumda. Fiyatına göre ideal bir araç. İç mekan clio ve hyundai serisinden ok daha geniş, 5 kişi rahatlıkla oturabiliyor.


    Aracın (+) Yönleri ;
    Öncelikle fiyat/performans aracı, ortalama şehir içi tüketim 6 Lt'den az, basarsanız çok yakıyor haliyle (120km sabit hızla 4.8Lt)
    Az Yakıyor (dur kalk haricinde)
    Bakım maliyeti düşük (Aynı seri taksi plaka olarak karşı komşumda mevcut, albea ile neredeyse benzer servis fiyatları 200-300 Tl civarı)
    Geniş iç hacim, arka koltuk diz mesafeleri, katlanabilir arka koltuklarla bagajın büyümesi
    Elektikli camlar, çocuk kilidi, cam kilidi
    Klima (analogda olsa iyi iş görüyor)
    Kullanım kolaylığı (VW grup araçlarda veya renault grubu manuel araçlarda rolantiden kalkışa geçişte daha fazla gaza yüklenmek gerekiyor, yokuşta kalkış bu araçlarda çok daha zor)
    Otomatik kapı kilitleme özelliği (özellikle ailenizde çocuk varsa çok aranan bir özellik, hız artınca kapılar otomatik kitleniyor)
    Yol gürültüsüne duyarlı teyp (hızlandıkça ses artıyor, yavaşlayınca azalıyor)
    Direksiyon yükseklik / derinlik ayarı (uzun yolda işe yarar, şehir içinde direksiyon kucağınızda dolaşmayın zaten :) )
    Direksiyondan kumandalı teyp/radyo
    Arka koltuk isofiks bağlantıları (çocuk koltuğu kullanılacak ise iki adet isofix bağlantısı mevcut, güzel bir özellik)
    Geniş bagaj hacmi (2000 passatla neredeyse aynı)


    Aracın(-) Yönleri;
    Direksiyon turu az, özellikle öncesinde albea, passat, golf, clio gibi araçlar kullanılmışsa alışmakta zorluk çekiliyor
    Ayna kullanımı dikkat gerektiriyor, kör noktalara alışmanız zaman alıyor
    Arka görüşü kısıtlı,geri park etmek için egzersiz yapmanız gerek,park sensörü tavsiye ederim
    120 km sonrası süratte yol gürültüsü fazla (ralliye çıkmayacaksanız gerek yok)
    Frenlemesi sert, özellikle arka frenlerin kampana oluşu bunda etkili, zamanla alışılıyor, lastikleriniz kötü ise arka kısımlarda kayma yapabilir
    İç aksamın özellikle aracın panel kısmındaki plastiğin bazı yerlerinde hala çapaklı kısımlarının olması.
    Önden çekiş sebebi ile hızlı girilen virajda kafadan kayma eğilimi (aynı sorun tüm önden çekişli araçlarda mevcut)
    1.vites neredeyse yok gibi, zamanla alışılıyor (1300 cc bir araçta 1. vitesin bu kadar az sürat sağlaması ve sadece kalkış işine yaraması gayet normal)


    Bunun haricinde araç günlük kullanım için ideal. Basarsanız gidiyor.. Devir 5500-6000 civarında sağır ve cutoff'a giriyor.
    175 Km'ye kadar bir sürata çıktım, kayma, savrulma, şeritten ayrılma eğilimi yok. Frenleme dengeli, direksiyon çekme yapmıyor.Yüksek süratte direksiyon sertliği güzel
    Süspansiyonlar iyi iş çıkarıyor. Ne çok sert ne çok yumuşak, kararında diyebilirim.
    Motor 2000 devir civarında iyi performans veriyor, 4. viteste 60-100 km arası düz yoldaysanız vites değiştirmenize gerek kalmadan rahatça ivmeleniyor.
    Şaşılacak bir şekilde aracın içine 13-15kg ağırlığında 22 paket parke yükledikten sonra bile (286-350kg arası ağırlık) ayazağa-maslak yokuşunu 4. viteste çok rahat bir şekilde çıkabildim
    Triger 200.000km'de değişiyor diye biliyorum (zincirli)

    Açıkçası ben bu aracı aldığıma şu an itibariyle iyi bir karar gözüyle bakıyorum. Aracı kullanan herkez'in görüşü aynı yönde.
    Geniş iç hacim, ekonomi, ucuz aile aracı arıyorsanız alınabilir. 1.3 olması sebebi ile alım satım ve yedek parça konusunda uzun yıllarca dertsiz tasasız kullanabilirsiniz.

