Şimdi Ara

2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32 (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
253
Cevap
0
Favori
10.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the enemy
    ferraride orta bölümle kanadı birleştirmiş
    boru döşeme çalışmalarına başlamışlar anlaşılan
    halıyle ferrarı de kopyalamıs.
    pardon ferrarı kopyalamazdımı cantan

    bu arafa ferrarı nın dıfuzer ı ıcın calısma baslatılacak galıba
    quote:

    FIA, çift katmanlı difüzerde kural boşluğuna açıklık getirecek

    FIA, bazı takımların ekstra performans elde etmek için çift katmanlı difüzer kuralını suistimal ettiklerine yönelik endişelerin ortaya çıkmasından sonra, Avustralya GP öncesinde konuya ilişkin bir açıklama yapacak.

    FIA teknik patronu Charlie Whiting, geçtiğimiz hafta Bahreyn GP'deki tüm araçları incelemişti. Kaynaklar, bazı takımların difüzerlerinin etkinliğini artırmak maksadıyla motor boşluklarını kullanmalarına ilişkin bir endişenin bulunduğunu belirtiyor.

    F1 teknik kurallarına göre, marş motorunun yerleştirilmesinde difüzerde bir boşluk olabilir. Kuralların 3.12.7 Maddesi'nde, "Yüzeyde tek bir boşluğuna sadece, Madde 5.15'de belirtilen marş motoruna için, ihtiyaç duyulan asgari ölçüde izin verilir" ifadesi yer alıyor.

    Ancak maddede asgari ölçü olarak kesin bir birim belirtilmiyor. Bazı takımların, marş motorlarını yerleştirmek adı altında bu maddede izin verilen boşluğu aerodinamik kazanım elde etmek maksadıyla kullanmış olmasından endişe ediliyor.

    McLaren ve Mercedes GP dahil en az üç takımın bu konudaki kaygılarını FIA'ya ilettikleri tahmin ediliyor. Federasyon da, bazı takımların, kurallardaki bu açığı suistimal ettiğine inanıyor.

    Kaynaklar, FIA'nın Avustralya Grand Prix öncesinde bu konuda bir açıklama yapacağını belirtti.

    McLaren takım patronu Martin Whitmarsh da bu konuda yaptığı açıklamada, Whiting'in araçları incelediğini ve bu sırada kendisine konuya ilişkin endişelerin iletildiğini söyledi. Whitmarsh ayrıca, MP4-25'in difüzerindeki boşluğun, geçtiğimiz yılki araçta olduğundan büyük olmadığını da sözlerine ekledi.

    TurkiyeF1.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 15 Mart 2010; 15:50:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan


    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    Zaten itiraz edenler bile illegal olmadığını düşünüyorlardı. Kimse kesin illegal demiyordu anladığım kadarıyla ama nasıldı ? Nasıl yaptı bu sistemi McLaren ? Ne kullandı da bi etki yaratacak diye merak ettiler. Sonuçta legal olan ve işe yarayan sistemi ne yapacaksın ? Tabiki kopyalayacaksın. Olabildiğince çabuk. Nasıl geçen sene çift katmanlı difüzöre onay verildi herkes başladı yapmaya bu da onun gibi. Gerçi onun kadar bi etki yapmasını beklemiyorum ama yinede bi kazancı var.


    anladığın kadarla bende düşünsem o zaman da derim ki herkes illegal diyordu.bilemedikleri şeye kesin legal ve illegal demelerini bekleyemeyiz.jant somunu ile macca da değişiklik çok dengeli bir değişiklik değil bence.
    ezcümle hareketli aksam yasak. pilot hareket ediyormuş.macca cephesinden gelen haberlerden biri önce pilot serinleyecekmiş. yağmur suyu kaçar mı? kimse Ferrari'nin somununa macca nın yaptığı uyanıklık??? kadar tepkili olmadı. e mecbur işe yarıyorsa akıllı olmak lazım kopyalanacak. nasıl ki Reno'nun hediyesi, geçen yılın köpekbalığı süzgeçli redbull'un arka kanat ile işleyip sağolsun macca nında daha da katkısıyla araçların görüntüsünü bozdular. öyle olacak.

    Renault FIA'nın McLaren kararını eleştirdi
    Renault, McLaren'ın hava tahliye borusu kullandığı arka kanat tasarımının FIA tarafından onaylanmasına tepki gösterdi.

    FIA dün Bahreyn'deki incelemenin ardından, pilotun ayak hareketiyle kokpitteki bir slottan boru vasıtasıyla arka kanada hava gönderilmesini sağlayan karmaşık tasarıma yeşil ışık yakmıştı.

