Şimdi Ara

2. viteste kalkmak doğrumu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
1
Favori
42.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    "2. Viteste Kalkmak":

    1. Doğru birşey değil
    2. Mümkün ama tavsiye edilmez
    3. Zararlı değil demek doğru değil
    4. Kalkarken balata daha fazla sıyırır

    Araç hareket ettikten sonra tekrar 1. vitese takılmaz. 1. Vites sadece ve sadece araç tamamen FULL-STOP hareketsiz bir halde iken hareketli bir hale getirmek için kullanılır. Bir defa kalktıktan (hareket ettikten) sonra da 1. vitese takılmaz, 2. viteste gidilir ve 1. vitese takmaya çalışırsanız vites kutusunun mukavemeti ile karşılaşırsınız, illâ 1. vitese takmanız gerektirecek kadar yavaş gidiyorsanız 2. viteste bırakıp debriyajla dozaj yapın.

    Tavsiye edilmese de "Adana Vitesi" de yapabilirsiniz mesela, 1-3-5'tir bunun adı, 1. viteste iyice hızlanıp 2. vitesi es geçerek 3. vitese takmak, onda da iyice hızlanıp 4. vitesi es geçip 5. vitese takmak ŞAHİN kullandığım zamanda ara sıra deneme amaçlı yaptığım bir şeydi ama yakıtı da arttırıyordu... Tabi artık yapmıyorum.

    meydan larousse gibisin bütün yorumlarını aynı özen ve itinayla yazıyorsun müthiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    20 kms gibi hızlarda 1. vitese atarsanız araç boğulur .
    ben kesinlikle hareket halinde 1 e atmam 10 kms bile olsa 2 ye atarım titreye titreye devam ederim.
    aksi durumda 1. vitesde boğulma oluyorsa benzin filtresini kontrol ettirin.

    hareket halinde 1. vitese geçmez

    Emin misin :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    quote:

    Orijinalden alıntı: kum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    20 kms gibi hızlarda 1. vitese atarsanız araç boğulur .
    ben kesinlikle hareket halinde 1 e atmam 10 kms bile olsa 2 ye atarım titreye titreye devam ederim.
    aksi durumda 1. vitesde boğulma oluyorsa benzin filtresini kontrol ettirin.

    hareket halinde 1. vitese geçmez

    evet doğru geçmez ama araçdan araca değişir .
    mesela arkadaşımın clio hb'de geçiyor .

    Cogunda gecer. Bazilarinda gecmiyor. Nissan note da yag gibi akiyordu. Yuksek devirlerde gecmiyordu. Focusta da dusuk devirlerde 1. Vitese geciyor.

    Aksi halde sikinti olur. Cunku hiz dustugunde ve dik rampalara dusuk hizla girildiginde, bazi araclar cok zorlaniyor. O durumda 1. Vitese gecirip devir arttirmak gerekiyor.

    Yani sonuc: evet gecer :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    quote:

    Orijinalden alıntı: kum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    20 kms gibi hızlarda 1. vitese atarsanız araç boğulur .
    ben kesinlikle hareket halinde 1 e atmam 10 kms bile olsa 2 ye atarım titreye titreye devam ederim.
    aksi durumda 1. vitesde boğulma oluyorsa benzin filtresini kontrol ettirin.

    hareket halinde 1. vitese geçmez

    evet doğru geçmez ama araçdan araca değişir .
    mesela arkadaşımın clio hb'de geçiyor .

    Cogunda gecer. Bazilarinda gecmiyor. Nissan note da yag gibi akiyordu. Yuksek devirlerde gecmiyordu. Focusta da dusuk devirlerde 1. Vitese geciyor.

    Aksi halde sikinti olur. Cunku hiz dustugunde ve dik rampalara dusuk hizla girildiginde, bazi araclar cok zorlaniyor. O durumda 1. Vitese gecirip devir arttirmak gerekiyor.

    Yani sonuc: evet gecer :))





  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    Anlatılan şekilde, bende hareket halindeyken 2. vitesi kullanmıyorum ancak önümde yokuşlu bir yol varsa hızımı almak için 1. vitese geçirmeye çalışıyorum. Bizim Corsa buna izin vermiyor, illa hızımı 20km'nin altına düşürmem için vites geçişine izin vermiyor bende yokuşları 2. viteste çıkmaya çalışıyorum. Yarım debriyaj yaptığım için balatanın ömrü kısalıyor maalesef...

