Şimdi Ara

1990 model mazda 1.6 mı mazda 2.0 mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
0
Favori
13.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 1990 model mazda 626 alıcam kısmetse. iki tane kendime uygun araç buldum. biri 1.6 biride 2.0 motora sahip. 2.0 ın gücü beni cezbediyor ama açıkcası yakıt konusu kafamı kurcalıyor. acaba bu araçlardan kullananlar varsa spekülasyon yapmadan aracının ne kadar yaktığını ve bu veriyi alırken lpg nin litresinin ne olduğunu yazarsa sevinirim. birde varsa 1.6 kullanan aracın çekişinden memnunmudur acaba?



  • Beni de yakından ilgilendiren bir soru.. Bekliyoruz
  • açıkçası eski araçlar oduğu için kesin bilgi bulmak zordur. ama 20 yaşında bir araçta öncelikle hangisinin daha bakımlı ve motor kondüsyonun daha iyi olduğudur. 1.6 motor ilk başta kulağa daha az yakar gibi gelebilir ama 2.0 motor uzun yolda daha az yakacaktır. çünkü 626 büyük bir araç 1.6 motor zorlanabilir. ayrıca bakımsız 1.6 bakımlı 2.0 motordan fazla yakar.

    benzer motora sahip 1992 mazda 626 teknik özellikler:
    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=9823

    burada yakıt tüketimi yazmıyor maalesef. ayrıca 1.6 motor hakkında pek bilgi yok. ben sizin yerinizde olsam 2.0 motor+ lpg alırdım. bu kasaya en çok yakışan motordur. yakıt tüketimi ise çevreden duyduğum kadarıyla tofaşlardan daha ekonomik.




  • teşekkürler Budak. Farklı paylaşımları olan varmı arkadaşlar ?
  • bende bekliyorum sürem az kaldı pazartesi kararımı vermiş olacağım. araçların ikisininde düzgün olduğunu söyliyeyim. açıkcası kararsız kaldığım tek yer yakıt. ve ben şehir içi daha çok yol yapıyorum. ama dur kalk değil. kısa mesafe. hep aynı alan içerisinde geziniyorum.
  • 20 yaşında bir araba ve 2.0 motor alırsanız notere gitmişken notere son sahibi olacagınıza dair belgede imzalarsınız. 1.6 2.0 motordan her halükarda daha az yakacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn

    20 yaşında bir araba ve 2.0 motor alırsanız notere gitmişken notere son sahibi olacagınıza dair belgede imzalarsınız. 1.6 2.0 motordan her halükarda daha az yakacaktır.


    hocam kusura bakma ama sallıyorsun. bir kere bu mazda 626. arabadan anlamadığın belli. temiz orası burası kırılmamış bir mazda 626 bulursan 40 yaşında bile satarsın sorun yok. kaldıki satmak istermisin bilmem. açıkcası maddi imknım olursa onu ölene kadar satmam. başka araba alırım ama onuda tutarım.

    çok yakmaya gelince bu konu hakkında bende kulak doldunluğu var sadece bazı marka ve modellerde kasanın ağır olmasından kaynaklanan sıkıntılar var denilir. mutlaka sende duymuşsundur 1.6 bu kasaya küçük diye. işte özellikle uzun yolda 2.0 daha avantajlı ve az yakar denir. belki şehir efsaneside olabilir.

    neyse zaten benim yakıttan beklentim 1.6 200 kuruş yaksın 2.0 150 kuruş yaksın beklemtisi değil. sadece tahmin etmeye kalkıyorum ve şöyle bir fikrim var. tahmini 1.6 mazda 626 kmde 210-220 kuruş arası yakar. 2.0 mazda 626 da km de 250-260 kuruş arası yakar diye tahmin ediyorum(lpg litre 1,94 iken) tekrar ediyorum bilmiyorum tahmin ediyorum.