    Sözkonusu konsepte bugüne kadar en büyük eleştiriyi getiren Red Bull Racing olmasına rağmen, asıl büyük tepki Renault'dan geldi.

    Renault İdari Direktörü Bob Bell, BBC'ye yaptığı açıklamada, "McLaren'ın kanat tasarımının tamamen illegal olduğu temel olarak gayet açık. Sanki at arabası sürüyorlar, bu kuralların ve düzenlemelerin ruhuna aykırı bir durum" yorumunda bulundu.
    Bell, "Bacak hareketiyle yarış başlattılar. Bu herkese çok paraya malolacak. Federasyonun bu tür şeylere karşı daha güçlü olması gerekir" dedi.

    Bell, "Hepimizin para tasarrufu yapmaya çalıştığımız bu alanda bu gerçekten gülünç. Bu sadece saçmalık. Bu tür kararlarla federasoynun daha sorumlu davranması gerekiyor" ifadelerini kullandı.

    TurkiyeF1.com



    Bob Bell'in yaptığı açıklamayı çok saçma buldum.. Önce tamamen illegal diyor ardından : "Bacak hareketiyle yarış başlattılar. Bu herkese çok paraya malolacak. Federasyonun bu tür şeylere karşı daha güçlü olması gerekir" diyor .. Ne saçma bi röportaj bu.. Yani illegalse, sadece ; "illegal bu parça yasakla" dersin ama görüldüğü gibi illegal değil diyor FIA yapacak bişey yok ama sen diyorsun ki o zaman bu çok paraya mal olacak.Böyle bi anlayış olamaz. Yani sırf çok paraya mal olucağı için yasaklasın mı FIA ? Legalse legal diyecek adamlar tabi ...Yok bu çok paraya mal olur bu kadar kasıyoruz kendimizi tasarruf için bu parçaya illegal diyelim mi diyecekler..

    Ya çeviri de bi hata vardır diyecem ama pek var gibi gözükmüyo yada Bell gerçekten gereksiz bi açıklama yapmış orda. Sırf muhalefet olmak için söylenmiş bi kaç göz gibi adeta..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the enemy

    ferraride orta bölümle kanadı birleştirmiş


    boru döşeme çalışmalarına başlamışlar anlaşılan


    sorma efkarlıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orijinalden alıntı: the enemy
    ferraride orta bölümle kanadı birleştirmiş
    boru döşeme çalışmalarına başlamışlar anlaşılan
    halıyle ferrarı de kopyalamıs.
    pardon ferrarı kopyalamazdımı cantan


    hile hurdayı taklit etmek zorunda kalcaz; doğrudur.
    ne derler bilirisiniz boru olmasın.
    bu macca petrol boru hattı döşemiş hurdaya.kimse düşünemiyor tabi.aynı mantık boşluk açıp havayı kanalize ederek yada başka yollarla önden araca olan hava sürtünmesini azaltmak ve aerodinamiyle difüzöre giden hava akımını dışarıya falso verilerek süratle atmak. macca da boru dizdi ya. şimdi FIA macca ya onay verdi.şimdi havayı önden emmek ve dışarı atmak için başka çözüm Ferrari'de.boruya göre daha orijinaller. Ferrari inceleniyormuş mübarek ne diyem.
    ehh Ferrari de amerikayı tekrar keşfetmesine gerek yok. Honda nın sidepod kanatcığı, reno'nun ön kanata eklenen ikinci kanatcık; Ferrari'nin bu kanatcığı alıp büyütmesi ve yayılması, reno'nun köpekbalığı motor kapağı, Ferrari'nin ön cant kapakları,Ferrari'nin arac burnuna yerleştirilen martı kanatları macca da kopyalasın pardon amerikayı tekrar keşfedip garip kalmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_cantan -- 16 Mart 2010; 10:56:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orijinalden alıntı: the enemy
    ferraride orta bölümle kanadı birleştirmiş
    boru döşeme çalışmalarına başlamışlar anlaşılan
    halıyle ferrarı de kopyalamıs.
    pardon ferrarı kopyalamazdımı cantan


