Şimdi Ara

10/60 MOBİL YAĞ MUCİZESİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
233
Cevap
8
Favori
184.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 10w-60 yağ ile kışın ne alakası var? 10 yağın asıl numarası veya baz numara deniyor. Yağın soğuk havadaki viskozitesi. 60 ise motor tamamen ısınıp zorlanmaya başladığında aynı yağın 60 numara yağ gibi dayanıklı olacağını gösteriyor. Yani 60 kışlık falan değil kışı 10w-60 la geçirmekle birşey olmaz.
  • soguktakı yaglama alakasını kurdum ben bılmıyosak duzeltın bızde orenelım dogruyu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazır -- 15 Eylül 2009; 1:26:32 >
  • Viskozite bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Vizkozite endeksi bir yağın ısındığında ne kadar inceleceğini gösterir. Bizim gibi bu işin uzmanı olmayanların anlayacağı şekilde; yağın numarası ne kadar büyükse yağ ısıya o kadar dayanıklı olur, yanmaz. Mesela bizim konumuzda geçen 10w-60 yağın sadece 60 numara olduğunu düşünelim bu yağ motor yağı olarak oldukça kalın ısıya dayanıklı bir yağ. Fakat kalın bir yağ ısıya dayanıklılık gibi bir avantaja sahip olsa da düşük sıcaklıklarda yani kışın motorun bazı yerlerine ulaşmayabilir, yağlama yapamaz. Eğer konumuz olan 10w-60 yağ sadece 10 olsa idi oldukça ince olup soğukta iyi yağlama yapabilmesine rağmen yüksek sıcaklıklarda kolayca yanardı.
    Yağ firmaları her iki numaranın avantajlarını bir araya getirip multi vizkozite denen çift numaralı 10w-60 gibi yağları üretmişlerdir ki bu olay yağın asıl baz numarası olan 10 numara içine polimer denilen kimyasallar katılmasıyla olur. Bu polimerler sayesinde yağ kışın 10 numara gibi ince olur ve iyi yağlama yaparken yüksek sıcaklıklarda 60 numara gibi davranıp yanmaz.
    Bu avantajlara rağmen multi vizkozite yağların bir olumsuz yönü kullanılan polimerlerin yağ olmaması, basit deyişle motora 4 lt yağ koyduğumuzda aslında bunun tamamı yağ değil bir kısmı polimer. Bu da motor için bir olumsuzluk. Ve yağdaki polimer miktarı ilk numara ile ikinci numara arası fark ne kadar çoksa o kadar artyor mesela 10w-40 a göre 10 w-60'ta daha fazla polimer vardır.
    Sonuş olarak yağın 60 rakamı ile bitmesi kışlık numara değil yüksek ısıya dayanıklılık ile ilgili bir durumdur.




  • ben yanlış bılıyomusum ozaman kusua bakmayın ustalar ne derse okadarını bılıyorum kullanıcıyım sadece pekı bıtmıs motora yuksek ısıya dayanıklılık ozellıgının ne faydası var acaba konulan katkı madelerının etkenı ıle bırlesıp ıse yaramış olabılırmı
  • Ben katkının işe yaradığını sanmıyorum. Bütün yağların üzerinde hiçbir katkı maddesi eklemeyin yazıyor. Arkadaşın bahsttiği yağ katkısını hiç bir sorunum olmadığı halde sanayicilerin ağzına bakıp kullandım yağ eksiltmeyen aracım 10000 kmde 1 lt kadar yağ eksiltmeye başladı sanırım bor yağın özelliğini bozuyor neyse şükür birkaç yağ deüğişimi sonrası eksiltme kesildi. Bence arkadaşa faydası olmasının sebebi yağın teknik bülteninde bahsedilen yağda bulunan eksilme önleyici maddeler ve yağın yüksek ısılarda yanmaya dayanıklı olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Benim aracıma da 10-40 castrol kullanıyorduk. Her 1000-1500kmde yarım liltre eksiltmesinden bıkmıştım. Son serviste servisin tavsiyesi ile 10-60 mobil konuldu. Yağ yakmayacağı iddia edildi. Bakalı artık. Araç 150.000 de vectra

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpcanmehmet

    kullanmakta ne zarar varar zaten motor gitmiş.yaz kış her cins yağı denedim sonuç sıfır.bu yağ ile sonuç aldım.tercih sizin.yağın mobil sitesinde kullanımı okursananız yüksek km deki sorunlu araçlar içim üretildiğini görürsünüz.birçok usta ve yağ satan gelişmeyi takip etmediği için olaydan bi haber.bu yağdan önce yaklaşık 3000 tl gözden çıkarmıştım.belki bu para yine çıkacak ama azami sürede.en fazla 90 tl niz çöpe gider .veya bu ekonomi belirsizliğinde gidip 40000 tl yeni araca vermek iş değil gibi geliyor bana.selamlar




    yağ işinin felsefesi konusunda uzun uzadıya açıklamalarıhttp://forum.donanimhaber.com/m_6792166/tm.htm bulabilirsiniz.

