Şimdi Ara

2. viteste kalkmak doğrumu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
1
Favori
42.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam,
    Karlı, buzlu yolda kalkılabilir; ama alışkanlık haline getirmemek gerek. Bunun sebebi de 2.vites baygınlığını avantaja çevirmek, kaygan zeminde tekerlere çok fazla güç yollamamak.
  • Hatırlarsanız geçen yıl Mayıs ayında bir kaza yapmış, kazaya sebep olan 200 HP motorlu FORD TRANSIT de kaçmış, PASSAT'ımla TEMPRA'ya vurmuş, TEMPRA da VW CRAFTER VOLT'a çarpmıştı.

    Bu 200 HP'lik FORD TRANSIT inşaat malzemeleri işi yapan bir tanıdığımda var. Benim 2 adet SRC belgem de olduğundan bazen mal taşıyoruz ve şoför olarak görev yapıyorum. Şunu ifade etmek istiyorum ki bu otomobilin bile hızına zor yetiştiği bu tork canavarlarını 6. viteste de kaldırabilirsiniz, kalkar ve hareket eder de. Yapmanız gereken tek şey debriyajı volan kavramayı ısırana kadar bırakmak, sonra yavaşça kaldırmak, 470 NM tork (!) üreten 3.2 litre 5 silindirli TDCI motor hiç zorlanmadan aracı hareket ettirmeye başlıyor.

    Böyle bir araçla 1. viteste hızlı kalkış yaptığınızda ok gibi ileriye fırlamanız çok olası. Zaten kazaya da sebep olan buydu; aracı kullanan şoförün sabırsızlığı ve gaz pedalının altında emrine âmâde olan 200 beygir ve 470 Newton metre döndürme kuvveti. Her ne kadar azami hız 157 km/saat dese de 180-190 km/h'yı rahatça görmektedir




  • Bende zaman zaman durmak üzereyken ya da yokuştayken 2.viteste kaldırıyorum.Zararı yok mu var tabi ama çok büyük bir zararının olacağını zannetmiyorum.
  • durma noktasına gelen araç 2. vitesle kaldırılmaması gerekir diye biliyorum.
  • sadece 2. vitesle kalkış değil;

    hareket halinde olsanız bile, mevcut şartlarda yetersiz tork ile hareket etmeye çalışmak yani mesela, 3., 4. veya 5. viteslerin yetersiz kalacağı devirlerde gitmeye çalışmak yani vitese göre çok düşük devirlerde yürümeye çalışmak da, yol direncini yenmeye çalışan krank miline ve piston kollarına aşırı yük bindirir ve bu malzemeleri yorar...


    yani balataya gelene kadar motorun iç organlarına gereksiz yük bindirmiş olursunuz... isterseniz bile bile yapın artık, tercih sizin..
  • magiruslar 2.ve 3. viteste zorlanmadan kalkıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk
    Evet, balatanın ömründen ömür yer. Çoğu kişi debriyaja bir kere basıyorum, balata daha az aşınır diye düşünüyor galiba ama kavrama süresini arttırdığını bilmez.
    Bu arada, bende Adanalılık yok ama bazen dördüncü vitesi es geçip, beşe taktığım olur. Bunu yalnızca vites aralığı kısa olduğu için yapıyorum.

    Balata ömrünü nasıl kısaltıyor?

    Motor daha düşük devirde iken vites değiştirmiş oluyoruz. Motor uygun devre geldiği anda ayağınızı debriyajdan çekerseniz, balata neredeyse hiç aşınmaz.

    ben cevap vereyim

    sen birinci viteste ayagını debriyajdan anidende ceksen araç cok devir dusurmeden kalkar ve gider...

    ancak 2ci viteste aynı seyi yaparsan aracın stop eder nedenide aktardıgın güç lastikleri cevirmeye yetmez ve arac stop eder. Ondan dolayı ayagını yavas yavas deriyajdan kaldırım kavramayı tam yapmadıgın için motor devri yavas yavas lastikleri cevirmeye calısır tabi arada baskı balata tam birbirine yapısmadıgı için baskı balata üzerinde farklı devirlerde dönerler sonucta biri tam tur yaparken arıyorum digeri yarım tur yapar ve balata azda olsa erir uzun muddette mesela 60binde baskı balata degistirirsin yada benim gibi 100bin km de hala orjinal baskı balata ile sadece debriyajdan ayagını cekerek en dik yokuste bile gaz vermeden kalkarsın.

    Aracın daha rahat kalması için debriyajdan cekilirken kavrama sırasunda motora verilen her devir debriyajı yer.

    En ekonomik olanı ne hızlı ne yavaş debriyajdan ayagı cekmek ve gaz vermemek.

    Yokuslarda debriyaj degil el freni ile kalkmak.

    durur vaziyette 2 ci viteste aracı kaldırmamak.




  • mazda lantis araçla hep 2. vites giderim bayırlarda bile 1e taktığım olmuyor genelde kısaysa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk
    Evet, balatanın ömründen ömür yer. Çoğu kişi debriyaja bir kere basıyorum, balata daha az aşınır diye düşünüyor galiba ama kavrama süresini arttırdığını bilmez.
    Bu arada, bende Adanalılık yok ama bazen dördüncü vitesi es geçip, beşe taktığım olur. Bunu yalnızca vites aralığı kısa olduğu için yapıyorum.