    hile hurdayı taklit etmek zorunda kalcaz; doğrudur.
    ne derler bilirisiniz boru olmasın.
    bu macca petrol boru hattı döşemiş hurdaya.kimse düşünemiyor tabi.aynı mantık boşluk açıp havayı kanalize ederek yada başka yollarla önden araca olan hava sürtünmesini azaltmak ve aerodinamiyle difüzöre giden hava akımını dışarıya falso verilerek süratle atmak. macca da boru dizdi ya. şimdi FIA macca ya onay verdi.şimdi havayı önden emmek ve dışarı atmak için başka çözüm Ferrari'de.boruya göre daha orijinaller. Ferrari inceleniyormuş mübarek ne diyem.
    ehh Ferrari de amerikayı tekrar keşfetmesine gerek yok. Honda nın sidepod kanatcığı, reno'nun ön kanata eklenen ikinci kanatcık; Ferrari'nin bu kanatcığı alıp büyütmesi ve yayılması, reno'nun köpekbalığı motor kapağı, Ferrari'nin ön cant kapakları,Ferrari'nin arac burnuna yerleştirilen martı kanatları macca da kopyalasın pardon amerikayı tekrar keşfedip garip kalmasın.


    Yanılıyorsun sanırsam.
    Renault'un ön kanata eklediği ikinci kanatçığı ilk önce mclaren uyarladı aracına.. Ferrari daha sonra yaptı. Ayrıca araç burnuna yerleştirilen boynuz kanatları da ilk BMW Sauber çıkardı ..




  • olurmu ferrarı kopyalamadı onları.onları hep mclaren kendı sasısınde denedı.

    ferrarı nın yaptıgı amerıka yı yenıden kesvetmektı.ferrarı her zaman daha ozgun oldu.asla dıger sasılerı kopyalamadı.bunu yapan hep mclaren oldu.

    oyle degılmı my master
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ
    Yanılıyorsun sanırsam.
    Renault'un ön kanata eklediği ikinci kanatçığı ilk önce mclaren uyarladı aracına.. Ferrari daha sonra yaptı. Ayrıca araç burnuna yerleştirilen boynuz kanatları da ilk BMW Sauber çıkardı ..

    iki kanatcık dediğim şey şu. ve yanlış anlaşılsada bahsettiğiniz iki kanatcığı reno daha sonra Ferrari'nin yaptığı şekille kullandı. bu halde ki burun ki kanatcıklarını Ferrari ilk 2007 Silverstone pistinde kullandı ama macca bahreyn de denemeye başlamıştı ama o kanatcığın esas mimarı Reno dur.ve dikkatli bir okuyucu önce ki senelerde şimdi de Renonun çalıştığı aerodinamik şirketini ve renoda ki aero detaylara çok bayıldığımı, sevdiğimi bilirler. kısaca atıp tutmayınız ve bende size kızarım.bi halt öğrenemediniz diye. 1997 den beri takip ediyolarmış. tabi canım. bu çözümü başka takımlar -geçen yıl özellikle Brawn aynasına dikkat ve de sezon ortasına Brawn'ın bu ayna sapına verdiği kıvrım.süper- kullanıyor bugunde dikiz aynası niyetine kamufle dilerek kullanılır.anlatmak istediğim Ferrari bu çözümü esinlense dahi> -kopyalamaz amerikayı tekrar keşfetmesin değil mi hakan? - dahi> bir adım ileriye taşığıdır.zanet reno bu kanadı Ferrari de şekliyle kullanmaya başladı.
     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32
    kanatcıklara, köpek balığı sırtı nereden geliyor bakalım.reno.
    motor sidepod kapağı, fil kulağı nereden bakalım.honda.
    motor kapağında ki boynuzları ilk macca kullandı sonra BMW-Sauber tek kullanıcı olarak aklıma kaldı.zaten BMW fazla uzun süre kullanmadı.arac burnunda ki boynuzlar BMW. şu an için konu dışımızdalar ama dolaylı olarak güzel bir detay.burun boynuzlarını sevmesemde.

    quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    olurmu ferrarı kopyalamadı onları.onları hep mclaren kendı sasısınde denedı.

    ferrarı nın yaptıgı amerıka yı yenıden kesvetmektı.ferrarı her zaman daha ozgun oldu.asla dıger sasılerı kopyalamadı.bunu yapan hep mclaren oldu.

    oyle degılmı my master

    yahu @hakan ne alakası var? topiğin başına bak. ben ne diyorum yine diyeceğim defalarca dediğim gibi. kopyalama ya da esinlenmede sorun yok. zaten bizim ilgilendiğimiz nota yaratıcılık ve esin kaynaklarını bulmak.
    eh ne yapayım macca nın yaratıcı çözümlerine pek denk gelemedim. biraz önyargı içersede çoğunlukla şaka ve esprili yaklaşmaya çalıştım.çünkü bunda kötü bir şey yok.karizma mesesli sadece.bu yıl macca motor kapağına bak toro rosto olmuş.yalan mı?hile hurda delik açmışlar pilot bölümüne. heheheh tamam şaka.

