Şimdi Ara

10/60 MOBİL YAĞ MUCİZESİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
234
Cevap
8
Favori
183.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mydonnoz

    Açıklamalardan yanlış anlamadıysam 10/60 ı kullanmam iticiler gibi bahsettiğiniz bazı aksamlarda sıkıntılar çıkarabilecek olması.Haklısınız anlık yara bandı yapıştırıp ileride dikiş atarak bile kapatamayacağım bir yara halinede gelmesini istemem.
    Açıkcası beni rahatsız edici boyutta bir sıklıkla ilk marşta mavi duman atmıyor ve eksiltmeninde bariz fazla olduğunu sanmıyorum çünkü ne zaman yağ çubuğuna baksam aynı seviyede gibi.Rahatsız edici yanı bu km de bunu yapması.

    -Peki bu lastik/lerin kaçırması aracın yaşından dolayımıdır yoksa kullanırken motorun soğuk veya sıcakken fazla sıkıştırılmasımıdır?
    -Doğru yöntemle sübap lastiklerini değiştirmek denk gelen lastiği bulmaya çalışıp bulduğumuzda onu değiştirmek midir? sürekli motorun açılıp kapatılması mıdır?
    -Diyelimki lastiklerden birine açıkken denk geldiği için yağı kaçırıyor.Bu durum 10/30 kullanmaya devam ettiğim sürece sorunun büyümesine neden olurmu? Uzun kilometreler böyle mi gider yoksa sorunu her geçen zaman büyürmü (yağ seviyesisini 10/30 kullanmaya devam edip kontrol altında tuttuğum halde) ?
    -10/40 veya 15/40 kullanmam için eksiltmenin seviyesi kaç gr veya lt olmalı?
    -Son olarak bu durumdaki aracımı sabah gaz pedalına basmadan marşa basıp 2dk. rölantide çalıştırdıktan sonra hararet ibresi çeyrek göstermeye başlıyor ve hareket ediyorum, yine yol boyunca birkaç dk. daha düşük hızda az gaz vererek yol alıyorum.
    Bu kullanıma devam etmelimiyim yoksa farklı bir şey yapmalımıyım?

    Alıntıları Göster
    Birde 0w-20 yağ çıktı yeni arabalara bu konuyor..Honda servislerinde bunu kullanıyor ve kitabında diyorki bu yağ minumum benzin tüketimi için geliştirlmiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahun

    Birde 0w-20 yağ çıktı yeni arabalara bu konuyor..Honda servislerinde bunu kullanıyor ve kitabında diyorki bu yağ minumum benzin tüketimi için geliştirlmiştir

    Alıntıları Göster
    Başlıkta bahsedilen yağ,her türlü atmosferik benzinli/lpg li araca olur mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Başlıkta bahsedilen yağ,her türlü atmosferik benzinli/lpg li araca olur mu ?

    Alıntıları Göster
    lpg li araçlarda en az 0-30 kullanmak daha iyi bence. Yağ seviyesini sık sık kontrol etme şartıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    lpg li araçlarda en az 0-30 kullanmak daha iyi bence. Yağ seviyesini sık sık kontrol etme şartıyla.



    Aracımın 4.silindiri segman istiyor.Yanma odasına hafif yağ sızıyor,bujide kurumlanma yapıyor.1000-1500 km de açılıp buji temizlenmesi lazım.

    0-30 mu,10-60 mı denemeliyim ? Fiyatlarının maşallahı var
  • Zaten sızdıran segmanlar söz konusu iken 0w30 gibi ince bir yağ kullanmak hiç mantıklı değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mydonnoz

    Açıklamalardan yanlış anlamadıysam 10/60 ı kullanmam iticiler gibi bahsettiğiniz bazı aksamlarda sıkıntılar çıkarabilecek olması.Haklısınız anlık yara bandı yapıştırıp ileride dikiş atarak bile kapatamayacağım bir yara halinede gelmesini istemem.
    Açıkcası beni rahatsız edici boyutta bir sıklıkla ilk marşta mavi duman atmıyor ve eksiltmeninde bariz fazla olduğunu sanmıyorum çünkü ne zaman yağ çubuğuna baksam aynı seviyede gibi.Rahatsız edici yanı bu km de bunu yapması.

