Şimdi Ara

2. el araçlar neden çok pahalı ? ? ? ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
4.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,
    Oto meraklısı olduğum için yabancı sitelerdeki yazıları, videoları, testleri sürekli takip ederim.
    ilginçtir ki; yurt dışında ikinci el araçlar 3 yılda %50 değer kaybediyor ama ülkemizde hiç bu kadar değer kaybeden araç bilmiyorum, hangi aracı sahibine desen 3 yaşındaki arabanın fatura değerinin yarısını ödeyeyim, dayak yersin !
    Satıcıların tamamı o kadar ucuza satacağıma turşusunu kurarım demeyi tercih ediyor...
    Nedir bu araçları bu kadar değerli kılan ?

    Oto pazarına gidiyorsun satıcılar, kimse araç almıyor diye şikayet ediyor, alıcılar araçlar çok pahalı diye şikayet ediyor.

    Sen malını değerinden fazla fiyata satmaya çalışırsan tabiiki kimse almaz, düşür bak fiyatı azıcık araç nasıl hemen satılıyor...

    Özellikle de Lüks araçlara şaşıyorum, yurt dışında büyük motorlu, çok tüketen, çok yakan lüks araçları ikinci el fiyatları yerlerde sürünürken, ülkemizde neredeyse sıfır fiyatına satıyorlar hatta bazen 2 yaşındaki lüks aracın sıfırıyla aynı fiyata satıldığına bile şahit oldum.(ah bu kampanyalar iyi takip etmek gerek.)

    Bu konu çok canımı sıkıyor, sanki herkes aracını ticari amaçla alıyor...

    Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ?







  • Yurt dışında 3 yılda %50 değer kaybediyor ama bu ülkede son 3-4 yılda sıfır araçların fiyatının % kaç oranında arttığını da bir incele derim. Hem de döviz kurlarında kayda değer bir artış olmadığı halde. Ona uygun şekilde 2.elin fiyatı da yüksek oluyor haliyle.
  • Ülkemizde bir otomobil aldığında neredeyse bir otomobil de devlete almış oluyorsun ödediğin vergi olarak.

    Otomobilini löp otomobil alamıyorsun vergisi göze batmayacak şekilde. İşte ilk sıfır alınırken giren bir otomobil bedeli vergi kazığını, otomobili elden çıkarırken de yeni alıcısına ikram ediyorsun yediğin kazıktan.

    Yani satışta o otomobilin içinde donanım olarak bir otomobil bedeli daha var, 2. 3. 4. 5. el olsa da o donanım bir türlü kolayca eriyip gidemiyor. Haliyle 3 yaşına gelince de bir türlü fiyat yarıya inemiyor.

    Diyorum Ben
  • civcivx: önemli bir noktaya değindin gerçekten, niçin bizde fiyat hala yükselir, o eskide kalması gerekmezmiydi, enflasyonun %130 olduğu tarihlerde...

    teknotürk: neticede faturaya bir bedel yazılıyor, o para üzerinden alınıyor araçlar, değer kaybı da o totalden hesaplanıyor zaten, haliyle değer kaybetme yüzdesi de onun üzerinden hesaplanır.
    Dediğin gibi; Donanımlar gerekten ikinci el araç alırken kazandığın bir kısım :-) Donanımsız sıfır alacağına donanımlı ikinci el almak daha iyi.

    Ama bu yurt dışında da geçerli, orda ikinci el piyasasında at arabası satmıyorlar ki...
  • Dostum bu iş alım gucuyle alakalı ve orada ekonomının uretıme dayalı olmasıyla alakalı adamlarda tamır etmek dıye bı dusum yok yenıyı takıp uretımınm devamlılıgını saglıyorlar ıngıltereden bı arkadasım geldı mercedes marka aracının otomatık cam motorunda sorun cıkmıs yurt dısında dırek yenı parcayı takalım demısler herıf turkıyede tamır ettırdı adamlar bu mantıkla yasıyorlar bırde alım guclerıo yuksek maddı ımkanlarında onemı var bunda.Bırde yurt dısında 1.4 1.6 motorlu aracları kullannan bıle yokmu genelde buyuk mpotorlu ve dızel aracları kulanıyorlarmıs buda vergı ve yakıtın dusuk olmasıyla alakalı
    Gelgelelım bızım memlekete buyuk motor alamzsın vergıler cıldırmıs benım 1.4 arabamın bıle yıllık vergısı nerrdeyse 800 lıra nerdeyse bır aylık maasım yanı . yakıta gelınce bızım ulkede akıl fıkır daha nasıl ekonomık arac kullanırım cunku benzın olmus anasının nıkahı:).Alım gucu dusuk olunca dusuk fıyatlı aracların bıle pıyasası cok yogun oluyor. Asıl sorun ıkıncı el nıye pahalı kendımden ornek verıyım bende golf6 var 2010 model 44 e aldım su anda 2011 model golfun fıyatı 46.600 ayrıca aractakı otomatık klımayıda kaldırdılar ve sıparıs verınce en az 3-6 ay sure verıyorlar e sımde benım araba sende olsa sen nekadar fıyat cekersın sole bakalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: userneym

