Şimdi Ara

2 Sene/40.000 km Citroën C4 izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
2.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • klaşık 2 sene ve 40.000 küsur kilometre boyunca Citroen C4'ün 1.6 benzinli 120 beygirlik modelini kullandım.
    Motor Valvetronic(VTi) olarak geçiyor atmosferik,1.4 95 HP'lik modeli tüpe tam uyumlu.
    Bu motorda tüp uyumlu ama performanslı kullanımda hiç bir anlamı kalmıyor.
    Motoru 160 tork güç üretiyor,5 ileri şanzımanı keşke 6 vites olsaymış ama
    geri vitesin 5. vitesin arkasında olması ergonomi açısından iyi oluyor.
    Arabanın fiyatları 40-50.000 Tl arası değişiyor 2.el B segment araç fiyatlarına satılıyor da denebilir.

    Yokuşlara yavaş girince dahi tırmanmasında sorun yok,5'te rampa çıktığımı hatırlarım,ama o esnada yol bilgisayarı 25 L gibi rakamlar gösterebiliyor o yüzden hızlıca çıkmak en mantıklısı.

    Uzun yolda 4.5-5.5 L arası ş.içinde 7-8 L yakıyordu.

    Dizelleri için en az 15.000 Tl oynuyor o yüzden bütçeniz belliyse hiç zorlamayın.

    Öncelikle aracın muadil F/P araçları gibi olmadığını belirteyim saçma sapan yerlerden özellik donanım vs. çalma durumu söz konusu değil.

    Zaten 2.el fiyatları uygun olduğundan F/P olarak değerlendiriliyor.

    Donanımları Confort donanım seviyesinde özetlemek gerekirse ;

    Yükseklik ayarlı kemerler,çift ışıklı makyaj aynaları,arka lambada okuma ışıkları,torpido soğutma/ısıtma ışık,arka koltuklar altında ayak bölgesi üfleçleri,arka ve ön kapılarda(Önlerde 1.5 L sişe sığabiliyor) eşya gözleri,ön koltuklarda(Her ikisinde) bel/yükseklik/kafalık ayarları,Auto fonksiyonlu otomatik 4 cam,5 güç kademeli manuel klima,krom üfleçler ve direksiyonun altında krom detay,gösterge tablosunun orta kısmında analog hız göstergesi,sabit(raf gibi ve oldukça geniş) torpido gözü,deri direksiyon vites topuzu ve kol dayama,arka koltuk cepleri,yavaş kapanan tavan tutacakları,ön koltuk altlarında eşya cepleri,ön cam kenarlarında ses yalıtım fitilleri.


    Bunun dışında Cruise Control,ön ve arkada 2 tane sis farı,krom cam nikelajı,
    elektrikli ısıtmalı aynalar,direksiyondan kumanda,karartılmış arka ve yan camlar 8 hoparlör vs.vs.

    Confort Plus versiyonda ise;

    Dijital klima(Kendi aracımda vardı ve gayet memnundum uzun yolda kullanışlı oluyor.)
    Far/yağmur sensörü
    Tampon sensörleri(6 sensörlü)
    Otm. kararan iç dikiz aynası
    Elektrikli katlanır ve ambiyans aydınlatmalı yan dikiz aynaları
    Ayarlanabilir uyarı sesleri
    205/55 R16 Alaşım Jant
    Arka tamponda krom çıta


    Ses yalıtımı:Her ne kadar Puretech harici benzinlilerde kaput halısı bulunmasada motor sesi 4.000 devire kadar gelmiyor,rüzgar yalıtımı çok başarılı kapısını açıp tavanla temas eden noktalara bakarsanız hem kapının üstünde hemde kapının temas ettiği noktalarda yalıtım fitilleri mevcut rüzgar seside son derece az .Arka süspansiyonlar sesli çalışıyor,takozları değiştirince sesin epey azaldığını söyleyen var ama ben hiç gerek duymadım çukura hızlı bir şekilde düşmediğimde ses oluşmuyor.

    Motor teknolojisine ve yedek parçalara değinmek gerekirse VTi motor Valvetronic olarak geçiyor,BMW'lerle ortak kullanılan bir motor yedek parçaları ve bakımları son derece ucuza halledilebilir ,triger 120.000 km de değişiyor yani her yüz bin küsur km'de bir ağır bakımı var onun dışında ağır bakım yok.

    Filtreleri vs. serviste de uygun satılıyor bazenleri işçilik ücreti alınmıyor.

    Kısaca temiz bulunursa 40-50.000 lira bandında alınabilecek en mantıklı araç bence VTi C4'tür sonuçta benzer donanımlı ve model yılı yüksek bir Focus,Astra,Golf en aşağı 60.000 liradan alınabiliyor.