    yoksa yeni detayların, fikirlerin bile F1 araclarının şasilerine uydurmak esas meseledir.bunu başarması önemlidir.bknz. geçen yıl ki difüzör meselesi.sonra yapanlar, uyduranlar randıman alabildi mi? iyi uygulayabilmekte önemlidir. bu yüzden saygı duyoruz.son standartlar yüzünden tüm göz ve F1 zevkimiz kaçtı.işin macca boyutuna gelince nedense Ferrari ye nazaran daha esinlenici durumdalar ona dem vuruyordum.Ferrari daha özel, özgün. ortaya çıkan çözümleri daha da ileriye özgün görünebilmekte idi. yazdığımız gibi anlatabildik mi?




  • hep aynısını dıyorsun.
    ferrarı kopyalamaz.amerıka yı yenıden kesfeder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan


    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ
    Yanılıyorsun sanırsam.
    Renault'un ön kanata eklediği ikinci kanatçığı ilk önce mclaren uyarladı aracına.. Ferrari daha sonra yaptı. Ayrıca araç burnuna yerleştirilen boynuz kanatları da ilk BMW Sauber çıkardı ..

    iki kanatcık dediğim şey şu. ve yanlış anlaşılsada bahsettiğiniz iki kanatcığı reno daha sonra Ferrari'nin yaptığı şekille kullandı. bu halde ki burun ki kanatcıklarını Ferrari ilk 2007 Silverstone pistinde kullandı ama macca bahreyn de denemeye başlamıştı ama o kanatcığın esas mimarı Reno dur.ve dikkatli bir okuyucu önce ki senelerde şimdi de Renonun çalıştığı aerodinamik şirketini ve renoda ki aero detaylara çok bayıldığımı, sevdiğimi bilirler. kısaca atıp tutmayınız ve bende size kızarım.bi halt öğrenemediniz diye. 1997 den beri takip ediyolarmış. tabi canım. bu çözümü başka takımlar -geçen yıl özellikle Brawn aynasına dikkat ve de sezon ortasına Brawn'ın bu ayna sapına verdiği kıvrım.süper- kullanıyor bugunde dikiz aynası niyetine kamufle dilerek kullanılır.anlatmak istediğim Ferrari bu çözümü esinlense dahi> -kopyalamaz amerikayı tekrar keşfetmesin değil mi hakan? - dahi> bir adım ileriye taşığıdır.zanet reno bu kanadı Ferrari de şekliyle kullanmaya başladı.
     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32
    kanatcıklara, köpek balığı sırtı nereden geliyor bakalım.reno.
    motor sidepod kapağı, fil kulağı nereden bakalım.honda.
    motor kapağında ki boynuzları ilk macca kullandı sonra BMW-Sauber tek kullanıcı olarak aklıma kaldı.zaten BMW fazla uzun süre kullanmadı.arac burnunda ki boynuzlar BMW. şu an için konu dışımızdalar ama dolaylı olarak güzel bir detay.burun boynuzlarını sevmesemde.

    quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    olurmu ferrarı kopyalamadı onları.onları hep mclaren kendı sasısınde denedı.

    ferrarı nın yaptıgı amerıka yı yenıden kesvetmektı.ferrarı her zaman daha ozgun oldu.asla dıger sasılerı kopyalamadı.bunu yapan hep mclaren oldu.

    oyle degılmı my master

    yahu @hakan ne alakası var? topiğin başına bak. ben ne diyorum yine diyeceğim defalarca dediğim gibi. kopyalama ya da esinlenmede sorun yok. zaten bizim ilgilendiğimiz nota yaratıcılık ve esin kaynaklarını bulmak.
    eh ne yapayım macca nın yaratıcı çözümlerine pek denk gelemedim. biraz önyargı içersede çoğunlukla şaka ve esprili yaklaşmaya çalıştım.çünkü bunda kötü bir şey yok.karizma mesesli sadece.bu yıl macca motor kapağına bak toro rosto olmuş.yalan mı?hile hurda delik açmışlar pilot bölümüne. heheheh tamam şaka.

    yoksa yeni detayların, fikirlerin bile F1 araclarının şasilerine uydurmak esas meseledir.bunu başarması önemlidir.bknz. geçen yıl ki difüzör meselesi.sonra yapanlar, uyduranlar randıman alabildi mi? iyi uygulayabilmekte önemlidir. bu yüzden saygı duyoruz.son standartlar yüzünden tüm göz ve F1 zevkimiz kaçtı.işin macca boyutuna gelince nedense Ferrari ye nazaran daha esinlenici durumdalar ona dem vuruyordum.Ferrari daha özel, özgün. ortaya çıkan çözümleri daha da ileriye özgün görünebilmekte idi. yazdığımız gibi anlatabildik mi?