    @medvet açıklamaları sıcaklık için çok doğru ve yeterlidir.

    ben yağ yakan araca neden 10w40 dan 10w60 geçilmesi önerildiği konusunda yorum yapmak istiyorum.

    Yağ yakma olayında yağın araç ısındıktan sonra incelmesinden dolayı viskosite değerinin düşmesi rol oynamaktadır. 10w40 yağı eksiltiyorsa yağın kış şartları koruyarak (yani 10 rakkamı sabit kalarak) ikinci habedeki sayının yükseltilmesi gerekmektedir. Bu ndenle 40 yarine 60 numara seçilmesi yağın motorun üst sıcaklıklarda yeterli film kalınlığını korumasına neden olur. Silindirler ısınınca bu ısıyı yağa iletirler ve yağ da üst sıcaklıklarda viskositesi az ise segmanlardan başta olmak üzere eklitmeye başlar . yani bir şekilde yanar. Yağ filmi kalınlaştırmanın gereği işte bu koşullar altında ikinci numarayı yükseltmekte kısmi olarak çözülebilir.

    Benzer durum aşırı souklarda da olmaktadır. Şöyle ki
    Farzadelim ki sizin aracınızda 10w40 yağ var ve dışarısı korkunç soğuk .

    bu durumda ilk hanedeki sayı önem arz ediyor 10 numara yağ belirli eksi derecenin altında kalınlaşarak bal benzeri kalın bir yapı elde eder(hiç bir zaman kıvamı böyle olmaz ama olayı canladırmak için ndense bu örnek veriliyor) işte siz motoru ilk çalıştırdığınız 5 dakika içinde kalın bir yağ yağlama yapamadığı için mekanik parçaların üstünde kalamıyor ve yağ filmi yırtılıyor . metal metal sürünmesi oluyor ve aşınma oluyor. Bu ndenle aşırı soğuk hava olan yerlerde bu işi garantiye almak için ilk hane numarasını biraz düşürürler 5 w veya 0w seçerler. Ülkemizde 0w gereken yerler sadece bir iki ili geçmez (kars ,Erzurum , Ağrı vb) bu nedenle 5 w yeterli bir sayıdır .Demekk ki kışuın yağ eksilmesi durumu mevcut oluyorsa ilk hane deki sayınında ikinci si sabit kalmak kaydıyla düşürülmesi gerekebilir.




  • quote:

    Ben bir dahaki değişimde 10w-60 veya 5w-40 kullanmayı düşünüyordum . Ne tavsiye edersiniz?


    ben size
    http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_1_Peak_Life_5W-50.asp

    yazığı ilk kullnımda tavsiye ederim. Eğer yağ tüketiminiz azalmazsa o takdirde 10w60 deneyebilirsniz.

    5w50 yakıt tüketimi açısından 10w60 daha daha az tüketecektir. Ayrıca kışın daha iyi yağlama sağlayacaktır önümüz kış ona göre tedbir lazım.




  • arkadaşlar 10w60 konusunda yorumları okudum Bilgi sahibi olmakla beraber kararsız durumda kaldım.benim alfa 147 aracım var şuan 99.000 de 87.000 de
    yağ değişimi filtre değişimi,clean clear yaptırdım ve üstüne bor yağ katkısı kullandım.araç bu işlemler sonucu 2.000 km yarım litre daha sonra 1 litre olmak üzere kademeli olarak artışlar oldu şuan 2.000 km de 1.5 litre oluyor sarfiyat.aracı özel servise götürdüm ve ilk yaptığım bu clean clear segmanlarda açma yapmış olacağını ve segman ların contaların değişmesi gerektiğini ileterek 2.500 lira hesap çıkardı.Ama bütçem müsait olana kadar yağını düzenli kontrol tutarsam bir sıkıntı olmayacağını iletti şimdi bu 10w60 yağının anlatılan özellikleri benim aracıma çare gibi görünüyor. normalde 10w40 kullanılması öneriliyor arac kitabında ve serviste .
    sizce ben bu yağı kullansam faydası olurmu yoksa masrafı büyütürmüyüm.