    Sorunlar :
    Cam kumandalarının olduğu parçanın dokusu yumuşak ve çizilebilir,kol dayamada ter izleri oluşabiliyor ve paspasları sadece Exclusive'de Fransa üretim,diğerleri Bayii'nin insafına kalmış bunun dışında bir sorunu yok.

    Herkesin kendi tercihi ama B veya 10 yaşını devirmiş C araçlar çok yüksek fiyatlardan satılıyor.

    Bana kalırsa da bu aracın tanımı "Parasını sonuna kadar hak eden bir araba" olur. ;)


    Almak isteyen arkadaşlara umarım yardımcı olabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 30 Aralık 2016; 15:57:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Faydali inceleme olmus. Elinize saglik hocam
  • arkadaşım 2011'de sıfır alıp 100 bini devirdi. eşeğe biner gibi bindi buna rağmen diri kaldı araç.

    çok dayanıklı olduğunu gözümle gördüm. bu arada araçta tüp yok



    ekleme yapayım: 1.2 otomatiklerine göz ucuyla bakıyorum arada malum siteden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trexin -- 3 Ocak 2017; 22:23:48 >
  • 4 senedir kullanıyoz 2013 c4 confort plus dizel otomatik

    Güzel araba yani içinde dandik malzeme yok tüm malzemesi golf gibi kaliteli

    yakıt desen yakmıyo

    otomatik vitesi hiç sorun çıkarmadı ve gayet güzel vites geçişleri 1 den 2 ye hissediliyor doğru

    yalıtım golften kötü ama genel anlamda c sınıfı içinde iyi

    koltuk kalitesi kavraması golf ün daha iyi ama c4 de sınıfına göre iyi



    süspansiyon baya iyi

    iç tasarım bence çok iyi

    direksiyon güzelde biraz büyük sanki

    perfonmans basarsanız gider motor güçlü



    yani güzel araba c4 sadece golf ü tercih ederim

    Seneye satıp c200 amg veya gla ya terfi edecez ikinci eline bakarsak 50-55 ediyor satmasak mı diye düşünmüyor degiliz

    dizel otomatik sıfır aldık boya kaza vs yok donanımı iyi kaliteli yol tutuşu vs çok iyi yani satmadan alacaz büyük ihtimal



    şuanda 60k bütcem olsa 2 tercihim olurdu

    1-c4 dizel otomatik

    2-tiguan benzin manuel

    3-peugeot 508



    sıfır alacaksamda

    auris 1.33life alırdım





    şuan ki 100k lık fiyata c4 alınır mı ? hayır

    kaç eder dizel ot orta donanım 85 e kadar verirdim üstünü vermez ikinci el alırdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahadayıyasor42

    Faydali inceleme olmus. Elinize saglik hocam

    Bişey değil hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    arkadaşım 2011'de sıfır alıp 100 bini devirdi. eşeğe biner gibi bindi buna rağmen diri kaldı araç.

    çok dayanıklı olduğunu gözümle gördüm. bu arada araçta tüp yok



    ekleme yapayım: 1.2 otomatiklerine göz ucuyla bakıyorum arada malum siteden

    Tüp yoksa motor hiç sorun çıkarmaz sadece 120.000 de bir triger değişir ;)



    Tüp taktıran epey var ama motor güçlü olduğu için pek işlevi kalmıyor.



    Sonuçta D segment 508'de bile kullanılan bir motor...




  • İnceleme için teşekkürler, aradığım bir şeydi. Tamda zamanında denk geldi. 1.4vti almayı düşünüyorum bütçemi çok zorlamadan. 150.000km 'de dizel almaktansa 50.000km 'de benzinli almak daha mantıklı geliyor. Araç hem diri hemde fazla ezilmemiş oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.6 120hp lik versiyonu tüpe uyumlu değil mi ?
  • Bu aracı gözüme kestirmiştim ama 3008 aldım 54 e. Bu aracın tam otomatik olanı daha da güzeldir. 3008 premium pack daha dolu ve dizel. O yüzden aradaki 9000 farka değer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. elde parasının hakkını veren nadir araçlardan, cidden f/p araba, içine oturup kullanınca kaliteli olduğunu hissettiriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helsloot

    1.6 120hp lik versiyonu tüpe uyumlu değil mi ?

    Hocam 1.6-1.4 VTi C4'lerin hepsine LPG uygulaması yapılabiliyor.