    E tamam işte aynı şeyi demiyor muyuz ? İlk McLaren uyarlamadı mı aracına Ferrari'den önce yani ?

    Ayıca konunun buraya kadar olan kısmını okudum ama biraz üstün körü o yüzden zaten bahsettiyseniz kusra bakmayın ama bişey sorucam .

    Şimdi bu sene F10'da Ferrari'nin kullandığı burun da amortisörlerin bağlandığı noktalarda omurgalar iyice şişkin.. Bu peki Red Bull'dan bi esinlenme değil midir ?
    Artık buna da Amerika'yı yenidek keşfetmek de de sana bi güleyim.. O kadar da tarafsız (!) yorumlayamassın bence ..

     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HyperioИ -- 17 Mart 2010; 21:16:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ
    E tamam işte aynı şeyi demiyor muyuz ? İlk McLaren uyarlamadı mı aracına Ferrari'den önce yani ?

    Niye Ferrari ye göre kıyaslama yapıp kompleks yapıyorsunuz ki? illa Ferrari'nin mi önce yapması gerek? macca önce denemiş olabilir reno dan esinlenmiş mi? hemde aunsı nerdeyse? lakin Ferrari de ise sonra bile uygulansa burna yakın kanat şeklinde. bu kanat şeklini Reno kendine almış.reno uçlarını biraz daha aşağı eğerek giden havanın pürüzsüz olmasına çalışmış. sonucta macca reno dan almış mı?



    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ
    Ayıca konunun buraya kadar olan kısmını okudum ama biraz üstün körü o yüzden zaten bahsettiyseniz kusra bakmayın ama bişey sorucam .

    Şimdi bu sene F10'da Ferrari'nin kullandığı burun da amortisörlerin bağlandığı noktalarda omurgalar iyice şişkin.. Bu peki Red Bull'dan bi esinlenme değil midir ?
    Artık buna da Amerika'yı yenidek keşfetmek de de sana bi güleyim.. O kadar da tarafsız (!) yorumlayamassın bence ..

     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32


    kusura bakma kusura bakıyorum. okumazsanız illa böyle kompleks ya da Ferrari kopyalamaz dediğimi zannederseniz.ince espriyi kaçırıyorsunuz. Ferrari'nin redbull'u anımsatan omurgasının aldığını yazdım.e amerikayı tekrar keşfetmiye gerek yok. üstünkörü bakmışınız ama bana sanki hiç bakmamışınız gibi geliyor.ki çift omurgayı herkes unutupo RedBull a ait sanırken atasının Toyota olduğunu anımsatayım.




  • unuttum yazmayı.bir örnek. 2009 sezonun macca' na bir bakın sonra sezon içinde ve sezon sonunda ki macca ya bakın.esinlenen parçalar artık yorumlanıp daha iyi hale mi getirilmiş yoksa aynısı kötü tabirle-özür- kopyası mı kullanılmış veriniz.merak ediyorum. madem Ferrari kopyalamış sayılmaz diyorsunuz ek olarak
    birde Ferrari F60, F2008 bakın. ne nereden nasıl geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_cantan -- 18 Mart 2010; 16:16:15 >
  • tamam cantan sen haklısın
    mclaren kullanırsa kopyalamıs sayılır.ama ferrarı aynı durumda aynı eylemı yaparsa kopyalamıs sayılmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 18 Mart 2010; 13:01:19 >
  • Ferrari de kopyalamış sayılır. ama ne kadar? ama mesele daha özgünde kalabilmekte...özgün yorum katmakta önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_cantan -- 18 Mart 2010; 16:13:26 >
  • FIA
    macca'nın boru dizdiği difüzörünü değiştirmesini istiyecekmiş.diğeri de reno imiş. adı geçenlerden biride Ferrari.görelim bakalım.
    birde
    2009 sezonu sona erdiğinde RedBull reno ile mercedes motoru arasında karar vermeye çalışıyordu.mercedes motoru almak isteyip macca tarafından engellendi idi. forumda tartışmış olmamız lazım. ne yalan söyleyeyim RedBull bu kadar güçlü ve iyi bir paket ortaya çıkaracağına ihtimal vermiyordum.mercedes motoru olsa idi daha farklı olabilirlerdi belki.mercedes motoru redbull gediğine uysa idi. görelim bakalım. şu anda Ferrari ve Macca dan daha hızlı redbull...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan


    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ
    E tamam işte aynı şeyi demiyor muyuz ? İlk McLaren uyarlamadı mı aracına Ferrari'den önce yani ?