  • kayıp ne zaten motor yenileme masrafı senden çıkmış.al dene ama nt borda koy max batacak paran 90+50+filtre .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Bence de okadar yuksek km de ki bir araca tam sentetık yağ koymak rısklı olabılır.
    Bahsedılen olay bor powerdan kaynaklanıyordur. Yoksa Bu yağ 10/40 tan daha ince oldugu için daha çok eksiltme yapması beklenır normal şartlarda..
    Bir de tam sentetık yağların kutularını okursanız 2003 ve ustu model araçlarda kullanılması tavsıye edılır yazar.İlla ki bir nedenı var dır bu uyarının.
    Yağ konusunda uzman bir arkadaşın dediği şuydu:
    "100000 km ustunde kı araçlarda tam sentetık yağ kullanmayın"


    10/60 yağ 10/40 tan ince olmaz yalnızca viskozitesinin daha esnek olduğu en fazla 10 a kadar inceldiği ve 60a kadar kalınlaştığını gösterir. yağ yakma sorunu yağın en ince olduğu noktada gerçekleştiğine göre ikisinin de inceliği 10 olduğu için bir farkı olmayacak, ilk çalıştırmada ve motor soğukken yağın daha kalın olmasını sağlayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Arkadaşlar benim aracım da 230000 km'de 10000 km'de 025-050 lt civarı eksiltiyor. Şu ana kadar Castrol Magnatec 10w-40 kullandım. Ve UMERA ve METEG arkadaşların da söylediği gibi tam sentetik yağların yüksek km'li araçlarda eksiltmeyi artıracağını bildiğim için hep 10w-40 kullandım. Fakat geçenlerde Mobil'in sitesinde Alpcanmehmet arkadaşın kullandığı 10w-60 yağın teknik bülteninde:
    "Mobil 1 Extended Life 10W-60 Eski araçların özel gereksinimlerine göre tasarlandı. Mobil 1 Extended Life 10W-60, aracınızın daha uzun ömürlü olabilmesi için yüksek kilometredeki motorlara daha uzun süre koruma sağlamak üzere tasarlandı.
    Yağ sızıntılarını önlemek için ek conta onarıcılar içerir
    Motoru daha temiz tutmak ve aşınmayı azaltmak için çamur oluşumunu azaltır
    Eski motorları daha iyi korumak ve yağ tüketimini azaltmak için daha yüksek viskoziteye ve daha fazla fosfora sahiptir"
    yazıyor.
    Hatta bu yazıyı okuyunca forumdaki otomobil uzmanlarından Sn VEZİR'e bahsedilen yağı kullanmamı tavsiye edip etmediğini sordum o da yine aynı firmanın tam sentetik bir yağı olan 5w-50'yi tavsiye etti.
    Ayrıca Alpcanmehmet arkadaşın eski kullandığı yağ olan 10w-40 ile şimdi kullandığı 10w-60'ın ilk numaraları 10 yani aynı olduğuna göre baz yağ kalınlığı aynı, kalından inceye geçme durumu yok. Sıcakta ise sonu 60'la biten yağ sıcağa daha dayanıklı olduğu için yanma ihtimali de daha düşük olmaz mı?
    Ama Castrol'deki 10w-60 yağın teknik bülteninde ise:
    "Castrol Edge Sport 10W-60, yüksek performanslı yarış araçlarında kullanılmak üzere özel olarak geliştirilmiş, motor limitlerinin zorlandığı koşullara karşı üstün dayanıklılığa sahip, şu ana kadar ürettiğimiz en iyi tam sentetik motor yağımızdır.
    Castrol Edge Sport 10W-60�ın koruma özelliği, Castrol Mühendisleri tarafından yarış motorlarının en zorlu koşulları ve yüksek sıcaklık dereceleri oluşturularak defalarca test edilmiştir. Castrol Edge Sport 10W-60, yüksek performanslı ve/veya modifiye edilmiş araçların yağ ihtiyacını en iyi şekilde karşılar. "
    yazıyor.
    Ayrıca Castrol merkeze telefonla danıştığımda da bana 10w-60 ın benim aracıma uygun olmadığı 10w-40 hatta 15w-40 kullanmamı tavsiye ettiler.
    Aynı numara yağı bir firma eski motorlar için tavsiye ederken diğer firma sadece yeni nesil performans araçlarına tavsiye ediyor. Bu iki yağ arasında sadece katkı farkı yok mu?
    Ben bir dahaki değişimde 10w-60 veya 5w-40 kullanmayı düşünüyordum . Ne tavsiye edersiniz?




    yağ eksiltme sorunu var ise 15/40 tavsiye ederim. 10/40 kadar incelmez.