    VTi , diğer adıyla Valve Lifting Timing Injection,PSA'nın BMW ile beraber ürettiği bir motor.Pug 207'den 508'e, Citroën'de ise DS3'ten C4'e kadar çoğu araçta kullanılan bir motordur.(1.6 VTi)



    1.4 olan 95 HP,LPG'ye tam uyuyor ve çok ekonomik,Aege,Corolla gibi bir LPG uyumu söz konusu,1.6 120 HP olan 160 tork ve atmosferik bir motor için epey güçlü diyebiliriz.(1.6 Honda Civic'ler 152 Tork.)



    1.6 olana LPG olarak BRC veya Atiker gibi bilinen markaları öneririm,zaten bu araçlarda elektronik aksam epey fazla olduğundan servis ağı bulunmayan LPG firmaları sorun çıkartabilir.



    Bir diğer önemli nokta ise aracı sakin kullanmak lazım,zaten motor güçlü olduğundan performanslı kullanımda LPG'nin ekonomisi epey zedelenir.



    Herhangi bir sorun yaşamazsınız zaten kullanım kılsvuzunda da LPG ile alakalı bilgiler yazıyor diye biliyorum.



    Ama 1.4'ler de donanım Attraction ve Easy ,1.6'larda Confort ve Confort Plus var donanımlar baz pakette sizi aldatabilir,Yol bilgisayarı,Cruise Control,direksiyondan kumanda vs. ama aldıktan sonra "keşke bir üstünü alsaymışım" dedirtiyor,o yüzden doğru kararı vermek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hie

    İnceleme için teşekkürler, aradığım bir şeydi. Tamda zamanında denk geldi. 1.4vti almayı düşünüyorum bütçemi çok zorlamadan. 150.000km 'de dizel almaktansa 50.000km 'de benzinli almak daha mantıklı geliyor. Araç hem diri hemde fazla ezilmemiş oluyor.

    Aynen öyle hocam,sonuna kadar katılıyorum.



    150.000'de direksiyonu kayış gibi olmuş arabaya bineceğinize 50.000'de temiz,boyasız benzinli alın.







    İlk nesil C4 baz donanım Attraction veya Easy'de ki standart donanımlar ;





    (Benzinli VTi'lerde bulunan donanımlar)



    İç donanım :





    Yol bilgisayarı

    Klima

    Krom üfleç ve direksiyon detayları

    Bel/yükseklik ayarlı ön sürücü ve yolcu koltuğu

    Kapı altı çekmece gözleri

    Elektrikli & ısıtmalı aynalar

    Torpido soğutma ve aydınlatma

    Direksiyondan radyo kumandası

    Cruise Control hız sabitleme sistemi

    Ayarlanabilir koltuk kafalıkları ve arka koltukta 3. yolcu kafalığı

    Dijital gösterge tablosu

    Önlerde çift çıkışlı arkada tek çıkışlı toplam 6 adet ayak üfleme

    Çift ışıklı makyaj aynaları(Sürücü ve ön yolcu)

    4 okuma 2 iç aydınlatma lambası

    Auto fonksiyonlu ön camlar

    İçeriden açılan benzin depo kapağı

    Gündüz sürüş farları

















    Dış donanım





    Krom kaplı marka logosu ve ön panjur

    Sportif tampon çıkıntıları

    Aynadan sinyal lambası

    Boyalı kapı kolları/tamponlar/aynalar

    Siyah renk Spoiler

















    Confort (Attraction'a ek olarak )





    İç donanım :





    Kol dayama

    Dijital gösterge tablosunda ki analog hız göstergesi

    Otomatik arka camlar

    8 Hoparlör

















    Dış donanım :





    Sis farları(4 adet)

    Krom pencere çıtaları

    Piano Black Spoiler









    Confort Plus (Confort'a ek olarak )





    İç donanım :





    Far sensörü

    Yağmur sensörü

    Otomatik kararan iç dikiz aynası

    Dijital-otomatik klima

    Direksiyonda ek ambiyans tuşları

    Bluetooth Telefon

    Ayarlanabilir sinyal sesleri

    Park yeri mesafe ölçüm sistemi

    Elektrikli park freni(Sadece otomatik viteslerde)

    Park sırasında gecikmeli sönen farlar (Follow Me Home)

    Arka koltuk kol dayama

    Ön konsol arkası 12 V priz

    Bagajda güç soketi (12 V) ve el feneri

    USB bağlantı noktası





    Dış donanım :





    Krom arka tampon çıtası

    205/55/R16 Alüminyum alaşım jant

    Otomatik katlanır ve ambiyans aydınlatmalı yan aynalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu aracın yerine utanmadan Cactus'u koymuşlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.