    Niye Ferrari ye göre kıyaslama yapıp kompleks yapıyorsunuz ki? illa Ferrari'nin mi önce yapması gerek? macca önce denemiş olabilir reno dan esinlenmiş mi? hemde aunsı nerdeyse? lakin Ferrari de ise sonra bile uygulansa burna yakın kanat şeklinde. bu kanat şeklini Reno kendine almış.reno uçlarını biraz daha aşağı eğerek giden havanın pürüzsüz olmasına çalışmış. sonucta macca reno dan almış mı?



    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ
    Ayıca konunun buraya kadar olan kısmını okudum ama biraz üstün körü o yüzden zaten bahsettiyseniz kusra bakmayın ama bişey sorucam .

    Şimdi bu sene F10'da Ferrari'nin kullandığı burun da amortisörlerin bağlandığı noktalarda omurgalar iyice şişkin.. Bu peki Red Bull'dan bi esinlenme değil midir ?
    Artık buna da Amerika'yı yenidek keşfetmek de de sana bi güleyim.. O kadar da tarafsız (!) yorumlayamassın bence ..

     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32


    kusura bakma kusura bakıyorum. okumazsanız illa böyle kompleks ya da Ferrari kopyalamaz dediğimi zannederseniz.ince espriyi kaçırıyorsunuz. Ferrari'nin redbull'u anımsatan omurgasının aldığını yazdım.e amerikayı tekrar keşfetmiye gerek yok. üstünkörü bakmışınız ama bana sanki hiç bakmamışınız gibi geliyor.ki çift omurgayı herkes unutupo RedBull a ait sanırken atasının Toyota olduğunu anımsatayım.


    E tamam işte McLaren ilk olarak aracında denedi bunu başarı sağlanınca geliştirdi ve köprü kanat denen sistemi getirdi. Bu köprü kanadın bi yorumlamasıydı Ferrari'nin yaptığı onu da saptırma şimdi. Renault'tan alınan tasarım ile 2007 yılına kadar kullanılan tasarım örtüşebilir ama daha sonra Ferrari'nin bunu tam olarak burunla birleştirmesi hiç ama hiç o tasarıma benzemiyor. Direk yüksek burunlu bi araç olduğu için köprü kanadın daha çok fayda sağlanması amacıyla burunla birleştirmesi gibi bişey..

    Çift omurga sistemi konusunda da hala pişkin pişkin "anımsatan" diyorsun ya sana helal olsun. Ne anımsatması ya aynısının tıpkısı. Birebir kopya başka hiç bişey değil.. Ferrari F10'u tanıttığında bütün medyanın "Yahu ön kısım Red Bull gibi olmuş aynı" demesine sebep olucak kadar kopya.

    Ayrıca şunu söylemek istiyorum Formula 1'de her zaman kopyalama esinlenme vardır.. Sadece McLaren bunları yapıyor Ferrari yada diğerleri yapmıyor dersen sana gülerler anca. Ama olay şu ki önemli olan o parçayı kendi aracına uyarlayabilmektir. Direk aynı parçayı araca koyarsan bi işe yaramaz önemli olan onu performans sağlıyacak şekilde uyarlamaktır.. McLaren salak mı ki diğer gördüğü bi takımda işe yarayacak bi parçayı farketmesine rağmen kendi aracına uyarlamasın tabiki uyarlıcak ama bunu Ferrari de yapıyor BMW de yaptı o da yaptı bu da yaptı. Sadece Anti-McLaren'ci tavrınla "Macca kopyalar" diyip durman hiç bi şeyi değiştirmez . Dünya görüyor zaten görüceğini..


    quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    FIA
    macca'nın boru dizdiği difüzörünü değiştirmesini istiyecekmiş.diğeri de reno imiş. adı geçenlerden biride Ferrari.görelim bakalım.
    birde
    2009 sezonu sona erdiğinde RedBull reno ile mercedes motoru arasında karar vermeye çalışıyordu.mercedes motoru almak isteyip macca tarafından engellendi idi. forumda tartışmış olmamız lazım. ne yalan söyleyeyim RedBull bu kadar güçlü ve iyi bir paket ortaya çıkaracağına ihtimal vermiyordum.mercedes motoru olsa idi daha farklı olabilirlerdi belki.mercedes motoru redbull gediğine uysa idi. görelim bakalım. şu anda Ferrari ve Macca dan daha hızlı redbull...