  • Medvet arkadaşımıza verdiği bilgiler için teşekkür ederim ancak, ''yağın numarası ne kadar büyükse yağ ısıya o kadar dayanıklı olur, yanmaz'' ifadesi yanlıştır. Tam tersidir. Yağın isiya dayanıklılığı sentetik olmasıyla birlikte artar. Bu derceler yağın özellik tablosunda yazar. Örneğin 0-30 sentetik yağın parlama derecesi ortalama 220 derece iken 20-50 bir yağın parlama derecesi 170 derecedir. Yağın numarası ne kadar büyükse o kadar motor içinde eksiltme yapmaz, diye ifade etmek istediyseniz doğrudur.
  • Teşekkürler Mefo Hocam ben çok ince ayrıntıları işin teknik kısmını bilmiyorum. Gem-nel olarak kullanıcı bilgileriyle yorum yapmıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commonwealth


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Bence de okadar yuksek km de ki bir araca tam sentetık yağ koymak rısklı olabılır.
    Bahsedılen olay bor powerdan kaynaklanıyordur. Yoksa Bu yağ 10/40 tan daha ince oldugu için daha çok eksiltme yapması beklenır normal şartlarda..
    Bir de tam sentetık yağların kutularını okursanız 2003 ve ustu model araçlarda kullanılması tavsıye edılır yazar.İlla ki bir nedenı var dır bu uyarının.
    Yağ konusunda uzman bir arkadaşın dediği şuydu:
    "100000 km ustunde kı araçlarda tam sentetık yağ kullanmayın"


    10/60 yağ 10/40 tan ince olmaz yalnızca viskozitesinin daha esnek olduğu en fazla 10 a kadar inceldiği ve 60a kadar kalınlaştığını gösterir. yağ yakma sorunu yağın en ince olduğu noktada gerçekleştiğine göre ikisinin de inceliği 10 olduğu için bir farkı olmayacak, ilk çalıştırmada ve motor soğukken yağın daha kalın olmasını sağlayacaktır.


    bakımda aracıma mobil 10-60 yağ koymuştuk. 4500km oldu yarım litre eksiltme yaptı.10-40 koysaydım 3500kmde yağ eksilmiş olacaktı. Hani mucize? Dediğiniz gibi 10-40 ile 10-60 arasında fark yok gibi.




  • kısın ınce yağ (orn. 10/40 yada 5/40) kullanmak motoru ılk calıstırmada daha az zarar verecektır

    eğer yağ 20/50 gıbı kalın bır yağ ıse ılk calıstırmada yağ ısınıp derecesı dusune kadar yeterı kadar hızlı hareket edemeyerek motor koruması dusecektır

    benım arcam 90 model renault 25 suan 211 bın kılometre bakımlarını yenı yaptırdım servısde 20/50 onermelerıne rağmen ben 10/40 elf molıgraf koydurdum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 1 Kasım 2009; 13:18:13 >
  • Merhaba arkadaşlar her birinizin yorumlarını okudum iyice, bende şu motor yağı konusunda son zamanlarda araştırma içerisindeydim, benim aracım 2006 model Wolkswagen caddy şuan içerisinde castrol Magnatec 10/40 yarı sentetik yağ bulunuyor, yalnız sabahları araca bindiğimde ilk çalıştırmamda araçtaki motor sesi biraz fazla çıkıyor, sonra motor ısındıktan sonra geçiyor. Aracım benzinli değil, dizel arabam. Bir dahaki yağ değimimi ise Mobil 5/30 ful sentetik ile değiştirmeyi düşünüyorum,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal1982