    Herhangi bir sorunuz veya merak ettiğiniz birşey olur ise paylaşabilirim.




  • merhaba öncelikle yorumlarınızı çok beğenerek okuduğumu belirtmek isterim.Bende 2012 yada 2013 model linea 1,3 dizel active plus modelini almayı düşünüyorum.Sıfır olarak.İlk defa sıfır araba alacak birisi olarak bu parayı hak eden bir araba mı? bunu merak ediyorum.Kimi yorumlarda 1,3 motorun çok yaktığı söyleniyor.Sizce yakıt olarak nasıl?Yol tutuşu nasıl?Virajlarda önden kayma yapıyor mu?Bayağı bir süre kullanırım eğer sıfır alırsam .Yani hemen satma derdim yok.Parasını hak eden bir araba mı?Kısacası aklım karışık.Diğer seçeneğim ise renault symbol 2013 model.Bütçem ancak ikisinden birisine yetiyor.Sıfır düşündüğümden dolayı.Tavsiyelerinizi bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hymerpuk

    merhaba öncelikle yorumlarınızı çok beğenerek okuduğumu belirtmek isterim.Bende 2012 yada 2013 model linea 1,3 dizel active plus modelini almayı düşünüyorum.Sıfır olarak.İlk defa sıfır araba alacak birisi olarak bu parayı hak eden bir araba mı? bunu merak ediyorum.Kimi yorumlarda 1,3 motorun çok yaktığı söyleniyor.Sizce yakıt olarak nasıl?Yol tutuşu nasıl?Virajlarda önden kayma yapıyor mu?Bayağı bir süre kullanırım eğer sıfır alırsam .Yani hemen satma derdim yok.Parasını hak eden bir araba mı?Kısacası aklım karışık.Diğer seçeneğim ise renault symbol 2013 model.Bütçem ancak ikisinden birisine yetiyor.Sıfır düşündüğümden dolayı.Tavsiyelerinizi bekliyorum.


    2012 modeller 1.3 2013 modeller 1.6 diye bilyiorum (2013lerde 1.3 varmı emin değilim).

    Daha önce 6 sene boyunca 2000 model Passat 1.8 benzinli araç kullandım. Passat sonrasında alışana kadar biraz zorlandık ama Linea bisiklet gibi, kolay kullanılıyor.Araba kullanmayı biliyorsanız ayna ve geri görüş haricinde sizi zorlamaz. Geri görüşü bagajın yüksekliği nedeniyle biraz kısıtlı, aynalarda (özellikle sağ kısımda) kör noktaya alışmak için dikiz aynasında hafif bi ayar gerekebilir.

    Araç biraz yüksek, önden çekişli her araç gibi viraja ralliciler gibi girerseniz kayar, passattada kafadan kayma eğilimi var, önden çekişli her araçta ani virajda kafadan kayma olur bu normaldir.Linea diğer araçlara göre daha yüksek olduğundan hızlı girilen virajda dışa doğru kayacakmış gibi bir hava yaratıyor ama hafif frenlemeyle çizgi dışına hiç taşmadım şimdiye kadar.

    Yakıt kısmında 1.3 olması nedeniyle 2500 devire kadar az yakıyor, 2500 devir sonrasında yakıt fazlalaşıyor. Sabit sürat yakalarsanız 110-120km sarfiyat 4.5 - 5 litrelerde seyrediyor.Dur kalk yaparsanız yakacak bu kaçınılmaz :))) 2500 devir zaten bu aracın ideal vites değişim aralığı onun için çok takılmayın. Dizel araçlarda tork benzinli araçlara göre düşük devirde yüksek olduğundan devir çok önemli değil zaten düşük devirdeki tork aracı hakeketlendirmeye yetiyor.

    Yol tutuşu lastiğe göre çok farkedecektir. 80 Liralık lastik alırsanız hiçbir arabayı yolda tutamazsınız, (bendeki passatta 205 ebat ucuz lastik vardı ıslak zeminde patinaj yapıyordu, 200 TL verip michelin taktım 2 sene dertsiz şekilde kullandım). Aracın yüksekliği nedeniyle çok rüzgarlı havalarda bir miktar tedirgin olabilirsiniz. Yol tutuşu fena değil, beni hiç zorlamadı.