    Takmışsın o boruya ama o borunun difüzörle alakası olmadığını hala anlayamamışsın.. Bi bak bakalım difüzörlere itiraz nedeni neymiş..




  • kardeş uyan köprü kanadı demiyoruz.madem köprü kanadı onuda yazalım. onu herkes renodan kopyaladı orası ayrı. şimdi sen zamanlamayı bilmezsen macca nın köprü kanadının ne zaman ortaya çıktığını da bilmezsin.burada önemli bu detaylar ne zaman ortaya çıktı. Ferrari ön kanatcıkları çoktan burunla ile birleştirip geliştiriken macca neredeydi?macca sonraları bu köprü kanadı uygulamaya aldı. güzel çözümdür.hem yaratıcı hem kopyalanmamış. eski uçaklarda ki 3 kanat çözüm gibi. bu detaya bir şey dediğimiz yok ki? desek derdik ki macca nın köprü kanadı esneme yapmaktadır. hile hurdadır.
    Reno nun bıyık kanat denen sistemi. karaye aldığım kısım ise martı kanatlar.ön tekerde ki kanatcıklardan kastım. Ferrari ön kanatcıkları birleştirmesinden sonra ortaya çıktı.peki reno bizi Ferrari den esinlemedik dersek doğrudur.bizde bilemiyoruz.esinlenseler bile belki onlarda düşünmüş olabilir. sonra macca nın köprü kandıda reno tarafından uygulandı.
    işte bu bıyık kanad mı önce çıktı idi yoksa köprü kanat mı? onu hatırlayamadım merak ettim şimdi.
     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32
    kardeş yukarıda ki yazılarımı okumuyor musun niye direk benim dediklerimi yazıyorsun? neyi öğretmeyi çalışıyorsun bende öğrenebileyim?! araca uyarlayabilmek felan filan... çift omurga sistemini redbull toyota dan esinlendi.ve pişkin pişkin anımsatırım ne olmuş? yalan mı söylüyoz? uyduruyor muyuz?batıyor mu? herkes in Ferrari aynı red bull a benzemiş diyecek kadar kopya demesi beni zerre enterese etmez ki buna tam uydurma derim.ne alakası var ki red bull ile? madem kopya kelimesine koyuluk atacak kadar sınıyorsunuz. 2009 maccasına ne diyebilirsiniz? esinlenme, yorumlama var mı? egzoz çıkışları ve ön kanat misalen. sıkıntı burada önce ki sayfalarda 2009 sezonunu yazdım ve(Ferrari de yazdım unutmadan. miyoplar var çünkü.) birde macca nın ne olduğunu bilmyenleri ateş bastı napalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    kardeş uyan köprü kanadı demiyoruz.madem köprü kanadı onuda yazalım. onu herkes renodan kopyaladı orası ayrı. şimdi sen zamanlamayı bilmezsen macca nın köprü kanadının ne zaman ortaya çıktığını da bilmezsin.burada önemli bu detaylar ne zaman ortaya çıktı. Ferrari ön kanatcıkları çoktan burunla ile birleştirip geliştiriken macca neredeydi?macca sonraları bu köprü kanadı uygulamaya aldı. güzel çözümdür.hem yaratıcı hem kopyalanmamış. eski uçaklarda ki 3 kanat çözüm gibi. bu detaya bir şey dediğimiz yok ki? desek derdik ki macca nın köprü kanadı esneme yapmaktadır. hile hurdadır.
    Reno nun bıyık kanat denen sistemi. karaye aldığım kısım ise martı kanatlar.ön tekerde ki kanatcıklardan kastım. Ferrari ön kanatcıkları birleştirmesinden sonra ortaya çıktı.peki reno bizi Ferrari den esinlemedik dersek doğrudur.bizde bilemiyoruz.esinlenseler bile belki onlarda düşünmüş olabilir. sonra macca nın köprü kandıda reno tarafından uygulandı.
    işte bu bıyık kanad mı önce çıktı idi yoksa köprü kanat mı? onu hatırlayamadım merak ettim şimdi.
     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32
    kardeş yukarıda ki yazılarımı okumuyor musun niye direk benim dediklerimi yazıyorsun? neyi öğretmeyi çalışıyorsun bende öğrenebileyim?! araca uyarlayabilmek felan filan... çift omurga sistemini redbull toyota dan esinlendi.ve pişkin pişkin anımsatırım ne olmuş? yalan mı söylüyoz? uyduruyor muyuz?batıyor mu? herkes in Ferrari aynı red bull a benzemiş diyecek kadar kopya demesi beni zerre enterese etmez ki buna tam uydurma derim.ne alakası var ki red bull ile? madem kopya kelimesine koyuluk atacak kadar sınıyorsunuz. 2009 maccasına ne diyebilirsiniz? esinlenme, yorumlama var mı? egzoz çıkışları ve ön kanat misalen. sıkıntı burada önce ki sayfalarda 2009 sezonunu yazdım ve(Ferrari de yazdım unutmadan. miyoplar var çünkü.) birde macca nın ne olduğunu bilmyenleri ateş bastı napalım.