    civcivx: önemli bir noktaya değindin gerçekten, niçin bizde fiyat hala yükselir, o eskide kalması gerekmezmiydi, enflasyonun %130 olduğu tarihlerde...

    teknotürk: neticede faturaya bir bedel yazılıyor, o para üzerinden alınıyor araçlar, değer kaybı da o totalden hesaplanıyor zaten, haliyle değer kaybetme yüzdesi de onun üzerinden hesaplanır.
    Dediğin gibi; Donanımlar gerekten ikinci el araç alırken kazandığın bir kısım :-) Donanımsız sıfır alacağına donanımlı ikinci el almak daha iyi.

    Ama bu yurt dışında da geçerli, orda ikinci el piyasasında at arabası satmıyorlar ki...



    "Bir donanım daha var" derken, devlete ödenilen vergiyi de otomobile bir donanım gibi saydım Yani araba eskiyip, orası burasının bozulmasından değer kaybı olsa da, o bahsettiğim "vergi donanımı" öyle kolay kolay eskiyip değer yitirmiyor hızla.

    Atıyorum oranlar sallamadır, yani arabamı satarken, çiziğinden patlağından dolayı vergisiz kısmından yüzde 40 indirim yapıyorsam, ödediğim vergisi kısmından da yüzde 15 indirim yapasım gelir.
    Kazık paylaştıkça güzel :)

    Diyorum Ben:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teknoturk -- 20 Ekim 2010; 12:18:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: userneym

    civcivx: önemli bir noktaya değindin gerçekten, niçin bizde fiyat hala yükselir, o eskide kalması gerekmezmiydi, enflasyonun %130 olduğu tarihlerde...




    Bence bu artışın en büyük sebebi, bizleriz. Hem satıcı hem alıcı yani. Maalesef ülkemizde yaygın bir kanı olarak, kolay yoldan para kazanma düşüncesi var ve bu durum tek tük istisnalar dışında otomotiv sektöründe de mevcut. ÖTV indiriminin hemen ardından otomotiv sektörü tarafından yapılan zamları hatırlayın. Satıcı talep oldukça fiyatı artırıyor. Yurt dışında yaşamadım ama böyle bir fırsatçılık durumu orada var mı yok mu, yaşayan arkadaşlar aydınlatabilir bizi. Alıcılar da, yahu bu araç yurt dışında bu fiyat, bunlar niye bu fiyattan satıyor ve sürekli arttırıyor diye sorgulamıyor, koşa koşa alıyor ve tıkır tıkır ödüyor parasını. Açıkçası burada yurt dışı fiyatının ortalama %20'sinin daha üzerinde satılan bir fiyatla araç almayı (bu %'lik oranın üzerinde satılış sebebi ne olursa olsun), kendi adıma aptallık olarak nitelendiriyorum. Tepkim satıcıyadır veya vergi sisteminedir, ama almam. Tepkisizlik iliklerimize işlemiş. Nasıl olsa kredi var ya, taksit taksit ödeyecek, düşünce bu. Yeter ki, sıfır arabaya-yeni çıkana binsin, 3 yılda bir aracını yenilesin. Hayatı boyunca da borç ödemek zorunda kalıyor tabii. Sistem basit.

    Sıfır araç gücü olmayan da ikinci ele yöneliyor doğal olarak. Ancak o da, sıfır araçlarda yukarıda yaşanan durumun sonucu olarak, yüksek fiyatlarla karşılaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivx -- 20 Ekim 2010; 11:08:53 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: userneym

    Oto meraklısı olduğum için yabancı sitelerdeki yazıları, videoları, testleri sürekli takip ederim.
    ilginçtir ki; yurt dışında ikinci el araçlar 3 yılda %50 değer kaybediyor ama ülkemizde hiç bu kadar değer kaybeden araç bilmiyorum, hangi aracı sahibine desen 3 yaşındaki arabanın fatura değerinin yarısını ödeyeyim, dayak yersin !

    Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ?



    Simdi ABD ile kiyasliyorsunuz, Avrupa ile kiyasliyorsunuz, Ornek Golf ABD'de 20K dolar, bu araba 3 yasina gelince 14K dolara satiliyor yari fiyati degilde epey dusuyor %30 iyi bir rakam

    Ama neden ?

    Oncelikle araba ucuz, bizde nasil "kontak bastin mi B sinifinda 3.000 C sinifinda 5.000 D sinifinda 7.000" lira dusuceksen buralardada bu kontak basma parasi var ama 20K dolarlik arabada 1.000 1.500 dolar civarinda

    Ikinci olarak ABD de ortalama iscilik 75 dolar/saat bu saglam bir para 3 yasindaki bir arabanin balatanin degismesi, 1.000 dolar tutar, lastikler ucuz ama takilip balance yapilmasi 50 dolar lastikcide

    Ayrica ABDde mesafeler uzun oldugundan 3 yasindaki bir araba bizim ulkemize gore cok daha km yapmis oluyor buda dusuk fiyatlarda bir etmen sadece yasla bakinca kmyi atlamayin

    Son olarak 3 yasinda 80K mile de bir Golf 2.5 v6 olsada masraf cikarabilir, cikardigi zamanda size 4.000 5.000 dolarlik fatura cikarirlar cunki iscilik pahali

    Bunlari topladiginiz zaman ikinci el piyasasi yurtdisinda yuksek

    Ama yurt disinda spor arabalara millet kasko yapmiyor cunki kasko bedelleri cok yuksek

    Carpinca arabayi parca parca satiyorlar, sanzumani motoru tasiyicisi fari tek tek satiyor millet mesala




  • cevap veriyorum

    türkiyede insanlar otomobile tapar


    ama yurt dışında sadece bir araçtır
  • Bunun en önemli sebebi yurt dışında araba tamir ücretleri yani işçilik ücretleri (parça ücretleri demiyorum) TR'ye göre çok çok yüksek. Bi arkadaşım ABD'de arabasının arızasının ne olduğuna baktırmak için gittiğinde adam arızanın ne olduğuna belirleme ücreti olarak (tamir yok) 150 dolar istemiş mesela... Herkes "2. el garantisi dolmuş araç alırsam, arıza çıkınca çok pahalıya tamir ettirmek zorunda kalırım" diye düşünüyor. Alım gücü de sıfır araç almaya yetince ikinci ele bakan pek olmuyor haliyle. Adamların kişi başına düşen milli geliri bizim üç katımız ve araba fiyatları vergiler fazla olmadığı için biz kadar pahalı değil. En önemli sebep bu bence.

    TR'de ortlama gelire sahip bir ailenin ayda 8000 - 10000 TL kazandığını, Focus-Corolla-Civic-Golf gibi arabaların 30-35 bin TL civarında olduğunu ve basit bir tamir için sanayide 200 TL gibi işçilik ücretleri ödeneceğini düşünün... Bu durumda siz olsanız 2. ele yönelir misiniz ?




  • sanırım 800-1000 tl demek istedin. ortalama 900 tl ise saatlik ücretin 4 liraya gelir. yukarıda yazılmış saatlik ücret 75 dolar yani 75*1,42=106 lira. 106/4=26,5