    -Peki bu lastik/lerin kaçırması aracın yaşından dolayımıdır yoksa kullanırken motorun soğuk veya sıcakken fazla sıkıştırılmasımıdır?
    -Doğru yöntemle sübap lastiklerini değiştirmek denk gelen lastiği bulmaya çalışıp bulduğumuzda onu değiştirmek midir? sürekli motorun açılıp kapatılması mıdır?
    -Diyelimki lastiklerden birine açıkken denk geldiği için yağı kaçırıyor.Bu durum 10/30 kullanmaya devam ettiğim sürece sorunun büyümesine neden olurmu? Uzun kilometreler böyle mi gider yoksa sorunu her geçen zaman büyürmü (yağ seviyesisini 10/30 kullanmaya devam edip kontrol altında tuttuğum halde) ?
    -10/40 veya 15/40 kullanmam için eksiltmenin seviyesi kaç gr veya lt olmalı?
    -Son olarak bu durumdaki aracımı sabah gaz pedalına basmadan marşa basıp 2dk. rölantide çalıştırdıktan sonra hararet ibresi çeyrek göstermeye başlıyor ve hareket ediyorum, yine yol boyunca birkaç dk. daha düşük hızda az gaz vererek yol alıyorum.
    Bu kullanıma devam etmelimiyim yoksa farklı bir şey yapmalımıyım?

    Alıntıları Göster
    öncelikle kesinlikle BOR türevi yağ katkıları kesinlikle kullanmayın..yararı yok hatta zararı olabilir filtreyi tıkar ve yağsız bırakır motoru..

    aracınızın kullanma klavuzu dışına çıkmayın hele ki bizim ülkemizde ki cahalet ile iş yapmayın..

    araç markaları çok önemli örneğin volvo motoru ile reno motoru bir değil ,,mitsubishi ile fiat ..bmw ile saab bir değil..

    volvo motoru tam kışa uygunken reno yaza uygun..ncak siz gdip volvoya yaza uygun diye 10w60 gibi bir yağ koyarsanız motor bir kaç km sonra ses yapmaya başlar..
    veya bmw ye 0w30 koyarsanız yağ yakmaya başlar..
  • Kalın yağ kullanımı zaten yağ eksiltme riskini azaltır hocam. Önemli olan araca tavsiye edilen kalınlıkta yağ koyulduğunda eksiltmemesidir. Daha kalın yağ koyduğunuzda yakıt ses ve konfor değişir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casio35

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Yağ yakan araçlar için 10w60 yağlar belirtilerin bastırılmasına yönelik tedavidir. Elbet bir gün gelir cerrahi müdahale şart olur. Yalnız otomobil üreticisinin belirttiği oranda yak eksiltmesi normaldir bir aracın. Dolayısıyla bu yağ anormal derecede yağ yakan araçlarda kullanılmalıdır. Yalnız motorun tölere edebileceği bazı durumları turbo tölere etmeyebilir. Yani bu yağ belki motorun yağ yakmasını azaltır ancak belki de turbonun kısa sürede dağılmasına da neden olabilir. Sonuçta turbo motor yağı ile yağlanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Yağ yakan araçlar için 10w60 yağlar belirtilerin bastırılmasına yönelik tedavidir. Elbet bir gün gelir cerrahi müdahale şart olur. Yalnız otomobil üreticisinin belirttiği oranda yak eksiltmesi normaldir bir aracın. Dolayısıyla bu yağ anormal derecede yağ yakan araçlarda kullanılmalıdır. Yalnız motorun tölere edebileceği bazı durumları turbo tölere etmeyebilir. Yani bu yağ belki motorun yağ yakmasını azaltır ancak belki de turbonun kısa sürede dağılmasına da neden olabilir. Sonuçta turbo motor yağı ile yağlanır.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar değerli yorumlarınızı bendende esirgemezseniz sevinirim
    opellerde kronik yağ eksiltme veya yakma diyelim sorunu olduğunu herkes biliyor . Aracım astra g 2003 model 170000 km de (km orjinal olduğunu zannetmiyorum) ve sürekli yağ eksilmesi söz konusu. Aracı mayıs ayında aldım ağustos ayına kadar tüm yağ seviyesi aynı konumdaydı ben yağ değişimi yaptırdıktan sonra sürekli yağ eksilme ve yanma söz konusu oldu 166000 kmde aldım aracı ve şu ana kadar eklediğim yağ 5 lt yi geçmiştir araç ortalama 1000 km 1 litre yağ eksiltiyor ne yapacağımı şaşırdım kitapçığındada 1000 km de 600 gr normaldir diyolar
    10 60 yağ kullansam şimdilik işimi görürmü acaba zira ilk çalıştırma esnasında mavi duman çıkıyor ayrıca düşük vites yüksek devirlerdede aynı sorun oluyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanabana

    Arkadaşlar değerli yorumlarınızı bendende esirgemezseniz sevinirim
    opellerde kronik yağ eksiltme veya yakma diyelim sorunu olduğunu herkes biliyor . Aracım astra g 2003 model 170000 km de (km orjinal olduğunu zannetmiyorum) ve sürekli yağ eksilmesi söz konusu. Aracı mayıs ayında aldım ağustos ayına kadar tüm yağ seviyesi aynı konumdaydı ben yağ değişimi yaptırdıktan sonra sürekli yağ eksilme ve yanma söz konusu oldu 166000 kmde aldım aracı ve şu ana kadar eklediğim yağ 5 lt yi geçmiştir araç ortalama 1000 km 1 litre yağ eksiltiyor ne yapacağımı şaşırdım kitapçığındada 1000 km de 600 gr normaldir diyolar
    10 60 yağ kullansam şimdilik işimi görürmü acaba zira ilk çalıştırma esnasında mavi duman çıkıyor ayrıca düşük vites yüksek devirlerdede aynı sorun oluyo

    Alıntıları Göster
    yorum yapacak yokmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanabana

    yorum yapacak yokmu

    Alıntıları Göster
    Hocam merhabalr öncelikle bende de opel vardı eco tech motorlu olanlarından ve aynı sorun bende de mevcuttu, LPG uygulaması ile 1000 km de 1 lt civarı yakıyordu, servise gösterdiğimde normal dediler ki benim içi hiçte normal değildi, o şekilde kullandım resmen aracımın bagajında yağ bidonu taşıyordum. Özellikle lpg için yapılmış yapları kullanıyorum bir ara shell de kampanya varı oradan alıyordum yağı litresi 7 tl den ( Tabi 2010 yılından bahsediyorum) aşağıdaki ürün ama yağ yakmayı kesmemişti araç

     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ


    Neyse aracı satma kararı verdim, alıcı geldi servise götürdük ve alım satım işimizi hallettik. Bir sene sonra aracı alan kişi beni aradı tşk etti aracı 1.000 lira kar ile sattığını söyledi şaşırmıştım. Benim için yağ yakan bir araçtı resmen.

    Şu an alfa romeo aldım ve aynı durum alfalar içinde geçerliymiş. 10-60 yağ koydu alfa ustası, yağ eksiltme durumu 5000 km 0,75 LT yağ eksiltme mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Hocam merhabalr öncelikle bende de opel vardı eco tech motorlu olanlarından ve aynı sorun bende de mevcuttu, LPG uygulaması ile 1000 km de 1 lt civarı yakıyordu, servise gösterdiğimde normal dediler ki benim içi hiçte normal değildi, o şekilde kullandım resmen aracımın bagajında yağ bidonu taşıyordum. Özellikle lpg için yapılmış yapları kullanıyorum bir ara shell de kampanya varı oradan alıyordum yağı litresi 7 tl den ( Tabi 2010 yılından bahsediyorum) aşağıdaki ürün ama yağ yakmayı kesmemişti araç

     10/60 MOBİL    YAĞ  MUCİZESİ


    Neyse aracı satma kararı verdim, alıcı geldi servise götürdük ve alım satım işimizi hallettik. Bir sene sonra aracı alan kişi beni aradı tşk etti aracı 1.000 lira kar ile sattığını söyledi şaşırmıştım. Benim için yağ yakan bir araçtı resmen.

    Şu an alfa romeo aldım ve aynı durum alfalar içinde geçerliymiş. 10-60 yağ koydu alfa ustası, yağ eksiltme durumu 5000 km 0,75 LT yağ eksiltme mevcut.
    cevabınız için teşşekkürler zaten herkesde opelin yağ yakmasının normal olduğunu söylüyor ancak bir arabanın yağ yakması kronik sorun olabilirmi çok saçma dediğniz ürünü deneyeyeyim yağ yakması kesilmesin ama azalsa bile razıyım
  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    cevabınız için teşşekkürler zaten herkesde opelin yağ yakmasının normal olduğunu söylüyor ancak bir arabanın yağ yakması kronik sorun olabilirmi çok saçma dediğniz ürünü deneyeyeyim yağ yakması kesilmesin ama azalsa bile razıyım