    şimdi benim asıl öğrenmek istediğim bu veriler. yani biri çıkıp diyecekki arkadaş ben mazda 626 kullanıyorum ve bu hafta daha yemi ölçtüm km de şunu yakıyor diyecek. eğer sonuç benim tahmin ettiğim gibi ise arada bir 40 kuruş oynuyor ve ben senede 30 bin km yapıyorum. buda yaklaşı senede 1 milyar ediyor. açıkcası senede bir milyar bu aradaki farka verilir. (ne kadar rahat söylüyorum değilmi :) ama öyle arabaya biniyorsanız bir külfiyeti olıcak artı bu birazda kullanmakla alakalı senede 10 bin yapsam bana maaliyeti sadece 300 lira olur) ama aradaki fark 40 kuruştan fazla ise bu tezimi ilk önce kendim çürütürüm.

    aslında kafama takılan diğer şey şimdiye kadar kimsenin yazmamış olması. çünkü bende iki önceki arabamda lpg kullanıyordum ve sürekli ne ölçtüğünü her veri ile denetliyordum. çünkü lpg li araç kullanmak kolay değil. en ufak bir şeyde 10 kuruş 20 kuruş oynuyor. o yüzden ayarı bozulmadan binmek imkansız gibi. o zaman insanlar bir alınca o bak benim araba şu yaıkyor diyor ve öyle kalıyor.

    velhasıl kelam ve binalaley başınızı şişirdim arkadaşlar bir zahmet deneseniz de bizde bir görsek. keşke bu topiği mazda olarak değilde herhangi aynı model bir aracın 1.6 ve 2.0 kıyaslaması için açsaydım. belki o zaman bir şahir efsanesimi olduğunu görürdük.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • memlekette arkadasımın mazdasını 10-12 gun kullandım.1150 km yaptım.GAzda 160 liralık gaz gitti.Bu söylenen tamamen şehir içi.Araç 2000 motor.En önemlisi büyük motor çok yakar hesabı değil kasanın ağırlığını hangi motor kaldırır.Bence 1600 motor daha çok yakar 2000 motora göre.Çünkü kasa öyle ağır ki 2000 motor için yapılmış gibi.
  • bu kasa amerika'da çok poülerdi. 2.0 ve 2.2 olanları çok sattı. 1.6 zannımca bizim gibi ülkelere konuldu. 1.6 motor büyük ihtimal 323 için hazırlandı. bu motor 82 veya 85 hp bu da gösteriyor ki 2.0 motora göre daha fazla yakar. 1155 kg boş ağırlık var. 2.0 zorlanmadan çekiş sağlar. özellikle uzun yolda daga ekonomik olcağı kesin. çünkü ynı hızda aynı viteste daha az devir çevirecektir. klima açıkken 1.6 zorlanır, 2.0 olan ise performans düşüklüğü yaşatmaz.

    bu kasa mazda 626 çok ama çok sağlam araçtır. belki de o yıllarda üretilmiş en sorunsuz araç. iyi bakılmmış bir arabada kesinlikle pas problemi olmaz. çok kaliteli bir galvaniz saca sahiptir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn

    20 yaşında bir araba ve 2.0 motor alırsanız notere gitmişken notere son sahibi olacagınıza dair belgede imzalarsınız. 1.6 2.0 motordan her halükarda daha az yakacaktır.

    Bu aracın hastası,tutkunu bitmez meraklanmayın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdkmdk
    hocam kusura bakma ama sallıyorsun.


    Kusur yok, burası özür bir platform. Fakat kelimeleri seçerken daha dikkatli davranmanızı rica ediyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mdkmdk
    temiz orası burası kırılmamış bir mazda 626 bulursan 40 yaşında bile satarsın sorun yok.


    Bu çok komik olmuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: mdkmdk
    ölene kadar satmam.


    Bende bundan bahsettim zaten, sallamadım. Olacağı o çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn

    20 yaşında bir araba ve 2.0 motor alırsanız notere gitmişken notere son sahibi olacagınıza dair belgede imzalarsınız. 1.6 2.0 motordan her halükarda daha az yakacaktır.

    Bu aracın hastası,tutkunu bitmez meraklanmayın...