    20 km nin üstünde seyir ederken 1. vitese almadıgını söylemiştiniz vites boştayken biraz gaz vererek (ara gazı) birde böyle deneyin belki geçer 1 e :)
  • şöyle de bir durum var, çok yoğun trafikte iseniz araç çok yavaş yürür durumdaysa gaza basmasanız bile istop etmiyor araç kendisi gaz veriyor. birinci viteste ise 6 km/s (9 da olabilir şimdi tam hatırlamadım) 2. viteste iseniz 12 km/s hızla ilerliyor araç. yani benim araçta 12 km/s hızın altına inmek isterseniz 1. vitese almak zorundasınız. araç yürürken 1.e alınmaz durumu burada kendini fesh ediyor.

    ama 1 ile kalkılır onda hem fikiriz
  • Imzamdaki araci kullaniyorum.
    2 gun once hava cok fena yagiyodu, on lastiklerimde cok fena yenmis durumda. bi kirmizi isikta durduktan sonra kalkarken tekerlek direk kaydi. Durum boyle olunca(triptonic vites var) bende sonraki kirmizi isikta triptonige aldim 1. vitesten 2. ye attim durur haldeyken arac. Iste bu anda kalkarken gaza cok yuklenmedim ama aracin cok yavas kalktigini hissettim. Yani bi muhabbet var ya karli havada 4. vitesten kaldirin falan o muhabbet. Tabi pati cekmedi arac fakat 1. viteste o kadar yavas kalksam yine cekmezdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    şöyle de bir durum var, çok yoğun trafikte iseniz araç çok yavaş yürür durumdaysa gaza basmasanız bile istop etmiyor araç kendisi gaz veriyor. birinci viteste ise 6 km/s (9 da olabilir şimdi tam hatırlamadım) 2. viteste iseniz 12 km/s hızla ilerliyor araç. yani benim araçta 12 km/s hızın altına inmek isterseniz 1. vitese almak zorundasınız. araç yürürken 1.e alınmaz durumu burada kendini fesh ediyor.

    ama 1 ile kalkılır onda hem fikiriz

    Yürürken de alınır.

    2. viteste 1.500rpm ile giderken önünüze dik bir yokuş çıkınca mecruben 1'e alıyorsunuz. Ben 1'e almak için önce aracı durdururum, diyen varsa bilemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    20 kms gibi hızlarda 1. vitese atarsanız araç boğulur .
    ben kesinlikle hareket halinde 1 e atmam 10 kms bile olsa 2 ye atarım titreye titreye devam ederim.
    aksi durumda 1. vitesde boğulma oluyorsa benzin filtresini kontrol ettirin.

    hareket halinde 1. vitese geçmez

    bir ara gazı ver bakalım geçiyor mu geçmiyor mu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kum.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: kum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    20 kms gibi hızlarda 1. vitese atarsanız araç boğulur .
    ben kesinlikle hareket halinde 1 e atmam 10 kms bile olsa 2 ye atarım titreye titreye devam ederim.
    aksi durumda 1. vitesde boğulma oluyorsa benzin filtresini kontrol ettirin.

    hareket halinde 1. vitese geçmez

    bir ara gazı ver bakalım geçiyor mu geçmiyor mu

    Neden gardas gamyoncimuyum ben

    kamyoncu olup olmadığınızı bilemem de Türkçe bozuk...




  • İnşaatta kullandığımız 2005 model bir BMC Levend 3.0 vardı.Hiç 1. vitesle kalktığımı hatırlamıyorum.hep 2 ile kalkardım.Çünkü 1.vitese geçmiyordu araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Efe

    İnşaatta kullandığımız 2005 model bir BMC Levend 3.0 vardı.Hiç 1. vitesle kalktığımı hatırlamıyorum.hep 2 ile kalkardım.Çünkü 1.vitese geçmiyordu araba

    Bizim de eniştede seat inca vardı, 1'le 3 karışıyordu, genelde 3'e geçiyordu, 3'le de kalkıyordu ama biraz yavaş kalkıyordu... Baktım olacak gibi değil hep 2'yle kalkmaya başladık
  • Binek arabalar 1. viteste kaldırılır, 2.viteste kaldırmayı denemekte, düşünmekte saçma geldi bana biraz.

    Ama kamyon falan kullanıyorsanız onlar duruma göre 2. vitestede kaldırılır , 3. vitestede kaldırılır.
  • Ne konuymuş arkadaş. Dün arabamı 45 km kullandım. Nerde durdu isem kalkarken hemen bu konu geldi aklıma. Birinci vitese taktım hep. Zaten daha önce de öyle yapıyordum ama bu konu daha fazla şartlandırdı beni buna.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-

    Binek arabalar 1. viteste kaldırılır, 2.viteste kaldırmayı denemekte, düşünmekte saçma geldi bana biraz.

    Ama kamyon falan kullanıyorsanız onlar duruma göre 2. vitestede kaldırılır , 3. vitestede kaldırılır.

    Aslında bu durum motor devir kapasitesi ile ilgili. Devir kapasitesi düşük olan arabalar (Minibüsler, otobüsler, kamyonlar) düz yolda 2. vitesle rahat kalkar. Otomobiller gibi devir kapasitesi yüksek arabalar her zaman 1. vitesle kaldırılmalı.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.