    Spring,broadway, europa, clio symbol,megane I-II, laguna araçların hepsini kullandım, laguna harici araçların hepsi ile istanbul - ordu arası seyahat ettim. Megane ve Laguna haricinde Linea'ya tercih edeceğiniz araç çok çok az. İç mekan, klima, bagaj hacmi açısından orta / alt segmentin yeni şahini linea olacak gibi duruyor.Ortalama 3000 kişilik bir plazada garaj katında Linea ve Clio Station haricinde araba yok.

    Son söz olarak ; Alacağınız araba için satıcı bayilerden randevu alıp mutlaka aracı kullanın, kullanmadan karar vermeyin. Clio symbol /Linea arasında kendi tercihinizi ancak arabayı inceleyip test ettikten sonra verebilirsiniz. Ben aracımdan şu an için memnunum. 30.000 bakımı gelince görüşlerimi yine belirtirim :))




  • gerçekten çok faydalı bir konu olmuş eline sağlık...

    uzun zamandır araştırdığım bir konuydu sizin sayenizde kafamdaki soru işaretleri daha da netleşti...

    birde 1.3 le 1,6 arasındaki farkları açıklayacak bir konu açılsa ne güzel olurdu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gltknln

    gerçekten çok faydalı bir konu olmuş eline sağlık...

    uzun zamandır araştırdığım bir konuydu sizin sayenizde kafamdaki soru işaretleri daha da netleşti...

    birde 1.3 le 1,6 arasındaki farkları açıklayacak bir konu açılsa ne güzel olurdu...


    Gerekli cevapları burdan bulabilirsiniz,

    http://www.fiat.com.tr/modeller/sayfalar/YENILINEA/Teknik.aspx

    1.3 Motor 95 Bg - 1.6 motor 105Bg olarak geliyor. Modellerde diğer donanım özellikleri paketlere göre değişiklik gösteriyor.




  • Fiatın araçlarını beğenmiyorum fakat dizel motorları oldukça güzel zaten 1.3 multijette 2006 da yılın motoru seçilmişti galiba
  • teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.Hayırlısı bakalım.
  • Merhabalar,
    Sınavlarım çok yoğum malum bitiriyorum(intörn olucam aksilik çıkmazsa). Yazılanları tek tek cevaplayacağım müsait bir zamanımda
    Kusura bakmayın geç gördüm
    Herkese saygılar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doblo'dan sonra Linea'yı da deneme şansım oldu buğün. (300 km'ye yakın yol yaptım.)

    Araba Doblo'ya göre çok atik aynı motor olmasına rağmen. 3. viteslerde hep geriye attı beni koltukta. :)
    Torpidosu zaten fiyatına göre tam olmuş pek bişey beklememek lazım.
    Yakıtı zaten söylemeye gerek yok.
    Tek eksisi direkler göstermiyor.
  • merhaba arkadaşlar bugün 2012 model 1600km LINEA 1.3 MJ ACTIVE PLUS 95 29 bine kapatrasını verdim pazartesi satışını alacam araç hakkında bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim..iyi yada kötü
  • merhaba arkadaşlar. LİNEA 1.3 Multijet Active Plus almayı düşünüyorum. ama genellikle şehir içinde kullanacağım.Sizce şehir içine uygun bi araç mıdır?Yorumlarda, şehir içinde 6.9lt/100 civarı yaktığı belirtiliyor. Şehir içinde yakıt ölçümü yapan var mı?Cevap verirseniz sevinirim:):) Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adrion

    Fiatın araçlarını beğenmiyorum fakat dizel motorları oldukça güzel zaten 1.3 multijette 2006 da yılın motoru seçilmişti galiba

    Bende fiat a oldum olası ısınamadım ama linea fiyatıyla,yakıtıyla ve heybetli görüntüsüyle dikkatimi çekmeye başladı.Tam bir klasik Türk aile arabası
  • linea aracım var yakıt konusunda parca konusunda yerden yukseklık konusunda bence kral ...ama arka koltuk yerine herzaman derim çekyat koymuşlar tek sıkıntı odur...ben satıcam aracımı ama sebebi koltuk degil d segmenti arac almak için...fiat linea orta ve alt gelir gurubu arkadaşlara tavsiye ederim ama ıkıncı el alırken ÇOK DİKKATLİ OLUN...
  • 3400e 140 çokmuş ses alır bayağı
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.