    Benim meraklanmamı gerektirecek durum yok. Herkese açık bir konuda fikir istenmiş, bende 20 yaşında 2.0 motor bir aracı zor satacagını söyledim. Bununda arkasındayım zaten. Ortada aşikar olan birşey. Hastası olması o arabanın piyasasının olduğu anlamına gelmiyor. Bende 1950 Model Renault 4 hastasıyım ama piyasası yok .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn

    20 yaşında bir araba ve 2.0 motor alırsanız notere gitmişken notere son sahibi olacagınıza dair belgede imzalarsınız. 1.6 2.0 motordan her halükarda daha az yakacaktır.

    Bu aracın hastası,tutkunu bitmez meraklanmayın...


    Benim meraklanmamı gerektirecek durum yok. Herkese açık bir konuda fikir istenmiş, bende 20 yaşında 2.0 motor bir aracı zor satacagını söyledim. Bununda arkasındayım zaten. Ortada aşikar olan birşey. Hastası olması o arabanın piyasasının olduğu anlamına gelmiyor. Bende 1950 Model Renault 4 hastasıyım ama piyasası yok .

    Yaşlı araçların 2. eli malum,tamam.Bu durumda da o araçların sevenleri,tutkunları devreye giriyor.Bu aracın da yeteri kadar tutkunu olduğunu söyledim.Son sahibi olma durumunun biraz abartıldığını düşünüyorum sadece.




  • Benim önerim 2.0 seçmeniz yönünde.
    Benim 1840 motor Lantis'im var 98 model, hemen hemen 1.6 lar kadar yakıyorum çok fazla dur kalk trafiğine kalmaz isem. Ayrıca uzun yolda daha rahat yol almış oluyorum, rampada 90bg lik araba gibi bayılıp vites ufaltmıyorum, 3000 devirde diğerleri 90 95 yapıyor ben 105 yapıyorum.
    2.0 olursa bu değerler şehir dışı için çok daha iyi duruma gelir.
    Ayrıca ispat edilmemiş olsa bile büyük motor daha dayanıklıdır gibi bir söylem de var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 25 Haziran 2010; 21:22:29 >
  • 1990 model mazdam var. İnanın bana bir tane daha yoktur benmki kdar temizi en azından sahibinden de yok görmedim. İşin ilginci arabayı ne bi bakıma soktum on yıldır nede baska birşeye. Bilmem kaç defa Erciyese in çık in çık arabayı orda yıprattım. İlk aldıgımda ikinci viteste 120 yaptıgımı çok ii biliorm. şimdi lpg de 110 u zorluo düz yolda tabi. Temizini bulursanız hiç kaçırmayın. Focus alcam inş tdci ama mazdam tabiki duracak inş.
  • konu çoktan bitmiş ama bu arabaya binecekseniz yakıtı çok düsünmeyin derim. sürüş keyfine mazdanın sağlamlıgına ve sorunsuzluguna bırakın kendinizi ve şöyle düsünün. Acaba suan yanımdan geçen arabalar bnmkinin yasına geldiklerinde hali ne olur? bu soruya vereceiniz cevap arabayı çok çok daha fazla sevmeye neden olacaktır
  • AILEMIN ILK ARABALARINDAN 90 MODEL MAZDA 6 SERİSİ 2008 YILINA KADAR KULLANDIM KM SI 500 BINI DEVIRMISTI ARABA NE İŞKENCELER GÖRDÜ AMA BANAMISIN DEMEDI GÖRDÜĞÜM EN SAĞLAM ARAÇTI LPG YE DE UYUMLU ÇOKDA TUTUMLUYDU AH AH ESKİ GÜNLERR
  • Konu eski ama soru güncel.
    Mazda tercih eden bir kullanıcı yakıt ve 2.eli zaten düşünmüyordur. Konu eski ama bir sonraki aracım 1.8cc den aşağı olmayacak diye düşünüyorum.
  • haklısın. herkes mazdaya binmez binende kolay kolay vazgeçemez. Arabamı satmayacam tabiki ama su lanet tdci focuslardan bi tane almak şart oldu
  • Burhan haklısın çok sağlam arabadır benimki 214 binde
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.