    Balata ömrünü nasıl kısaltıyor?

    Motor daha düşük devirde iken vites değiştirmiş oluyoruz. Motor uygun devre geldiği anda ayağınızı debriyajdan çekerseniz, balata neredeyse hiç aşınmaz.

    ben cevap vereyim

    sen birinci viteste ayagını debriyajdan anidende ceksen araç cok devir dusurmeden kalkar ve gider...

    ancak 2ci viteste aynı seyi yaparsan aracın stop eder nedenide aktardıgın güç lastikleri cevirmeye yetmez ve arac stop eder. Ondan dolayı ayagını yavas yavas deriyajdan kaldırım kavramayı tam yapmadıgın için motor devri yavas yavas lastikleri cevirmeye calısır tabi arada baskı balata tam birbirine yapısmadıgı için baskı balata üzerinde farklı devirlerde dönerler sonucta biri tam tur yaparken arıyorum digeri yarım tur yapar ve balata azda olsa erir uzun muddette mesela 60binde baskı balata degistirirsin yada benim gibi 100bin km de hala orjinal baskı balata ile sadece debriyajdan ayagını cekerek en dik yokuste bile gaz vermeden kalkarsın.

    Aracın daha rahat kalması için debriyajdan cekilirken kavrama sırasunda motora verilen her devir debriyajı yer.

    En ekonomik olanı ne hızlı ne yavaş debriyajdan ayagı cekmek ve gaz vermemek.

    Yokuslarda debriyaj degil el freni ile kalkmak.

    durur vaziyette 2 ci viteste aracı kaldırmamak.

    Sizin onu 1-3-5 için yazdığınızı sanmıştım. 2. viteste kalkarken tabiki balatayı yıpratır.




  • Yolda hafif eğim varsa, yani ayağımı frenden çektiğimde araç azıcık ta olsa öne doğru kayıyorsa gaz vermeden direkt 2 ile kalkarım.. Rölanti ilk anda hafiften düşer, sonra toparlar..

    Normal şartlarda ise kesinlikle 1.. Yoksa debriyajı fazla yer..
  • Anlatılan şekilde, bende hareket halindeyken 2. vitesi kullanmıyorum ancak önümde yokuşlu bir yol varsa hızımı almak için 1. vitese geçirmeye çalışıyorum. Bizim Corsa buna izin vermiyor, illa hızımı 20km'nin altına düşürmem için vites geçişine izin vermiyor bende yokuşları 2. viteste çıkmaya çalışıyorum. Yarım debriyaj yaptığım için balatanın ömrü kısalıyor maalesef...
  • Easytronic şanzımanlarda kar modunda 2. viteste araç kalkıyor.
  • benim bvr clio da kar modunda 2 ile kalkıyor.istesende 1 e geçmiyor.
  • kadınlar bunu beceribiliyorsa ne ala... gerçi dizelde kolay 3'le de kolay kalkıyor da, benzinlide herkes kaldıramaz... lisede kardan dolayı tatil olmuştu, kapıda servisleri bekliyoruz, matematik hocamız (erkek) arabayı kaldıramıyor, hocam 2'yle kalkın, hocam el frenini biraz çekin, hocam şunu yap bunu yap..... yok!

    sonunda öğrenciler olarak arabayı "sürükleye sürükleye" çıkartmıştık
  • 20 kms gibi hızlarda 1. vitese atarsanız araç boğulur .
    ben kesinlikle hareket halinde 1 e atmam 10 kms bile olsa 2 ye atarım titreye titreye devam ederim.
    aksi durumda 1. vitesde boğulma oluyorsa benzin filtresini kontrol ettirin.
  • genelde otobüs şöförleri aracı ikiyle kaldırıyor.otobüslerde teker dönmeye başladığı an ikiye atmak gerektiğinden birinci vitesi es geçen çok.
    bildiğim kadarıyla
    - araç birinci vitesle kaldırılır ( kar,buz hariç )
    - debriyaj sadece vites değiştirmek için ve durmaya yakın kullanılır.
    - araç devrini aldığı an üst vitese geçilir
  • Ben 2 de kaldırmaya çalıştığımda hep balata kokuyor çürük yumurta gibi iğrenç
  • Benim vites aralıkları çok kısa zaten. İkiyle kalkmam dimdik bir yokuş inmiceksem eger.

    Ama yaptıgım tek şey 2. viteste 60 falan yaparsam direk 5 e atıyorum çokta rahat devam ediyor bayılmadan.
  • Geçen dalgınlığıma geldi sıkışık trafikte yavaşlarken 2'den 1'e attım ve atmamla iç organlarım ön cama yapıştı resmen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    20 kms gibi hızlarda 1. vitese atarsanız araç boğulur .
    ben kesinlikle hareket halinde 1 e atmam 10 kms bile olsa 2 ye atarım titreye titreye devam ederim.
    aksi durumda 1. vitesde boğulma oluyorsa benzin filtresini kontrol ettirin.

    hareket halinde 1. vitese geçmez

    evet doğru geçmez ama araçdan araca değişir .
    mesela arkadaşımın clio hb'de geçiyor .
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.