    yani hem adam bizden 26 kat daha fazla para kazanacak, hem aynı sıfır araba bizden ucuz olacak. sonra ikinci el fiyat pahalılığını 150 dolarlık tamir ücretine bağlayacağız.
  • Daha satın alma esnasında sürü psikolojisi ile hareket ediyoruz, en çok sevilen, 2. eli en çok tutulan araçları almaya çalısıyoruz, otomobili bir araç gibi görmeyip yatırım gibi ele alıyoruz. Forumda bile aynı, araba alacak bir üye bu fiyata bu donanımda bu aracı buldum çok iyi sizce alınır mı diyor, yanıt verenler hemen '' ikinci eli yok alma'' diye yanıt veriyor. Bak sahibinden.com a 4 yaşında sıfırıyla aynı paraya satılan passat var, civic var. Adam araba degil altın satıyor
    Son aracımı 4 ay önce aldım, acaba daha büyük bir araç alsam mı niyetiyle ilan vereyim dedim meger ki diger ilanları incelememişim benim aracım 3 yaşına girdi haliyle hiç piyasasına bakmadan degerinin 10 bin lira altını yazdım 3 günde 300 tane mesaj geldi arabada bir sorun mu var neden bu kadar ucuz satıyorsunuz diye. Merak edip aynı donanımda aynı yaşta 2008 model cooper lara baktıgımda şok oldum. Anahtar teslimiyle aynı parayı istiyor insanlar. onu bırakın 3 yasında araca sıfırından fazla yazanlar olmuş, merakımdan mesaj atıp soruyorum; adam aracı alırken tikledigi ekstraları sayıyor. cam tavan, deri döşeme gibi; e be arkadasım o aracın sıfırı da zaten o ekstralarla senin sattıgın paraya geliyor.
    Ben 2. el araç alacaksam hep 2. eli para etmeyen araçlara bakıyorum. Yedek parçası mümkün oldugu kadar bulunmayan bu sebeple degeri düşen araçlar da artık öncelikli tercihim. Beklemeye razıyım internetten servisin söyledigi rakamın %20 si bedeline çogu şeyi sipariş edebiliyorum. İtalya, Almanya, Bulgaristan, Yunanistan vs. Avrupa ülkelerini sürekli dolaşan Uzun yol şoförü tanıdıklarım da var. 4 yaşında araca sıfır ederinin 3-4 bin lira altını teklif eden bir topluluktan kusura bakmasınlar ben araç falan almam. Siz de öyle yapın,
    2005 model bomboş clio symbol'e 20 bin,
    2005 model bomboş polo'ya 25 bin,
    2005 model eski kasa civic'e 28 bin lira para vermem ben. (araç sahipleri alınmasın verdiklerim aklıma ilk gelen piyasa örnekleri)
    Zengin de degilim ama ben utanırım, isteyemem 3 yaşında aracıma sıfır bedelini, insanda mantık ve vicdan olmalı.


    Edit:

    Avrupa ve Amerika'da ikinci elde aracın fiyatını kıran unsurlardan birisi de normalde yüksek el işciligi bedelleridir, yedek parça genellikle bizdeki bedellerin yarısı kadar olmasına ragmen yüksek işcilik bedelleri yazılır.
    Ancak şunu da unutmamak gerekir; Türkiye'de aynı işciligi gerekirse yedek parçaya bindirir, gerekirse degişmeyen parçayı da bozuktu degiştirdik der, yine aynı parayı alırlar araç sahibinden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ar ge -- 20 Ekim 2010; 13:20:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    Daha satın alma esnasında sürü psikolojisi ile hareket ediyoruz, en çok sevilen, 2. eli en çok tutulan araçları almaya çalısıyoruz, otomobili bir araç gibi görmeyip yatırım gibi ele alıyoruz. Forumda bile aynı, araba alacak bir üye bu fiyata bu donanımda bu aracı buldum çok iyi sizce alınır mı diyor, yanıt verenler hemen '' ikinci eli yok alma'' diye yanıt veriyor. Bak sahibinden.com a 4 yaşında sıfırıyla aynı paraya satılan passat var, civic var. Adam araba degil altın satıyor
    Son aracımı 4 ay önce aldım, acaba daha büyük bir araç alsam mı niyetiyle ilan vereyim dedim meger ki diger ilanları incelememişim benim aracım 3 yaşına girdi haliyle hiç piyasasına bakmadan degerinin 10 bin lira altını yazdım 3 günde 300 tane mesaj geldi arabada bir sorun mu var neden bu kadar ucuz satıyorsunuz diye. Merak edip aynı donanımda aynı yaşta 2008 model cooper lara baktıgımda şok oldum. Anahtar teslimiyle aynı parayı istiyor insanlar. onu bırakın 3 yasında araca sıfırından fazla yazanlar olmuş, merakımdan mesaj atıp soruyorum; adam aracı alırken tikledigi ekstraları sayıyor. cam tavan, deri döşeme gibi; e be arkadasım o aracın sıfırı da zaten o ekstralarla senin sattıgın paraya geliyor.
    Ben 2. el araç alacaksam hep 2. eli para etmeyen araçlara bakıyorum. Yedek parçası mümkün oldugu kadar bulunmayan bu sebeple degeri düşen araçlar da artık öncelikli tercihim. Beklemeye razıyım internetten servisin söyledigi rakamın %20 si bedeline çogu şeyi sipariş edebiliyorum. İtalya, Almanya, Bulgaristan, Yunanistan vs. Avrupa ülkelerini sürekli dolaşan Uzun yol şoförü tanıdıklarım da var. 4 yaşında araca sıfır ederinin 3-4 bin lira altını teklif eden bir topluluktan kusura bakmasınlar ben araç falan almam. Siz de öyle yapın,
    2005 model bomboş clio symbol'e 20 bin,
    2005 model bomboş polo'ya 25 bin,
    2005 model eski kasa civic'e 28 bin lira para vermem ben. (araç sahipleri alınmasın verdiklerim aklıma ilk gelen piyasa örnekleri)
    Zengin de degilim ama ben utanırım, isteyemem 3 yaşında aracıma sıfır bedelini, insanda mantık ve vicdan olmalı.