    Merhaba arkadaşlar her birinizin yorumlarını okudum iyice, bende şu motor yağı konusunda son zamanlarda araştırma içerisindeydim, benim aracım 2006 model Wolkswagen caddy şuan içerisinde castrol Magnatec 10/40 yarı sentetik yağ bulunuyor, yalnız sabahları araca bindiğimde ilk çalıştırmamda araçtaki motor sesi biraz fazla çıkıyor, sonra motor ısındıktan sonra geçiyor. Aracım benzinli değil, dizel arabam. Bir dahaki yağ değimimi ise Mobil 5/30 ful sentetik ile değiştirmeyi düşünüyorum,


    evet daha az ses çıkaracaktır. Doğru bir seçim. Ancak bu yağın hafif ticari araçlar için uygun olup olmadığını araştırmak gerekir.
  • motorda aşınma yoksa olabilir. Ancak aşınma varsa 15 ile başlayan bir yağ daha doğru olabilir. tabiiki kışı nerede geçirdiğiniz de önemli .
    quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    kısın ınce yağ (orn. 10/40 yada 5/40) kullanmak motoru ılk calıstırmada daha az zarar verecektır

    eğer yağ 20/50 gıbı kalın bır yağ ıse ılk calıstırmada yağ ısınıp derecesı dusune kadar yeterı kadar hızlı hareket edemeyerek motor koruması dusecektır

    benım arcam 90 model renault 25 suan 211 bın kılometre bakımlarını yenı yaptırdım servısde 20/50 onermelerıne rağmen ben 10/40 elf molıgraf koydurdum


  • Vezir hocam daha önce sizinle paylaşmıştım aracımın yağ yaktığını. yağımı 05.2009 tarihinde değiştim bor power koyarak kullandım yaklaşık 3.300 km oldu şu anda motordaki yağ shell 10w40 yarı sentetik 05.2010 da yağ değiştirmeyi düşünüyorum aracım devamlı yağ eksilttiği için 3 gün önce bu yağdanhttp://www.deveyuku.com/oto-aksesuar-c/motor-yagi-c/10w-60-c/ 1 lt olanından aldım eksildikçe eklemeyi düşünüyorum ve 250 ml kadar ekleme yaptım.Bilemiyorum doğrumu yaptım ama sonuçta kullandığım yağı 5 lt 45 tl ye almıştım bu yağın 4 lt 62 tl daha kalitelidir diye düşünüyorum.yağ değişimi geldiğindede bu yağı kullanacağım.size danışayım dedim siz ne dersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: komador

    Vezir hocam daha önce sizinle paylaşmıştım aracımın yağ yaktığını. yağımı 05.2009 tarihinde değiştim bor power koyarak kullandım yaklaşık 3.300 km oldu şu anda motordaki yağ shell 10w40 yarı sentetik 05.2010 da yağ değiştirmeyi düşünüyorum aracım devamlı yağ eksilttiği için 3 gün önce bu yağdanhttp://www.deveyuku.com/oto-aksesuar-c/motor-yagi-c/10w-60-c/ 1 lt olanından aldım eksildikçe eklemeyi düşünüyorum ve 250 ml kadar ekleme yaptım.Bilemiyorum doğrumu yaptım ama sonuçta kullandığım yağı 5 lt 45 tl ye almıştım bu yağın 4 lt 62 tl daha kalitelidir diye düşünüyorum.yağ değişimi geldiğindede bu yağı kullanacağım.size danışayım dedim siz ne dersiniz.


    bu marka hakkında çok fazla pratik bir bilgi yok. Sanırım internet yoluyla pazarlama yapıyorlar.
    eksiltme varsa ilk haneyi 15w seçmeniz daha iyi olcaktır. 60 yağın ısınmış durumdaki performansını etkiler. yani ralli tarzı kullnım var ve motor aşırı sıkıştırılıyorsa buharlaşmayı azaltmak için 60 numara gerekiyor. Ama normal sürülen araç için yağ eklistmesine en basit yapılcak şey şlk haneyi büyültmektir. ilk önce 15 w sonra 20 w denenebilir. ama 20 w önermiyorum başka zararları olabilir. 15 w40 güzel bir seçim olabilir.

    Dha aöncelri yazmıştım bor power olayına karşıyım. sizin yağdaki yapmaya çalıştığınız viskodsite değişimlerini tamamen değiştiriyor. Ne sonuç vereceği biraz da şansa kalıyor. Kompresyon kaçağı varsa RESTORE marka yaqğ katkısı var onu deneyin hafif bir onarma yapar. Ama yağ neen eksiliyor temel kök neden önemli.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.