    Kusra bakma martı kanat konusunda hata yaptım haklısın , yanlış anlamışım.


    Çift omurga sistemi konusunda madem öyle ; Toyota'dan tam anlamıyla kopyalamışsınız. Diyeyim o zaman. Birebir kopya hiç bi yenilik yok tam anlmıyla tıpksıının aynısı.

    2009 McLaren aracına çok büyük haksızlık yapıyorsun McLaren hiç bir şey kopyalamadı o sene . Gördüklerinin hepsini baştan kendi yarattı tekrardan. Amerika'yı keşfetti aracına koydu sonra. (!) Büyük yanılgılar içindesin.




  • est. sorun değil.
    insanın gözünden kaçabilir.
    şimdi tekrar açayım. daha taktik olsaydım eğer 2009 yılına ait Macca 'nın ilk hali; yarışa ilk çıktığı halini daha sonra gündeme getirse idim sorun kalmazdı.
    tekrar diyorum hem geçmiş yukarıda yazıldığı gibi hem de 2009; bu yıl kopyaladığı ya da esinlediği halde özgünlük konusunda halen Ferrari 'yi iyi bir noktada görüyorum.ve sadece bir yerde çift omurga sistemi redbull, toyota anımsatması görüntüyü bozdu.sadece bununla kalsa benim için çok çok iyi olurdu da köpekbalığı sırtı eksikti.
    fakat
    2009 sezon başında Macca nın ön kanat, sidepot, burun, egzoz çıkışları bunlar hep esinlenip değiştirildi.kusura bakılmasın tekrar yaratma biraz abartılı.resimlerle gösterdik.ama aynı şeyi Ferrari ye yaptık uzun dingil dahil dahi Ferrari ye ait.Macca görüyor uygulamaya alıyor.Ferrari dikiz aynaları...(vazgeçseler iyi olur.)neysem
    ara ara kattığım taraflığı bir daha katmayalım diyorum kendime.

    Motor kapağı ile arka kanadı birleştirmek fena fikir değil.görüntüyü bozsada. motor kapağında ki downforce ne kadar bozaduğunu kestiremesem de arka kanat ile motor kapağı birlikte çalışacak.motor kapağında arka kanada doğru yüksek hızda bir bastırma uygulanıp hep birlikte downforce arttırıyor sanıyorum. iki parçanın birbirinden bağımsız downforce mi üretmesi mi daha yoksa birlikte çalışması daha iyi karar veremedim.




  • yannız dikkatiniz çekti mi bilmiyorum ama getirilen yeni kurallara daha küçük difüzer, arka kanat ve 2 silindir eksiğe rağmen takımlar F2004 ün pist rekorlarını yakalamış durumda. Hatta geçtiğimiz hafta birisi redbull tarafından kırıldı. bu yıla kadar pistlerin çoğunun rekoru F2004 teydi ve yeni otomobiller bu hızı tekrar yakalamış durumda. Pist kısaldı mı yoksa ben mi bir ayrıntı kaçırdım bilmiyorum ama katedilen yol yine de çok iyi bence
  • ara ara dikkat etmeye çalışıyordum. progm. başlarında, nette pist hakkında ki tanıtımlarda tur rekorlarına bakıyorum çoğunluk yine de M.Schumacher ya da R.Barrichello 2004 adı geçiyor.bazan 2005 macca. ama fark o kadara az ki gelişimi takdir etmemek elde değil. bir ara Ferrari F2004 tabanlı alt seriler için otomobil üretilecekti.o zaman bile derdim yeni her zaman daha iyidir.ve de Ferrari F2004 den çok F2007 hayrandım hehehehe.sıcağı sıcağına bu forumda tartışılan topikte hangi aklı sivri evvelin fikriyse Ferrari F2004'e V8 motor monte edilsin daha iyi olur diye. tabi canım o kadar kolay.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.