    alfa romeoların twinspark motoru yağ eksiltiyomuş bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanabana

    cevabınız için teşşekkürler zaten herkesde opelin yağ yakmasının normal olduğunu söylüyor ancak bir arabanın yağ yakması kronik sorun olabilirmi çok saçma dediğniz ürünü deneyeyeyim yağ yakması kesilmesin ama azalsa bile razıyım

    alfa romeoların twinspark motoru yağ eksiltiyomuş bu arada
    aynen hocam ople gibi alfalarda eksiltiyor :( bu arada benim öerdiğim bir ürün değil sadece ucuz diye kullanıyordum shell'i yağ yakmayı kesmedi. ama 10-60 denemizde yarar var bence.
  • cihanabana kullanıcısına yanıt
    Cihan mrb aracım 1.5 gls accent lpgli motoru 200 kde 1 lt yağ eksiltiyordu aracım gitmiiyordu 10/60 mobil koyduktan sonra ite kaka her 100km de sonra 200kmde sonrada 300-400 kmde yağlayan bujiyi değiştirdim ve 2500 km sonra buji yağlamayı tam olarak kesti ve bu arada 10/60 üstüne ilave ettim 3 kutu yağ harcadım şuan 3800 küsür kmde aracım fırtına oldu yakıt ise kmde 50 kr. yakıyordu şehiriçi 30 kuruşa düştü yağ yakmayı kesmek üzere çok az yağ yakıyor tahminim 500 km 100-150 gr. Yani totalde 600 lira harcadım 2500 lira yerine elhamdüllillah 10/60 motoru tamir etti. yaşım 40 bu yapmış olduğum işlemi bir başkasıda herhangi bir aracına uygulayabilir tamirciye gitmeyin bu 10/60 yağı koyun 3. yağ değişiminden sonra veya yağ takviyelerinden sonra verim veriyor veyahut araç bu yağla 3000-4000 km yol yapması şart, ben araba alır satarım inanın bu araca binicem. tamircilere kulak asmayın. herkese başarılar.
  • hamza2007 H kullanıcısına yanıt
    bu arada kesinlikle ne olursa olsun herhangi bir yağ katkısı kullanmayın heryağ katkısı yağla uyum sağlamaz yağın özelliklerini bozar yağların üzerindede yazar kesinlikle katkı kullanmayın diye emekleriniz boşa gider "KATKI PARA TUZAĞIDIR" onun yerine sentetik yağları kullanın. başarılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza2007

    bu arada kesinlikle ne olursa olsun herhangi bir yağ katkısı kullanmayın heryağ katkısı yağla uyum sağlamaz yağın özelliklerini bozar yağların üzerindede yazar kesinlikle katkı kullanmayın diye emekleriniz boşa gider "KATKI PARA TUZAĞIDIR" onun yerine sentetik yağları kullanın. başarılar.
    azaltmayı en aza indirmek için soğuk numara yani ilk rakamı mı büyütmek gerekli yoksa sıcak rakamı mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    azaltmayı en aza indirmek için soğuk numara yani ilk rakamı mı büyütmek gerekli yoksa sıcak rakamı mı ?

    Alıntıları Göster
    mesela 10/60 yağda 10 rakamı her araca uygundur ancak 60 rakamı yağ yakan araçlar içindir araç 5000 km. de 1lt ve daha fazla yağ yakıyorsa kesinlikle 10/60 yağ kullanılması gerekiyor motoru açtırmanıza inanın hiç gerek yok tabiki silindir kapakta bir sorun olmaması gerekiyor bu 10/60 Yağ motorun alt kısmındaki bütün gömlek piston krank sekman yataklar extra eksantrik milinide tamir eder ama sabır gerekli araç en az 3000 km yapması şart 10/60 yağı koyduktan sonra eksiltmeden ötürü yağın üstüne takviye gerektiğinde yine 10/60 yağ kullanmanız şart kesinlikle başka bir yağ veya katkı kullanmayın emekleriniz boşa gider. ben denizliliyim inanın tamirciler bana düşman. Aracınız dizel benzinli lpgli farketmez yağ yakmasada üçe beşe bakmayın tam sentetik yağlar kullanın hem yakıttan tasarruf edersiniz hemde fazla km. gidersiniz hemde motorunuzun ömrü enaz üç ile dört kat artar, tabi bu ralli yapanlar için geçerli değil DİZEL araçlara gelince yakıtınızda sakın 10 numara yağ kullanmayın en kaliteli mazotu kullanın ilerde tasarruf sağladığınız yakıt parasını tamir masrafına verirsiniz onun yerine enjektörlerinize pompanıza varsa turbonuza bakımlarını eksiksiz yaptırın aracınız yağ yakmıyorsa tam sentetik 10/40 yağ koyun hangi araç olduğu önemli değil ve ikinci yağdan sonra yakıtın çok ama çok düştüğünü göreceksiniz %20den fazla yakıt düşecektir araç roket olacaktır sakın 15/40 koymayın lifterli araçların lifterlerini elinize alırsınız ve yağ alırken semi sentetik veya sentetik teknolojisi ibarelerinin tuzak olduğunuda bilin bunlar yarı sentetik yağlardır alacağınız yağ TAM SENTETİK olmalıdır. NOT: KATKI PARA TUZAĞIDIR selametle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza2007