    Edit:

    Avrupa ve Amerika'da ikinci elde aracın fiyatını kıran unsurlardan birisi de normalde yüksek el işciligi bedelleridir, yedek parça genellikle bizdeki bedellerin yarısı kadar olmasına ragmen yüksek işcilik bedelleri yazılır.
    Ancak şunu da unutmamak gerekir; Türkiye'de aynı işciligi gerekirse yedek parçaya bindirir, gerekirse degişmeyen parçayı da bozuktu degiştirdik der, yine aynı parayı alırlar araç sahibinden.



    aynı kafadaymışız. dediklerinin hepsine katılıyorum. şu an kullandığım araç da böyle bir araç.




  • bence bu kadar detaya gerek yok, gelir düzeyi ve yaşam kalitesi bizimkinden çok daha yüksek ülkelerle karşılaştırılma yapılmış.. onlarda 2. el araç ya ilk arabası olacak gençlere ya da antika meraklılarına ya da modifiye tutkusu ile aracı baştan yaratmak isteyenlere satılıyor.. bizde 2. el araç bu 1. el fiyatlarından, servis kalitesizliğinden kaynaklanan bir ihtiyaç, bir yönelme.. 1. el arabalar çok pahalı, araba ihtiyacı olan çoğunluk 1. ele yönelemiyor, bir de hiç kimse bahsi geçen ülkelerdeki gibi "isim hizmeti" alamıyor.. X markasının bir ismi vardır, yaptığı işin, işçiliğin arkasındadır.. bizde? garantiye götürürsün kullanıcı hatası derler, şikayet edersin cevap alamazsın.. (şikayetvar.com da bugün mağdurlarını en çok cevapsız bırakan, hatta daha doğrusu sadece 1 cevap veren firma ülkemizde emsallerine göre fiyatını en yüksek tutan ve avrupa da en çok isim yapan markanın temsilcisi olan bir firma; doğuş) .. bütün bunlar olunca kullanıcı da "niye kendi paramla rezil olayım, devlete de bir araba alıyım, devlet bugüne kadar bana bir araba almış mı? " gibi sorularla veya daha da kötüsü alım gücü yetmediğinden 2. ele yöneliyor..




  • Gittikce 0 ile 2 el arasındaki fark kapanıyor , lpg uyumlu araçlar özellikle dahada değer kazanıyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    sanırım 800-1000 tl demek istedin. ortalama 900 tl ise saatlik ücretin 4 liraya gelir. yukarıda yazılmış saatlik ücret 75 dolar yani 75*1,42=106 lira. 106/4=26,5

    yani hem adam bizden 26 kat daha fazla para kazanacak, hem aynı sıfır araba bizden ucuz olacak. sonra ikinci el fiyat pahalılığını 150 dolarlık tamir ücretine bağlayacağız.



    Tamam işte,sıfır araç almak çok kolay,2.ele kimse dönüp bakmıyor bile, gelirleri yüksek zaten dolayısıyla 2.ele kolay kolay bakmıyorlar.
  • Araçların belli bir ekonomik ömrü var, biz bunu düşünmüyoruz. Sanki araç 20 sene masraf çıkarmayacak aşınmayacak. 10 yaşına gelmiş araç büyük oranda zaten eskimiş olur. Biz esfane kasa deriz, ikinci eli var deriz dünya para veririz bu araçlara. Çoğu zaman sıfır km uzun vadede daha ekonomik olur, ülkemizde.
  • bizde mi sıfır araç almak kolay?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    bizde mi sıfır araç almak kolay?

    Tabi ki ABD'den bahsediyorum.
  • Vergi, Vergi, Vergi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.