    mesela 10/60 yağda 10 rakamı her araca uygundur ancak 60 rakamı yağ yakan araçlar içindir araç 5000 km. de 1lt ve daha fazla yağ yakıyorsa kesinlikle 10/60 yağ kullanılması gerekiyor motoru açtırmanıza inanın hiç gerek yok tabiki silindir kapakta bir sorun olmaması gerekiyor bu 10/60 Yağ motorun alt kısmındaki bütün gömlek piston krank sekman yataklar extra eksantrik milinide tamir eder ama sabır gerekli araç en az 3000 km yapması şart 10/60 yağı koyduktan sonra eksiltmeden ötürü yağın üstüne takviye gerektiğinde yine 10/60 yağ kullanmanız şart kesinlikle başka bir yağ veya katkı kullanmayın emekleriniz boşa gider. ben denizliliyim inanın tamirciler bana düşman. Aracınız dizel benzinli lpgli farketmez yağ yakmasada üçe beşe bakmayın tam sentetik yağlar kullanın hem yakıttan tasarruf edersiniz hemde fazla km. gidersiniz hemde motorunuzun ömrü enaz üç ile dört kat artar, tabi bu ralli yapanlar için geçerli değil DİZEL araçlara gelince yakıtınızda sakın 10 numara yağ kullanmayın en kaliteli mazotu kullanın ilerde tasarruf sağladığınız yakıt parasını tamir masrafına verirsiniz onun yerine enjektörlerinize pompanıza varsa turbonuza bakımlarını eksiksiz yaptırın aracınız yağ yakmıyorsa tam sentetik 10/40 yağ koyun hangi araç olduğu önemli değil ve ikinci yağdan sonra yakıtın çok ama çok düştüğünü göreceksiniz %20den fazla yakıt düşecektir araç roket olacaktır sakın 15/40 koymayın lifterli araçların lifterlerini elinize alırsınız ve yağ alırken semi sentetik veya sentetik teknolojisi ibarelerinin tuzak olduğunuda bilin bunlar yarı sentetik yağlardır alacağınız yağ TAM SENTETİK olmalıdır. NOT: KATKI PARA TUZAĞIDIR selametle...

    Alıntıları Göster
    hiç kimse 10 yıla kadar okumuş bir mühendisten daha fazla bilemez hele hele bu firma mobil gibi castrol gibi büyük firmanın mühendisi ise konu tartışılmaz. "KATKI PARA TUZAĞIDIR" hanigisi olursa olsun TAM SENTETİK yağlara sadece sabır gerek aniden verim vermez, km. yapmanız gerekli selametle...http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_Extended_Life_10W-60.aspx
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza2007

    hiç kimse 10 yıla kadar okumuş bir mühendisten daha fazla bilemez hele hele bu firma mobil gibi castrol gibi büyük firmanın mühendisi ise konu tartışılmaz. "KATKI PARA TUZAĞIDIR" hanigisi olursa olsun TAM SENTETİK yağlara sadece sabır gerek aniden verim vermez, km. yapmanız gerekli selametle...http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_Extended_Life_10W-60.aspx

    Alıntıları Göster
    benim arkadaş ta kullandı mobil 10/60 baya faydasını gördü belli ordan azalma vardı yağ eksiltmesinde tabi hepsini kesmedi ama
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.